Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-03-2007, 22:14
damsco
damsco is offline
hey, ik heb een vraagje

als je 's avonds werkt krijg je 150% (of 140%??), vanaf hoe laat gaat die regel in? 1700 of 1800 uur?

en ik heb net loonstrookje gekregen, ik heb te weinig uitbetaald gekregen, wat kan ik daaraan doen? ik ben al van plan om zaterdag wanneer ik weer werk te gaan klagen, maar is er nog een andere mogelijkheid ofzo??

alvasdt tthnx
__________________
I'm not a player. I just fuck a lot.
Advertentie
Oud 14-03-2007, 23:10
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
damsco schreef op 14-03-2007 @ 23:14 :
hey, ik heb een vraagje

als je 's avonds werkt krijg je 150% (of 140%??), vanaf hoe laat gaat die regel in? 1700 of 1800 uur?

en ik heb net loonstrookje gekregen, ik heb te weinig uitbetaald gekregen, wat kan ik daaraan doen? ik ben al van plan om zaterdag wanneer ik weer werk te gaan klagen, maar is er nog een andere mogelijkheid ofzo??

alvasdt tthnx
Naar je manager gaan die moet het oplossen.
150 procent gaat op zaterdag om 18:00 in en door de weeks om 21:00. Tussen 20:00en 21:00 krijg je doordeweeks 133%.
Let wel je moet minimaal 12 uur en een kwartier per week werken of een contract hebben van 12 uur en een kwartier om er recht op te hebben

grtz
ivo
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 16-03-2007, 18:12
Verwijderd
Even een vraagje;
Als je van kassa naar deli/kaas/brood gaat, wordt dan ook je 'functie' aangepast? Dat je bijvoorbeeld van cassiere 2 naar verkoper A/B gaat?

Op mijn loonstrook staat namelijk; Dienstverband/Funktiekd: OT/8206

Ik weet wel waar OT voor staat, maar wat 8206 betekent weet ik niet. Dit is sinds mijn overgang naar deli/kaas/brood niet verandert en ik vraag me af of dat zo hoort, of niet. Misschien dat iemand hier het weet, anders vraag ik het maandag op m'n werk.
Oud 16-03-2007, 19:56
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Sabje schreef op 16-03-2007 @ 19:12 :
Even een vraagje;
Als je van kassa naar deli/kaas/brood gaat, wordt dan ook je 'functie' aangepast? Dat je bijvoorbeeld van cassiere 2 naar verkoper A/B gaat?

Op mijn loonstrook staat namelijk; Dienstverband/Funktiekd: OT/8206

Ik weet wel waar OT voor staat, maar wat 8206 betekent weet ik niet. Dit is sinds mijn overgang naar deli/kaas/brood niet verandert en ik vraag me af of dat zo hoort, of niet. Misschien dat iemand hier het weet, anders vraag ik het maandag op m'n werk.
De functiecode maakt dan weinig uit, je salaris blijft toch hetzelfde.
Volgens mij is 8206 cassaire B want ik heb als verkoper B 8205

groet
ivo
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 16-03-2007, 22:26
Verwijderd
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 16-03-2007 @ 20:56 :
De functiecode maakt dan weinig uit, je salaris blijft toch hetzelfde.
Volgens mij is 8206 cassaire B want ik heb als verkoper B 8205

groet
ivo
Het gaat me ook niet om m'n loon, maar om wat ik op m'n CV moet vermelden.

Bedankt voor je antwoord.
Oud 16-03-2007, 22:33
timvl1987
timvl1987 is offline
Hoi

Wat betekend de code 8103 bij funktied?

gr. Tim
Oud 16-03-2007, 23:23
damsco
damsco is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 15-03-2007 @ 00:10 :
Naar je manager gaan die moet het oplossen.
150 procent gaat op zaterdag om 18:00 in en door de weeks om 21:00. Tussen 20:00en 21:00 krijg je doordeweeks 133%.
Let wel je moet minimaal 12 uur en een kwartier per week werken of een contract hebben van 12 uur en een kwartier om er recht op te hebben

grtz
ivo
dat laatste, van 12.15 uur, weet je dat zeker? en van die 133% enzo, hoe weet je dat allemaal? ik heb er echt nog nooit van gehoord


edit; srry heb nog een vraag
ik heb net de jaaropgaaf binnen, maar weet niet wat ik ermee moet doen
kan iemand me dat aub duidelijk (want die uitleg aan de achterzijde slaat ook nergens op) uitleggen
__________________
I'm not a player. I just fuck a lot.

