Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-07-2005, 13:38
THC1
Avatar van THC1
THC1 is offline
LONDEN - Volgens Sky News zijn er incidenten in de Londense metro. Er zijn berichten van rook vanuit een trein. Scotland Yard heeft de incidenten bevestigd, aldus CNN. Er zijn nog geen meldingen van gewonden.

Volgens bronnen zijn er incidenten bij de metrostations Warren Street, Oval en Shepherd's Bush. Business News Radio meldt dat het een aanslag is op de Victoria Line metrolijn. Hulpdiensten zijn naar de plaats van de incidenten gestuurd, zo meldt het ANP.


Metropassagier Ivan McCracken vertelde aan Sky News dat hij met een Italiaanse man had gesproken die een explosie heeft gezien. "Hij vertelde me dat hi jeen man zag met een rugzak die plotseling ontploft. De mensen hebben snel zichzelf geëevacueerd. Er was geen paniek. Ik zag geen gewonden, maar mensen waren geschokt."

Bronnen hebben Sky News verteld dat er geweerschoten waren op een van de perrons in Warren Street. Eén spijkerbom is ontploft op één van de stations, meldt Reuters. Ook is er een incident bij een bus bij Hackney in oost-Londen.
www.nu.nl
__________________
Je praat geen poep maar wat ruik ik dan ?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-07-2005, 13:40
m3tr01dm1nd3d
Avatar van m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
ik was eerst
Met citaat reageren
Oud 21-07-2005, 13:41
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Wat een ellende... Het lijkt deze keer mee te vallen...
Met citaat reageren
Oud 21-07-2005, 13:41
THC1
Avatar van THC1
THC1 is offline
Ja ik zie het, kijken welke gesloten wordt dan maar


"Ook is er een incident bij een bus bij Hackney in oost-Londen. Daar zou een bom zijn afgegaan. "
__________________
Je praat geen poep maar wat ruik ik dan ?
Met citaat reageren
Oud 21-07-2005, 13:54
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
TUBE EXPLOSION REPORTED

There have been unconfirmed reports of an explosion on the London Underground, and an incident on a bus in Hackney, East London.

Stations at Warren Street, Oval and Shepherd's Bush have been closed.


The Ambulance service reports one injury at Warren Street station.

Services on the Victoria, Northern and Hammersmith & City Lines have been suspended.

Emergency servies started receiving calls just after 12.30.

At Warren Street there were reports of a nail bomb explosion. Sky's Crime Correspondent Martin Brunt said police believe this may have been the sound of detonators going off.

Victoria Line train passenger Ivan McCracken told Sky News he spoke to an Italian man who witnessed an explosion just after the train arrived at the platform.

"He told me he had seen a man carrying a rucksack which suddenly exploded. It was a minor explosion but enough to blow open his rucksack. Everyone rushed from the carriage. People evacuated very quickly. There was no panic.

"I didn't see anyone injured but there was shock and fright.

"There was a smell of smoke."

"The man who was holding the rucksack looked extremely dismayed.




Bus in Hackney



Police have cordoned off the streets around Warren Street station. They said a suspect package had been reported on a Victoria Line train.

Sky reporter Mark White said authorities are "pushing everybody as far back from the station as they can".

"Police activity suggests that they are looking for somebody on the outside here."

Another eyewitness, Sosiane Mohellavi, said "Everyone panicked and people were screaming. We had to pull the alarm. I am still shaking."

Scotland Yard said emergency services have responded to an "incident" on a bus in Hackney Road, on a junction near Colombia Road, east London.

Sky News Foreign Affairs editor Tim Marshall said: "There is a bus parked there which is empty and there is nobody anywhere near it."

This does indicate that police think the bus is still dangerous.

Sky News Online's Rob Cole is at Shepherd's Bush. He said: " The whole of Shepherd's Bush Green is sealed off. About 400 metres on both sides of the Tube station is affected."

