Oud 17-07-2002, 23:54
rockyj
Avatar van rockyj
rockyj is offline
denk ik.

Ik moest vandaag tot acht uur werken maarja om acht uur was nog niet iedereen klaar, dus een gast vraagt aan me wil je effe hiermee helpen, ik help hem, 8.15. Moet ik weer ergens mee helpen. Ok dan maar dacht ik. 9.30 werd ik het zat en wou ik naar huis. Begon er zo een lulletje tegen me te zeiken dat ik niet naar huist mocht tot al het werk afwas, ik zei tegen hem dat ie ze bek moest houden en dat ik naar huis ging. ging ie de bedrijfsleider halen.... Heel verhaal opgehangen die vent, ik hoorde niet echt wat ie zei, maarja toen was ie klaar en zei ik: "ok en nu moet ik weg, prettige avond verder".
zijn reply: denk dan maar niet dat je hier nog terug hoeft te komen.

Nu mijn vraag: Mogen ze me ontslaan omdat ik geen tijd/zin had om over te werken?
__________________
Tsja, ik had natuurlijk ook wat anders kunnen typen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-07-2002, 23:56
Onlyme
Avatar van Onlyme
Onlyme is offline
Je hebt geen rechten Hun verzinnen wel een ander excuus om aan te tonen (tegenover wie eigenlijk?) dat ze in hun recht stonden om je te ontslaan.
Als je was gebleven had het wel motivatie en "hart-voor-de-zaak" aangegeven, dat zou zeker weten gewaardeerd worden.
__________________
See my shadow changing, stretching up and over me
Met citaat reageren
Oud 17-07-2002, 23:58
Verwijderd
Als jij tot 8 uur moest werken dan ben je om 20:01 vrij. Ze kunnen je dus niet langer laten werken.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2002, 00:02
Onlyme
Avatar van Onlyme
Onlyme is offline
Citaat:
Morgan C. Hoax schreef:
Als jij tot 8 uur moest werken dan ben je om 20:01 vrij. Ze kunnen je dus niet langer laten werken.
Idd, maar als hun je nie meer willen kunnen ze je gewoon ontslaan.
Wat zou jij doen? Ik zou gewoon blijven tot het klaar is.
__________________
See my shadow changing, stretching up and over me
Met citaat reageren
Oud 18-07-2002, 00:04
Verwijderd
Citaat:
OnLyMe schreef:

Idd, maar als hun je nie meer willen kunnen ze je gewoon ontslaan.
Wat zou jij doen? Ik zou gewoon blijven tot het klaar is.
Ik had gezegd dat ik tot een bepaald tijdstip kon werken nadat ik had gezegd dat ik wel even wou overwerken.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2002, 00:09
Krugdinho
Avatar van Krugdinho
Krugdinho is offline
nee dit slaat nergens op,je bent vrij als je werktijd erop zit jij hielp vrijwillig dus daar horen ze alleen maar blij mee te zijn,en als je naar huis wil hebben ze niet het recht te zeggen dat je MOET blijven.
__________________
Guess who's back
Met citaat reageren
Oud 18-07-2002, 00:09
carnival xiii
Avatar van carnival xiii
carnival xiii is offline
Dat ligt eraan. Heb je een contract voor bepaalde uren?

Als vakantiewerker met flexibele tijden kun je geloof ik op elk moment op staande voet ontslagen worden, maar daarentegen kun je ook zomaar ontslag nemen.

Hoe dit hier precies werkt weet ik niet.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2002, 00:11
rockyj
Avatar van rockyj
rockyj is offline
ohja dat was ik vergeten ik heb geen contract
__________________
Tsja, ik had natuurlijk ook wat anders kunnen typen
Met citaat reageren
Oud 18-07-2002, 00:15
carnival xiii
Avatar van carnival xiii
carnival xiii is offline
Citaat:
Zaagmanz schreef:
nee dit slaat nergens op,je bent vrij als je werktijd erop zit jij hielp vrijwillig dus daar horen ze alleen maar blij mee te zijn,en als je naar huis wil hebben ze niet het recht te zeggen dat je MOET blijven.
Als je je niet door middel van een contract hebt verplicht tot het volbrengen van een bepaalde taak kunnen ze je inderdaad niet dwingen om te blijven.
Ze kunnen echter wel besluiten dat ze geen behoefte hebben aan iemand die geen zin heeft om langer door te werken mocht dat nodig zijn.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2002, 00:18
Krugdinho
Avatar van Krugdinho
Krugdinho is offline
Citaat:
carnival xiii schreef:


Als je je niet door middel van een contract hebt verplicht tot het volbrengen van een bepaalde taak kunnen ze je inderdaad niet dwingen om te blijven.
Ze kunnen echter wel besluiten dat ze geen behoefte hebben aan iemand die geen zin heeft om langer door te werken mocht dat nodig zijn.
hij zegt net geen contract te hebben
__________________
Guess who's back
Met citaat reageren
Oud 18-07-2002, 00:20
carnival xiii
Avatar van carnival xiii
carnival xiii is offline
Citaat:
Zaagmanz schreef:


hij zegt net geen contract te hebben
Weet ik, maar ik reageerde toch even op je stukje. Zoals jij het voorstelt (ze moeten blij zijn dat je even meehelpt) is meer zoals je het zou regelen als je vrienden gaat helpen ofzo.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2002, 00:22
Krugdinho
Avatar van Krugdinho
Krugdinho is offline
Citaat:
carnival xiii schreef:


Weet ik, maar ik reageerde toch even op je stukje. Zoals jij het voorstelt (ze moeten blij zijn dat je even meehelpt) is meer zoals je het zou regelen als je vrienden gaat helpen ofzo.
ja maar z'n werktijd zat erop dus mag hij zelf beslissen wat hij doet,stel dat hij op dat moment naar een verjaardag of wat dan ook moet.
__________________
Guess who's back
Met citaat reageren
Oud 18-07-2002, 01:07
p-chez
Avatar van p-chez
p-chez is offline
Kijk wat er precies in je arbeidscontract staat.

Maar volgens mij kunnen ze je hier niet om ontslaan.

(overigens werk ik ook bij de AH )

[edit] geen contract? hoe werk je daar dan? volgens mij heb je zonder contract geen enkele rechten [/edit]
__________________
yupyup.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2002, 05:48
Secreet
Avatar van Secreet
Secreet is offline
Wel, k'eb wel een contract, maar toch vragen ze me of ik over kan werken, zo niet zoeken ze een ander, lijkt me wel zo netjes...Aan de andere kant is het ook wel weer zo netjes te blijven tot het werk af is..dillemma

Maarjah jij hebt sneller een baantje gevonden als hun een nieuwe werknemer dus hun probleem eigenlijk
__________________
www.new-avalon.nl & http://forum.new-avalon.nl -> Schrijvers en dichters site
Met citaat reageren
Oud 18-07-2002, 08:28
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
waar ik werk moet ik ook net zo lang verder gaan tot het af is.
eigenlijk is het van 17.00 tot 21.00, maar 't wordt soms van 17.00 tot 22.30.....
staat niet in m'n contract, maar toch hebben ze het er wel van te voren ff bij gezegd, dat je gewoon moet door werken tot het af is.

als je niet kan tot zo laat moet je dat van te voren melden, niet op de avond zelf zeggen 'nou mensen, kga naar huis', want dan wordt 't 23.00 voor de gene die achter blijven....