Laatst gewijzigd op 16-03-2007 om 23:35.
Oud 17-03-2007, 17:36
stokj
stokj is offline
Citaat:
timvl1987 schreef op 16-03-2007 @ 23:33 :
Hoi

Wat betekend de code 8103 bij funktied?

gr. Tim
Bij mij staat dit ook, en ik wil graag weten wat dit betekent
Oud 18-03-2007, 12:52
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
damsco schreef op 17-03-2007 @ 00:23 :
dat laatste, van 12.15 uur, weet je dat zeker? en van die 133% enzo, hoe weet je dat allemaal? ik heb er echt nog nooit van gehoord


edit; srry heb nog een vraag
ik heb net de jaaropgaaf binnen, maar weet niet wat ik ermee moet doen
kan iemand me dat aub duidelijk (want die uitleg aan de achterzijde slaat ook nergens op) uitleggen
Hoe ik dat allemaal weet?
De CAO lezen, daar staat het allemaal in (soms met minder woorden maar daarom leg ik het hier dan iets uitgebreider uit).
Overigens weet ik dat allemaal heel erg zeker

Als er bij Betaalde loonheffing 0 staat dan hoef je er niks mee te doen want dan krijg je geen geld terug.
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 18-03-2007, 12:55
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
timvl1987 schreef op 16-03-2007 @ 23:33 :
Hoi

Wat betekend de code 8103 bij funktied?

gr. Tim
Dat zou ik moeten uitzoeken dat weet ik echt niet uit me hoofd.
Ik vermoed dat het of vulploegmedewerker, Verkoper A of Cassaire A is. Maar volgens mij werken jullie niet op de kassa dus dan valt dat laatste af. Ik kom daar op terug als ik dinsdag gekeken heb of ik het kan vinden.(en ik er aan denk)
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 18-03-2007, 12:56
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Sabje schreef op 16-03-2007 @ 23:26 :
Het gaat me ook niet om m'n loon, maar om wat ik op m'n CV moet vermelden.

Bedankt voor je antwoord.
Op je CV moet je gewoon vermelden wat je hebt gedaan daarvoor is je functiecode echt niet van belang
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 19-03-2007, 10:26
Liwin
Avatar van Liwin
Liwin is offline
Hey,

Weet iemand van jullie wat het uurloon van een zestienjarige is bij de AH?

Met vriendelijke groet,

Liwin
__________________
If I could ask God one question, it would be Why?
Oud 19-03-2007, 12:41
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Ik heb ook even een vraagje. Ik krijg het geld van mijn personeelspas om de een of andere reden niet gestort. En dat ligt niet aan de termijnen Wie weet welk nummer ik moet bellen om dat te regelen?
Oud 19-03-2007, 14:51
Verwijderd
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 18-03-2007 @ 13:56 :
Op je CV moet je gewoon vermelden wat je hebt gedaan daarvoor is je functiecode echt niet van belang
Ja, dat weet ik. Zo bedoelde ik die vraag ook niet, maar nevermind.
Oud 19-03-2007, 20:47
justa
justa is offline
Citaat:
Dark Phoenix schreef op 19-03-2007 @ 13:41 :
Ik heb ook even een vraagje. Ik krijg het geld van mijn personeelspas om de een of andere reden niet gestort. En dat ligt niet aan de termijnen Wie weet welk nummer ik moet bellen om dat te regelen?
Hoe lang gebruik je de pas al? Normal zou je het volgens mij om de drie maanden moeten krijgen maar dit kan in het begin wat langer duren. Ik kreeg het de eerste keer ook pas na 4 of 5 maanden ofzo. Ik begon me ook al af te vragen waar het bleef maar kreeg het uiteindelijk toch gewoon. Maar als je al langer wacht moet je inderdaad even contact opnemen met een leidinggevende ofzo? suc6 ermee.
Oud 19-03-2007, 21:44
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
justa schreef op 19-03-2007 @ 21:47 :
Hoe lang gebruik je de pas al? Normal zou je het volgens mij om de drie maanden moeten krijgen maar dit kan in het begin wat langer duren. Ik kreeg het de eerste keer ook pas na 4 of 5 maanden ofzo. Ik begon me ook al af te vragen waar het bleef maar kreeg het uiteindelijk toch gewoon. Maar als je al langer wacht moet je inderdaad even contact opnemen met een leidinggevende ofzo? suc6 ermee.
Zoals ik al aangaf, het ligt niet aan de periodes. Ik werk namelijk in mei een jaar bij de AH, en kreeg de pas na 5 maanden.

