Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-10-2011, 14:04
Verwijderd
Advertentie
Oud 22-10-2011, 14:05
Verwijderd
Mesaaipotamië zeg dat wel zeg
Oud 22-10-2011, 14:06
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Hoe zeg je in het engels iets als "de balans kan ook naar de andere kant toe uitslaan" of zo? (ik weet niet eens hoe je dat in het Nederlands zegt )
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 22-10-2011, 14:13
Verwijderd
Zeg maar te veel van iets goeds is ook slecht?
Oud 22-10-2011, 14:29
Verwijderd
Jakkes ik snap een woord niet in het Engels en ik ken geen Nederlandse vertaling. Weet iemand wat 'prebendal' is? Het wordt gebruikt in de context dat leden van een gemeenschap voordeel hadden bij tempel-resources door prebendal tempel kantoren te hebben
Oud 22-10-2011, 14:32
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
http://dictionary.reference.com/browse/prebendal
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 22-10-2011, 14:34
Verwijderd
Die had ik ook gevonden maar ik vond het niet veel duidelijker eigenlijk
Oud 22-10-2011, 14:36
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
prebend: domheer of prebende, prendendal: van een domheer

Volgens mijn woordenboek
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 22-10-2011, 14:37
Verwijderd
Oh een halve bladzijde later hebben ze het alsnog uitgelegd Ik heb geen Nederlandse betekenis, maar ik snap het in ieder geval

Oh dank je wel Lorelei
Oud 22-10-2011, 15:22
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Ik ga mijn fietsbanden eens oppompen : stoere vrouw:
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Oud 22-10-2011, 15:39
The Larch
Avatar van The Larch
The Larch is offline
Als je eens per jaar een sigaret rookt, namelijk met Kerstmis, rook je dan? En als je eens per maand rookt, en eens per week? En als je af en toe een pakje per dag rookt en af en toe gewoon twee maanden vergeet te roken?
__________________
And now, no.1: The Larch.
Oud 22-10-2011, 15:55
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Ik snap er geen hol van, het lijkt wel alsof de pomp niet goed aansluit op het ventiel, komt allemaal lucht naast en niet in.
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Oud 22-10-2011, 15:56
The Larch
Avatar van The Larch
The Larch is offline
Op een ventiel zit een dopje, dat moet je er eerst afdraaien.
__________________
And now, no.1: The Larch.
Oud 22-10-2011, 16:02
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Ik weet hoe het moet, het werkt alleen niet.
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Oud 22-10-2011, 16:02
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Nou, nieuwe ontwikkeling in mijn ziekte, mijn oren zitten potdicht, ze suizen constant, en iedere keer als ik mijn hoofd buig of buk draait de hele wereld om me heen. Fijn fijn fijn.
__________________
you're not my demographic
Oud 22-10-2011, 16:03
The Larch
Avatar van The Larch
The Larch is offline
Citaat:
Ik weet hoe het moet, het werkt alleen niet.
Ik ging er niet echt vanuit dat je niet wist dat ventiels doppetjes hebben hoor.

Citaat:
Nou, nieuwe ontwikkeling in mijn ziekte, mijn oren zitten potdicht, ze suizen constant, en iedere keer als ik mijn hoofd buig of buk draait de hele wereld om me heen. Fijn fijn fijn.
Noes. Beterschap!
__________________
And now, no.1: The Larch.
Oud 22-10-2011, 16:03
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Ik weet hoe het moet, het werkt alleen niet.
hoe kan een fietsband oppompen niet lukken? Weet je zeker dat de band niet lek is (en het oppompen dus geen zin heeft?) Zo lang de slang goed aangesloten is (en ook niet toevallig lek is of los zit) moet het geen probleem zijn.
__________________
you're not my demographic
Oud 22-10-2011, 16:04
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:

