Oud 16-01-2023, 11:13
marit25
marit25 is offline
Hoi,

Ik overweeg om volgend schooljaar te beginnen met zowel een bachelor rechtsgeleerdheid als een bachelor criminologie bij de Universiteit Leiden.

Beide opleidingen hebben een BSA van 45 ec, de studies hebben redelijk veel overlappende vakken in het eerste jaar: in totaal 20 studiepunten overlapping. Hierdoor kan ik de BSA voor beide opleidingen halen door 35 studiepunten per semester te behalen. In het eerste jaar volg ik dus maar 10 ec meer dan ik zou volgen met een enkele opleiding. Als ik 4 jaar lang, 35 studiepunten per semester behaal kan ik beide bachelors binnen 4 jaar halen.

Ik heb het vwo met goede cijfers (7's, 8'en en 9'ens) gehaald, ik leer makkelijk en kan snel dingen lezen en onthouden. Ik heb momenteel een tussenjaar waarin ik fulltime werk om te sparen voor mijn studie zodat ik tijdens het studeren niet hoef te werken (kom niet uit een rijke familie). Ik ben zeer gemotiveerd om te studeren en ik kan gedisciplineerd werken. Criminologie lijkt mij vooral heel leuk en interessant, maar de baankansen zijn (volgens het internet) slecht en criminologie wordt gezien als 'pretstudie'. Rechtsgeleerdheid lijkt mij ook interessant en ik wil graag de kans op een togaberoep openhouden, bovendien heeft rechtsgeleerdheid betere baankansen dan criminologie.

Nu heb ik een aantal vragen: Hebben andere mensen hier ook ervaring met het volgen van twee bachelors tegelijk, zo ja, hoe bevalt dit? Is het te doen om de twee studies tegelijkertijd te beginnen ivm de bsa? Is 35 studiepunten in een semester doen haalbaar en realistisch? Is het volgen van twee bachelors haalbaar ivm tentamens/ werkgroepen die op dezelfde tijdstippen vallen? Word hier rekening mee gehouden door de universiteit? Voor mensen die ervaring hebben met een van deze twee bachelors: hoe bevalt de opleiding je? Hoe moeilijk is het? Hoeveel tijd ben je kwijt aan je studie in een week?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:36.