Mijn leidinggevende weet het niet, daarom.
Oud 20-03-2007, 07:26
justa
justa is offline
Citaat:
Dark Phoenix schreef op 19-03-2007 @ 22:44 :
Zoals ik al aangaf, het ligt niet aan de periodes. Ik werk namelijk in mei een jaar bij de AH, en kreeg de pas na 5 maanden.

Mijn leidinggevende weet het niet, daarom.
Ah oke ja zeg dat dan wel lullig dat je de pas na 5 maanden pas kreeg
Oud 20-03-2007, 09:58
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Dark Phoenix schreef op 19-03-2007 @ 22:44 :
Zoals ik al aangaf, het ligt niet aan de periodes. Ik werk namelijk in mei een jaar bij de AH, en kreeg de pas na 5 maanden.

Mijn leidinggevende weet het niet, daarom.
http://www.ah.nl/medewerkersvoordeel en dan eens bij veel gestelde vragen kijken daar staat een telefoonnummer in princiepe niet geschikt daar voor maar misschien kunnen ze daar wat meer voor je betekenen.

Er stond dus btw op je loonstrookje van periode 1 dit jaar geen "AH personeelskorting" met daarbij een bedrag?
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 20-03-2007, 10:25
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 20-03-2007 @ 10:58 :
http://www.ah.nl/medewerkersvoordeel en dan eens bij veel gestelde vragen kijken daar staat een telefoonnummer in princiepe niet geschikt daar voor maar misschien kunnen ze daar wat meer voor je betekenen.

Er stond dus btw op je loonstrookje van periode 1 dit jaar geen "AH personeelskorting" met daarbij een bedrag?
Dat heeft er nog geen enkele maand gestaan.

Thanks voor de site, ik zal er straks eens kijken
Oud 21-03-2007, 21:54
timvl1987
timvl1987 is offline
Hoi

Heb een vraagje over het vakantiegeld dat we krijgen in mei.
Rechtsonder op je loonstrook staat basis vak. nu staat er bij mij iets van 212 euro. Maar is dat het geld wat je dan krijgt aan vakantiegeld? Wat vanaf begin van het jaar, periode 1 stond dit niet op nu, maar is gewoon doorgeteld met vorig jaar.

gr. Tim
Oud 22-03-2007, 08:27
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
timvl1987 schreef op 21-03-2007 @ 22:54 :
Hoi

Heb een vraagje over het vakantiegeld dat we krijgen in mei.
Rechtsonder op je loonstrook staat basis vak. nu staat er bij mij iets van 212 euro. Maar is dat het geld wat je dan krijgt aan vakantiegeld? Wat vanaf begin van het jaar, periode 1 stond dit niet op nu, maar is gewoon doorgeteld met vorig jaar.

gr. Tim
Jah dat is wat je krijgt in mei.
Dat het niet op nul staat is logisch omdat je vanaf mei 2006 al vakantiegeld opbouwd voor mei 2007. Dus dat telt logischerwijs gewoon door.
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 23-03-2007, 20:32
joeldekoning
Avatar van joeldekoning
joeldekoning is offline
Ik wil ontslag nemen!
Hoe kan ik dat het beste doen?
een briefje schrijven? of naar me ''baas''(weet niet hoe je de leidingevende van houdbaar noemt) gaan?
als ik naar me baas ga? moet ik dan iets zeggen van:
ik wil ontslag nemen/indienen of ik wil me contract stoppen??

alvast bedankt!
Oud 27-03-2007, 21:05
joeldekoning
Avatar van joeldekoning
joeldekoning is offline
Ik heb zaterdag 24 maart ontslag genomen!
Wat zou dan mijn laatste werkdag zijn? 14 april? of 21 april?
aangezien ik op een zaterdag ontslag is genomen, moet ik dan die 5e zaterdag ook nog werken?

