Oud 27-04-2007, 19:35
juno
Avatar van juno
juno is offline
Benieuwd hoe lang hij het nog maakt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-04-2007, 19:40
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
bron? Ik weet alleen dat ie een gesprek heeft gehad met joustra
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2007, 19:50
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Is dit het niet?


Wilders voelt druk terreurbestrijder

DEN HAAG - PVV-leider Geert Wilders voelt zich door de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding (NCTb) Tjibbe Joustra onder druk gezet om zijn uitspraken over moslims te matigen. Het Kamerlid kreeg onlangs een urenlange presentatie over de woedende reacties in de islamitische wereld op zijn kritische uitlatingen over onder meer de koran en de profeet Mohammed.
Op die bijeenkomst zou Wilders zijn gevraagd minder scherpe uitspraken te doen.

De Tweede Kamer heeft gisteravond opheldering gevraagd aan minister Hirsch Ballin (Justitie). De bewindsman heeft beloofd volgende week een brief te sturen. VVD-leider Mark Rutte benadrukte dat een Kamerlid zich nooit geïntimideerd mag voelen. „Voorop staat dat een Kamerlid moet kunnen zeggen wat hij wil,” aldus Rutte. Ook D66-leider Alexander Pechtold zegt dat Kamerleden nooit onder druk mogen worden gezet.

Wilders zei gisteravond dat het gesprek met Joustra en enkele medewerkers van de veiligheidsdienst AIVD, twee weken geleden, niet alleen was bedoeld om hem bij te praten over zijn veiligheid. „Tussen de regels was er ook een andere boodschap: of het wat minder scherp kon,” aldus Wilders.

Op de bijeenkomst kreeg Wilders honderden krantenartikelen en televisiebeelden te zien met boze reacties op zijn uitspraken dat moslims die in Nederland willen blijven, de helft van de koran zouden moeten verscheuren. Joustra zou volgens Wilders hebben gezegd dat Nederland maar net ontsnapt is aan een rel zoals die rond de Deense spotprenten.

De NCTb wilde gisteravond alleen zeggen elke relatie te verwerpen die wordt gelegd tussen de NCTb, intimidatie en mensen de mond snoeren. Eerder bleek al dat het kabinet zich zorgen maakt over reacties uit de moslimwereld op uitspraken van onder anderen Wilders en Ayaan Hirsi Ali. Ook het Nederlandse debat over de invoering van een burkaverbod, zou tot geweldadige protesten kunnen leiden, waarschuwde het ministerie van Buitenlandse Zaken vorig jaar in een interne notitie.

http://www.ad.nl/binnenland/article1321679.ece

En tja, beetje clueless van Joustra om zoiets te zeggen, natuurlijk valt een deel van de moslimwereld over Wilders heen. Datzelfde deel van de moslimwereld valt immers over alles dat niet zwaar achterlijk is en Geert Wilders, dus zo'n groot nieuws is dat niet.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 27-04-2007, 19:51
juno
Avatar van juno
juno is offline
Ik zag net een krantenkop, op papier dus, toen ik langs een krantenverkoper liep. Op internet kan ik er verder niets over terugvinden, dus het fijne weet ik er niet van.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2007, 19:52
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Komt vanzelf in andere nieuwsbronnen dan, of in het journaal van 20.00 dat zo zal beginnen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 27-04-2007, 20:20
Daevrem
Daevrem is offline
Geert, gefeliciteerd!
__________________
"Scriabins fifth and tenth piano sonata contain the most sublime organization of tones I have ever heard." - Shawn Lane
Met citaat reageren
Oud 27-04-2007, 20:57
Verwijderd
Hopelijk leggen ze 'm dan niet weer vlak voor de verkiezingen om. Dan krijg je weer dat blije condoleance-stem-gedoe.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2007, 21:08
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 27-04-2007 @ 20:57 :
Hopelijk leggen ze 'm dan niet weer vlak voor de verkiezingen om. Dan krijg je weer dat blije condoleance-stem-gedoe.
Maar als het dan net zo gaat als met de LPF zijn we er dan wel over een paar jaar helemaal vanaf.
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 27-04-2007, 21:11
Verwijderd
Citaat:
Martino87 schreef op 27-04-2007 @ 21:08 :
Maar als het dan net zo gaat als met de LPF zijn we er dan wel over een paar jaar helemaal vanaf.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2007, 21:22
Verwijderd
Citaat:
Martino87 schreef op 27-04-2007 @ 21:08 :
Maar als het dan net zo gaat als met de LPF zijn we er dan wel over een paar jaar helemaal vanaf.
Maar dan moeten we wel een jaar lang het gehuil aanhoren van die types die gaan zeuren over 'buitelandes'. Gelukkig zijn ze wel na een jaar vergeten dat het ooit is gebeurd.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2007, 21:27
Supreme Dutch
Citaat:
Martino87 schreef op 27-04-2007 @ 21:08 :
Maar als het dan net zo gaat als met de LPF zijn we er dan wel over een paar jaar helemaal vanaf.
Mjah, als we Geert laten leven zijn we misschien over een paar jaar helemaal van de multicul-problematiek af

