Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-02-2009, 13:27
Verwijderd
Citaat:
*knip*
Heet jij Elea?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-02-2009, 16:33
Hernuel Fan
Avatar van Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
Citaat:
Je hebt ook van die zeepjes, die zijn van metaal, en daar kun je je handen mee wassen en dan gaan geuren als knoflook of vis van je handen af. Vet gaar zeepje, het ruikt zelf nergens naar en het lost niet op. Maar het werkt supergoed, mijn moeder én oma zweren erbij.
wauw! waar kan je die kopen? ik ben bijna jarig
__________________
Tomatensoep! Daar houdt moeder zo van. Floddertje deed de soep in de pan. 't Is een beetje klonterig, zei ze. Ik neem even de mixer.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2009, 17:28
blablatje
blablatje is offline
Die zeepjes zijn gewoon van roestvrij staal. Je kraan is ook van roestvrij staal, dus het helpt ook om je handen nat te maken en even flink over de kraan te wrijven.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2009, 14:40
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
- cd's die zo erg beschadigd zijn dat ze niet meer afgespeeld kunnen worden moet je met een tandenborstel insmeren met tandpasta, dan op laten drogen en afspoelen. vaak doen ze het dan gewoon weer.
Nouuu... Ik heb het geprobeerd maar het werkte niet
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Met citaat reageren
Oud 16-02-2009, 18:29
Verwijderd
echt? bij mij werkte het eigenlijk altijd wel
Met citaat reageren
Oud 16-02-2009, 18:39
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Bij mij werkt het ook. Maar het ligt eraan hoe diep de krassen zijn. Als ze aangebracht zijn door een schaar ofzo dan, tja...
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 16-02-2009, 21:30
Verwijderd
Ik denk dat je dan beter een doek kunt gebruiken in plaats van een tandenborstel, volgens mij krassen die haren namelijk ook behoorlijk. Papieren doekjes zijn trouwens ook niet aan te raden want dat krast ook i.v.m. houtvezels. Je moet ook altijd van binnen naar buiten wrijven omdat het wrijven op zich ook al weer krassen veroorzaakt en krassen die van het midden naar de rand lopen, over het algemeen minder problemen opleveren dan krassen die met de leesrichting mee lopen.

Maar het beste is natuurlijk gewoon goed met je cd's omgaan: altijd netjes terug in het doosje stoppen, niet aan de onderkant zitten, niet met de onderkant overal tegenaan stoten en ze ook niet bewaren in van die papieren/kartonnen hoesjes of in van die mappen waar je ze in vakjes schuift. Tenslotte kun je slot-in drives/spelers (dus met zo'n sleuf waar je een cd in moet schuiven) beter vermijden, het is lastig om ze dan goed vast te pakken en als de drive kapot gaat kan het lastig zijn om de cd er weer uit te krijgen.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2009, 11:46
Verwijderd


Offtopic: ik kan er ook echt niet tegen als mensen hun cd's mishandelen. dat vind ik zo zonde!
Met citaat reageren
Oud 17-02-2009, 12:38
Verwijderd
Citaat:
Die zeepjes zijn gewoon van roestvrij staal. Je kraan is ook van roestvrij staal, dus het helpt ook om je handen nat te maken en even flink over de kraan te wrijven.
ja idd, gewoon tegen rvs aan
Met citaat reageren
Oud 17-02-2009, 16:10
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Ik denk dat je dan beter een doek kunt gebruiken in plaats van een tandenborstel, volgens mij krassen die haren namelijk ook behoorlijk. Papieren doekjes zijn trouwens ook niet aan te raden want dat krast ook i.v.m. houtvezels. Je moet ook altijd van binnen naar buiten wrijven omdat het wrijven op zich ook al weer krassen veroorzaakt en krassen die van het midden naar de rand lopen, over het algemeen minder problemen opleveren dan krassen die met de leesrichting mee lopen.

