Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-04-2002, 21:00
Verwijderd
Laten we het eens hebben over de verschillende soorten humor.

Welke vormen van humor denken jullie te onderscheiden? Flauwe grappen, onderbroekenlol, postbodegrappen, cafélol, moppentappersmoppen, ironie, sarcasme, cynisme, leedvermaak, keiharde politiek incorrecte grappen? Wat vinden jullie het leukste? En waar trekken jullie de grens?

Ik weet het, ik ben schaamteloos aan het kopiëren van de zogenaamde humortest op BNN (die overigens van een bedenkelijk niveau was - mensen met een beetje humor scoren de meeste punten door te lachen om de stupiditeit van het geheel en de manier waarom de presentatoren zichzelf belachelijk maakten). Maar dat terzijde. Lach je nog op een begrafenis? Lach je om de dood, om ongeneeslijke ziekten, om ongelukken? Kun je je lachen dan niet bedwingen, of wint de ratio het toch van de emoties en hou je je lachen in?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-04-2002, 21:01
mickael
Avatar van mickael
mickael is offline
BNN gekeken?
Met citaat reageren
Oud 17-04-2002, 21:03
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef:
Ik weet het, ik ben schaamteloos aan het kopiëren van de zogenaamde humortest op BNN (...)

There ya have it.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2002, 21:26
bubbeltjes
bubbeltjes is offline
Ik heb het ook een stuk gekeken en kwam erachter dat ik inderdaad best wel goed dingen kan relativeren met humor. Vandaag bijvoorbeeld sprong een vriend van me op m'n bed en krakte het helemaal door. Het is dus echt totaal kapot en de komende nachten zal ik waarschijnlijk wel op het logeerbed moeten maar ik kon er alleen maar kei hard om lachen
M'n moeder zegt ook altijd dat het haar om mensen gaat en niet om materiele zaken. Ook hebben we thuis altijd veel gelachen om problemen. We hebben echt moeilijke tijden gehad maar het is soms best een opluchting om er lekker om te kunnen lachen.
Humor is enorm belangrijk om een beetje te kunnen overleven.
Ik vind het moeilijk om te zeggen wat nou precies mijn soort humor is. Ik hou wel van sarcasme en droge opmerkingen.
Dingen als Mr Bean of zo boeien me echt niet...maar Hans Teeuwen bijvoorbeeld weer wel. Dat vind ik echt meesterlijk!
Met mn kronkelmaat Jantje heb ik ook altijd wel leuke humor. Gewoon elkaar enorm uitkutten, scherpe opmerkingen maken. Voor zelfspot ben ik ook wel te vinden.
Ik hou niet van uitlachen want daar kun je mensen erg mee kwetsen. Een vriendin van me kon altijd zo heel subtiel in de lach schieten als je net op je bek was gegaan en super veel pijn had.
Ik weet wel wanneer ik me in moet houden denk ik.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2002, 21:29
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
sarcasme. ironie. monty python-achtig.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 17-04-2002, 21:54
Shock
Avatar van Shock
Shock is offline
Ik gebruik vaak sarcasme, ironie en vooral soms licht beledigend. Kan wel eens erger opgevat worden dan het is, vooral bij onbekenden, maar meestal kunnen ze er wel om lachen
__________________
Bier is niet voor vrouwen, olé olé olé © Adore | Ik praat alleen maar lief: Huppel, huppel, seks, huppel, huppel. Kut. | Ik ben een gruwel.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2002, 21:56
Verwijderd
Citaat:
Joostje schreef:
sarcasme. ironie. monty python-achtig.
me too

