Oud 04-03-2020, 22:32
Niqck
Niqck is offline
Ik zit nu in de vijfde klas van het Atheneum, tot nu toe heb ik het het weten te overleven zonder echt te leren. Heb vaak alleen een beetje in de les op hoeven letten en zonder verder ooit nog het boek te openen toch een mooie 7 weten te halen.
Maar nu zit ik (al een tijd) in de vijfde en is het allemaal wat moeilijker en begin ik toch in te zien dat een beetje leren geen kwaad kan. Echter wanneer ik het boek ook maar open wil doen val ik bijna direct in slaap en krijg ik mezelf maar niet zover om te leren.

Hebben jullie nog goede tips om leren voor een proefwerk iets aantrekkelijker te maken?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-03-2020, 22:48
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Citaat:
Ik zit nu in de vijfde klas van het Atheneum, tot nu toe heb ik het het weten te overleven zonder echt te leren. Heb vaak alleen een beetje in de les op hoeven letten en zonder verder ooit nog het boek te openen toch een mooie 7 weten te halen.
Maar nu zit ik (al een tijd) in de vijfde en is het allemaal wat moeilijker en begin ik toch in te zien dat een beetje leren geen kwaad kan. Echter wanneer ik het boek ook maar open wil doen val ik bijna direct in slaap en krijg ik mezelf maar niet zover om te leren.

Hebben jullie nog goede tips om leren voor een proefwerk iets aantrekkelijker te maken?
Tijd om te leren leren, I guess.

Lees het boek door.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2020, 03:18
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Maak een goede planning, begin op tijd met leren en maak je huiswerk. Als je op tijd begint, hoef je geen mega grote hoeveelheden in een keer te leren waardoor het ook minder snel verveelt. En tot slot: geef jezelf een trap onder je hol. Aandacht en leren kun je leren, voornamelijk door het te oefenen en te doen. Het is niet ineens ‘boem’ aanwezig. En je bent duidelijk niet dom als je tot 5vwo het hebt weten te redden zonder te leren. Dus als je het echt wilt, kun je dot jezelf aanleren.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2020, 10:19
Megamannetje
Megamannetje is offline
Wellicht is iets van een nootropic of een goed idee, als steuntje in de rug. Als j 5 VWO door bent, en dat duurt nog maar even dan is eindexamen doen niet zo moeilijk meer. De klassen voor de eindexamenklas zijn altijd de moeilijkste jaren. Heb al 4 HAVO gedaan dus weet er alles van. Daarna is het beetje lanterfanten en in de zomer heel veel vrij! Dus ffekes doorzetten.

Wellicht ken je ook nog research chemicals of iets dergelijks. Ik zelf gebruikte voor proefwerkweken wel concerta. Alleen dat was het toch ook niet. Werd agressief daarvan.

Toen ben ik 2-FMA gaan gebruiken, ja dat werkte zeker. Alleen modafinil werkte helemaal als een bommetje op mijn studiemotivatie. Het is eigenlijk voor mensen die veel te veel slapen, maar het werkt geweldig voor mensen die normaal slapen. Wel 's ochtends nemen, anders slaap je zelf ook niet.

En het is een hulpmiddel, gebruik het eventjes voor een drukke periode en jouw hersens heb je het waarschijnlijk ook maar 2 weken nodig en dan heb je alles erin gestampt. Uiteindelijk is het toch gewoon beter om alles zelf te leren. Heb zelf al 3 jaar een computerreparatiebedrijfje en dat werkt geweldig. Mensen hebben hele domme dingen en je komt langs voor 50! euro en ze zijn nog blij ook als je na een half uurtje weer vertrekt. Het enige wat ik heb gedaan is in de supermarkt (waar ik werkte voor 4 euro per uur!) een briefje opgehangen en vanaf nu heb ik elke week wel 1 of 2 klantjes. Leuk toch. Kan er lekker mijn dure hobby van betalen (kitesurfen).
Met citaat reageren
Oud 05-03-2020, 20:06
FishStick007
Avatar van FishStick007
FishStick007 is offline
Citaat:
Ik zit nu in de vijfde klas van het Atheneum, tot nu toe heb ik het het weten te overleven zonder echt te leren. Heb vaak alleen een beetje in de les op hoeven letten en zonder verder ooit nog het boek te openen toch een mooie 7 weten te halen.
Maar nu zit ik (al een tijd) in de vijfde en is het allemaal wat moeilijker en begin ik toch in te zien dat een beetje leren geen kwaad kan. Echter wanneer ik het boek ook maar open wil doen val ik bijna direct in slaap en krijg ik mezelf maar niet zover om te leren.

Hebben jullie nog goede tips om leren voor een proefwerk iets aantrekkelijker te maken?
I know the feeling.

Je hebt motivatie of je hebt het niet. En "aantrekkelijker" zal 't niet gaan worden. Je kunt wel leuke planningsschema's maken, maar t is een tweede of je je er daadwerkelijk aan houd.

Wil je overgaan en slagen? Dan lijkt de keuze snel gemaakt
__________________
People say nothing is impossible, but I do nothing every day
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Even een vraag voor de scholieren onder ons:
D.R
2 30-03-2010 19:40
Lifestyle Vertel over vandaag 2
Meatball
500 24-07-2008 15:54
Algemene schoolzaken Verkleutering
Help Valentijn
52 07-11-2006 20:09
Algemene schoolzaken Na VMBO doorleren op Havo, wie?
Guinee_Girl
26 28-04-2005 03:51
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Ben jij tevreden met de verkiezingsuitslag?
Boogie
79 02-02-2003 23:41
Levensbeschouwing & Filosofie Waarom je centrum-rechts moet zijn
Steve Le Irwkin
69 10-06-2002 13:07


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:05.