(Nee, want zoveel vertrouwen heb ik niet in Geert..)
Met citaat reageren
Oud 27-04-2007, 22:56
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Het lijkt me gezien de taak die meneer Joustra heeft niet meer dan terecht om eens met mensen (politici en dus ook meneer Wilders) te praten over wat er gezegd en gedacht wordt in de moslimwereld. Enig inzicht van wat zijn uitspraken teweeg brengen lijkt me niet verkeert. Niet dat hij zijn toon zou moeten aanpassen, dat moet hij lekker zelf weten. (Ik ben het niet met hem eens, maar hij mag vinden wat hij wil) Maar je moet toch wel de consequenties van je uitspraken aanvaarden. Wat dat bij andere mensen doet is toch wel goed om te weten.
Wilders stelt zich aan en hij gebruikt het alleen maar om zichzelf nog meer de gebeten hond te maken zodat dat weer positief uitstaalt op zijn populairiteit.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2007, 23:09
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Tijdens het zoeken naar een bepaald artikel zag ik de voorkant van de Telegraaf van vandaag op hun site. Daarin stond idd "Fatwa tegen Wilders" op de voorpagina.
http://telegraaf-i.telegraaf.nl/dail...7_1/pagina.php
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 27-04-2007, 23:14
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 27-04-2007 @ 23:09 :
Tijdens het zoeken naar een bepaald artikel zag ik de voorkant van de Telegraaf van vandaag op hun site. Daarin stond idd "Fatwa tegen Wilders" op de voorpagina.
http://telegraaf-i.telegraaf.nl/dail...7_1/pagina.php
Voor zover ik de kleine lettertjes kan lezen, gaat het over zijn gedoe met Tjibbe Joustra. Maargoed ik verwacht ook geen kwaliteit van de telegraaf.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2007, 23:20
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 27-04-2007 @ 23:14 :
Voor zover ik de kleine lettertjes kan lezen, gaat het over zijn gedoe met Tjibbe Joustra. Maargoed ik verwacht ook geen kwaliteit van de telegraaf.
Het was de krant van 27-04 aan de url te zien, dus als het geen flater van de Telegraaf was dan hadden andere nieuwsbronnen het zeker al overgenomen.


Edit:
Of wacht, hier gaat het over:
"Een andere geestelijke zou een fatwa hebben uitgevaardigd tegen Wilders, waarin moslims worden opgeroepen de politicus te doden."
http://www.telegraaf.nl/binnenland/a...81.ece?cid=rss

NOS heeft het ook:
"Ook zou een Islamitische geestelijke een fatwa, een oproep om iemand te doden, hebben uitgeroepen."
http://www.nosheadlines.nl/forum.php/list_messages/6645

All in all dus niet echt boeiend. Ik kan ook een fatwa uitvaardigen, klopt geen fuck van en niemand die zich eraan gaat storen, maar hey, het kan.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle

Laatst gewijzigd op 27-04-2007 om 23:27.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2007, 12:52
Manus J. van Alles
Avatar van Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Zonder fatwa hoor je er natuurlijk niet bij in de anti-moslimhoek.
__________________
Daedalus:GlobalNode:Scholieren//FORUM//RESTRICTED//923.128.6430/Login
Met citaat reageren
Oud 28-04-2007, 13:02
fromBALKAN :D
Citaat:
Ieke schreef op 27-04-2007 @ 22:56 :
Het lijkt me gezien de taak die meneer Joustra heeft niet meer dan terecht om eens met mensen (politici en dus ook meneer Wilders) te praten over wat er gezegd en gedacht wordt in de moslimwereld. Enig inzicht van wat zijn uitspraken teweeg brengen lijkt me niet verkeert. Niet dat hij zijn toon zou moeten aanpassen, dat moet hij lekker zelf weten. (Ik ben het niet met hem eens, maar hij mag vinden wat hij wil) Maar je moet toch wel de consequenties van je uitspraken aanvaarden. Wat dat bij andere mensen doet is toch wel goed om te weten.
Wilders stelt zich aan en hij gebruikt het alleen maar om zichzelf nog meer de gebeten hond te maken zodat dat weer positief uitstaalt op zijn populairiteit.
ben ik mee eens.

Als je bepaalde uitspraken doet wees er dan zelf ook bewust van dat die uitspraken consequentie's hebben.
Ik denk zelf dat hij vaak uitspraken doet die haat zaaien, en dat hij steeds meer 'stookt' tussen allochtonen en autochtonen.
Maar goed, ik heb 'm in die tijd nooit ergens anders horen praten dan over allochtonen zelf, is zijn partij er speciaal op gericht allochtonen weg te werken ofzo?
Want die indruk krijg ik.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2007, 14:06
jennifer_v
jennifer_v is offline
Citaat:
T_ID schreef op 27-04-2007 @ 19:50 :
Is dit het niet?


Wilders voelt druk terreurbestrijder

DEN HAAG - PVV-leider Geert Wilders voelt zich door de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding (NCTb) Tjibbe Joustra onder druk gezet om zijn uitspraken over moslims te matigen. Het Kamerlid kreeg onlangs een urenlange presentatie over de woedende reacties in de islamitische wereld op zijn kritische uitlatingen over onder meer de koran en de profeet Mohammed.
Op die bijeenkomst zou Wilders zijn gevraagd minder scherpe uitspraken te doen.

De Tweede Kamer heeft gisteravond opheldering gevraagd aan minister Hirsch Ballin (Justitie). De bewindsman heeft beloofd volgende week een brief te sturen. VVD-leider Mark Rutte benadrukte dat een Kamerlid zich nooit geïntimideerd mag voelen. „Voorop staat dat een Kamerlid moet kunnen zeggen wat hij wil,” aldus Rutte. Ook D66-leider Alexander Pechtold zegt dat Kamerleden nooit onder druk mogen worden gezet.

Wilders zei gisteravond dat het gesprek met Joustra en enkele medewerkers van de veiligheidsdienst AIVD, twee weken geleden, niet alleen was bedoeld om hem bij te praten over zijn veiligheid. „Tussen de regels was er ook een andere boodschap: of het wat minder scherp kon,” aldus Wilders.

Op de bijeenkomst kreeg Wilders honderden krantenartikelen en televisiebeelden te zien met boze reacties op zijn uitspraken dat moslims die in Nederland willen blijven, de helft van de koran zouden moeten verscheuren. Joustra zou volgens Wilders hebben gezegd dat Nederland maar net ontsnapt is aan een rel zoals die rond de Deense spotprenten.