( ik had trouwens een 7,6 voor die test)
Met citaat reageren
Oud 17-04-2002, 21:59
Verwijderd
je kan overal omlachen als het kan

ongeacht de ziektes de dood etc


als het moment er goed voor is en het kan kan jer er om lachen .
Met citaat reageren
Oud 17-04-2002, 22:29
*~*DOOR*~*
Avatar van *~*DOOR*~*
*~*DOOR*~* is offline
ik had in engeland geboren moeten worden
__________________
they say evil never sleeps... that's not true, right now I need a rest...
Met citaat reageren
Oud 17-04-2002, 23:25
Verwijderd
ik lach met mensen en om mensen ..tja beetje gemeen
soms heb ik wel wat zelfspot maar nie veel
leedvermaak vind ik ook lachuh..dus dat jackass vind ik geweldig
droge humor/gekkebekkenhumor/ en de zelf bedachte de-slaat-nergens-op-humor vind ik ook leuk ..is moelijk uit te leggen
en bv. sarcasme...ik val op de grond en heb pijn..iemand vraagt: hey gaat het? dan zeg ik: nee ik zit hier voor mn lol
ik ga dan ook voor jim carrey en bert visscher grapjes.
maar wat nare man zei over lachen tijdens een begravenis vind ik zelf nie kunnen ..maar als een klok naar beneden dondert tijdens de dodenherdenking vind ik dat wel weer lollig.

kan zo wel doorgaan maar dit is het ong.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2002, 23:30
Tampert
Avatar van Tampert
Tampert is offline
cynisme

zelfspot

relativering

dat zijn voor mij de drie mooiste vormen van humor

verder geen commentaar
__________________
NIZ| tegenpartij|Kriminalpolizei!!|De hele mikmak| Dank voor die bloemen
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 00:15
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Alle soorten grappen kunnen leuk zijn. Onderwerp maakt daarbij niet uit. Als ze maar leuk zijn. En daar nou juist de kneep. Zoveel goede grappen over, pak-em-beet, pedofilie zijn er niet. (ze zijn er uiteraard wel)

Cynische humor mag trouwens best wat vaker op 't forum gebruikt worden.
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 09:48
MiSsDeLiCiOuSs
MiSsDeLiCiOuSs is offline
Ik ben een sadist.

En ik krijg de slappe lach van ongeneeslijke zieken.

Ik voel stuipen van het lachen in me opkomen als ik hoor dat iemand is gestorven

En de tafrelen in israel doen me BULDEREN van het lachen.

doodgereden dieren moet ik van grinneken.


Ik heb een gevoel voor humor. Hij is alleen anders dan dat van jullie. Accepteren jullie dat van mij?
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 09:52
Talon
Avatar van Talon
Talon is offline
Citaat:
MiSsDeLiCiOuSs schreef:
Ik ben een sadist.

En ik krijg de slappe lach van ongeneeslijke zieken.

Ik voel stuipen van het lachen in me opkomen als ik hoor dat iemand is gestorven

En de tafrelen in israel doen me BULDEREN van het lachen.

doodgereden dieren moet ik van grinneken.


Ik heb een gevoel voor humor. Hij is alleen anders dan dat van jullie. Accepteren jullie dat van mij?
tuurlijk, gaat er niet om wat je zegt, maar om wat je doet..
neuken?
__________________
Napoleon, don't be jealous that I've been chatting online with babes all day | Ugh! Gross! Freakin' idiot!
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 10:13
Li
Avatar van Li
Li is offline
Ik word zelf weleens uitgelachen Ik viel afgelopen herfst in de zee keihard op een rots en m'n hele bikinibroekje was kapot en ik verging van de pijn en iedereen zat me gewoon hard uit te lachen
Ach, ik doe het zelfs ook weleens

Meestal lag ik niet om leedvermaak oid. Vaak zijn het domme grappen(), sarcasme of zelfspot...
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 10:14
MiSsDeLiCiOuSs
MiSsDeLiCiOuSs is offline
Citaat:
Talon schreef:
neuken?
Jahoor, maar daarna gaat wel het mes door je pik... Ik moet ook mijn lol hebben!
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 10:22
Talon
Avatar van Talon
Talon is offline
Citaat:
MiSsDeLiCiOuSs schreef:


Jahoor, maar daarna gaat wel het mes door je pik... Ik moet ook mijn lol hebben!
mjah, ach, tis geven en nemen in de wereld he
maar oke, goed dat je het vast zegt, dan bind ik je eerst vast hehe
daarna breng ik je op het randje van een orgasme, en dan gaak tv kijken ofzo
__________________
Napoleon, don't be jealous that I've been chatting online with babes all day | Ugh! Gross! Freakin' idiot!
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 10:25
MiSsDeLiCiOuSs
MiSsDeLiCiOuSs is offline
Citaat:
Talon schreef:
daarna breng ik je op het randje van een orgasme, en dan gaak tv kijken ofzo
AHA, nog een zieke geest forummen maakt iig wel arrogant.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 18-04-2002, 12:17
marlies
Avatar van marlies
marlies is offline
Ik weet eigenlijk niet echt wat voor een soort humor ik heb.