btw, op een solicitatieformulier van de plusmarkt stond volgens mij wel bij vakkenvullers dat ze doorwerken tot het af is...
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2002, 12:43
Paulaah
Avatar van Paulaah
Paulaah is offline
Nou ik zou het stom vinden als je ontslagen zou worden!
okeej tis wel netjes om het ff allemaal af te helpen.. maar naar mijn idee kunnen ze je niet ontslaan....
Met citaat reageren
Oud 18-07-2002, 12:58
Monica
Avatar van Monica
Monica is offline
Naar mijn idee zou je beter af zijn geweest met een contract, als deze op jouw geval aansloot kon je nog aantonen dat je recht had om weg te gaan. Nu kun je volgens mij helemaal niets inbrengen.
__________________
This is our last dance.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2002, 13:11
Verwijderd
Citaat:
Secreet schreef:
Wel,
Maarjah jij hebt sneller een baantje gevonden als hun een nieuwe werknemer dus hun probleem eigenlijk
inderdaad wie wil in de vakantie allemaal bij de ah werken?
er zijn heel veel vakantiebaantjes vrij en vaak veel leukere dan bij ah.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 18-07-2002, 13:50
Sommetje
Sommetje is offline
Dat hangt van je contract af (maar die bleek je niet te hebben). Verder mogen mensen in hun proeftijd 'zomaar' ontslagen worden.
__________________
wie begrepen wil worden, geve geen uitleg
Met citaat reageren
Oud 18-07-2002, 17:07
p-chez
Avatar van p-chez
p-chez is offline
Citaat:
Sommetje schreef:
Dat hangt van je contract af (maar die bleek je niet te hebben). Verder mogen mensen in hun proeftijd 'zomaar' ontslagen worden.
Idd, zonder opgave van enige reden.
__________________
yupyup.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2002, 06:48
BlackLion
BlackLion is offline
Citaat:
rockyj schreef:
ohja dat was ik vergeten ik heb geen contract
Hmzzz..... Dan heb je zwart gewerkt. En kunnen we je zelfs aangeven bij de belasting. Maar zonder contract heb je geen poot om op te staan.
__________________
Sometimes the only thing that is more dangerous than the question is an answer
Met citaat reageren
Oud 19-07-2002, 09:48
KazzZ
Avatar van KazzZ
KazzZ is offline
in mijn werkrooster staat tot 10 uur, maar kzit er vaak wel tot half 11 of later..we moeten dan gewoon het werk afmaken, als ik dat niet doe, tja geloof dat ze dan een beetje boos worden maar das de horeca..ik weet niet hoe dat zit met jou werk.
__________________
chaos!
Met citaat reageren
Oud 19-07-2002, 09:54
Verwijderd
je zit in je proeftijd,
en aangezien je niet hoog begaafde topics op feedback denk ik dat je uit je nek zit lte lullen...
Met citaat reageren
Oud 19-07-2002, 10:39
ABrules
Avatar van ABrules
ABrules is offline
Fuck de AH. ik heb het daar ook zo vaak meegemaakt, ik moest echt een keer weg. begint er ook zo een klojo te zeiken dat ik moest blijven.

Ik zei dus dat dat niet kon, tja zegt hij toch moet het. Toen heb ik meteen ontslag genomen, en weg was ik. Begon ie nog te brabbelen van, je moet wel uitwerken hoor, ik meteen van ik ben ziek. mzzlz.

Supermarkten zijn klote om te werken, zit nu bij een bouwmarkt is echt zo relaxed. Kun je veel beter gaan werken, en je leert er ook nog eens wat. Maar AH nooit meer gaan werken is mijn advies.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2002, 10:57
Verwijderd
en ik werk bij de c1k, en ze willen me niet kwijt...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-07-2002, 13:16
LittleLucille
LittleLucille is offline
um.. als ik langer moet door werken dan krijgen van de baas altijd iets exstra`s soms exstra betaald of haald ie bier of broodjes als het heel lang duurd voor in de pauze... vindt ik wel netjes... maar jah... ik vindt niet dat ze je om die reden mogen ontslaan... tzz
__________________
Sometimes An Accident Is No Accident At All...
Met citaat reageren
Oud 19-07-2002, 14:40
Verwijderd
Vertel je ook ff het hele verhaal?

