Oud 12-06-2005, 22:38
duff-mckagan
Avatar van duff-mckagan
duff-mckagan is offline
ik blijf dit jaar hoogstwaarschijnlijk (90%), zitten ik weet het al een paar weken, maar ik wou het toch ff kwijt zijn er nog meer mensen die blijven zitten, of dat al meegemaakt hebben
zo ja, hoe is dat is het moeilijk om weer nieuwe vrienden te maken????
__________________
"De atheïst is niet arrogant. Hij denkt alleen beter na."-- Herman Philipse--
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-06-2005, 23:10
Sweetsurrender
Sweetsurrender is offline
Hmm, jah, het is vervelend. Ik ben vorig jaar blijven zitten, maar gelukkig kende ik al een paar mensen in de klas waar ik in kwam. Via via leerde ik nog wat mensen kennen, dus nu kom ik aardig mee. Ik ben trouwens ook in deze klas mijn huidige vriendin tegengekomen, dus zitten blijven hoeft niet altijd slecht te zijn!
Met citaat reageren
Oud 12-06-2005, 23:14
Leeghoofd
Avatar van Leeghoofd
Leeghoofd is offline
Ik ben zelf ook blijven zitten
dit was in 3 MAVO
het is helemaal niet erg als je blijft zitten (ik was toentertijd de jongste, een vroege leerling, dus ik kwam bij leeftijdsgenoten in de klas)

In notime had ik weer nieuwe vrienden gemaakt. De oude vrienden bleef ik natuurlijk nog wel zien!

Uiteindelijk ben ik heel blij geweest dat ik was blijven zitten, anders was ik nooit terrecht gekomen waar ik nu was!




ik ben overigens niet zomaar blijven zitten. Het is misschien een beetje een raar verhaal, maar de school had mijn cijfers met de cijfers van een klasgenootje verwisseld (bleek later dus na het checken van mijn behaalde cijfers dat jaar). De school staat er overigens ook om bekend om af en toe grote fouten te maken.

En hou je stomme commetaar aub voor je als (helemaal als je me niet kent en de situatie van toen niet kent)
__________________
He died for me, i live for Him!
Met citaat reageren
Oud 12-06-2005, 23:16
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Leuke note, maar je schiet al in de verdediging voor iemand je aanvalt....

Voor TS: probeer er nog even hard aan te trekken, laat je goede wil zien, misschien haal je het nog!
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2005, 23:27
Global
Avatar van Global
Global is offline
Citaat:
Leeghoofd schreef op 12-06-2005 @ 23:14 :
Ik ben zelf ook blijven zitten
dit was in 3 MAVO
het is helemaal niet erg als je blijft zitten (ik was toentertijd de jongste, een vroege leerling, dus ik kwam bij leeftijdsgenoten in de klas)

In notime had ik weer nieuwe vrienden gemaakt. De oude vrienden bleef ik natuurlijk nog wel zien!

Uiteindelijk ben ik heel blij geweest dat ik was blijven zitten, anders was ik nooit terrecht gekomen waar ik nu was!




ik ben overigens niet zomaar blijven zitten. Het is misschien een beetje een raar verhaal, maar de school had mijn cijfers met de cijfers van een klasgenootje verwisseld (bleek later dus na het checken van mijn behaalde cijfers dat jaar). De school staat er overigens ook om bekend om af en toe grote fouten te maken.

OMG blijven zitten en school de schuld geven? je had gewoon beter je best moeten doen!
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 11:23
Leeghoofd
Avatar van Leeghoofd
Leeghoofd is offline
Aangezien ik geen onvoldoendes had behaald dat jaar was het dus onmogelijk om te blijven zitten.......

leer lezen
__________________
He died for me, i live for Him!