wie weet dit? ( die het begrijpt )

alvast bedankt!
Oud 28-03-2007, 02:07
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Dark Phoenix schreef op 27-02-2007 @ 20:20 :
Voor ontslag geldt een opzegtermijn van 4 weken.
Oud 28-03-2007, 09:56
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
joeldekoning schreef op 27-03-2007 @ 22:05 :
Ik heb zaterdag 24 maart ontslag genomen!
Wat zou dan mijn laatste werkdag zijn? 14 april? of 21 april?
aangezien ik op een zaterdag ontslag is genomen, moet ik dan die 5e zaterdag ook nog werken?

wie weet dit? ( die het begrijpt )

alvast bedankt!
Jou laatste werkdag is dus ZATERDAG 21 April

Groet ,
Ivo Jan
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 28-03-2007, 17:43
joeldekoning
Avatar van joeldekoning
joeldekoning is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 28-03-2007 @ 10:56 :
Jou laatste werkdag is dus ZATERDAG 21 April

Groet ,
Ivo Jan
Ja, maar, 21 april is dan de 5e zaterdag.. na me ontslag! en 1 week is tog van zaterdag tot en Met vrijdag !!? dus dan zou eigenlijk 20 april mijn laatste dan zijn? of zie ik dit verkeerd??
Oud 28-03-2007, 20:59
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
joeldekoning schreef op 28-03-2007 @ 18:43 :
Ja, maar, 21 april is dan de 5e zaterdag.. na me ontslag! en 1 week is tog van zaterdag tot en Met vrijdag !!? dus dan zou eigenlijk 20 april mijn laatste dan zijn? of zie ik dit verkeerd??
Dat zie je verkeerd.
Het gaat om het aantal weken na je ontslag. je moet na de dag dat je ontslag neemt nog 4 weken werken)dus 4 zaterdag in dit geval). Was je op vrijdag langs gegaan om ontslag te nemen dan had je waarschijnlijk wel per de 14de weg gekunt

groet
ivo
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 31-03-2007, 13:36
LiesSsbeth
LiesSsbeth is offline
Hoi,

Ik ben nu 3 jaar werkzaam bij de Albert Heijn. Ik ben 21 en heb een OT contract. Naast mijn HBO opleiding Hotelmanagement werk ik 20 uur als caissiere. Een paar uur per week sta ik op de counter.

Het kassateam wordt al sinds ver voor mijn tijd geterroriseert door een aantal oudere dames. Zij willen overal de touwtjes van in handen hebben en alle caissieres zo klein mogelijk houden.
Het was dus ook een drama om wegwijs te worden op de informatiebalie, want die is heilig voor hen en hun kennis willen ze liever niet aan mij over dragen.

Nou komt het probleem:
Ik heb na zitten denken over een toekomst bij de AH. De functie van teamleider verkoopafhandeling lijkt mij een mooi begin. Maar... ik ben erg onzeker en terughoudend. In mijn beoordelingsgesprek zei mijn ASM dat hij potentie in mij ziet, maar ik laat het niet zien. Ik wil dit wel laten zien, maar word net als iedereen (misschien zelfs meer) direct terug op mijn plek gezet door de dames van de info.

Hoe kan ik dit het beste aanpakken? En heeft iemand meer informatie over het opleidingstraject tot teamleider verkoopafhandeling?
Oud 01-04-2007, 01:57
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
LiesSsbeth schreef op 31-03-2007 @ 14:36 :
Hoi,

Ik ben nu 3 jaar werkzaam bij de Albert Heijn. Ik ben 21 en heb een OT contract. Naast mijn HBO opleiding Hotelmanagement werk ik 20 uur als caissiere. Een paar uur per week sta ik op de counter.

Het kassateam wordt al sinds ver voor mijn tijd geterroriseert door een aantal oudere dames. Zij willen overal de touwtjes van in handen hebben en alle caissieres zo klein mogelijk houden.
Het was dus ook een drama om wegwijs te worden op de informatiebalie, want die is heilig voor hen en hun kennis willen ze liever niet aan mij over dragen.

Nou komt het probleem:
Ik heb na zitten denken over een toekomst bij de AH. De functie van teamleider verkoopafhandeling lijkt mij een mooi begin. Maar... ik ben erg onzeker en terughoudend. In mijn beoordelingsgesprek zei mijn ASM dat hij potentie in mij ziet, maar ik laat het niet zien. Ik wil dit wel laten zien, maar word net als iedereen (misschien zelfs meer) direct terug op mijn plek gezet door de dames van de info.