Je was om 20.00 klaar met werken, en langer doorgewerkt tot 21.30. Als je baas zegt dat je niet meer hoeft terug te komen, omdat je (terwijl je 1,5 uur hebt overgewerkt) geen zin/tijd meer had, is er meer aan de hand. Je hebt tenslotte al overgewerkt, niet zo'n beetje ook. Als je baas dan gaat zeggen dat je niet meer terug hoeft te komen, lijkt het me heel waarschijnlijk dat je al wat meer fout hebt gedaan...
Met citaat reageren
Oud 19-07-2002, 14:52
rockyj
Avatar van rockyj
rockyj is offline
Citaat:
henri schreef:
Vertel je ook ff het hele verhaal?

Je was om 20.00 klaar met werken, en langer doorgewerkt tot 21.30. Als je baas zegt dat je niet meer hoeft terug te komen, omdat je (terwijl je 1,5 uur hebt overgewerkt) geen zin/tijd meer had, is er meer aan de hand. Je hebt tenslotte al overgewerkt, niet zo'n beetje ook. Als je baas dan gaat zeggen dat je niet meer terug hoeft te komen, lijkt het me heel waarschijnlijk dat je al wat meer fout hebt gedaan...
Sorry dat is een typfoutje. Het moest zijn tot 8.30. Het was overigens niet me baas die zei dat ik niet meer terug hoefde te komen, die was er die dag niet.
Maar ik heb gisteren wel een gesprek met hem gehad en het was volgens hem beter als ik niet meer terugkwam. Dat is het hele verhaal, maar ik denk dat ze vanaf dat ik daar kwam werken, me al niet al te aardig vonden.
__________________
Tsja, ik had natuurlijk ook wat anders kunnen typen
Met citaat reageren
Oud 19-07-2002, 14:56
Kirk22
Avatar van Kirk22
Kirk22 is offline
Bij de Ah krijg je, geloof ik, uitbetaald dat niet in uren gaat, maar in 'wat je doet' zeg maar.
Als je dus tot 8 uur loopt te kloten (ik zeg niet dat jij dat deed, maar is makkelijker voor het voorbeeld) en hebt 3 pakjes boter weggezet, dan moet je gewooon doorwerken tot alle pakjes boter op hun plaats staan. 'tot 8 uur' is dan een richttijd' (zo krijg je ook je €2,50 uitbetaald per uur.)
Maar dat je tot 9.30 moet werken betekend dat ze daar hebben lopen kloten met hun personeel, of met de hoeveelheid (dat is normaal bij Ah, om hun personeel te naaien).

Trouwens, wat heb je tegen die gasten gezegd dan, want misschien wilden ze je niet terug zien omdat je wat gezegd hebt, ipv dat je niet doorwerkte.
Enneh, WEES BLIJ! Ah is een slechtbetalende kutwinkel waar alles duur is en waar je altijd moet wachten bij de kassa.
__________________
You're either very brave or very stupid.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2002, 15:16
rockyj
Avatar van rockyj
rockyj is offline
Citaat:
Kirk22 schreef:
Bij de Ah krijg je, geloof ik, uitbetaald dat niet in uren gaat, maar in 'wat je doet' zeg maar.
Als je dus tot 8 uur loopt te kloten (ik zeg niet dat jij dat deed, maar is makkelijker voor het voorbeeld) en hebt 3 pakjes boter weggezet, dan moet je gewooon doorwerken tot alle pakjes boter op hun plaats staan. 'tot 8 uur' is dan een richttijd' (zo krijg je ook je €2,50 uitbetaald per uur.)
Maar dat je tot 9.30 moet werken betekend dat ze daar hebben lopen kloten met hun personeel, of met de hoeveelheid (dat is normaal bij Ah, om hun personeel te naaien).

Trouwens, wat heb je tegen die gasten gezegd dan, want misschien wilden ze je niet terug zien omdat je wat gezegd hebt, ipv dat je niet doorwerkte.
Enneh, WEES BLIJ! Ah is een slechtbetalende kutwinkel waar alles duur is en waar je altijd moet wachten bij de kassa.
Het was alleen maar een franchise en ze betaalden daar helemaal niet slecht vond ik. Na 8en kreeg je 150% uitbetaald. Ook de uren die je overwerkte. Maarja dat is nu allemaal verleden tijd
__________________
Tsja, ik had natuurlijk ook wat anders kunnen typen
Met citaat reageren
Oud 19-07-2002, 17:20
Severus
Avatar van Severus
Severus is offline
Schandalig! Slavendrijvers zijn het! Klaag ze aan!