It is two weeks to the day since bombers attacked three Tube trains and a bus in central London.

http://www.sky.com/skynews/article/0...189833,00.html
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2005, 13:57
THC1
Avatar van THC1
THC1 is offline

De Londense politie behandelt de incidenten nog niet als 'groot incident'.
__________________
Je praat geen poep maar wat ruik ik dan ?
Met citaat reageren
Oud 21-07-2005, 14:03
0oFZo0
Avatar van 0oFZo0
0oFZo0 is offline
Het lijkt me dat het allemaal (nog) wel mee valt als ik het radio en tv nieuws zo zie/hoor.
__________________
ofzoiets
Met citaat reageren
Oud 21-07-2005, 14:08
Verwijderd
Nou, ik hoop erg voor Londen dat het over twee weken niet weer raak is.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2005, 14:10
Verwijderd
Bah.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2005, 14:11
Rohit
Avatar van Rohit
Rohit is offline
Wat een kankerzooi
Met citaat reageren
Oud 21-07-2005, 14:20
Igorrrai
Avatar van Igorrrai
Igorrrai is offline
Citaat:
Kshatriya schreef op 21-07-2005 @ 15:11 :
Wat een kankerzooi
__________________
Ertur neger ik kom uit Geleen!
Met citaat reageren
Oud 21-07-2005, 14:23
Rohit
Avatar van Rohit
Rohit is offline
Citaat:
Igorrrai schreef op 21-07-2005 @ 15:20 :
Met citaat reageren
Oud 21-07-2005, 14:39
Judy2
Judy2 is offline
Met citaat reageren
Oud 21-07-2005, 14:40
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
http://news.bbc.co.uk/1/hi/uk/4703973.stm
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2005, 14:44
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Bombers have again targeted London's transport system - with up to four explosions reported.

Metropolitan Police Commissioner Sir Ian Blair said the bombs appeared to be smaller than used in the attacks two weeks ago and casualties were light.

(...)
Metropolitan Police Commissioner Sir Ian Blair described the incidents as serious and advised people to stay where they were.
http://www.sky.com/skynews/article/0...189833,00.html
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2005, 14:57
Twanos
Avatar van Twanos
Twanos is offline
daar sta je dan als stoere zelfmoordterrorist... je bom sloopt alleen je rugzak, voor de rest niks, knap balen lijkt me.

En je aanslag is mislukt, en je rugzak is naar de klote .
__________________
Alright Brain, you don't like me, and I don't like you. But lets just do this, and I can get back to killing you with beer.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2005, 15:01
THC1
Avatar van THC1
THC1 is offline
Citaat:
Twanos schreef op 21-07-2005 @ 15:57 :
daar sta je dan als stoere zelfmoordterrorist... je bom sloopt alleen je rugzak, voor de rest niks, knap balen lijkt me.

En je aanslag is mislukt, en je rugzak is naar de klote .
Misschien was het een chemische bom
__________________
Je praat geen poep maar wat ruik ik dan ?
Met citaat reageren
Oud 21-07-2005, 15:03
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Twanos schreef op 21-07-2005 @ 15:57 :
daar sta je dan als stoere zelfmoordterrorist... je bom sloopt alleen je rugzak, voor de rest niks, knap balen lijkt me.

En je aanslag is mislukt, en je rugzak is naar de klote .
ik wil dat merk van de rugzak wel weten!
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 21-07-2005, 15:25
koelieboelie
koelieboelie is offline
hmm het was een jongen met een aziatisch uiterlijk..
Met citaat reageren
Oud 21-07-2005, 15:29
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Twanos schreef op 21-07-2005 @ 15:57 :
daar sta je dan als stoere zelfmoordterrorist... je bom sloopt alleen je rugzak, voor de rest niks, knap balen lijkt me.

En je aanslag is mislukt, en je rugzak is naar de klote .
Heeft diezelfde jongen in 3 metrostations en 1 bus een bom af laten gaan dan?
Met citaat reageren
Oud 21-07-2005, 15:35
Judy2
Judy2 is offline
Citaat:
THC1 schreef op 21-07-2005 @ 16:01 :
Misschien was het een chemische bom
moewaawwhahahaha

Met citaat reageren
Oud 21-07-2005, 15:39
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Twanos schreef op 21-07-2005 @ 15:57 :
daar sta je dan als stoere zelfmoordterrorist... je bom sloopt alleen je rugzak, voor de rest niks, knap balen lijkt me.

En je aanslag is mislukt, en je rugzak is naar de klote .
Het nieuws heeft het erover dat hij waarschijnlijk een set ontstekers zonder explosieven liet afgaan. En ja, dat niet niet bepaald verwoestend.

In University College Hospital zitten drie gewapende agenten achter een man aan die draadje uit zijn trui heeft komen. ()

In Whitehall is iemand door de politie achterna gezeten en vervolgens tegen de grond gewerkt.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 21-07-2005, 15:57
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Ik ben in ieder geval blij dat ik niet in een grote stad woon In dit gehucht zullen ze echt geen bom af laten gaan.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2005, 15:58
Mirage2000
Mirage2000 is offline
Lijkt me een ludieke actie van een stel pubers.