Noes. Beterschap!
Dank! Ik moet eigenlijk boodschappen doen, maar ik heb geen zin om naar de supermarkt te gaan, uiteraard wil ik allemaal cheap euroshopper dingen kopen, maar die staan allemaal onder in het rek en ik denk niet dat zoveel bukken goed gaat...
__________________
you're not my demographic
Ads door Google
Oud 22-10-2011, 16:05
Verwijderd
Citaat:
Als je eens per jaar een sigaret rookt, namelijk met Kerstmis, rook je dan? En als je eens per maand rookt, en eens per week? En als je af en toe een pakje per dag rookt en af en toe gewoon twee maanden vergeet te roken?
Volgens mij rook je dan in alle gevallen, als je alleen drinkt op kerstmis drink je ook.
Oud 22-10-2011, 16:05
The Larch
Avatar van The Larch
The Larch is offline
Citaat:
hoe kan een fietsband oppompen niet lukken? Weet je zeker dat de band niet lek is (en het oppompen dus geen zin heeft?) Zo lang de slang goed aangesloten is (en ook niet toevallig lek is of los zit) moet het geen probleem zijn.
Ja, hij zit dus ook duidelijk niet goed aangesloten, de vraag is alleen waarom. Misschien past hij gewoon niet - zijn daar maten voor? Of misschien heeft ze dat lipje niet genoeg vastgeduwd, dan zit hij gewoon los. Of hij zit scheef.
__________________
And now, no.1: The Larch.
Oud 22-10-2011, 16:06
The Larch
Avatar van The Larch
The Larch is offline
Citaat:
Dank! Ik moet eigenlijk boodschappen doen, maar ik heb geen zin om naar de supermarkt te gaan, uiteraard wil ik allemaal cheap euroshopper dingen kopen, maar die staan allemaal onder in het rek en ik denk niet dat zoveel bukken goed gaat...
Ahhw. Als ik nog in Den Bosch had gewoond was ik langsgekomen om je euroshopperdingen te brengen.
__________________
And now, no.1: The Larch.
Oud 22-10-2011, 16:08
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Citaat:
hoe kan een fietsband oppompen niet lukken? Weet je zeker dat de band niet lek is (en het oppompen dus geen zin heeft?) Zo lang de slang goed aangesloten is (en ook niet toevallig lek is of los zit) moet het geen probleem zijn.
Die aansluiting is dus het probleem. Maar ik heb een doodnormale fietspomp, dus daarom snap ik niet dat er lucht ontsnapt.
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Oud 22-10-2011, 16:08
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Ahhw. Als ik nog in Den Bosch had gewoond was ik langsgekomen om je euroshopperdingen te brengen.
Dat is aardig van je! Maar gelukkig heb ik altijd een voorraad in huis waar ik een weekje mee vooruit kan, en ik heb ook wel vrienden hier die boodschappen kunnen doen, mocht het echt nodig zijn.
__________________
you're not my demographic
Oud 22-10-2011, 16:08
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
En ik kan natuurlijk altijd a-merken kopen!
__________________
you're not my demographic
Oud 22-10-2011, 16:10
Verwijderd
ahwz arme martin!
Advertentie
Oud 22-10-2011, 16:10
The Larch
Avatar van The Larch
The Larch is offline
Citaat:
Die aansluiting is dus het probleem. Maar ik heb een doodnormale fietspomp, dus daarom snap ik niet dat er lucht ontsnapt.
Zit hij niet gewoon scheef? Even erafhalen en er weer opzetten en er dan aan wiebelen om te kijken of hij veel speling heeft ofzo.

Citaat:
Dat is aardig van je! Maar gelukkig heb ik altijd een voorraad in huis waar ik een weekje mee vooruit kan, en ik heb ook wel vrienden hier die boodschappen kunnen doen, mocht het echt nodig zijn.
Gelukkig maar, het zou toch sneu zijn als je verhongerde!
__________________
And now, no.1: The Larch.
Oud 22-10-2011, 16:11
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
ahwz arme martin!
Ik ben zielig en dien overspoeld te worden met beterschapswensen, knuffels, fruitmandjes en zakjes drop!!!
__________________
you're not my demographic
Oud 22-10-2011, 16:11
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Wat een apenland is Libië toch. Allemachtig. Video's van juichende mensen rondom het lijk van Gadaffi. Barbaren zijn het.
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Oud 22-10-2011, 16:13
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Wat een apenland is Libië toch. Allemachtig. Video's van juichende mensen rondom het lijk van Gadaffi. Barbaren zijn het.
Tja, tja, tja. In de Middeleeuwen deden we hetzelfde (en later ook nog wel).
__________________
you're not my demographic
Oud 22-10-2011, 16:13
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Hell, nu roepen er ook mensen dat pedoseksuelen publiekelijk gecastreerd moeten worden. Zo verlicht zijn we dus ook weer niet.
__________________
you're not my demographic
Oud 22-10-2011, 16:14
The Larch
Avatar van The Larch
The Larch is offline
Citaat:
Wat een apenland is Libië toch. Allemachtig. Video's van juichende mensen rondom het lijk van Gadaffi. Barbaren zijn het.
Citaat:
WASHINGTON -In tal van Amerikaanse steden heeft de dood van Osama bin Laden een waar volksfeest ontketend. Behalve de menigte die zich zondagavond voor het Witte Huis verzamelde toen president Barack Obama het nieuws bekendmaakte, kwamen ook opgetogen Amerikanen samen op Ground Zero en Times Square in New York.
__________________
And now, no.1: The Larch.
Oud 22-10-2011, 16:14
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Citaat:
Zit hij niet gewoon scheef? Even erafhalen en er weer opzetten en er dan aan wiebelen om te kijken of hij veel speling heeft ofzo.