De NCTb wilde gisteravond alleen zeggen elke relatie te verwerpen die wordt gelegd tussen de NCTb, intimidatie en mensen de mond snoeren. Eerder bleek al dat het kabinet zich zorgen maakt over reacties uit de moslimwereld op uitspraken van onder anderen Wilders en Ayaan Hirsi Ali. Ook het Nederlandse debat over de invoering van een burkaverbod, zou tot geweldadige protesten kunnen leiden, waarschuwde het ministerie van Buitenlandse Zaken vorig jaar in een interne notitie.

http://www.ad.nl/binnenland/article1321679.ece

En tja, beetje clueless van Joustra om zoiets te zeggen, natuurlijk valt een deel van de moslimwereld over Wilders heen. Datzelfde deel van de moslimwereld valt immers over alles dat niet zwaar achterlijk is en Geert Wilders, dus zo'n groot nieuws is dat niet.
Binnen de kamer is Wilders onschendbaar, (hij mag zeggen wat hij wil) alle kamerleden zijn onschendbaar.
Maar als het over buiten de kamer gaat kan hij maar beter oppassen en wat hij zegt wat meer inpakken. Natuurlijk mag hij zijn mening uiten dat mag iedereen.
Ik ben het absoluut niet met hem eens. Hij is eerder berucht dan beroemd.
Ik zou liever zien dat de kamer een motie aanvraagt zodat hij aftreedt want wat hij zegt kan gewoon niet dat moslims de helft van de Koran moeten verscheuren.
We zijn een multiculturele samenleving en moeten daarin tolerant zijn naar elkaar en respect tonen en dat doet hij beslist niet.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 28-04-2007, 15:20
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Dus een soort fatwa die de Deense striptekenaar (ja, er wordt steeds in enkelvoud erover gesproken, terwijl er toch echt meer dan 1 waren waar die ophef over stond) ook over zich heen heeft gekregen?
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2007, 15:28
Daevrem
Daevrem is offline
Citaat:
Manus J. van Alles schreef op 28-04-2007 @ 12:52 :
Zonder fatwa hoor je er natuurlijk niet bij in de anti-moslimhoek.
Beetje de schuld van die mensen die die fatwa's uitspreken. Allicht kan het heel ernstig zijn maar hier in Nederland wordt er toch vooral om gelachen.
__________________
"Scriabins fifth and tenth piano sonata contain the most sublime organization of tones I have ever heard." - Shawn Lane
Met citaat reageren
Oud 28-04-2007, 16:56
juno
Avatar van juno
juno is offline
Salman Rushdie kon er echt niet om lachen.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2007, 17:00
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 28-04-2007 @ 16:56 :
Salman Rushdie kon er echt niet om lachen.
nee, en geertje wilders heeft ook al zo'n beroerd gevoel voor humor....
Met citaat reageren
Oud 28-04-2007, 17:38
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 28-04-2007 @ 16:56 :
Salman Rushdie kon er echt niet om lachen.
Iedere gek kan een fatwa oproepen
Met citaat reageren
Oud 28-04-2007, 17:42
juno
Avatar van juno
juno is offline
Je hebt er ook maar een gek voor nodig die zich geroepen voelt om de fatwa ten uitvoer te brengen en boom, you're dead.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2007, 17:45
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 28-04-2007 @ 17:42 :
Je hebt er ook maar een gek voor nodig die zich geroepen voelt om de fatwa ten uitvoer te brengen en boom, you're dead.
Daar heeft diezelfde gek geen fatwa van een of andere naamloze moslimgeestelijke voor nodig hoor
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-04-2007, 19:02
juno
Avatar van juno
juno is offline
Tuurlijk niet. Tegenover die ene gek die uit eigener beweging iemand afmaakt staan misschien wel honderd gekken die het uit zichzelf niet zouden doen maar uit een fatwa juist wel de legitimering halen om iemand om te leggen.

De kans om met een fatwa afgemaakt te worden is groter. Dat is dan ook het doel van een fatwa.

Laatst gewijzigd op 28-04-2007 om 19:14.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2007, 20:25
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Tja. *shrug* Het is nooit slim om in het openbaar een bepaalde groep of geloof zo enorm te bekritiseren, dat geldt niet alleen voor de Islam. En maar blijven schreeuwen dat alle moslims mensen opzetten tegen de rest van de wereld (ik blijf buiten de discussie of dit wel of niet waar is), maar zelf precies hetzelfde doen helpt ook niet. Als er inderdaad een gek komt die 'm doodschiet lijkt het me een geval van "daar kon je op wachten". Je hebt vrijheid van meningsuiting en je hebt beledigen, daar zit niet eens een dun lijntje tussen, het overlapt elkaar zelfs. Maar als je een bekend persoon bent (zeker met invloed), is het wel verstandig om daar rekening mee te houden.