Hoe kan ik dit het beste aanpakken? En heeft iemand meer informatie over het opleidingstraject tot teamleider verkoopafhandeling?
Ga naar je ASM wat jij wil van hun want ze zien wat in jou.
Dat de dames daar niets willen is omdat ze niet kassa willen draaien, kut voor hun. Gewoon probleem aan je ASM uitleggen.Probleem is er bij ons ook helaas worden de moeders met kinderen daar op hun plek gezet door de "jonge" toekomstig teamleiders verkoopafhandeling.
Als je al counter draait gaat part-time teamleider verkoopafhandeling denk ik weinig veranderen. Bij mij als toekomstig teamleider verkoopklaar gaat er vergeleke met wat ik nu doe iig niet heel veel veranderen.
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 07-04-2007, 20:59
Smith90
Smith90 is offline
Hallo,
Sinds mei vorig jaar werk ik bij de AH. Ik ben aangenomen als vulploegmedewerker en kreeg een 6 uur contract. Nu doe ik echter veel dingen die een 'Verkoper A' ook zou doen: vracht lossen, codeboeken lopen en ook een 'soort' van leiding geven, wat inhoudt dat ik de boel met controleren of het goed loopt en bij het gebrek aan een vulploegleider (moet dan bijvoorbeeld deli doen) ben ik meestal ook het aanspreekpunt. Daarbij wil ik nog wel even opmereken dat sinds kort veel nieuwe mensen zijn aagenomen en ik een van de mensen ben met de meeste ervaring op houdbaar. Nu vroeg ik me af of ik nu niet alsnog een 'A-tje' kon worden en later een 'B' kan worden.

Alvast bedankt!
Oud 08-04-2007, 02:52
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Smith90 schreef op 07-04-2007 @ 21:59 :
Hallo,
Sinds mei vorig jaar werk ik bij de AH. Ik ben aangenomen als vulploegmedewerker en kreeg een 6 uur contract. Nu doe ik echter veel dingen die een 'Verkoper A' ook zou doen: vracht lossen, codeboeken lopen en ook een 'soort' van leiding geven, wat inhoudt dat ik de boel met controleren of het goed loopt en bij het gebrek aan een vulploegleider (moet dan bijvoorbeeld deli doen) ben ik meestal ook het aanspreekpunt. Daarbij wil ik nog wel even opmereken dat sinds kort veel nieuwe mensen zijn aagenomen en ik een van de mensen ben met de meeste ervaring op houdbaar. Nu vroeg ik me af of ik nu niet alsnog een 'A-tje' kon worden en later een 'B' kan worden.

Alvast bedankt!
kan altijd als je sm,asm of teamleider dat wil
even naar vragen en anders gewoon allleen het werk doen waarvoor je betald wordt(vullen dus).
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 09-04-2007, 20:52
Smith90
Smith90 is offline
Nu zat ik vanavond mijn contract nog eens door te lezen en daarin stond dat ik aangenomen ben als 'verkoper 1'. Is dit hetzelfde als 'verkoper A' of ben je dan toch vulploegmedewerker. En mocht ik een 'A-tje' zijn, is de AH dan verplicht om je 'B' te maken? Lijkt me wel lekker...op 17-jarige leeftijd al promotie
Oud 09-04-2007, 22:29
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Smith90 schreef op 09-04-2007 @ 21:52 :
Nu zat ik vanavond mijn contract nog eens door te lezen en daarin stond dat ik aangenomen ben als 'verkoper 1'. Is dit hetzelfde als 'verkoper A' of ben je dan toch vulploegmedewerker. En mocht ik een 'A-tje' zijn, is de AH dan verplicht om je 'B' te maken? Lijkt me wel lekker...op 17-jarige leeftijd al promotie
1 is hetzelfde als A ja, zijn ze het verplicht? Ja en Nee, indien je goed functioneerd als verkoper wel anders kunnen ze je melden dat het voorlopig niet doorgaat i.v.m. dat je b.v. niet voldoet aan de eisen e.d. Je moet er uiteraard wel een jaar werken voor je B word (inprinciepe uitzonderingen bij mijn filiaal daargelaten)

Groet
Ivo
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 09-04-2007, 22:45
Verwijderd
overmorgen lekker herberekening winstuitkering! 43%
Oud 10-04-2007, 07:39
Smith90
Smith90 is offline
Verspreid over 3 betaalperiodes in totaal 113%
Oud 10-04-2007, 09:21
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
sterrenmeisje schreef op 09-04-2007 @ 23:45 :
overmorgen lekker herberekening winstuitkering! 43%
De vraag is of het bij het salaris van periode 3 of periode 4 zit. En volgens mij zit het meestal bij de salarisbetaling van periode 4.