Gelukkig maar, het zou toch sneu zijn als je verhongerde!
Nou ja, ik moet nu heel snel koken en eten want over een kwartier met de bus (aangezien mijn band nu dus leeg is en ik niet genoeg tijd heb als het niet lukt). Dus vanavond ga ik verder, to be continued!
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Oud 22-10-2011, 16:16
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Wat een apenland is Libië toch. Allemachtig. Video's van juichende mensen rondom het lijk van Gadaffi. Barbaren zijn het.

Citaat:
Citaat:
WASHINGTON -In tal van Amerikaanse steden heeft de dood van Osama bin Laden een waar volksfeest ontketend. Behalve de menigte die zich zondagavond voor het Witte Huis verzamelde toen president Barack Obama het nieuws bekendmaakte, kwamen ook opgetogen Amerikanen samen op Ground Zero en Times Square in New York.
pwn
__________________
you're not my demographic
Oud 22-10-2011, 16:16
Verwijderd
Awh Martin beterschap!

Oud 22-10-2011, 16:17
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Ja, eh, komen brengen anders heb ik er niks aan!
__________________
you're not my demographic
Oud 22-10-2011, 16:17
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Ik doel niet op het feestvieren om de dood van een dictator, ik doel op het dansen rond een lijk, foto's van hem maken, en dan nog zijn lijk slaan en schoppen en mutileren. Hem door de straten slepen. Dat soort debiele dingen.
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Ads door Google
Oud 22-10-2011, 16:17
Verwijderd
Citaat:
Als je eens per jaar een sigaret rookt, namelijk met Kerstmis, rook je dan? En als je eens per maand rookt, en eens per week? En als je af en toe een pakje per dag rookt en af en toe gewoon twee maanden vergeet te roken?
Dan is het meer de vraag of je dat 'vast roken' moet noemen of 'gewoon af en toe'.
Citaat:
Nou, nieuwe ontwikkeling in mijn ziekte, mijn oren zitten potdicht, ze suizen constant, en iedere keer als ik mijn hoofd buig of buk draait de hele wereld om me heen. Fijn fijn fijn.
Beterschap !
Citaat:
Wat een apenland is Libië toch. Allemachtig. Video's van juichende mensen rondom het lijk van Gadaffi. Barbaren zijn het.
Zie Amerika.
Citaat:
Hell, nu roepen er ook mensen dat pedoseksuelen publiekelijk gecastreerd moeten worden. Zo verlicht zijn we dus ook weer niet.
Inderdaad.
Oud 22-10-2011, 16:18
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Overigens vind ik uitbundig feestvieren om iemands dood ook weer iets raars, maar dat terzijde.
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Oud 22-10-2011, 16:18
Verwijderd
Citaat:
Ja, eh, komen brengen anders heb ik er niks aan!
Sorry ik zit in een boerengat
Oud 22-10-2011, 16:18
Verwijderd
Citaat:
Wat een apenland is Libië toch. Allemachtig. Video's van juichende mensen rondom het lijk van Gadaffi. Barbaren zijn het.
Oud 22-10-2011, 16:19
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Ik doel niet op het feestvieren om de dood van een dictator, ik doel op het dansen rond een lijk, foto's van hem maken, en dan nog zijn lijk slaan en schoppen en mutileren. Hem door de straten slepen. Dat soort debiele dingen.
Niet voor kleine kindjes!