Verder lijkt me dat die fatwa daar weinig invloed op heeft en dat Wilders hierdoor bovendien alleen maar makkelijker kan "aantonen" dat zijn mening over moslims correct is. (of de partij van Wilders, mits iemand hem echt doodschiet )
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 28-04-2007, 20:46
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 28-04-2007 @ 19:02 :
Tuurlijk niet. Tegenover die ene gek die uit eigener beweging iemand afmaakt staan misschien wel honderd gekken die het uit zichzelf niet zouden doen maar uit een fatwa juist wel de legitimering halen om iemand om te leggen.

De kans om met een fatwa afgemaakt te worden is groter. Dat is dan ook het doel van een fatwa.
Denk je nou echt dat een onbekende/naamloze moslimgeestelijke zoveel macht heeft?!
Met citaat reageren
Oud 28-04-2007, 23:29
juno
Avatar van juno
juno is offline
Ik had het meer over de fatwa die door Khomeini uitgesproken was over Rushdie.


Pff, de katholieke kerk heeft over zijn vijanden in de loop der eeuwen ook meer dan genoeg banvloeken uitgesproken, maar de gewenste uitvoerder is in dat geval altijd God.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2007, 23:31
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
jennifer_v schreef op 28-04-2007 @ 14:06 :
Ik zou liever zien dat de kamer een motie aanvraagt zodat hij aftreedt want wat hij zegt kan gewoon niet dat moslims de helft van de Koran moeten verscheuren.
A - Kamerleden kunnen niet aftreden
B - Waarom zou hij dat niet mogen zeggen? Als figuurlijke uitspraak tegen het serieus nemen van religie zou hij zelfs groot gelijk hebben.
Citaat:
jennifer_v schreef op 28-04-2007 @ 14:06 :
We zijn een multiculturele samenleving en moeten daarin tolerant zijn naar elkaar en respect tonen en dat doet hij beslist niet.
We hebben ook nog zoiets als vrijheid van meningsuiting. Tolerantie mag geen argument vormen om zaken dood te zwijgen, de shit die daaruit voortkomt is bekend.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 28-04-2007, 23:34
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 28-04-2007 @ 23:31 :
B - Waarom zou hij dat niet mogen zeggen? Als figuurlijke uitspraak tegen het serieus nemen van religie zou hij zelfs groot gelijk hebben.
Jammer alleen dat hij iedere geloofwaardigheid op dit punt verliest door het christendom zo op te hemelen.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2007, 23:44
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 28-04-2007 @ 23:34 :
Jammer alleen dat hij iedere geloofwaardigheid op dit punt verliest door het christendom zo op te hemelen.
Zonder meer. Als hij erbij had gezegd dat men ook de halve bijbel moet verscheuren dan was hij zijn tijd vooruit geweest. Nu is hij gewoon een xenofoob die het toevallig een keer bij het rechte eind had.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 29-04-2007, 08:16
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 28-04-2007 @ 23:29 :
Ik had het meer over de fatwa die door Khomeini uitgesproken was over Rushdie.


Pff, de katholieke kerk heeft over zijn vijanden in de loop der eeuwen ook meer dan genoeg banvloeken uitgesproken, maar de gewenste uitvoerder is in dat geval altijd God.
hmm en hoe valt dat te rijmen met de kruisvaarders, die er ook vrolijk op los moordden in opdracht van de paus, dat waren zeer zeker geen onstoffelijke goden.

Hoe valt dat te rijmen met die burgeroorlogen in noord ierland, waar de katholieken en de prostestanten elkaar lustig afslachtten? waren zeker geen goden...

En natuurlijk de jacht op de ketters en heksen die massaal gebarbequed werden, de uitvoerders daarvan heetten zeer zeker ook geen God.


