Oud 11-05-2020, 00:33
Verwijderd
Waarom wel/niet? Of heb je er al ervaring mee?

Vertel!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-05-2020, 22:17
FishStick007
Avatar van FishStick007
FishStick007 is offline
Ik heb er over nagedacht, nooit gedaan. Ik had weinig tijd en de MR vergadert bij ons erg vaak (en dan is het ook nog buiten de reguliere lestijden). Heb wel gehoord dat de meesten het doen, omdat het goed op het CV staat.
__________________
People say nothing is impossible, but I do nothing every day
Met citaat reageren
Oud 11-05-2020, 22:18
FishStick007
Avatar van FishStick007
FishStick007 is offline
Heb jij er over nagedacht? Of gedaan?
__________________
People say nothing is impossible, but I do nothing every day
Met citaat reageren
Oud 11-05-2020, 22:45
Verwijderd
Ik zit al euhhhh 16 jaar in de MR, waarvan één jaar niet. En 12 jaar waarvan 3 jaar tussendoor niet in de GMR. Als onderwijsmedewerker die niet afhankelijk is van lestijden krijg ik er 110 uur per raad, dus 220 in totaal paar jaar, in vermindering op m'n totale functieomvang. Die is 1659 uur per jaar met 11 weken vakantie, dus moet je nagaan hoeveel je dan nog extra krijgt bij een 40 urige werkweek.

Nou kan ik in mijn functie heel makkelijk plannen dat ik bijvoorbeeld een ochtend uit kan slapen en dan 's middags thuis ga zitten werken als ik 's avonds tot laat een vergadering had. Maar bij mijn huidige instelling hebben we alle vergaderingen tijdens kantoortijd en meestal 's ochtends.
Ik gebruik dan een combinatie van die uren om op te nemen en uit te laten betalen want ze kunnen me niet nog bijna 6 weken extra missen.

Je krijgt als leerling over het algemeen trouwens betaald als docent ervoor (35 euro per uur dacht ik) voor relatief weinig werk en het is verplicht om leerlingen in je MR te hebben. Ik vind het persoonlijk heel belangrijk want jullie hebben over zoveel dingen zo ontzettend vaak steengoeie ideeën waar ik echt diep van onder de indruk ben Dat is ook de reden waarom het goed op je CV staat, het is echt werk waar je bergen mee verzet en naar verhouding ontzettend goed voor beloond wordt.

Als je er meer vragen over hebt dan beantwoord ik die graag natuurlijk!
Met citaat reageren
Oud 11-05-2020, 22:46
Verwijderd
Oh en Leerlingenraad heb ik ook gedaan, drie jaar lang in de jaren '90. Dat vond ik heel leuk. Wij organiseerden álle feesten. En op alle feesten met bovenbouw was alcohol aanwezig. En als je in de 2e in de LR zat dan mocht je ook een biertje meedrinken. Is tegenwoordig natuurlijk helemaal afgelopen hehehehe. Was toen echt de normaalste zaak van de wereld.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2020, 23:33
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
MR betaalde destijds €10 p/u op mijn middelbare school. Ik heb er wel eens over nagedacht, want het leek me eigenlijk heel leuk en ik had best een afwijkende mening. Maar was er veel te verlegen voor en wilde niet mee doen aan de verkiezingen want ik vond de campagnes (stem op Pietje want dan fixt hij dat je 1x gratis naar de disco kan) te triest voor woorden haha.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2020, 23:44
Verwijderd
Wow, bij ons krijg je 37,50 per uur netto geloof ik...
Met citaat reageren
Oud 11-05-2020, 23:44
Verwijderd
En tja, ach, opportunisme is niet zo vreemd. Ze zijn in ieder geval eerlijk
Met citaat reageren
Oud 11-05-2020, 23:56
Verwijderd
Ik zit ook bij een clubje op school!
Met citaat reageren
Oud 12-05-2020, 23:41
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Citaat:
Wow, bij ons krijg je 37,50 per uur netto geloof ik...
Dat is lekker verdienen! Ik vond toen een tientje al machtig veel. Had zelf als vakkenvuller deztijds €3.10 op het uur dus dit was financieel zeker interresant
Met citaat reageren
Oud 19-05-2020, 22:19
FishStick007
Avatar van FishStick007
FishStick007 is offline
Citaat:
Ik zit al euhhhh 16 jaar in de MR, waarvan één jaar niet. En 12 jaar waarvan 3 jaar tussendoor niet in de GMR. Als onderwijsmedewerker die niet afhankelijk is van lestijden krijg ik er 110 uur per raad, dus 220 in totaal paar jaar, in vermindering op m'n totale functieomvang. Die is 1659 uur per jaar met 11 weken vakantie, dus moet je nagaan hoeveel je dan nog extra krijgt bij een 40 urige werkweek.

Nou kan ik in mijn functie heel makkelijk plannen dat ik bijvoorbeeld een ochtend uit kan slapen en dan 's middags thuis ga zitten werken als ik 's avonds tot laat een vergadering had. Maar bij mijn huidige instelling hebben we alle vergaderingen tijdens kantoortijd en meestal 's ochtends.
Ik gebruik dan een combinatie van die uren om op te nemen en uit te laten betalen want ze kunnen me niet nog bijna 6 weken extra missen.

Je krijgt als leerling over het algemeen trouwens betaald als docent ervoor (35 euro per uur dacht ik) voor relatief weinig werk en het is verplicht om leerlingen in je MR te hebben. Ik vind het persoonlijk heel belangrijk want jullie hebben over zoveel dingen zo ontzettend vaak steengoeie ideeën waar ik echt diep van onder de indruk ben Dat is ook de reden waarom het goed op je CV staat, het is echt werk waar je bergen mee verzet en naar verhouding ontzettend goed voor beloond wordt.

Als je er meer vragen over hebt dan beantwoord ik die graag natuurlijk!
Sorry voor de latere reactie.

Klinkt als een interessant baantje! Ik ben het er mee eens dat het belangrijk is dat de MR zowel uit leraren als leerlingen bestaat, aangezien leraren niet altijd in kunnen zien waar de belangen van de kinderen/jongeren liggen en er zo ook verschillende zaken aan het licht gebracht kunnen worden.
__________________
People say nothing is impossible, but I do nothing every day
Met citaat reageren
Oud 19-05-2020, 22:20
FishStick007
Avatar van FishStick007
FishStick007 is offline
Citaat:
Oh en Leerlingenraad heb ik ook gedaan, drie jaar lang in de jaren '90. Dat vond ik heel leuk. Wij organiseerden álle feesten. En op alle feesten met bovenbouw was alcohol aanwezig. En als je in de 2e in de LR zat dan mocht je ook een biertje meedrinken. Is tegenwoordig natuurlijk helemaal afgelopen hehehehe. Was toen echt de normaalste zaak van de wereld.
Als dat tegenwoordig nog zou mogen, denk ik niet dat het (bij ons in ieder geval) goed af was gelopen haha.
__________________
People say nothing is impossible, but I do nothing every day
Met citaat reageren
Oud 20-05-2020, 10:55
Verwijderd
Citaat:
Als dat tegenwoordig nog zou mogen, denk ik niet dat het (bij ons in ieder geval) goed af was gelopen haha.
Het was een hele andere tijd. De meeste vijftienjarigen mochten thuis gewoon "een" biertje drinken van hun ouders. Er was ook geen minimumleeftijd voor de wet, dat is pas iets van net voor 2010.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:10.