Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-08-2006, 20:21
dathomaz
dathomaz is offline
Citaat:
Pibbo schreef op 14-08-2006 @ 15:24 :
Zolang locigacmg niet stijgt blijft mijn geld bijna stil liggen heb nu nog 500 euro over van het pharming avontuur
Van die 500euro kun je ongeveer 20 aandelen Philips of Arcelor-Mittal Steel kopen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-08-2006, 20:30
dathomaz
dathomaz is offline
Heb jij niet (steeds) de drang om wat bij te kopen? Ik namelijk wel. Van Philips en Arcelor-Mittal Steel zal ik graag nog een zooi aandelen van bij wil kopen.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2006, 17:31
Verwijderd
Nee, ik heb er gisteren corus van gekocht op 5,66. 80 stuks.

Ik verwacht hier op korte termijn een stijging tot 6,20 of hoger.


Philips wil ik graag kopen, maar niet voor de hoofdprijs op de 23 euro koop ik ze

En bijkopen van succes aandelen daar denk ik niet aan. Ik verkoop het liefst mijn succesaandelen
Met citaat reageren
Oud 17-08-2006, 12:15
dathomaz
dathomaz is offline
Citaat:
Pibbo schreef op 15-08-2006 @ 18:31 :
Nee, ik heb er gisteren corus van gekocht op 5,66. 80 stuks.

Ik verwacht hier op korte termijn een stijging tot 6,20 of hoger.


Philips wil ik graag kopen, maar niet voor de hoofdprijs op de 23 euro koop ik ze

En bijkopen van succes aandelen daar denk ik niet aan. Ik verkoop het liefst mijn succesaandelen
Getronics, Arcelor-Mittal en Philips alle drie in de plus.
Philips noteerde om 12.57u 26,41euro. Philips zit duidelijk weer in een stijgende lijn, die 23euro is verleden tijd .
Met citaat reageren
Oud 17-08-2006, 21:14
Verwijderd
Ik weet het dat ik naast phillips zat en ook naast heineken. Maar had je maar zoveel geld te verdelen he

Ik hoop dat corus morgen pharming voorblijft als stijging, dan heb ik mijn geld goed verzet
Met citaat reageren
Oud 17-08-2006, 21:15
Verwijderd
Een van mijn vrienden is dinsdag begonnen met afstuderen bij corus, ik had ze maandagmiddag gekocht en toen waren ze nog 1 cent gedaald en nu zijn ze gestegen. Hij krijgt van mij een biertje zaterdag
Met citaat reageren
Oud 17-08-2006, 21:26
Verwijderd
Als ik geen transactiekosten zou hoeven betalen had ik deze tien maanden 600 euro verdiend, maar helaas
Met citaat reageren
Oud 18-08-2006, 21:18
dathomaz
dathomaz is offline
Citaat:
Pibbo schreef op 17-08-2006 @ 22:26 :
Als ik geen transactiekosten zou hoeven betalen had ik deze tien maanden 600 euro verdiend, maar helaas
Hoeveel heb je dan wel verdiend? 550euro?

Trouwens, weet jij nog een leuk aandeel wat een paar euro kost(mag ook iets meer zijn) wat wel eens ondergewaardeerd kan zijn?
Met citaat reageren
Oud 18-08-2006, 22:40
Verwijderd
zo'n 400 euro minus pharming van 100 euro en dan nog eens 150 aan en 150 verkoop kosten.

Locigacmg is hard aan de weg aan het timmeren, zeker goed op de langere termijn. Helaas is het aandeel niet populair en wordt de koers gemaakt in Engeland.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2006, 09:06
Verwijderd
Je kan ze nu goedkoper oppakken
Met citaat reageren
Oud 22-08-2006, 20:38
Verwijderd
Hoe staan jullie tegenover index beleggen? Ik ben mss van plan een eigen effectenrekening te openen en voor een klein bedrag per maand (20 euro oid) wat te expirementeren met effecten.

Indexbeleggen leek me wel wat (niet wereldwijd, maar Azië + N - Amerika ) of anders beleggen 'en baisse'' als het eenmaal weer bergafwaards gaat.

Alhoewel ik wel wat theoretische kennis heb, heb ik nog weinig ervaring in het handelen in effecten zelf.

Hebben jullie nog wat tips?
Met citaat reageren
Oud 28-08-2006, 09:29
Verwijderd
Je moet opletten, wat voor soort fondsen zwaarwegen in de index.