Laatst gewijzigd op 13-06-2005 om 16:57.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 11:44
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
Citaat:
Leeghoofd schreef op 13-06-2005 @ 11:23 :
Aangezien ik geen voldoendes had behaald dat jaar was het dus onmogelijk om te blijven zitten.......

leer lezen
je bedoeld onvoldoendes
denk ik
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 12:12
Wandering
Wandering is offline
Ik ben in het 5e jaar blijven zitten en ben toen naar een andere school moeten gaan (omwille van studierichting). Op die school kende ik dus werkelijk niemand, en kwam daar dus gezellig alleen aan. Ik zag er eerst ook tegen op, maar de 1e week ging al meteen goed. Je moet je gewoon openstellen om met je nieuwe klasgenoten om te gaan en dus je dus niet asociaal opstellen omdat je boos bent ofzo dat je niet meer bij je vrienden in de klas zit. Het lijkt misschien stom en eng in het begin, maar het zal wel los lopen, je maakt heus wel nieuwe vrienden, tenminste, als je geen tyfuskind bent
__________________
*** Just another lonely soul ***
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 13:55
gurl19
Avatar van gurl19
gurl19 is offline
Citaat:
Leeghoofd schreef op 13-06-2005 @ 11:23 :
Aangezien ik geen voldoendes had behaald dat jaar was het dus onmogelijk om te blijven zitten.......

leer lezen
Maar dan wist je toch zelf wel dat het niet klopte?
Dan kun je er toch achteraan gaan. Bij mijn vorige school bewaarden ze alle proefwerken.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 15:36
duff-mckagan
Avatar van duff-mckagan
duff-mckagan is offline
Citaat:
Wandering schreef op 13-06-2005 @ 12:12 :
tenminste, als je geen tyfuskind bent
ben ik niet hoor
__________________
"De atheïst is niet arrogant. Hij denkt alleen beter na."-- Herman Philipse--
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 16:57
Leeghoofd
Avatar van Leeghoofd
Leeghoofd is offline
Citaat:
gurl18 schreef op 13-06-2005 @ 13:55 :
Maar dan wist je toch zelf wel dat het niet klopte?
Dan kun je er toch achteraan gaan. Bij mijn vorige school bewaarden ze alle proefwerken.
Tja kon ik er toen maar achteraan gaan.......
Is nooit gelukt, ze zeiden altijd dat het klopte........
en de proefwerken of ze die bewaarde??? Geen idee eigenlijk....
__________________
He died for me, i live for Him!
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 17:43
muts8848
Avatar van muts8848
muts8848 is offline
Citaat:
Leeghoofd schreef op 13-06-2005 @ 11:23 :
leer lezen
hap hap hap
__________________
ego quoque nescio quid hic scriptum est
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 17:49
Mindfields
Mindfields is offline
Ik ben in 3 gymnasium blijven zitten. Omdat ik op een gymnasium zit en in een klas kwam met kinderen die één tot zelfs 3 jaar jonger waren, maakte ik geen echte vrienden. Tuurlijk kon ik goed opschieten met mijn klasgenoten, maar daar bleef het bij. Op het gymnasium is het normaal dat je zes jaar lang in dezelfde klas zit, maar omdat ik twee keer opgesplitst ben en één keer ben blijven zitten, zit ik al voor de vierde keer in een andere klas.
Geloof me, je oude vrienden hou je toch wel, als het echte vrienden zijn tenminste.