Maar het beste is natuurlijk gewoon goed met je cd's omgaan: altijd netjes terug in het doosje stoppen, niet aan de onderkant zitten, niet met de onderkant overal tegenaan stoten en ze ook niet bewaren in van die papieren/kartonnen hoesjes of in van die mappen waar je ze in vakjes schuift. Tenslotte kun je slot-in drives/spelers (dus met zo'n sleuf waar je een cd in moet schuiven) beter vermijden, het is lastig om ze dan goed vast te pakken en als de drive kapot gaat kan het lastig zijn om de cd er weer uit te krijgen.
Goede tips, maar te laat

Ik ga eigenlijk altijd zeer goed en vooral voorzichtig om met al mijn cd's en dvd's, maar ja, een ongeluk zit in een klein hoekje. In dit geval ging het om een dvd die beschadigd was door een kapot dvd-hoesje (jeweetwel, dat ding waar je de dvd op moet klikken is afgebroken..). En het was nog wel de dvd van Persuasion, één van mijn lievelings Austen-verfilmingen
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Met citaat reageren
Oud 17-02-2009, 16:48
Verwijderd
Citaat:
Goede tips, maar te laat

Ik ga eigenlijk altijd zeer goed en vooral voorzichtig om met al mijn cd's en dvd's, maar ja, een ongeluk zit in een klein hoekje. In dit geval ging het om een dvd die beschadigd was door een kapot dvd-hoesje (jeweetwel, dat ding waar je de dvd op moet klikken is afgebroken..). En het was nog wel de dvd van Persuasion, één van mijn lievelings Austen-verfilmingen
De oplossing: http://www.bol.com/nl/p/dvd/persuasi...281/index.html

(M'n moeder en vooral mijn zusje zijn ook gek op dat soort films, volgens mij liggen hier in huis ook twee exemplaren van die film.)

Zo'n soort ongelukje heb ik inderdaad ook een keer gehad met een nieuwe dvd die van de fabriek af al niet goed in het doosje zat, gelukkig had dat geen invloed op het afspelen ervan. Wat ik daarvan heb geleerd: eerste keer het doosje altijd heel voorzichtig openmaken zodat de dvd er niet uit kan vallen als hij los in het doosje ligt.

Citaat:


Offtopic: ik kan er ook echt niet tegen als mensen hun cd's mishandelen. dat vind ik zo zonde!
Ik zit soms ook met afgrijzen te kijken hoe andere mensen hun cd's en dvd's behandelen ja. Ik koop ook nooit dvd's of cd's bij Free Record Shop en andere zaken waar ze ze voor verkoop uit de verpakking halen.

Laatst gewijzigd op 17-02-2009 om 16:58.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2009, 14:30
Verwijderd
o ja. haarverf die op je huid terecht is gekomen kun je wegkrijgen door een watje vochtig te maken en as (bijvoorbeeld sigarettenas) erop te doen. dit werkt dan als heel fijn schuurspul.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2009, 16:32
Verwijderd
Over die stinkhanden, volgens mij werkt citroensap (zo'n epileptisch neon geel gekleurd flesje van de supermarkt) het beste.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2009, 13:33
1208
1208 is offline
haha!!!


wat een tof topic.. dit moet blijven bestaan..

Als je ergens kauwgom in hebt zitten,,
moet je dr pindakaas opsmeren (is dat gore spul toch nog ergens goed voor)
Met citaat reageren
Oud 19-02-2009, 14:16
Hernuel Fan
Avatar van Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
ik heb nog steeds het uien probleem, ik heb namelijk nog niet een stalen zeepje omdat ik nog niet ben wezen zoeken in de winkel en de kraan is te klein en vooral te vies om je handen langs te wrijven en citroensap is ook niet gratis. en weken in melk duurt zo lang. Maar mss dat wanneer ik echt stinkhanden heb ik de melk maar gebruik.

en mijn plastic zakje om handen terwijl ik ui snij werkt nog wel voldoende wanneer je maar één ui hoeft te snijden
__________________
Tomatensoep! Daar houdt moeder zo van. Floddertje deed de soep in de pan. 't Is een beetje klonterig, zei ze. Ik neem even de mixer.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2009, 14:38
Verwijderd
http://www.mainsales.nl/index.cfm/Cu...rentpageProd/1

Kun je geen €1,32 kwijt?
Met citaat reageren
Oud 19-02-2009, 14:45
Verwijderd
Oh, die is niet voor particulieren, ik ga even verder zoeken voor je.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2009, 15:02
Verwijderd
Namens die lieve sterrenmeisje, op marktplaats staat 'ie voor een euro!

