Oud 31-05-2020, 17:01
Struilhuik
Struilhuik is offline
Hier is nog een geile bar race gemaakt van COVID-19 versus andere grote spelers in de wondere wereld van doodsoorzaken dit jaar.

Geeft een beetje perspectief aan hen die dat nodig hebben (denk aan de Jort Keldertjes en de Haubenmeisjes van deze wereld).
__________________
44d88612fea8a8f36de82e1278abb02f
Advertentie
Oud 31-05-2020, 17:30
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Dat escaleerde snel.
Oud 31-05-2020, 18:19
Verwijderd
Citaat:
Hier is nog een geile bar race gemaakt van COVID-19 versus andere grote spelers in de wondere wereld van doodsoorzaken dit jaar.

Geeft een beetje perspectief aan hen die dat nodig hebben (denk aan de Jort Keldertjes en de Haubenmeisjes van deze wereld).
Ik kan niet stoppen met kijken.
Oud 31-05-2020, 21:43
hppa
Avatar van hppa
hppa is offline
Citaat:
Hier is nog een geile bar race gemaakt van COVID-19 versus andere grote spelers in de wondere wereld van doodsoorzaken dit jaar.

Geeft een beetje perspectief aan hen die dat nodig hebben (denk aan de Jort Keldertjes en de Haubenmeisjes van deze wereld).
maar waarom staat er geen kanker of hartaanvallen tussen?
__________________
You've got a lot of guts, Oscar!
Oud 31-05-2020, 21:58
Verwijderd
Citaat:
maar waarom staat er geen kanker of hartaanvallen tussen?
Nog geen betrouwbare statistieken misschien.
Oud 31-05-2020, 22:18
Mema
Avatar van Mema
Mema is offline
Citaat:
maar waarom staat er geen kanker of hartaanvallen tussen?
Die getallen lopen tot in de miljoenen per jaar, dat staat niet mooi in die grafiekjes.
__________________
Wie/Wat is ertur?
Oud 31-05-2020, 22:21
Verwijderd
Citaat:
Die getallen lopen tot in de miljoenen per jaar, dat staat niet mooi in die grafiekjes.
Mwoah, van de VS zijn die wel bekend en ook daar ligt het cijfer er ver boven.
Oud 01-06-2020, 06:46
Struilhuik
Struilhuik is offline
Citaat:
maar waarom staat er geen kanker of hartaanvallen tussen?
Er zijn meer dan honderd soorten kanker, wil je alles op één hoop gegooid hebben, heb je alsnog geen toegevoegde waarde. Ga je differentiëren, krijg je dezelfde vraag. Het punt was/is vooral illustreren wat het effect is van COVID-19 t.o.v. "reguliere" influenza (c.q. "maar een griepje") in hetzelfde tijdsbestek.

Er staat ook onder dat de bar race (maar) om ~7% v/h totaal aantal doden gaat exclusief COVID-19.
__________________
44d88612fea8a8f36de82e1278abb02f
Oud 01-06-2020, 10:56
Verwijderd
Mwoah, ik denk dat "kankergerelateerde sterfgevallen" prima als doodsoorzaak genoemd kan worden en volgens mij houden de meeste landen ook zo'n statistiek bij. Hart- en vaatziekten zijn er ook een paar duizend.
Oud 01-06-2020, 15:55
Struilhuik
Struilhuik is offline
Ja, natuurlijk is die data er. De vraag was of het echt relevant is voor de geile bar race. Ik vind van niet.
__________________
44d88612fea8a8f36de82e1278abb02f
Oud 01-06-2020, 19:14
Verwijderd
Ik denk dat het wel belangrijk is omdat mensen het verwachten en het geen kwaad kan omdat het er ook vet onder ligt. Je kan wel willen dat de mensheid supergeinformeerd is over dit soort dingen, dat zijn ze gewoon niet en dan kan je het jezelf makkelijk maken door gewoon dit soort data op te nemen hoe nutteloos ook, of je kan allemaal schijtvragen erover krijgen en mensen die vraagtekens erbij zetten zoals nu gebeurt.