Als financials zwaar wegen of juist olie. Dan kan je gokken op renteverlaging of oorlog
Met citaat reageren
Oud 31-08-2006, 07:21
Verwijderd
Hmm
Met citaat reageren
Oud 01-09-2006, 17:00
Verwijderd
Corus eruit op 5,96 maar 1% rendement, volgende week verwacht ik een correctie in Amerika en Aex. Minstens 10 punten helaas.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2006, 16:40
Verwijderd
Straks weer goedkoop oppikken
Met citaat reageren
Oud 06-09-2006, 21:37
bullsorbears
bullsorbears is offline
Interessant deze topic alleen jammer genoeg niet veel gebruikers. Ik beleg zelf ook en erg divers, nagenoeg een daytrader ondanks het student zijn. Ik wil graag een beleggingsclub of iets dergelijks oprichten en verder zal ik hier wel zo nu en dan komen lezen. Trouwens met zulke aandelen zoals hier genoemd valt doorgaans niet veel te verdienen, aandelen die erg volatiel zijn of waar geen daghandel maar veilinghandel in is zijn lucratiever.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2006, 21:41
bullsorbears
bullsorbears is offline
Citaat:
Pibbo schreef op 17-08-2006 @ 22:26 :
Als ik geen transactiekosten zou hoeven betalen had ik deze tien maanden 600 euro verdiend, maar helaas

Als ik over dit jaar gezien geen transactiekosten had hoeven te betalen had ik €3.700 verdiend, helaas is iets meer dan de helft opgegaan aan transactiekosten.

Laatst gewijzigd op 06-09-2006 om 23:10.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2006, 07:24
bullsorbears
bullsorbears is offline
Naar aanleiding van een stukje op het www.debeurs.nl/forum in de koffiekamer heb ik besloten een gokje te wagen met Ceteco. Volgens mij een bedrijf zonder waarde maar wel met een kansje op winst in een korte tijd. Gisteren een paar stuks gekocht op €0,08 en hopelijk kan ik vandaag nog wat kopen op €0,09.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2006, 11:02
Verwijderd
Ceteco, ik had het al gelezen ja. Maar dat is echt een gok

Ik vraag mij ook af waarom dat fonds zich nog op de beurs mag vertonen
Met citaat reageren
Oud 14-09-2006, 11:04
Verwijderd
Ik weet het dat er sommige fondsen lucratief zijn, ik zit al weken op doodgeld

Ik let voornamelijk op de RSI, daarmee maak ik wel veel winst. Maar ik heb op het moment geen geld vrij.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2006, 12:11
Go
Avatar van Go
Go is offline
Wat is jullie visie op KPN? Zal het op middellange termijn verder stijgen is het einde van de stijging al in zicht? Of misschien kan ik beter naar jullie algemene opinie over het beursklimaat op middellange termijn vragen. Waarschijnlijk zal KPN in deze tendens meegaan.

Ik twijfel namelijk een beetje of ik m'n aandelen KPN moet verkopen. Ik heb ze op 8,67 gekocht en nu staat het aandeel op 9,95 (+14,8%). Op zich geen slecht moment om te cashen, maar een verdere stijging is natuurlijk altijd welkom
Met citaat reageren
Oud 15-09-2006, 12:25
Verwijderd
Kpn is een nieuwe markt ingeslagen name 3 in 1.

Dit is een groeiende markt en gaat binnenkort naar het hoogtepunt binnen de productlevenscyclus.
Daarna begint de stagnatie en worden bedrijven overgenomen. Mogelijk dus ook KPN.

Ik ben bang dat het aandeel op KT niet veel gaat stijgen. De olieprijs is te hard naar beneden gegaan de afgelopen weken wat kan duiden op een herstel binnenkort van de olieprijs.

Maar ik weet verder niets van KPN voor de rest, was er niet iets met een fusie tussen belgacom en KPN?


Overigens wisten jullie dat maar 58% van de Duitsehuishoudens een TV in bezit heeft?
Met citaat reageren
Oud 05-10-2006, 17:23
Makaveli
Avatar van Makaveli
Makaveli is offline
Ik ga beleggen in beleggingsfondsen (via de Postbank; zelf beleggen), welke fondsen zouden jullie aanraden en waarom?