Oja, ik zag het al het hele jaar aankomen, dus het maakte met niks uit. Bovendien bleef ik zitten met zeven onvoldoendes. Ik vond het wel relaxed, een jaartje chillen. Jammere is alleen dat ik bijna twintig ben als ik ga studeren.
__________________
No Bad Religion song can make your life complete
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 21:05
Hanneke
Avatar van Hanneke
Hanneke is offline
ik blijf dit jaar ook zitten (100% omdat ik geen zin heb om alle achterstanden nog in te gaan halen)
ik dacht het al langer maar wilde het nog niet echt toegeven (ook voor mezelf neit) maar zat ondertussen al wel voordelen te bedenken van het blijven zitten maar vorige week heb ik definitief besloten dat ik maar blijf zitten, geen zin om al die achterstanden in te halen en vervolgens net aan over te gaan of misschien wel helemaal niet.
het blijven zitten opzich vind ik geen probleem, ik ben al aardig jong (bijna 16 en zit in de 4e) en ik kan volgend jaar wel relaxed doen. Exacte vakken haal ik nu al zonder iets te doen 7'ens voor. (bijna niks dan) dus dat worden volgend jaar 8'en of 9'ens
maar ik krijg wel een nieuwe klas en dat vind ik dus heeeel kut
maar ik zie er wel tegenop om een nieuwe klas te krijgen. ben niet zo heel goed in contacten leggen enzo en voor mijn gevoel vinden veel mensen op school mij raar, maargoed... ik zie het wel.
__________________
Hoi! - Soija.nl
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 21:59
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Ik ben in 4 Havo blijven zitten, maar ging tegelijkertijd ook verhuizen naar andere kant van het land dus moest naar compleet andere school. *dat is eigenlijk ook de rede dat ik bleef zitten boos op m'n ouders want wilde niet verhuizen enzo en had daarom als hoogste cijfer een 4 voor Engels op m'n eindlijst *
Kwam in een klas met een aantal zittenblijvers en een bijeengeraapt zooitje andere mensen die allemaal kleine groepjes vormde. In het begin ging ik met mensen om die allemaal nog behoorlijk jong waren enzo en had ik niet echt vrienden had het idee dat ze me allemaal maar wazig vonden om m'n accent *ja ik had nou eenmaal een harde R en ik zei onwijs enzo vinden ze raar in limburg *
Maar omdat ik ook werkte met iemand die ook in dezelfde klas zat ben ik op een gegeen moment met een compleet andere groep omgegaan en daar heb ik echt goede vrienden aan over gehouden en ik heb echt het idee dat ik m'n hele leven al bij dezelde mensen in de klas zit ipv 2 jaar, en ik ben nu eigenlijk echt blij dat ik ben verhuisd en in een andere klas terecht ben gekomen.
Het is echt maar net wat je ervan maakt en als je jezelf gewoon openstelt voor de rest komt het echt wel goed

@ hanneke~15: dat gevoel van dat je denkt dat mensen je raar vinden ken ik helemaal maar gewoon negeren en jezelf blijven komt het helemaal goed
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 22:09
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Nee, ik ben nooit blijven zitten.
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2005, 14:03
netjee
netjee is offline
Ben dit jaar van 4 mavo naar 4 havo gegaan (is eigenlijk ook blijven zitten) in het begin ben je eenzaam maar na een week ken je de hele klas en wordt het hartsikke gezellig!!!
Met citaat reageren
Oud 15-06-2005, 17:17
dark princess
Avatar van dark princess
dark princess is offline
ik ben in 4 atheneum blijven zitten en ben toen havo gaan doen, net als 70% van mijn klas uit 4 atheum...ik hoefde dus geen nieuwe vrienden te maken
__________________
*~ * Big in Japan *~ *
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 15-06-2005, 23:14
wup
wup is offline
ik ben blijvne zitten in 3 havo. door luiheid en een paar vakken die ik écht niet kon. ( en in de 2e keer dat ik dat jaar deed er 9's op halen).
zat er eerst wel mee. al je vrienden die wel over zijn is kut. en in ene klas komen met allemaal mensne die jonger zijn.
maar uiteindelijk valt het allemaal mee.. zelf mensen van een aar jnger zijn soms best tof
Met citaat reageren
Oud 16-06-2005, 16:14
ArtemisQ
Avatar van ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Citaat:
hanneke~15 schreef op 13-06-2005 @ 21:05 :
ik blijf dit jaar ook zitten (100% omdat ik geen zin heb om alle achterstanden nog in te gaan halen)
ik dacht het al langer maar wilde het nog niet echt toegeven (ook voor mezelf neit) maar zat ondertussen al wel voordelen te bedenken van het blijven zitten maar vorige week heb ik definitief besloten dat ik maar blijf zitten, geen zin om al die achterstanden in te halen en vervolgens net aan over te gaan of misschien wel helemaal niet.
het blijven zitten opzich vind ik geen probleem, ik ben al aardig jong (bijna 16 en zit in de 4e) en ik kan volgend jaar wel relaxed doen. Exacte vakken haal ik nu al zonder iets te doen 7'ens voor. (bijna niks dan) dus dat worden volgend jaar 8'en of 9'ens
maar ik krijg wel een nieuwe klas en dat vind ik dus heeeel kut
maar ik zie er wel tegenop om een nieuwe klas te krijgen. ben niet zo heel goed in contacten leggen enzo en voor mijn gevoel vinden veel mensen op school mij raar, maargoed... ik zie het wel.
Je haalt zevens voor exacte vakken & je hebt achterstanden die je niet wilt doen omdat je te lui bent?