Doe dan maar met.
Oud 01-06-2020, 20:05
Struilhuik
Struilhuik is offline
Eh, er staat letterlijk 7% onder. Het doel is vooral illustreren dat "Het is maar een griepje" volstrekt idioot is. Fuck me.
Oud 01-06-2020, 21:29
Verwijderd
Ja, euh, je hebt gelijk. Dus? Wat verandert dat aan de perceptie van de mensheid
Oud 01-06-2020, 21:31
Verwijderd
Het gaat om de visuele shit zodat sukkels begrijpen dat het geen griepje is.

En het is geil om naar te kijken. Wat grappig was dat ik het aan vrienden doorstuurden en die ook zeer scherp waren. Ja dat weten we. Maar het is gewoon geil om naar de visuals te kijken.
Oud 02-06-2020, 20:12
Verwijderd
wtf moet dit voor militaire operatie geweest zijn: https://www.aa.com.tr/en/asia-pacifi...0-days/1862033
Oud 06-06-2020, 16:00
Verwijderd
Amsterdam is vol. Moet zeggen dat ik ook wel in een staat loop die berucht is voor de kippen zonder kop... net alsof er geen corona meer is.
Oud 06-06-2020, 18:20
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb vanmorgen met vriendinnen (zoveel mogelijk op 1,5 meter) een kunstroute gelopen met kunst achter ramen, allemaal zichtbaar vanaf de stoep. Vervanging van reguliere exposities. Het was echt super leuk, heel afwisselend en mooie dingen gezien. Om af te sluiten koffie gedronken op een terras.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 14-06-2020, 13:08
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Hebben jullie al iets meegekregen van die traveling Nurse-turned-investigative journalist, Erin?
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Oud 14-06-2020, 13:23
Verwijderd
Nee niet echt.
Oud 14-06-2020, 14:42
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Oud 17-06-2020, 09:12
Verwijderd
We zijn van het weekend naar mijn zusje geweest. Van het weekend was er niks aan de hand en voelde ze zich prima. Nu is ze verkouden en heeft ze lichte verhoging en heerst er algehele malaise. Ze heeft zich laten testen en verwacht daar de uitslag vandaag van. Vanochtend werd Jos ziek wakker. Snotneus, algehele malaise maar geen koorts. TOch ook maar een test aanvragen dan, en vandaag thuis werken
Oud 17-06-2020, 09:35
Struilhuik
Struilhuik is offline
Inmiddels hebben wij de afgelopen paar weken twee mensen opgehaald zien worden door ambulance in de straat. Surrealistisch, broeders die zich in zo'n hazmat-suit hijsen met z'n allen voor ze een huis binnen gaan. Eén is inmiddels weer thuis, de ander hebben wij nog niet gezien.
__________________
44d88612fea8a8f36de82e1278abb02f
Oud 17-06-2020, 09:36
Struilhuik
Struilhuik is offline
Citaat:
Hebben jullie al iets meegekregen van die traveling Nurse-turned-investigative journalist, Erin?
Dit ga ik ooit eens kijken. Het lijkt me infuriating en schokkend.
__________________
44d88612fea8a8f36de82e1278abb02f
Oud 17-06-2020, 10:12
hppa
Avatar van hppa
hppa is offline
dat 98,3% van de tests sinds 1 juni negatief zijn vind ik best geruststellend, ook als je dat soort klachten hebt
__________________
You've got a lot of guts, Oscar!
Oud 17-06-2020, 10:30
Verwijderd
Citaat:
dat 98,3% van de tests sinds 1 juni negatief zijn vind ik best geruststellend, ook als je dat soort klachten hebt
Ik maak me ook niet echt zorgen, maar kan het niet goed verantwoorden naar mijn werk om met een verkouden man én dochter toch naar de groep te gaan. Vier van de vijf cliënten zouden het virus niet overleven en ik wil niet degene zijn die te eigenwijs is en daardoor mensen aansteekt