Citaat:
Smith90 schreef op 10-04-2007 @ 08:39 :
Verspreid over 3 betaalperiodes in totaal 113%
Over 2 betaalperiodes he in december en nu. 1x 70% en 1x 43%
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 12-04-2007, 14:48
Verwijderd
Er gaat wel nog veel vanaf, van die aanvullende winstuitkering.
Oud 12-04-2007, 15:18
Verwijderd
nou, ik heb iig nu bijna 200 euro extra binnen
Oud 12-04-2007, 23:14
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Zat bij periode 3 topperrrr.
Had netto zo'n 200 euro.
Wat er van af gaat hangt er van af hoevel je normaal verdiend natuurlijk.
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 13-04-2007, 20:03
gdan
gdan is offline
is het ook mogelijk om een contract voor bepaalde tijd op te zeggen?
Oud 14-04-2007, 11:42
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
gdan schreef op 13-04-2007 @ 21:03 :
is het ook mogelijk om een contract voor bepaalde tijd op te zeggen?
Meestal wel ja
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 15-04-2007, 11:40
justa
justa is offline
Hoezo meestal wel? altijd toch?
Oud 15-04-2007, 13:38
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
justa schreef op 15-04-2007 @ 12:40 :
Hoezo meestal wel? altijd toch?
Nope een BT contract kan je inprinciepe niet opzeggen en zou je moeten uitdienen, maar er word normaal niet moeilijk over gedaan eigelijk nooit ;-)

Denk wel aan je opzegtermijn van 4 tot 7 weken afhankelijk van het tijdstip en de coulance van je baas.
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 16-04-2007, 12:46
gdan
gdan is offline
en als ik nog geen 1 dag heb gewerkt van dat nieuwe contract?
kan ik dan niet meteen weg?

heb namelijk een nieuw contract gekrege maar wil er eigenlijk liever mee stoppe.
Oud 16-04-2007, 13:18
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
gdan schreef op 16-04-2007 @ 13:46 :
en als ik nog geen 1 dag heb gewerkt van dat nieuwe contract?
kan ik dan niet meteen weg?

heb namelijk een nieuw contract gekrege maar wil er eigenlijk liever mee stoppe.
Als je al langer dan 2 maanden in dienst (of je een nieuw contract hebt getekend maakt niet uit) bent heb je in iedergeval je opzegtermijn van 4 weken. Als ze echt zeikerig doen dan willen ze dat je je contract uitdiend (tenzij hier weer instaat dat het tussentijds kan worden opgezegt).
Maar goed meestal is gewoon 4 weken opzegtermijn voldoende hoor dus ik zou daar maar gewoon van uit gaan.
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 17-04-2007, 21:09
Dayuum
Dayuum is offline
Weet iemand misschien wat iemand van 15 jaar per uur krijgt als vakkenvuller? Ik werk er ongeveer al twee weken en ze hebben nog niks verteld en ik krijg nooit tijd om het te vragen
Oud 18-04-2007, 13:10
ook hallo
Avatar van ook hallo
ook hallo is offline
iets van 2,60/ 2,70 geloof ik, maar dat weet ik niet zeker
Oud 18-04-2007, 16:45
Melig-Meissiej
Avatar van Melig-Meissiej
Melig-Meissiej is offline
heey!
zit momenteel nogal in dilemma; mijn baas doet echt onwijs lullig tegen me (naja niet alleen tegen mij, iedereen vind hem echt een eikel!) maargoed.. ik heb dus een contract voor 9uur per week. Ik werk er al dik 1,5 jaar, en werk eigenlijk altijd 11.45uur (donderdag avond & zaterdag overdag) sinds vorige maand roosterd hij me opeens 2x per maand 8.45uur per week in. Opzich niet erg, maar dit is niet in overleg gebeurt, en indien ik het geld goed kan gebruiken wil ik gewoon die 11.45uur werken die ik al 1,5 jaar werk! Hier heb ik dus afgelopen week om gevraagd, zegt hij gewoon doodleuk; "Nou dat weet ik nog niet hoor, het is namelijk altijd haken & ogen met jou"

Ik weet niet waar hij het over heeft!? Als ze bellen kan ik eigenlijk altijd wel komen, vraag bijna nooit vrij, ben vrijwel nooit ziek.. Maar had al een poosje het idee dat hij de pik op me had..