Ik heb zelf wel een aantal op het oog, maar wil deze nu niet noemen, omdat dit jullie voorkeur kan beïnvloeden...

Via de Postbank heb ik de keuze uit ongeveer 60 beleggingsfondsen, voornamelijk van Postbank, maar ook een aantal niet Postbank-fondsen.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2006, 17:29
Go
Avatar van Go
Go is offline
Citaat:
Makaveli schreef op 05-10-2006 @ 18:23 :
Ik ga beleggen in beleggingsfondsen (via de Postbank; zelf beleggen), welke fondsen zouden jullie aanraden en waarom?

Ik heb zelf wel een aantal op het oog, maar wil deze nu niet noemen, omdat dit jullie voorkeur kan beïnvloeden...

Via de Postbank heb ik de keuze uit ongeveer 60 beleggingsfondsen, voornamelijk van Postbank, maar ook een aantal niet Postbank-fondsen.
Ik heb het idee dat we op een hoogtepunt zitten en dat we alleen nog maar naar beneden kunnen. Er zullen ongetwijfeld fondsen zijn die bij dalende beurskoersen stijgen, maar daar heb ik me niet echt in verdiept. Ik heb juist vandaag weer redelijk wat aandelen verkocht. Als ik jou was zou ik nu niet instappen, maar dat is ook meer gebaseerd op 'gevoel' dan op cijfers.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2006, 13:11
Makaveli
Avatar van Makaveli
Makaveli is offline
Citaat:
gerwin schreef op 05-10-2006 @ 18:29 :
Ik heb het idee dat we op een hoogtepunt zitten en dat we alleen nog maar naar beneden kunnen. Er zullen ongetwijfeld fondsen zijn die bij dalende beurskoersen stijgen, maar daar heb ik me niet echt in verdiept. Ik heb juist vandaag weer redelijk wat aandelen verkocht. Als ik jou was zou ik nu niet instappen, maar dat is ook meer gebaseerd op 'gevoel' dan op cijfers.
Ja, dat idee heb ik ook. Ik verwacht dat er veel winstnemingen zullen komen, omdat het hoogste punt bereikt is in 5 jaar op de AEX (ik kan er iets naast zitten). Als de koers genoeg gedaald is, dan stap ik in, uitgaande dat de andere factoren niet zo zeer veranderen in positieve of negatieve zin.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2006, 14:36
Supreme Dutch
Ik denk dat we de 520 nog wel kunnen bereiken
Met citaat reageren
Oud 06-10-2006, 14:48
Verwijderd
Ik hoop dat logicacmg is gaat stijgen
Met citaat reageren
Oud 06-10-2006, 17:06
dathomaz
dathomaz is offline
Ja, ik ben nu ook zeer benieuwd wat de AEX gaat doen. In iedergeval is de AEX vandaag weer lekker gestegen. Welliswaar 0,01%, maar het is een stijging . Haha

Hoe gaat het nu met jullie aandelen?
Met citaat reageren
Oud 06-10-2006, 17:34
Supreme Dutch
Citaat:
dathomaz schreef op 06-10-2006 @ 18:06 :
Ja, ik ben nu ook zeer benieuwd wat de AEX gaat doen. In iedergeval is de AEX vandaag weer lekker gestegen. Welliswaar 0,01%, maar het is een stijging . Haha