Overigens heb ik (min of meer) geluk dat ik me net deels heb ziekgemeld en daardoor ook thuis kan werken. Als ik nog "gewoon" op de groep zou werken, zou ik wel gewoon aan het werk zijn.
Oud 17-06-2020, 10:34
hppa
Avatar van hppa
hppa is offline
ja nee logisch
__________________
You've got a lot of guts, Oscar!
Oud 17-06-2020, 11:24
Verwijderd
Okay. Seems like a scam to me. Geen idee verder. Zijn er ergens reddit dingen over met uitleg/counters?
Oud 17-06-2020, 14:24
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Mijn baas is heel sceptisch en denkt ook dat we volgende maand weer gewoon alles kunnen doen enzo. Vindt de mondkapjes in de tram raar en nodigt mensen op ons kleine kantoortje uit want “de nieuwe gevallen dalen” dus dan zal het wel oké zijn. Hij wast ook zijn klauwen niet als hij buiten is geweest. Hij blijft wel zoveel mogelijk op 1.5 meter van mij als we samen op kantoor zijn, en mijn collega en ik wisselen af wie er thuis werkt en wie op kantoor.

Die man moest van zijn vrouw gister toch met zijn dochter naar de dokter voor een test. Ik hoop niet dat zij iets heeft want ze is pas 7 ofzo, maar ik hoop wel dat iemand dichtbij hem het krijgt zodat hij kan stoppen met doen alsof er niks aan de hand is
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 17-06-2020, 18:02
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Citaat:
Okay. Seems like a scam to me. Geen idee verder. Zijn er ergens reddit dingen over met uitleg/counters?
Ja zeker!