Ik houd van die doordenk-humor van die insinuerende (ok mensen ik weet alleen maar hoe het klinkt, wie helpt mij het goed te spellen)
__________________
Als ik later groot ben, trouw ik met kermit de kikker :p | Tel wat je hebt, niet wat je mist
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 12:49
Verwijderd
ik heb de test gezien en mensen met sarcasme en cynisme worden erin afgestraft èn het is volgens de test een uiting van frustratie.

there ya have it.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 13:33
Talon
Avatar van Talon
Talon is offline
Citaat:
MiSsDeLiCiOuSs schreef:


AHA, nog een zieke geest forummen maakt iig wel arrogant.
jah, best wel
ik ken maar 1 persoon die nog zieker is dan mij
__________________
Napoleon, don't be jealous that I've been chatting online with babes all day | Ugh! Gross! Freakin' idiot!
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 13:35
MiSsDeLiCiOuSs
MiSsDeLiCiOuSs is offline
Citaat:
Talon schreef:
jah, best wel
ik ken maar 1 persoon die nog zieker is dan mij
Wie is dat dan? (ik dacht dat ik er meer kende)
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 13:47
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Milk schreef:
ik heb de test gezien en mensen met sarcasme en cynisme worden erin afgestraft èn het is volgens de test een uiting van frustratie.

there ya have it.
Zeiden ze dat? Het kan en uiting van frustratie zijn, ja. Maar dat hoeft niet. Dat is de mooiste vorm van cynisme, IMO, onverschilligheid. Dat heeft dus niks met frustratie te maken. En zelfs zou dat zo zijn, dan is frustratie nog niet een "mindere" aanleiding, vind ik. Nogal subjectief allemaal.
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 13:52
Shock
Avatar van Shock
Shock is offline
Citaat:
Milk schreef:
ik heb de test gezien en mensen met sarcasme en cynisme worden erin afgestraft èn het is volgens de test een uiting van frustratie.

there ya have it.
Jouw humor bevalt me altijd wel
__________________
Bier is niet voor vrouwen, olé olé olé © Adore | Ik praat alleen maar lief: Huppel, huppel, seks, huppel, huppel. Kut. | Ik ben een gruwel.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 13:56
Verwijderd
Citaat:
Rollo Tomasi schreef:


Zeiden ze dat? Het kan en uiting van frustratie zijn, ja. Maar dat hoeft niet. Dat is de mooiste vorm van cynisme, IMO, onverschilligheid. Dat heeft dus niks met frustratie te maken. En zelfs zou dat zo zijn, dan is frustratie nog niet een "mindere" aanleiding, vind ik. Nogal subjectief allemaal.
jah, het zou ook niet sociaal zijn terwijl bij het vallen van de 4 mei bel sociaal zijn er niets mee te maken had. das met 2 maten meten BNN!

en idd, het zit nou eenmaal in me, dan gebruik je het gewoon. tis niet dat je denkt van: ik ga nu maar even een sarcastiche opmerking plaatsen om me frustraties te uiten..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Films, TV & Radio Parodieën
Uice
38 25-06-2010 10:39
Verhalen & Gedichten Afscheid [vernieuwd]
tiram
45 12-05-2004 15:02
Verhalen & Gedichten Mijn verhaal: Afscheid
tiram
71 20-12-2003 13:30
Levensbeschouwing & Filosofie Wetenschappers bevestigen de Tekenen van God.
Iqra
94 30-07-2003 21:36
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Pim Fortuyn had toch gelijk!!!!!
suze02
98 15-06-2002 15:00
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie hier zijn bijna alle antwoorden van De Stad...
0 22-03-2001 19:57


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:40.