Oud 09-03-2020, 19:28
FishStick007
Avatar van FishStick007
FishStick007 is offline
Hoi!

Ik hoor al velen praten over het eindexamen-gala m.b.t. chique jurken, pakken etc. Nu wil ik iets hebben dat niet te duur is, waarmee is niet underdressed of overdressed ben. Hoe vind je hier nou een goede middenweg tussen?

Xx
__________________
People say nothing is impossible, but I do nothing every day
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-03-2020, 19:35
Verwijderd
Wat ik zou doen als je vooral niet te veel op wil vallen (want zo interpreteer ik de vraag) is vooral veel rondkijken naar wat nu de mode is en met anderen overleggen wat zij nu doen. Op basis daarvan kun je zelf iets kiezen wat bij je past, niet te duur is én in de middenmoot valt. Webshops in de gaten houden voor sale (topvintage, zalando, asos, weetikwat) met enige regelmaat zaken binnen wandelen die je leuk lijken, vooral zoeken in tweedehands zaken. Succes!
Met citaat reageren
Oud 09-03-2020, 20:07
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
C&A heeft vaak ook betaalbare galajurken
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 09-03-2020, 20:15
Verwijderd
Grappig, ik ben hier nu ook mee bezig. Idd veel rondkijken en inspiratie opdoen, last minute een jurk regelen is vaak stress en helemaal als kwart stad dat doet.

Die van mij wordt wel echt overdressed en blote gedeeltes, en moet perfect zijn. Ik kijk echt al maanden, maar kan niks vinden, dus misschien laat ik wel eentje ontwerpen.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2020, 20:33
FishStick007
Avatar van FishStick007
FishStick007 is offline
Citaat:
Wat ik zou doen als je vooral niet te veel op wil vallen (want zo interpreteer ik de vraag) is vooral veel rondkijken naar wat nu de mode is en met anderen overleggen wat zij nu doen. Op basis daarvan kun je zelf iets kiezen wat bij je past, niet te duur is én in de middenmoot valt. Webshops in de gaten houden voor sale (topvintage, zalando, asos, weetikwat) met enige regelmaat zaken binnen wandelen die je leuk lijken, vooral zoeken in tweedehands zaken. Succes!
Ik heb al van een aantal gehoord dat ze lange, chique jurken gaan aantrekken, maar stel nou ze doen toch iets meer casual aan en ik kom daar in vol ornaat.....😂

Ik zal inderdaad eens de webshops en/of tweedehands zaken in de gaten houden. Goed idee, bedankt!
__________________
People say nothing is impossible, but I do nothing every day
Met citaat reageren
Oud 09-03-2020, 20:34
FishStick007
Avatar van FishStick007
FishStick007 is offline
Citaat:
C&A heeft vaak ook betaalbare galajurken
Ik kom heel eerlijk gezegd nooit bij de C&A, maar ik zal dan ook daar zeer zeker eens een kijkje gaan nemen, thanks!
__________________
People say nothing is impossible, but I do nothing every day
Met citaat reageren
Oud 09-03-2020, 20:35
FishStick007
Avatar van FishStick007
FishStick007 is offline
Citaat:
Grappig, ik ben hier nu ook mee bezig. Idd veel rondkijken en inspiratie opdoen, last minute een jurk regelen is vaak stress en helemaal als kwart stad dat doet.

Die van mij wordt wel echt overdressed en blote gedeeltes, en moet perfect zijn. Ik kijk echt al maanden, maar kan niks vinden, dus misschien laat ik wel eentje ontwerpen.
Klinkt veelbelovend ;D
Nu ben ik benieuwd.... Hoe ziet jou "perfecte" jurk eruit? En hoe doe jij dat met het hele "underdressed" en "overdressed", of maak jij je daar verder niet zo'n zorgen om?
__________________
People say nothing is impossible, but I do nothing every day
Met citaat reageren
Oud 09-03-2020, 21:06
Verwijderd
Citaat:
Ik heb al van een aantal gehoord dat ze lange, chique jurken gaan aantrekken, maar stel nou ze doen toch iets meer casual aan en ik kom daar in vol ornaat.....😂

Ik zal inderdaad eens de webshops en/of tweedehands zaken in de gaten houden. Goed idee, bedankt!
Ja, en wat dan nog? Wat vooral belangrijk is, belangrijker dan niet opvallen, is dat jij je er goed in voelt. Denk na over wat een galajurk voor jou betekent, waar jij blij van wordt. Wil je lang, of kort? Blote of geklede schouders? Met of zonder decolleté? Glansstofje of juist niet? Met of zonder glimmertjes?

Als je iets draagt waar jij je goed in voelt, straal je dat uit en zal het geen reet uit maken hoe de rest er uit ziet. Jij bent op je allermooist en dat is wat op dat moment telt.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2020, 22:08
Verwijderd
Citaat:
Klinkt veelbelovend ;D
Nu ben ik benieuwd.... Hoe ziet jou "perfecte" jurk eruit? En hoe doe jij dat met het hele "underdressed" en "overdressed", of maak jij je daar verder niet zo'n zorgen om?
Haha, ik ga zelf een feest geven en ik ga er zelf overdressed bij lopen.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2020, 11:21
Verwijderd
Bij een gala is er niet echt zoiets als "overdressed" imho
Met citaat reageren
Oud 10-03-2020, 16:35
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
En een galajurk is toch altijd lang? Anders is het toch cocktail?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 10-03-2020, 16:54
Verwijderd
Ja, maar wat ik de afgelopen jaren voorbij heb zien komen op de middelbare school eindexamen gala's, is toch vooral kort(er).
Met citaat reageren
Oud 10-03-2020, 16:54
Verwijderd
Overigens zeg ik wel ja maar ik heb geen idee of een galajurk altijd lang is.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2020, 18:39
Verwijderd
Het hangt van de dresscode af op het gala.
Schoolfeestjes zijn meestal "Feestelijk" en dan mag het, maar als het "Black Tie" is dan is dit het meeste waar je mee weg zou mogen komen:


Maar ik geloof dat het sowieso tot over de knieën moet zijn.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2020, 18:39
Verwijderd
Das wel de traditionele etiquette zoals ik 'm van Oma heb geleerd
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:17.