Hoe gaat het nu met jullie aandelen?
Redelijk.. was tot 2 maanden terug vrij actief met opties enzo, maar toen ging het allemaal wat minder.. dus toen ben ik er even mee gestopt (heb er nog een flink aantal gehouden omdat ze allemaal vrijwel waardeloos waren.. en die zijn nu wel weer allemaal terug bij de aankoopwaarde.. Ik heb weer geleerd dat daytraden niet zo mijn ding is, en dat ik me toch maar weer op de lange termijn moet gaan richten. Mn aandelen doen trouwens echt prima, vooral Buhrman
Met citaat reageren
Oud 07-10-2006, 13:22
Blenderhead
Avatar van Blenderhead
Blenderhead is offline
Misschien al gepost maar om te oefenen: iex.nl
__________________
You see us coming and you all together run for cover! WE'RE TAKING OVER THIS TOWN
Met citaat reageren
Oud 10-10-2006, 10:01
Verwijderd
Daar sta ik maar op een schamele 10% rendement dit jaar
Met citaat reageren
Oud 10-10-2006, 12:11
Supreme Dutch
Wat is beleggen toch makkelijk als de beurs omhoog gaat..
Met citaat reageren
Oud 11-10-2006, 17:09
dathomaz
dathomaz is offline
Citaat:
Supreme Dutch schreef op 10-10-2006 @ 13:11 :
Wat is beleggen toch makkelijk als de beurs omhoog gaat..
Vandaag is de AEX alweer gestegen, met 0,04%. Dat gaat lekker zo
Met citaat reageren
Oud 12-10-2006, 22:20
Go
Avatar van Go
Go is offline
Dat had ik niet verwacht, dat de AEX zover zou stijgen. Maar nu kunnen we ook weer lekker hard naar beneden. Het zal allemaal wel zo goed gaan, maar ik heb eerder het idee dat door de verslechterde economische situatie in de VS de Europese economie zal stagneren. Veel fondsen hebben belangen in de VS en als Europa dan ook nog eens tegen zal gaan vallen, kunnen we behoorlijk dalen. Maar misschien bekijk ik het allemaal te negatief. Het enige aandeel waar ik nog een positie in heb (Laurus) is iig behoorlijk gestegen. Maak ik toch nog wat goed van mn dikke verliezen op dat aandeel (Gelukkig heb ik niet zoveel aandelen Laurus).
Met citaat reageren
Oud 02-11-2006, 16:58
Makaveli
Avatar van Makaveli
Makaveli is offline
Ik heb sindskort geld (€500,- voorlopig) belegd in SKAGEN Vekst via snsfundcoach.nl.
Doet het al best goed, heb mijn valuta/aankoopkosten al terugverdiend in 2 dagen en mijn portefeuille staat nu +€0,22 (+0,0%) in de plus. De waarde van mijn portefeuille in Noorse Kronen is 0,6% gestegen, bijna NOK 24,- winst.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2006, 11:46
Verwijderd
Sopheon is aan langszaam aan het stijgen
Met citaat reageren
Oud 08-12-2006, 16:29
Makaveli
Avatar van Makaveli
Makaveli is offline
Citaat:
Makaveli schreef op 02-11-2006 @ 17:58 :
Ik heb sindskort geld (€500,- voorlopig) belegd in SKAGEN Vekst via snsfundcoach.nl.
Doet het al best goed, heb mijn valuta/aankoopkosten al terugverdiend in 2 dagen en mijn portefeuille staat nu +€0,22 (+0,0%) in de plus. De waarde van mijn portefeuille in Noorse Kronen is 0,6% gestegen, bijna NOK 24,- winst.
Momenteel sta ik op €525,- met ong. 5% rendement.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2006, 11:02
Verwijderd
Ik heb alleen nog sopheon en daar sta ik dit jaar met iets van 50% rendement op
Met citaat reageren
Oud 16-12-2006, 11:24
Makaveli
Avatar van Makaveli
Makaveli is offline
Citaat:
Pibbo schreef op 14-12-2006 @ 12:02 :
Ik heb alleen nog sopheon en daar sta ik dit jaar met iets van 50% rendement op
Zo toe maar! Maar alleen Sopheon brengt toch wel meer risico's met zich mee, dan als je een fonds hebt? Met hoeveel euro zit je erin?

Ik sta momenteel 7,6% in de plus op Skagen Vekst in 1,5 maand tijd, dat vind ik ook al zeer netjes .

Ik ga in januari waarschijnlijk SNS Euro Vastgoedfonds aankopen, dit fonds doet het al jaren goed en zal het naar alle waarschijnlijkheid goed blijven doen. Ik denk dat 30-35% haalbaar is voor het komend jaar. (Dit jaar gaat naar de 50% rendement).
Met citaat reageren
Oud 16-12-2006, 18:30
Verwijderd
zo'n 1000 euro
Met citaat reageren
Oud 16-12-2006, 19:41
Makaveli
Avatar van Makaveli
Makaveli is offline
Citaat:
Pibbo schreef op 16-12-2006 @ 19:30 :
zo'n 1000 euro
Dus het is nu iets van 1500 waard als ik het zo zie , hoe groot waren je aankoopkosten en dergelijke? en waar of via wat beleg je?

Wat waren voor jou de beweegredenen om direct in aandelen tegaan zitten ipv. een aandelenbeleggingsfonds?