Een getrainde zelfmoordstrijder zou dood en verderf zaaien, geen rookgordijntjes laten ontstaan om vervolgens het wereldrecord 100 meter te gaan verbeteren.
__________________
=zwart wit= tief jij toch op naar je eigen land gepost op 05-03-2005 @ 19:23

Laatst gewijzigd op 21-07-2005 om 16:02.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2005, 15:59
Nietzman
Avatar van Nietzman
Nietzman is offline
Citaat:
Mirage2000 schreef op 21-07-2005 @ 16:58 :
Lijkt me een ludieke actie van een stel pubers.
Dan mogen ze van mij een ludiek nekschot.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-07-2005, 16:02
Nietzman
Avatar van Nietzman
Nietzman is offline
Overigens heb ik zelf het vermoeden dat ergens in de keten van terroristen iemand heeft gezeten die op het laatste moment bij zijn zinnen kwam en de boel heeft gesaboteerd. Mocht het zo zijn mag die vent van mij een lintje, ook al is het op de eerste plaats nog steeds een klootzak omdat hij überhaupt met die terrorisme-onzin begonnen is.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2005, 16:03
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Opnieuw explosies in Londen
21-07-05


Bus 26 waarin zich een explosie heeft voorgedaan
Het Londense openbaar vervoer is opnieuw doelwit geweest van aanslagen. De Britse politie spreekt over "explosies en pogingen daartoe" in drie Londense metrostations en één bus. Er is één persoon lichtgewond geraakt.

De politie noemt het "een zeer ernstig incident", maar wel van veel kleinere omvang dan twee weken geleden. De politie heeft geen aanwijzingen voor een chemische aanval en zegt dat de sitiatie "volledig onder controle" is.

De stations Warren Street, The Oval en Shepherd's Bush zijn ontruimd en drie metrolijnen zijn tijdelijk stilgelegd. In alle gevallen zou het explosief in een rugzak verborgen zijn.

Premier Blair benadrukte in een toespraak hoe belangrijk het is dat terroristen geen greep krijgt op het openbare leven. "We kunnen dit niet bagatelliseren, maar ik hoop dat we zo snel mogelijk weer ons dagelijks leven kunnen oppakken."

"We weten waarom deze dingen gedaan worden. Om ons bang te maken en vrees aan te jagen. Gelukkig lijken er geen slachtoffers te zijn gevallen. We hopen het openbaar vervoer zo snel mogelijk weer op gang te krijgen.”

Warren
In totaal werden vier incidenten gemeld, waaronder in een metrotrein nabij Warren Street. Daar ging volgens een ooggetuige een klein explosief af in een rugzak. De rugzak zou zijn gedragen door een jongeman, die zou hebben gereageerd "alsof er iets was misgegaan".

Na de explosie werd rook gezien. De trein heeft echter zijn weg vervolgd en is het station ingereden. Na aankomst renden mensen in paniek de wagon en het station uit.

De melding van de explosie in Warren Street kwam binnen om 13:54 uur Nederlandse tijd. Korte tijd later kwamen de hulpdiensten aan. Later kwamen meldingen binnen van een mogelijke spijkerbom op het perron. Ook werd gesproken over pistoolschoten.

Oval
De brandweer kreeg ook meldingen van rook in het metrostation The Oval. Een ooggetuige meldt dat een man een rugzak op een stoel achterliet en de wagon uitrende. De getuige zegt dat kort daarna een geluid te horen was alsof een champagnefles werd ontkurkt.

Circa drie kwartier was er een kleine explosie in een bus in Hackney in Oost-Londen die weinig schade heeft aangericht. De wegen rond de bus zijn afgezet.

Op station Shepherd's Bush zou een onontploft explosief zijn aangetroffen.

De meldingen komen twee weken na de bloedige aanslagen in de Britse hoofdstad op het openbaar vervoer waarbij 56 doden en 700 gewonden vielen.

Ziekenhuis
Ongeveer een uur na de eerste melding omsingelde de politie het universiteitsziekenhuis. Drie zwaarbewapende agenten renden het ziekenhuis binnen. De politie wil geen nadere mededelingen doen over de actie.

Uit een interne memo van het ziekenhuis zou echter blijken dat medewerkers wordt gevraagd uit te kijken naar een zwarte of Aziatische man van 1 meter 85. Hij zou een blauw shirt dragen met gaten, waaruit draden zouden steken.