http://link.marktplaats.nl/229635607
Met citaat reageren
Oud 19-02-2009, 16:23
Hernuel Fan
Avatar van Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
hihi, dank
__________________
Tomatensoep! Daar houdt moeder zo van. Floddertje deed de soep in de pan. 't Is een beetje klonterig, zei ze. Ik neem even de mixer.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2009, 09:55
Verwijderd
Citaat:
o ja. haarverf die op je huid terecht is gekomen kun je wegkrijgen door een watje vochtig te maken en as (bijvoorbeeld sigarettenas) erop te doen. dit werkt dan als heel fijn schuurspul.
ja of eerst vet op je huid smeren
Met citaat reageren
Oud 20-02-2009, 10:58
Verwijderd
Citaat:
ja of eerst vet op je huid smeren
dat sowieso.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2009, 13:06
Verwijderd
citroensap kost echt iets van 30 cent
Met citaat reageren
Oud 20-02-2009, 22:04
shoebuddy 2.0
Avatar van shoebuddy 2.0
shoebuddy 2.0 is offline
Citaat:
Tenslotte kun je slot-in drives/spelers (dus met zo'n sleuf waar je een cd in moet schuiven) beter vermijden, het is lastig om ze dan goed vast te pakken en als de drive kapot gaat kan het lastig zijn om de cd er weer uit te krijgen.
Bij dit soort CD spelers is het aan te raden om het onbeschreven midden van de cd te pakken, op die manier hoef je de rest niet eens aan te raken.
__________________
"He looks blue.." "I'd say brownish-gold.."
Met citaat reageren
Oud 21-02-2009, 18:44
Verwijderd
Als je aardappels of pasta (of groente, of iets anders waar je zout op wil hebben) kookt moet je zout in het water gooien, dan trekt het er helemaal in en is het geheel lekkerder. Ik dacht eigenlijk dat iedereen dit altijd deed, maar het blijkt dat ik nagenoeg de enige ben. En voor ongeduldige of hongerige keukenprinsesjes: water bereikt sneller het kookpunt als er zout in zit.

Als je fruit hebt dat nog niet helemaal rijp is moet je het naast appels leggen, dan rijpt het sneller.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2009, 18:45
Laisve
Avatar van Laisve
Laisve is offline
Oh ik dacht ook dat dat wel bekend was.
__________________
Noudat jy swyg is daar niks meer / vir my om ooit nog te begeer / buiten die tydstip waarop ek / dieselfde stilte mag betrek
Met citaat reageren
Oud 21-02-2009, 18:55
Verwijderd
Citaat:
water bereikt sneller het kookpunt als er zout in zit.
Het is toch juist zo dat onzuiver water (met zout) nog warmer wordt na het kookpunt? Kazet naamzoek.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2009, 19:04
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
Een heeeeeeeel klein drupje/klontje boter bij je aardappelen/spruiten/eten wat gekookt moet worden in water, zorgt ervoor dat het niet zo snel overkookt. Dan begint de deksel ook netjes optijd begint te rammelen als het net kookt i.p.v. dat je telaat bij het fornuis terug komt
__________________
Bij gebrek aan beter, een .
Met citaat reageren
Oud 21-02-2009, 19:05
Verwijderd
Citaat:
Het is toch juist zo dat onzuiver water (met zout) nog warmer wordt na het kookpunt? Kazet naamzoek.
Hm, ik ging erover lezen en ik heb inderdaad dingen door elkaar gehaald. Het vriespunt van water komt lager te liggen door zout en het kookpunt juist hoger.

Nouja, het gaat erom dat dingen koken in zout water lekkerder is dan het zout er achteraf bij doen.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2009, 19:12
Verwijderd
Maar dan is het ook sneller klaar, omdat het water warmer wordt.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2009, 21:06
shoebuddy 2.0
Avatar van shoebuddy 2.0
shoebuddy 2.0 is offline
Citaat:
Maar dan is het ook sneller klaar, omdat het water warmer wordt.
Daarom dump ik altijd een scheut zout in het kookwater..
__________________
"He looks blue.." "I'd say brownish-gold.."
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:26.