Als je de geschiedenis erbij gaat halen, probeer dan niet de kwade kanten van je eigen geloof de verdoezelen

Laatst gewijzigd op 29-04-2007 om 08:18.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2007, 11:18
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 28-04-2007 @ 23:29 :
Ik had het meer over de fatwa die door Khomeini uitgesproken was over Rushdie.
Khomeini heeft toch geen fatwa uitgesproken over Wilders?
Met citaat reageren
Oud 29-04-2007, 14:33
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Om de een of andere reden blijven mensen die tegen de invloed van de islam zijn, toch Arabische woorden (zoals sharia en fatwa) gebruiken om Islamitische zaken aan te duiden, terwijl er Nederlandse equivalenten voor zijn.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2007, 23:03
fromBALKAN :D
Citaat:
Love & Peace schreef op 29-04-2007 @ 14:33 :
Om de een of andere reden blijven mensen die tegen de invloed van de islam zijn, toch Arabische woorden (zoals sharia en fatwa) gebruiken om Islamitische zaken aan te duiden, terwijl er Nederlandse equivalenten voor zijn.
Zoals............
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 29-04-2007, 23:48
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 29-04-2007 @ 14:33 :
Om de een of andere reden blijven mensen die tegen de invloed van de islam zijn, toch Arabische woorden (zoals sharia en fatwa) gebruiken om Islamitische zaken aan te duiden, terwijl er Nederlandse equivalenten voor zijn.
Dan klinkt het enger, denk ik.
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 30-04-2007, 00:27
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Dat is toch redelijk normaal in dit land?

Maar ja, dit zal wel weer net zoiets zijn als de zwakzinnige vraag waarom niet-gelovigen woorden als/met 'god', 'hel' en 'jezus' gebruiken.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2007, 02:23
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
juno schreef op 28-04-2007 @ 23:29 :
Pff, de katholieke kerk heeft over zijn vijanden in de loop der eeuwen ook meer dan genoeg banvloeken uitgesproken, maar de gewenste uitvoerder is in dat geval altijd God.
Ik ben anti-kerk maar ze gaan iig met de tijd mee.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 01-05-2007, 10:08
juno
Avatar van juno
juno is offline
Citaat:
Louis Armstrong schreef op 29-04-2007 @ 08:16 :
hmm en hoe valt dat te rijmen met de kruisvaarders, die er ook vrolijk op los moordden in opdracht van de paus, dat waren zeer zeker geen onstoffelijke goden.

Hoe valt dat te rijmen met die burgeroorlogen in noord ierland, waar de katholieken en de prostestanten elkaar lustig afslachtten? waren zeker geen goden...

En natuurlijk de jacht op de ketters en heksen die massaal gebarbequed werden, de uitvoerders daarvan heetten zeer zeker ook geen God.


Als je de geschiedenis erbij gaat halen, probeer dan niet de kwade kanten van je eigen geloof de verdoezelen
De katholieke kerk is tot inkeer gekomen. Die doet dat niet meer. Al zou ze het nu nog willen, dan nog zou ze niemand bereid vinden om het allemaal uit te voeren.