Ik had geen aankoopkosten, maar wel 0,35% (€1,75 valutakosten), zodat ik eigenlijk met €498,25 (4 143,60 Noorse Kronen) startte. Nu het is het €535,74 (4 370,86 Noorse Kronen). Dus in werkelijkheid heb ik voorlopig 227,26 Noorse Kronen winst.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2006, 12:59
Verwijderd
woon je in Noorwegen?

Nee ze zijn nu 1000 euro waard

Ik beleg bij rabo, maar ik ga kijken naar binck bank, in verband met de verborgen kosten

Overigens zit ik ook in robeco energie, dat draait na 1 week op 2% rendement

Ik heb veel aandelen gehad, maar ik had het geld nodig voor mijn studie. Ik vind aandelen leuker, omdat er meer spanning bij zit en je eigen visie kan volgen.

Overigens vind ik bij robeco alles terug voor mijn olie visie
Met citaat reageren
Oud 19-12-2006, 05:44
Makaveli
Avatar van Makaveli
Makaveli is offline
Citaat:
Pibbo schreef op 17-12-2006 @ 13:59 :
woon je in Noorwegen?

Nee ze zijn nu 1000 euro waard

Ik beleg bij rabo, maar ik ga kijken naar binck bank, in verband met de verborgen kosten

Overigens zit ik ook in robeco energie, dat draait na 1 week op 2% rendement

Ik heb veel aandelen gehad, maar ik had het geld nodig voor mijn studie. Ik vind aandelen leuker, omdat er meer spanning bij zit en je eigen visie kan volgen.

Overigens vind ik bij robeco alles terug voor mijn olie visie
Ik woon niet in Noorwegen hoor, maar Skagenfondene(.no) heeft een goede visie en heeft de afgelopen 10 jaar resulaten geboekt met hun strategie. Bovendien is het een stuk kleinschaliger dan de grote fondsspelers en er wordt belegt met eigen geld in het fonds door de fondsbeheerder (zodat hij ook persoonlijk belang heeft bij hoge rendementen).

Direct in aandelen zitten is voor mij nog iets voor later, dit is toch nog iets veiliger.

Hoeveel en welke verborgen kosten zitten bij Rabo dan?
Met citaat reageren
Oud 23-12-2006, 13:40
Makaveli
Avatar van Makaveli
Makaveli is offline
Heb vandaag 2 nieuwe orders geplaatst:
- BlackRock Merrill Lynch World Mining (EUR) A €250,- (30% in het jaar is haalbaar)
- SNS Euro Vastgoedfonds (EUR) €250,- (30% in het jaar is haalbaar)

Vanwege een stagnerende Amerikaanse economie en een zwakke USD (die beiden de Europese beurzen sterk beïnvloeden) neem ik een positie in de mijnbouw en metaalondernemingen en Europees vastgoed. In feb/mrt ga ik weer wat nieuwe orders plaatsen en eventueel in beide fondsen meer investeren.

Ik houd Skagen Vekst (aankoopbedrag €500,-) aan die momenteel op ruim +8% staat, naar verwachting blijft dit fonds - misschien iets minder goed dan dit jaar met zo'n 30% - het volgend jaar het goed doen (25% is zeker haalbaar).

Laatst gewijzigd op 24-12-2006 om 12:44.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2006, 22:14
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Iemand hier die investeert in goud-of zilvermunten?
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Met citaat reageren
Oud 04-01-2007, 11:05
Chaucus
Avatar van Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
Pibbo schreef op 17-12-2006 @ 13:59 :

Ik beleg bij rabo, maar ik ga kijken naar binck bank, in verband met de verborgen kosten
Is Binck zoveel goedkoper?

BTW wat is zo ongeveer jouw doelgroep waarin je investeert Alleen goedkope kansen of ook een basis aan bijvoorbeeld olie en obligaties enzo?
__________________
Ik blijf hopen, want hoop mag er altijd zijn
Met citaat reageren
Oud 08-01-2007, 18:39
Makaveli
Avatar van Makaveli
Makaveli is offline
Citaat:
Chaucus schreef op 04-01-2007 @ 12:05 :
Is Binck zoveel goedkoper?