https://amp.reddit.com/r/medicine/co...d_at_elmhurst/

Toevallig komt er binnenkort ook een boek uit door mevrouw en is ze anti-vaxxer
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Oud 17-06-2020, 19:48
Verwijderd
Tuurlijk!
Oud 21-06-2020, 13:12
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Mijn moeder komt vandaag mijn huis bekijken terwijl ik er al drie maanden woon. Zo gek dat mijn ouders helemaal niet weten hoe ik erbij zit. Ze heeft het alleen gezien toen ik net de sleutel had en het nog helemaal kaal was.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 23-06-2020, 15:16
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Ik moet met de trein naar m'n werk en het valt me steeds meer op hoe vol het zit met fucking dagjesmensen. Er zit nu een Boomer recht tegenover me.
Ook debiel dat er treinen worden ingezet waarvan de helft 1e klas is.
__________________
Who's this jabroni?
Oud 23-06-2020, 15:17
Verwijderd
Treinen met de helft 1e klas bestaan sinds december 2006 niet meer.
Oud 23-06-2020, 15:18
Verwijderd
Vóór december 2006 was er maarliefst één treinstel in heel Nederland trouwens, wat voor 50% uit 1e klas bestond.
Oud 23-06-2020, 15:22
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Citaat:
Treinen met de helft 1e klas bestaan sinds december 2006 niet meer.
Sorry treinennerdje. Laten we dan zeggen 'een veels te hoog percentage 1eklas coupés'
__________________
Who's this jabroni?
Oud 23-06-2020, 15:24
Verwijderd
Ik kan me daar weinig bij voorstellen, op wat internationaal materieel na is de verhouding bij bijna alle sprinters hetzelfde En bij ICs zijn ze op dit moment ook onderling hetzelfde.
Oud 23-06-2020, 15:26
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Bij ons nog wel
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Oud 23-06-2020, 15:28
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Gisteren viel het spiegelglas uit mijn buitenspiegel van mijn auto. Als het goed is, gaan ze het nu fixen want ik zag het zo niet zitten met OV naar mijn werk.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 17-07-2020, 08:40
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Ik word vandaag getest op corona. Absoluut de beste beslissing en blabla, maar man: ik baal echt enorm want ik had zo’n zin om leuke dingen te doen dit weekend
Oud 17-07-2020, 09:16
Mema
Avatar van Mema
Mema is offline
Heb de indruk dat er ook een mega intens 'normaal' verkoudheidsvirus rondgaat. Al m'n collega's snotteren en subfebriel, allemaal negatief getest dus hopelijk morgen al uitslag en dan kan je nog leuke dingen doen
__________________
Wie/Wat is ertur?
Oud 17-07-2020, 09:33
Verwijderd
Citaat:
Heb de indruk dat er ook een mega intens 'normaal' verkoudheidsvirus rondgaat. Al m'n collega's snotteren en subfebriel, allemaal negatief getest dus hopelijk morgen al uitslag en dan kan je nog leuke dingen doen
Dit, ja. Er zijn heul veul mensen verkouden en iedereen nwordt negatief getest. Geen zorgen, hopelijk snel de uitslag!
Oud 17-07-2020, 10:00
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Ja exact. Maak me ook totaal geen zorgen. Maar ik wil het ook niet verder verspreiden als ik het wel heb dus testen maar
Oud 17-07-2020, 10:35
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Sowieso is minder dan 1% van de mensen die nu getest wordt bij de ggd positief voor corona.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 17-07-2020, 11:48
hppa
Avatar van hppa
hppa is offline
ik heb voor deze zomer ook nog nooit zoveel mensen horen zeggen dat ze 'toch altijd verkouden zijn' of heel erge hooikoorts hebben allemaal maar om snotteren en hoesten te verdedigen
__________________
You've got a lot of guts, Oscar!
Oud 17-07-2020, 11:54
Verwijderd
Verwachten jullie eigenlijk een opleving van t virus in het najaar? Ik schat die kans vrij hoog in* nu maar even genieten

*Hoe erg en wat de gevolgen gaan zijn, geen idee uiteraard
Oud 17-07-2020, 11:57
Verwijderd
Citaat:
Verwachten jullie eigenlijk een opleving van t virus in het najaar? Ik schat die kans vrij hoog in* nu maar even genieten

*Hoe erg en wat de gevolgen gaan zijn, geen idee uiteraard
Ik ook, ik verwacht ook een tweede golf. Ik hoop niet te erg, dan kan bevallen en kraambezoek en al die shit best een andere invulling krijgen en daar zit ik niet op te wachten.
Oud 17-07-2020, 12:26
hppa
Avatar van hppa
hppa is offline
ik wil best aannemen dat er een kleine opleving komt, zolang de grenzen niet 100% dicht zijn (en dat kan natuurlijk ook niet) zal er wel regelmatig iemand met covid weer binnenkomen, en we zijn allemaal een stuk minder voorzichtig dan in maart/april.

maar afstand houden zit nu wel meer in het systeem dan voorheen, en we kunnen testen, thuiswerken etc. wat bij de eerste golf nog niet was, dus ik verwacht wel dat we het veel beter in de hand kunnen houden
__________________
You've got a lot of guts, Oscar!
Oud 17-07-2020, 12:32
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik verwacht na de vakanties wel weer een golf.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 17-07-2020, 12:36
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Verwachten jullie eigenlijk een opleving van t virus in het najaar? Ik schat die kans vrij hoog in* nu maar even genieten

*Hoe erg en wat de gevolgen gaan zijn, geen idee uiteraard
Ja, maar vooral ook van de andere virusjes. Dus wat is het dan? Als iedereen zich maar laat testen kan je het beperkt houden en hoop ik dat we niet terug hoeven naar maart/april.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Oud 17-07-2020, 21:52
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Wij gaan hier misschien terug op slot
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:35.