En daarom wil je maar blijven zitten?

Mja.. ontopic: Ik heb dit jaar (4V) overgedaan. Kut natuurlijk. Niet aan te raden.
__________________
On the internet, no one can hear you scream...
Met citaat reageren
Oud 16-06-2005, 16:27
Keith
Avatar van Keith
Keith is offline
Citaat:
ArtemisQ schreef op 16-06-2005 @ 16:14 :
Je haalt zevens voor exacte vakken & je hebt achterstanden die je niet wilt doen omdat je te lui bent?

En daarom wil je maar blijven zitten?
Zo ga je het moeilijk krijgen op het WO.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2005, 16:59
Kikkertje :D
Avatar van Kikkertje :D
Kikkertje :D is offline
K blijf ook zittten...
Gewoon omdat k het niet trek. K ga gewoon nog een xtje proberen...
K ben dan wel in de 4e wat ouder, (oktober 17), maar dat maakt niet uit. De nieuwe klas vind ik wel wat minder, maar dat komt ook wel goed hoor... K denk niet dat ik zo'n vreselijke persoonlijkheid heb dat niemand met mij wil samenwerken (en nee, dat was niet als eigendunk bedoeld) En ach, je ziet je oude vrienden ook echt nog wel in pauzes en dergelijke... En in een tussenuur doe je lekker een lesje met hun mee...
Met citaat reageren
Oud 16-06-2005, 17:01
Juda[NL]
Avatar van Juda[NL]
Juda[NL] is offline
Hmmmmmmmz

Ik zit in de spanning...

herkansing Aardkunde (E&M-profiel) moet ik nog terug krijgen.

Als de herkansing slecht gemaakt is (lees: 5,5 en lager) Komt het op mijn SE-week aan.

Zenuwen hier

Ja, ik ben een keer blijven zitten.

Kloterigere klas die ik eerst had kon niet, en had veel vrienden gemaakt.

Zeker geen ramp (maar wel bang voor de 2e keer blijven zitten)
Met citaat reageren
Oud 19-06-2005, 14:21
Verwijderd
ik ben ook een jaar blijven zitten en het jaar erna naar een andere school gegaan. Inmiddels ben ik wel gewend om nieuwe vrienden te maken enzo. Meestal bouw ik dan met 3 mensen ofzo een nieuwe vriendschap op. Komend jaar ga ik weer naar een andere school dus ik ben benieuwd hoe mijn klas er komend jaar uit gaat zien.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2005, 14:11
~x~daantje~x~
~x~daantje~x~ is offline
heey!
nou k ben nog nooit blijven zittuh maare ben naar andere school gegaan...(beetje et zelfde tog?) maare k had toen al snel nieuwe vreinden gemaakt(d8 ik) hadduh et heel leuk allemaal maar toen begonnen ze me opeens te pesten als gevolg dat k depri werd..
k vertel dit niej om je bang te makuh ofsow hoor...mar dat je gewoon meer vrienden moet maken zodat als de 1 je niej meer mag en gaat pesten dat je ook nog andere heb (dat was bij mij duz nei et geval) mar veel plezier in je nieuwe klas!!
Bye kus daantje
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-06-2005, 22:20
Hanneke
Avatar van Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
ArtemisQ schreef op 16-06-2005 @ 16:14 :
Je haalt zevens voor exacte vakken & je hebt achterstanden die je niet wilt doen omdat je te lui bent?