Spoiler


En dat waren nog niet eens dictators. Of dode mensen.
__________________
you're not my demographic
Oud 22-10-2011, 16:19
Verwijderd
Oh ja leren

En ik ben weer helemaal verliefd op mijn laptop ook hij doet het zo goed
Oud 22-10-2011, 16:20
Verwijderd
Citaat:
Ik doel niet op het feestvieren om de dood van een dictator, ik doel op het dansen rond een lijk, foto's van hem maken, en dan nog zijn lijk slaan en schoppen en mutileren. Hem door de straten slepen. Dat soort debiele dingen.
Ik vrees dat de doorsnee Yank daar ook geen moeite mee zou hebben

Maar ik snap wat je bedoelt en ik deel je huivering voor c.q. walging van dat soort.. primitieve reacties.
Oud 22-10-2011, 16:21
The Larch
Avatar van The Larch
The Larch is offline
Citaat:
Ik doel niet op het feestvieren om de dood van een dictator, ik doel op het dansen rond een lijk, foto's van hem maken, en dan nog zijn lijk slaan en schoppen en mutileren. Hem door de straten slepen. Dat soort debiele dingen.
Dat hadden die Amerikanen net zo goed met Osama gedaan als ze de kans hadden gehad.

En verder: ja, nouja. Het is inderdaad niet helemaal het toonbeeld van beschaving en verlichting, maar barbaars... nee. Het is gewoon een menselijke reactie, en alle mensen zijn in de grond barbaren. Daarom is ook zo'n groot percentage van de wereldbevolking stom, of dat nou in Nederland, Libië, Amerika of Kirgizië is.
En je moet in je oordeel meenemen dat veertig (of hoeveel dan ook) jaar van dictatuur niet niks is. Dat Nederland het nou toevallig zo goed getroffen heeft is heel fijn, maar niet de maat der dingen.
__________________
And now, no.1: The Larch.
Oud 22-10-2011, 16:22
Verwijderd
Ik vind het wel grappig dat barbaars zo'n negatief iets is, terwijl het oorspronkelijk helemaal niet negatief was. Zelfde met tirannen. Begon ooit als niet negatief maar is het nu wel.
Oud 22-10-2011, 16:23
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Niet voor kleine kindjes!

Spoiler


En dat waren nog niet eens dictators. Of dode mensen.
Ja, eh, dat zijn ook apen. Ik sluit Amerika toch ook niet uit? Overigens zijn die militairen wel veroordeeld, dat dan weer wel.
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Oud 22-10-2011, 16:24
Verwijderd
ik ben ZON flashnerd geworden, zo mooi vind ik dat he
Oud 22-10-2011, 16:24
Verwijderd
het was een complete hel om te leren maar ik maar er toffe dingen mee /zeldzaam moment van tevredenheid.
Oud 22-10-2011, 16:24
Verwijderd
Hun handelen is echt makkelijk te begrijpen in de context waarin het gebeurt en heeft niks met vermeende barbarij of onderontwikkeling te maken.
Oud 22-10-2011, 16:24
The Larch
Avatar van The Larch
The Larch is offline
Citaat:
Niet voor kleine kindjes!

Spoiler


En dat waren nog niet eens dictators. Of dode mensen.
Oh ja, precies.

In alle mensen zit iets barbaars, het hoeft er maar uit te komen. En in Nederland is dat niet zo vaak nodig omdat in Nederland de dingen allemaal stabiel zijn. Maar ook in het westen zit dat in mensen, kijk:

Citaat:
Voor de Duitse student Stephan Ulrich staat dat wel vast. ''Terwijl ik zonder medische hulp uren in de cel zat te wachten, kwam die gewelddadige agent binnen. Hij bood me kauwgom aan. In dacht dat het een manier was om zich te verontschuldigen. Ik nam het maar aan. En toen kreeg ik opeens een stroomstoot! En die agent maar lachen, hij vond het echt prachtig'', zegt hij vrijdag in de krant.
__________________
And now, no.1: The Larch.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:11.