BTW wat is zo ongeveer jouw doelgroep waarin je investeert Alleen goedkope kansen of ook een basis aan bijvoorbeeld olie en obligaties enzo?
Ik heb een tijd gezocht naar goede beleggingsbanken, Binck vond ik de sterkste in prijs/kwaliteit-verhouding hebben, beter dan Alex en de grote banken (ING (met o.a. PostBank),ABN Amro,Fortis,SNS Bank).
Toch ben ik niet bij Binck gegaan, maar bij SNS Fundcoach. Voornamelijk, omdat ik toch liever aandelenfondsen heb dan directe aandelen. Bij SNS Fundcoach heb je veel leuke fondsen.

Mijn portefeuille is ong. zo verdeeld:
- 31% Grondstoffen
- 26% Vastgoed
- 17% Energie
- 10% Industrials
- 5% Consumer Discretionary/Staples
- 5% Financials
- 2% IT
- 1% Health Care
- 2% Overig (vooral liquide middelen)

Mijn portefeuille is ong. zo geografisch verdeeld:
- 75% Europa (waarvan Noorwegen: 32%)
- 12% Azië
- 5% Noord-Amerika
- 5% Latijns-Amerika
- 3% Afrika (eigenlijk alleen Zuid-Afrika)

Hebben beleggers hier nog wat gemerkt van de flinke daling van de olieprijs Én de grondstofprijzen... het kostte me €25,- in 3 dagen.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2007, 23:16
Makaveli
Avatar van Makaveli
Makaveli is offline
Ik ben benieuwd of er nog meer beleggers op scholieren.com geprofiteerd hebben van de grote beweeglijkheid op de wereldwijde beurzen of juist niet.

Met een gemiddeld rendement van 11% in twee weken tijd, mag ik voorlopig niet klagen.

Ik beleg trouwens via SNS Fundcoach (voor wie niet eerst de andere posts van mij wilt lezen), in BlackRock Merrill Lynch World Mining Fund (8,6%) genoteerd in EUR en Robeco CGF Chinese Equities (D-shares) (15,6%).
De eerstgenoemde maakt 2/3de van het geïnversteerde vermogen uit en de laatstgenoemde 1/3de.

Eind maart had ik de fondsen uit mijn portefeuille allemaal volledig verkocht, omdat ik even rustig wilde nadenken over de wereldeconomie en vond het verstandig al mijn winst te verzilveren. Half februari had ik ook al mijn vastgoed verzilverd, ik verwachtte dat de vastgoedrally zo'n beetje ten einde was gekomen en dit had ik gelukkig goed ingeschat. Het fonds staat nu ruim 13% in de min ten opzichte van begin van het jaar. Achteraf had ik in alle fondsen (behalve mijn al verkochte vastgoed) wel tot zeker half juni kunnen blijven zitten. Vooral mijn mijnenfonds had het goed gedaan. Die staat nu op 30% vanaf begin van het jaar.

Ik ben benieuwd hoe jullie de afgelopen maanden hebben beleefd actief in de beleggingswereld .
Met citaat reageren
Oud 25-01-2008, 18:56
Makaveli
Avatar van Makaveli
Makaveli is offline
Naar aanleiding van deze opmerkelijke beursweek - een erg grote daling op maandag en een vervroegd rentebesluit van de FED, nog een flinke daling op woensdag en daaropvolgend weer een sterk herstel op de donderdag - wil ik dit topic nieuw leven in blazen.

Ik ben benieuwd hoe jullie de laatste weken / maanden naar de beleggerswereld gekeken hebben of zelf belegd hebben. Vertel de lezers op het forum je succesverhalen of blunders op de beurs en/of mening over de huidige situatie op de beurs.

Hoewel ik momenteel eigenlijk alleen goud bezit (in de muntvorm: Maple Leaf), ben ik de ontwikkelingen op de beurs blijven volgen.
Wat opvallend is dat de AEX veel heftiger reageert dan de NASDAQ en de Dow Jones op een mogelijke recessie in de VS. Duidt dit op een verschil in type belegger? Een erg optimistische Amerikaanse belegger, die flink geprikkeld wordt door de Federal Reserve om maar te blijven beleggen en nog steeds denkt dat hij op rozen zit? En een Europese belegger die paniekvoetbal als beursstrategie heeft gekozen?

Hoe het ook zal zijn, ik gebruik de daling, om weer wat mee te spelen in de wereld van het fenomeen beleggen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Hoe werkt beleggen?
G.T.C.
6 03-02-2006 17:11
Werk, Geld & Recht Schulden? Waarom niet? Waarom wel?
Chaucus
50 20-02-2004 20:43


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:48.