Vergelijk dat eens met onthoofdingen van gijzelaars, fatwa's en de jihad die daarentegen allemaal actueel zijn.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2007, 12:30
Verwijderd
Citaat:
Ieke schreef op 27-04-2007 @ 22:56 :
Het lijkt me gezien de taak die meneer Joustra heeft niet meer dan terecht om eens met mensen (politici en dus ook meneer Wilders) te praten over wat er gezegd en gedacht wordt in de moslimwereld. Enig inzicht van wat zijn uitspraken teweeg brengen lijkt me niet verkeert. Niet dat hij zijn toon zou moeten aanpassen, dat moet hij lekker zelf weten. (Ik ben het niet met hem eens, maar hij mag vinden wat hij wil) Maar je moet toch wel de consequenties van je uitspraken aanvaarden. Wat dat bij andere mensen doet is toch wel goed om te weten.
Dus jij vindt het in een democratisch land, waarin iemand een deel van de bevolking vertegenwoordigd en waar vrijheid van meningsuiting geldt dat hij moet aanvaarden dat hij kan worden vermoord?
Met citaat reageren
Oud 01-05-2007, 12:32
Verwijderd
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 01-05-2007 @ 12:30 :
Dus jij vindt het in een democratisch land, waarin iemand een deel van de bevolking vertegenwoordigd en waar vrijheid van meningsuiting geldt dat hij moet aanvaarden dat hij kan worden vermoord?
Het lijkt me dat iedereen dat moet aanvaarden. In elk land kun je immers vermoord worden.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2007, 12:34
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 01-05-2007 @ 12:32 :
Het lijkt me dat iedereen dat moet aanvaarden. In elk land kun je immers vermoord worden.
Uiteraard kan dat, maar dan kunnen ze imo beter die mensen aanpakken die met die dreigementen komen en niet tegen de ander gaan zeggen dat hij zijn mening (en die van een groot deel van de bevolking) maar niet moet gaan verkondigen.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2007, 12:36
Verwijderd
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 01-05-2007 @ 12:34 :
Uiteraard kan dat, maar dan kunnen ze imo beter die mensen aanpakken die met die dreigementen komen en niet tegen de ander gaan zeggen dat hij zijn mening (en die van een groot deel van de bevolking) maar niet moet gaan verkondigen.
Wat voor aanpak had je in gedachten?
Met citaat reageren
Oud 01-05-2007, 12:39
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 01-05-2007 @ 12:36 :
Wat voor aanpak had je in gedachten?
Ik ga voor "opsporen en waar mogelijk vervolgen", wat overigens al redelijk gebruikelijk is.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 01-05-2007, 12:42
Verwijderd
Maar als een of andere baard in verweggistan een fatwa uitspreekt lijkt me dat toch lastig.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2007, 12:49
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 01-05-2007 @ 12:42 :
Maar als een of andere baard in verweggistan een fatwa uitspreekt lijkt me dat toch lastig.
Baarden in verweggistan hebben nie bepaald veel invloed en richten dus geen schade aan. Voor zover we het hebben over lasterende of bedreigende mensen die werkelijk effect hebben op de meningsvorming (kijk bijvoorbeeld de lastercampagne van Maurice de Hond) is juridische actie zowel wenselijk als mogelijk, aangezien ze in Nederland of tenminste in een land met een rechtssysteem wonen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 01-05-2007, 14:04
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 01-05-2007 @ 12:42 :
Maar als een of andere baard in verweggistan een fatwa uitspreekt lijkt me dat toch lastig.
Dan moeten de communicatiekanalen naar verweggistan worden gecontroleerd en eventueel worden verboden als blijkt dat er regelmatig fatwa's worden uitgesproken.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2007, 15:23
Manus J. van Alles
Avatar van Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 01-05-2007 @ 14:04 :
Dan moeten de communicatiekanalen naar verweggistan worden gecontroleerd en eventueel worden verboden als blijkt dat er regelmatig fatwa's worden uitgesproken.
Je wil dat de overheid communicatie naar bepaalde gebieden gaat controleren/censureren omdat er een paar mafkezen fatwas aan het uitdelen zijn aan de eerste de beste populist? Vind je dat niet wat overdreven, over schendingen van burgerrechten nog maar te zwijgen?
__________________
Daedalus:GlobalNode:Scholieren//FORUM//RESTRICTED//923.128.6430/Login
Met citaat reageren
Oud 01-05-2007, 15:41
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Manus J. van Alles schreef op 01-05-2007 @ 15:23 :
Je wil dat de overheid communicatie naar bepaalde gebieden gaat controleren/censureren omdat er een paar mafkezen fatwas aan het uitdelen zijn aan de eerste de beste populist? Vind je dat niet wat overdreven, over schendingen van burgerrechten nog maar te zwijgen?
Het televisiestation van de hezbollah, al manar tv, is ook uit de lucht gehaald hoor. Het hangt er puur van af hoe systematisch de oproepen tot haat zijn.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:19.