Ripper *verveelt*
__________________
"If life is a dream, better you dread the waking." ~ Honeythorn Gump
Met citaat reageren
Oud 19-07-2002, 19:17
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Geen contract: kansloos.
Wel contract, geen belastingen: kansloos.

Dus vergeet het, en ga bij de Super werken als wraak
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Oud 19-07-2002, 19:28
Obli
Avatar van Obli
Obli is offline
zoek werk in de horeca, daar zitten ze te schreeuwen om vakantiewerkers (je kan makkelijk 5 a 6€ vragen en dan heb je nog een goede kans dat je fooi krijgt ook + het is minder geestdodend
Alleen 1 nadeel en dat is dat het HEEL hard werken is, harder dan in welke supermarkt dan ook (=mijn ervaring)
__________________
For one moment, I wish you'd hold your stage with no feelings at all. Open minded, I'm sure I used to be so free...
Met citaat reageren
Oud 19-07-2002, 19:41
the tourist
the tourist is offline
Citaat:
Kirk22 schreef:

Enneh, WEES BLIJ! Ah is een slechtbetalende kutwinkel waar alles duur is en waar je altijd moet wachten bij de kassa.
Bij de AH lang wachten bij de kassa??
Haha, mag ik even lachen? Ik zit bij de Ah achter de kassa, en meestal is er maar 1 open en dan komt er nog niemand! (dat is bij mij dan zo, maar ok)
Met citaat reageren
Oud 19-07-2002, 21:54
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
MoonMonkey schreef:
Bij de AH lang wachten bij de kassa??
Haha, mag ik even lachen? Ik zit bij de Ah achter de kassa, en meestal is er maar 1 open en dan komt er nog niemand! (dat is bij mij dan zo, maar ok)
Dan vormt jouw winkel toch echt een uitzondering.

Overigens, ik doe gewoon een krantenwijk, dat is ongeveer €5 per uur.
Kon ik maar 5 uur per dag kranten bezorgen... zou meteen JAAAAA zeggen!
Met citaat reageren
Oud 20-07-2002, 01:09
Chameleon
Chameleon is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef:


Dan vormt jouw winkel toch echt een uitzondering.

Overigens, ik doe gewoon een krantenwijk, dat is ongeveer €5 per uur.
Kon ik maar 5 uur per dag kranten bezorgen... zou meteen JAAAAA zeggen!
dan heb je t nog slecht geregeld als je maar €5 p/u krijgt
__________________
** Dat je een minderwaardigheidscomplex hebt wil nog niet zeggen dat je niet dom en lelijk bent **
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 20-07-2002, 01:30
Verwijderd
Ik mocht voor 4,87 euro per uur uurbriefjes van werknemers gaan sorteren, heel gemakkelijk en licht werk en verdient wel aardig voor zulk werk Alleen het was zo geestdodend dat ik na een week gekapt ben
Met citaat reageren
Oud 21-07-2002, 15:34
Verwijderd
in principe heb je t recht om nar 8ten weg te gaan, maar jah lekker sociaal tegen over je collega's.....
Met citaat reageren
Oud 21-07-2002, 16:10
Koen
Avatar van Koen
Koen is offline
Wat zei ik nou over de AH, toen je eerder dat topic maakte dat je er ging werken? Juist ja, dat vakkenvullen daar aan alle kanten zuigt.

Ik moest officieel ook altijd tot 8 uur werken, en ging toch tot 9 uur door. Maar betalen na 8 uur? Ho maar, ze betaalden maar tot je officiele stoptijd, en wat je daarna werkte kreeg je niet.

Compleet onlogisch als je je realiseert dat de te vullen voorraad nooit voor 8 uur gevuld kon worden. Een van de redenen dat ik 'm daar na een korte tijd alweer gepeerd ben
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:41.