Politie
De politie heeft Londenaren verzocht alleen in geval van nood gebruik te maken van mobiele telefoons. Theoretisch is het namelijk mogelijk dat gsm's eventueel onontplofte explosieven met ontstekingsmechanismes alsnog kunnen doen afgaan.

Ook wordt de inwoners gevraagd zoveel mogelijk te blijven waar ze zijn en niet de straat op te gaan.



Aldus de NOS
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 21-07-2005, 16:03
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Nietzman schreef op 21-07-2005 @ 17:02 :
Overigens heb ik zelf het vermoeden dat ergens in de keten van terroristen iemand heeft gezeten die op het laatste moment bij zijn zinnen kwam en de boel heeft gesaboteerd. Mocht het zo zijn mag die vent van mij een lintje, ook al is het op de eerste plaats nog steeds een klootzak omdat hij überhaupt met die terrorisme-onzin begonnen is.
hoewel het niet de eerste keer zal zijn dat een aanslag mislukt.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2005, 16:04
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Nietzman schreef op 21-07-2005 @ 17:02 :
Overigens heb ik zelf het vermoeden dat ergens in de keten van terroristen iemand heeft gezeten die op het laatste moment bij zijn zinnen kwam en de boel heeft gesaboteerd. Mocht het zo zijn mag die vent van mij een lintje, ook al is het op de eerste plaats nog steeds een klootzak omdat hij überhaupt met die terrorisme-onzin begonnen is.
Hm ben ik het niet mee eens. Want als dat zo is, dan heeft die gozer echt geen leven meer en wordt hij gemarteld bij het leven. Ik denk niet dat iemand zo'n risico gaat nemen.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2005, 16:09
juno
Avatar van juno
juno is offline
Alweer drie metrosations en een bus...de originaliteitsprijs gaan ze hier niet mee binnenhalen!
Met citaat reageren
Oud 21-07-2005, 16:11
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Beetje flauw dat je nu je reis niet mag annuleren en de vorige keer wel. Ik ben nu juist banger dan de vorige keer... Toen zeiden ze: och dat gebeurt geen tweede keer. Nu kan net zo goed zondag de volgende alweer zijn.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2005, 16:13
Verwijderd
ow jezus zeg. Kunnen ze niets beter verzinnen ofzo? T wordt echt saai zo.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2005, 16:15
Nietzman
Avatar van Nietzman
Nietzman is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 21-07-2005 @ 17:04 :
Hm ben ik het niet mee eens. Want als dat zo is, dan heeft die gozer echt geen leven meer en wordt hij gemarteld bij het leven. Ik denk niet dat iemand zo'n risico gaat nemen.
Je hebt het over het soort mensen dat bereid is zichzelf op te blazen voor een stom boek. Risico's nemen ze al, waarom is het zo ondenkbaar dat er eens eentje tot inkeer komt?
Met citaat reageren
Oud 21-07-2005, 16:17
Verwijderd
Citaat:
Mirage2000 schreef op 21-07-2005 @ 16:58 :
Lijkt me een ludieke actie van een stel pubers.
Nouja, er wordt ook gezegd dat moslims geen humor hebben, dus dat verklaart het een en ander.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2005, 16:18
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Nietzman schreef op 21-07-2005 @ 17:15 :
Je hebt het over het soort mensen dat bereid is zichzelf op te blazen voor een stom boek. Risico's nemen ze al, waarom is het zo ondenkbaar dat er eens eentje tot inkeer komt?
Ach wat voor n risico nemen die mensen nou. Ze blazen zichzelf op, dood gaan ze dan toch. Als ze van te voren gepakt worden, overleven ze dat ook wel weer. In de zin van dat ze zelfmoord plegen of weet ik veel wat. Misschien dat er mensen zijn die zich bedenken, maar in dit geval niet denk ik. Want het stomste wat je kunt doen is 'een halve bom af laten gaan'. Ik snap sowieso niet hoe je dat voor elkaar krijgt?
Met citaat reageren
Oud 21-07-2005, 16:19
Verwijderd
Citaat:
Chloe Siere schreef op 21-07-2005 @ 17:18 :
Want het stomste wat je kunt doen is 'een halve bom af laten gaan'. Ik snap sowieso niet hoe je dat voor elkaar krijgt?
Een hele erge amateur zijn
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 21-07-2005, 16:21
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
nare man schreef op 21-07-2005 @ 17:19 :
Een hele erge amateur zijn
Ja, dat moet wel