En daarom wil je maar blijven zitten?

ik stond niet goed met m'n cijfers, dus daarop zou ik waarschijnlijk al blijven zitten
ik had nog maar 1 week en zoveel achterstanden dat dat echt geen doen was/is
(o.a. 12 uur duits lezen, 6 uur frans, 2 boeken letterkunde en nog veeel meer)
maar neemt idd niet weg dat het stom is, ik had gewoon gelijk moeten maken.
__________________
Hoi! - Soija.nl
Met citaat reageren
Oud 22-06-2005, 03:42
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Ik ben in 2 HAVO blijven zitten wegens omstandigheden in de thuis situatie
In het begin lijkt het vervelend, maar dat valt heus mee!
Met citaat reageren
Oud 22-06-2005, 05:08
Farfalla
Farfalla is offline
Ik ben een keer blijvenzitten in 4havo, 1x blijvenzitten is redelijk normaal denk ik. Eerlijk gezegd baalde ik het hele jaar wel enorm (kwam ook omdat ik nét was blijvenzitten), en heb me ook wel het nodige verveeld. Blijvenzitters kregen bij ons ook vrijstellingen voor bepaalde vakken, maar moesten wel het verplichte aantal uren maken, dus heb heel wat nutteloze uurtjes in de studieruimte doorgebracht .
Een nadeel vond ik ook dat mijn klasgenoten een stuk jonger waren, en ik (daardoor) niet echt op ze aansloot, maar ik had wel een aantal goeie vriendinnen die ook bleven zitten in die klas. Uiteindelijk liep het wel wat los, ik merkte ook dat veel nieuwe klasgenoten een beetje 'tegen ons op keken'. Ik weet niet of iemand anders dit nog herkend, maar het was wel grappig. Waarschijnlijk kun je zelf wel een beetje uitmaken of je goed valt in je nieuwe klas; als je bereid bent je een beetje losjes en open op te stellen, komt het allemaal goed .
__________________
Doe maar gek, dan doe je al gewoon genoeg
Met citaat reageren
Oud 27-11-2019, 14:44
natasja_99
natasja_99 is offline
ONDERZOEK NAAR ONDERWIJSTHEMA'S
ZITTENBLIJVEN
Voor een klein onderzoekje ben ik op zoek naar ouder(s) van een kind dat is blijven zitten in het lager onderwijs, die even de tijd wilt/willen nemen om enkele vragen te beantwoorden. Het invullen van deze enquête neemt een tiental minuten in beslag. Als je mensen kent die hiervoor in aanmerking komen, gelieve hen deze link te bezorgen. Alvast bedankt!

https://docs.google.com/forms/d/1EGa...3uZI#responses
Met citaat reageren
Oud 27-11-2019, 14:54
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
reageer niet op topics van 14 jaar geleden
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap 'Bijles in plaats van blijven zitten'
Gatara
60 01-06-2012 00:10
Algemene schoolzaken blijven zitten?:(
Undit
4 21-04-2010 08:40
Algemene schoolzaken snik snik ben blijven zitten wat nu =)
blackmagic
22 18-08-2007 19:10
Algemene schoolzaken Leerplicht, werkhouding en blijven zitten.
Verwijderd
12 19-05-2005 15:57
Algemene schoolzaken Blijven zitten..
ArtemisQ
18 16-07-2004 07:31
Psychologie Blijven zitten? Vriendschappen!?
*carmen*
20 05-04-2003 18:54


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:12.