Vanmiddag kwam ik in de winkel om een paar boodschapjes, zegt hij niet eens "hoi" en gaatie weer helemaal uit z'n plaat tegen me! Over het feit dat ik een briefje had neergelegd voor de vrouw die de roosters maakt voor de kassa (waar ik werkzaam ben) Echt niet normaal hoe hij tekeer ging, terwijl ik aan de kassa stond & er gewoon klanten bij waren. Hij vertikt het om me apart te nemen naar kantoor, hij 'regelt' alles in de winkel..

Nu ben ik serieus super over de zeik, want ze nemen wel heel de tijd nieuwe mensen aan, en tegen mij gaat ie moeilijk lopen doen om 3 miezerige uurtjes?!

Wat moet ik doen? Ik ben serieus in staat m'n werk op te zeggen om zijn domme acties, maar het probleem is dat ik in een dorp woon waar eigenlijk niks anders te doen is dan werken bij de AH of horeca (liever niet!)

b.v.d.
Daisy
__________________
I Love You Isn't Always The Right Thing To Say
Oud 18-04-2007, 17:18
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Melig-Meissiej schreef op 18-04-2007 @ 17:45 :
heey!
zit momenteel nogal in dilemma; mijn baas doet echt onwijs lullig tegen me (naja niet alleen tegen mij, iedereen vind hem echt een eikel!) maargoed.. ik heb dus een contract voor 9uur per week. Ik werk er al dik 1,5 jaar, en werk eigenlijk altijd 11.45uur (donderdag avond & zaterdag overdag) sinds vorige maand roosterd hij me opeens 2x per maand 8.45uur per week in. Opzich niet erg, maar dit is niet in overleg gebeurt, en indien ik het geld goed kan gebruiken wil ik gewoon die 11.45uur werken die ik al 1,5 jaar werk! Hier heb ik dus afgelopen week om gevraagd, zegt hij gewoon doodleuk; "Nou dat weet ik nog niet hoor, het is namelijk altijd haken & ogen met jou"

Ik weet niet waar hij het over heeft!? Als ze bellen kan ik eigenlijk altijd wel komen, vraag bijna nooit vrij, ben vrijwel nooit ziek.. Maar had al een poosje het idee dat hij de pik op me had..

Vanmiddag kwam ik in de winkel om een paar boodschapjes, zegt hij niet eens "hoi" en gaatie weer helemaal uit z'n plaat tegen me! Over het feit dat ik een briefje had neergelegd voor de vrouw die de roosters maakt voor de kassa (waar ik werkzaam ben) Echt niet normaal hoe hij tekeer ging, terwijl ik aan de kassa stond & er gewoon klanten bij waren. Hij vertikt het om me apart te nemen naar kantoor, hij 'regelt' alles in de winkel..

Nu ben ik serieus super over de zeik, want ze nemen wel heel de tijd nieuwe mensen aan, en tegen mij gaat ie moeilijk lopen doen om 3 miezerige uurtjes?!

Wat moet ik doen? Ik ben serieus in staat m'n werk op te zeggen om zijn domme acties, maar het probleem is dat ik in een dorp woon waar eigenlijk niks anders te doen is dan werken bij de AH of horeca (liever niet!)

b.v.d.
Daisy
Is je baas VS,VM of SM in dit verhaal en degene die de planning maakt wie is dat? Zijn dat dezelfde of hoe zit dat?
De functies kunnen in deze nog wel eens voor het advies van belang zijn

groet
ivo
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 19-04-2007, 13:28
Melig-Meissiej
Avatar van Melig-Meissiej
Melig-Meissiej is offline
hij is echt de bedrijfsleider
geloof niet dat hij de planning maakt
maar collega van me verteld me net dat zij heeft gevraagd om meer uren en het meteen geen probleem was, en bij mij maakt ie er een heel drama omheen..

Andere collega haddie ook weer domme opmerking tegen gemaakt; ze was een slak die dom liep te giechelen (echt hoe kom je erbij?!) Die collega overweegt om met een hele groep naar de rayon manager te stappen

xxx
__________________
I Love You Isn't Always The Right Thing To Say
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Het grote Albert Heijn Topic (deel 4)
ikbenschipper1
501 24-10-2008 22:49


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:01.