Ik heb daarom ook meer het idee dat het niet iemand is van een linke organisatie oid, maar gewoon een (inderdaad) amateur die voor zichzelf werkt (of voor zn vriendengroepje ofzo).
Met citaat reageren
Oud 21-07-2005, 16:26
Mirage2000
Mirage2000 is offline
Citaat:
nare man schreef op 21-07-2005 @ 17:17 :
Nouja, er wordt ook gezegd dat moslims geen humor hebben,
Toch heb me dood gelachen om Al-Sahaf en een Taliban-woordvoerder tijdens de aanvallen in Irak en Afghanistan. Als dat niet de ultieme humor was, dan weet ik het ook niet meer.
__________________
=zwart wit= tief jij toch op naar je eigen land gepost op 05-03-2005 @ 19:23
Met citaat reageren
Oud 21-07-2005, 16:28
Verwijderd
Citaat:
Mirage2000 schreef op 21-07-2005 @ 17:26 :
Toch heb me dood gelachen om Al-Sahaf en een Taliban-woordvoerder tijdens de aanvallen in Irak en Afghanistan. Als dat niet de ultieme humor was, dan weet ik het ook niet meer.
Uiteraard. Al-Sahaf heeft zelfs zijn eigen fanclub (http://www.welovetheiraqiinformationminister.com/). Die kerel is briljant. Maar een namaakbom laten ontploffen om mensen schrik aan te jagen, zo vlak na een echte aanslag, kun je moeilijk 'ludiek' noemen.

Laatst gewijzigd op 21-07-2005 om 16:31.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2005, 16:30
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Waarom een namaakbom? Wat kan het die terroristen schelen als er een paar mensen meer blijven leven? De schrik aanjagen kunnen ze ook met een normale bom.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2005, 16:31
Verwijderd
Namaakbom als in een grapje.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2005, 16:35
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
(Ik zie ze al helemaal zitten; allemaal gezellig bij elkaar, tv aan en keihard lachen om hun super joke).
Met citaat reageren
Oud 21-07-2005, 16:55
Hydrogen
Hydrogen is offline
als ik het goed heb zijn er al een paar opgepakt
__________________
http://www.khalifaat.tk
Met citaat reageren
Oud 21-07-2005, 17:36
Verwijderd
Wie kan mij ff snel bijpraten... pubers of keiharde terror lui?
Met citaat reageren
Oud 21-07-2005, 18:11
Verwijderd
Citaat:
Mirage2000 schreef op 21-07-2005 @ 17:26 :
Toch heb me dood gelachen om Al-Sahaf en een Taliban-woordvoerder tijdens de aanvallen in Irak en Afghanistan. Als dat niet de ultieme humor was, dan weet ik het ook niet meer.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2005, 18:28
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
De idioot die zijn rugzak aan kapot wist te krijgen met een aantal ontstekers werd volgens een getuigenverslag vervolgens door drie mannen vastgehouden, maar wist bij het station te ontsnappn. ok, heeft ie net zichzelf half dood geblazen, ben je met z'n drieen, en nog het presteren hem weg te laten komen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 21-07-2005, 18:40
Verwijderd
Met citaat reageren
Oud 21-07-2005, 19:04
kalinho
Avatar van kalinho
kalinho is offline
denk nie tdat het die keiharde 'terrorlui' zijn, immers: 1 uur smiddags is nou niet bepaald spitsuur
__________________
Das ook lef....om een heel volk uit te moorden; en daarna plastic speelgoedpoppetjes van te maken....Hebben ze in Duitsland toch nooit echt aangedurfd
Met citaat reageren
Oud 21-07-2005, 21:45
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Ik denk dat een waarschuwing was, in de trend van, we hadden jullie wel kunnen pakken, maar deden het nog niet. Indien jullie jullie troepen niet per direct uit Irak vertrekken, zouden we weleens van gedachte kunnen veranderen. Ofzo
Met citaat reageren
Oud 21-07-2005, 22:42
Judy2
Judy2 is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 21-07-2005 @ 22:45 :
Ik denk dat een waarschuwing was, in de trend van, we hadden jullie wel kunnen pakken, maar deden het nog niet. Indien jullie jullie troepen niet per direct uit Irak vertrekken, zouden we weleens van gedachte kunnen veranderen. Ofzo
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:45.