Oud 02-11-2012, 01:46
metalhead1990
metalhead1990 is offline
hey hallo
ik heb even een vraag aan jullie
wat vinden jullie van metal?
en welke soort metal vinden jullie het mooist?
ik ben zelf erg weg van symfonische metal
maar ik vind blackmetal en trashmetal ook erg mooi

en wat vinden jullie van ouderen (50+ers) die metal luisteren
ik merk wel dat met concerten dat er echt heel veel gasten komen van tussen de 18 en 30 maar op zijn hoogst zie je daar af en toe eens een 40er rondlopen
en ik heb het gevoel dat hier in nederland toch wel een enorme afkeer door metalheads is naar ouderen die die soort muziek luisteren (pakken hun stijl af zeggen ze) zelf hoor ik er dan gedeeltenlijk bij het is mijn levensstijl en vind niet dat er een nieuwe groep nep metalheads (tijdenlijke metalheads die dat een half jaar blijfen en dan weer het gewone leven oppakken) bij moet komen (net als destijds gabbers en zwabbers zwabbers=nepgabbers)

ik ben benieud naar jullie reacties
groetjes
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-11-2012, 08:11
Stomme Klont
Avatar van Stomme Klont
Stomme Klont is offline
Ik luister zelf misschien niet écht metal, maar meer metalcore/hardcore en ik vind het juist supertof als ik een ouder iemand bij een concert zie staan! Maarja, zoals ik al zei ben ik geen echte metalhead.. Ik zou als ik jou was je toch echt niet bezwaard voelen om naar concerten toe te gaan ofzo.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2012, 11:46
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Hallo gast, je bent 21/22 en je wilt gaan claimen dat metal JULLIE muziek en levensstijl is? Maar verder ben je wel lekker?
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Oud 02-11-2012, 12:08
Verwijderd
Ik luister wel eens metal.

En wat een lulverhaal :')
Met citaat reageren
Oud 02-11-2012, 14:18
Verwijderd
Black sabbath, motörhead,... zijn toch ook niet meer van de jongste
Met citaat reageren
Oud 02-11-2012, 14:40
O RLY
Avatar van O RLY
O RLY is offline
Je verhaal volg ik niet helemaal. Ik zie vrij veel diehard hardrock veteranen op concerten.


Ik luister wel af en toe naar metal maar meeste vind ik toch echt wel rommel. Nightwish enzo dat vind ik echt niet om aan te horen. Voor mij zijn de heren van Black Sabbath mijn metalhelden. De eerste vier albums met Ozzy dan, Black Sabbath met Dio vind ik maar weinig aan.



Die drums<3
Met citaat reageren
Oud 02-11-2012, 16:37
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Ik ben ook niet meer de jongste (jullie moesten mijn echte leeftijd maar eens weten ) maar luister nog steeds graag naar hardrock en metal (jaren '80 en '90) Alleen ga ik niet meer naar optredens en concerten toe. Misschien hooguit naar Pinkpop omdat dit festival maar een paar km van mij vandaan ligt.
__________________
Kappers knippen met metaal in je haar en halen zo het goud van je hoofd.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2012, 16:47
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Gast, de grootste metalbands zijn beroemd geworden toen jij nog niet eens een glinstering in de ogen van de melkboer was, dus logisch dat er veel oudere mensen naar metal luisteren.
Ik denk juist dat die mensen zoiets hebben van 'awww, kijk al die jonkies nou, die willen ook zo graag metal zijn, lol'.
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2012, 19:46
Crocodi1e
Avatar van Crocodi1e
Crocodi1e is offline
Ik ben zelf niet zo thuis in de Metal, ken maar een paar bands maar die vind ik dan stuk voor stuk wel erg goed Bijvoorbeeld ''Venom'', ''Black Sabbath'' en ''Slayer'' vind ik erg goed. En van mij mogen de wat oudere mensen best Metal luisteren hoor, ik zie niet in waarom niet
__________________
I saw every eye as I walked down the aisle. It looked like a thousand eyes were staring right at me saying, 'Who is this young punk?'
Met citaat reageren
Oud 02-11-2012, 19:48
Crocodi1e
Avatar van Crocodi1e
Crocodi1e is offline
Citaat:
Ik ben ook niet meer de jongste (jullie moesten mijn echte leeftijd maar eens weten ) maar luister nog steeds graag naar hardrock en metal (jaren '80 en '90) Alleen ga ik niet meer naar optredens en concerten toe. Misschien hooguit naar Pinkpop omdat dit festival maar een paar km van mij vandaan ligt.
32
__________________
I saw every eye as I walked down the aisle. It looked like a thousand eyes were staring right at me saying, 'Who is this young punk?'
Met citaat reageren
Oud 02-11-2012, 21:00
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Ben ik de enige die vrij weinig van die tweede alinea snapt.

Oja, ik luister soms ook metal.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 02-11-2012, 22:42
Verwijderd
Citaat:
Gast, de grootste metalbands zijn beroemd geworden toen jij nog niet eens een glinstering in de ogen van de melkboer was, dus logisch dat er veel oudere mensen naar metal luisteren.
Ik denk juist dat die mensen zoiets hebben van 'awww, kijk al die jonkies nou, die willen ook zo graag metal zijn, lol'.
Dit.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2012, 22:55
metalhead1990
metalhead1990 is offline
Citaat:
Hallo gast, je bent 21/22 en je wilt gaan claimen dat metal JULLIE muziek en levensstijl is? Maar verder ben je wel lekker?
ik praat ook over de metal van tegenwoordig zoals trashmetal etc etc etc
en ik praat ook over de metalheads van tegenwoordig (dus niet hells angels die in mijn ogen ook metalhead zijn maar op ander opzicht) ik hoop dat je me begrijpt
Met citaat reageren
Oud 02-11-2012, 22:58
metalhead1990
metalhead1990 is offline
Citaat:
Je verhaal volg ik niet helemaal. Ik zie vrij veel diehard hardrock veteranen op concerten.


Ik luister wel af en toe naar metal maar meeste vind ik toch echt wel rommel. Nightwish enzo dat vind ik echt niet om aan te horen. Voor mij zijn de heren van Black Sabbath mijn metalhelden. De eerste vier albums met Ozzy dan, Black Sabbath met Dio vind ik maar weinig aan.

[filmpje]

Die drums<3
nightwish is juist mijn favoriet
maar zoals veel ouderen stappen af van het metalhead zijn snap je?
behalve hells angels etc etc etc maar dat zijn in mijn ogen 50 50 half metalhead half hardrockers
Met citaat reageren
Oud 02-11-2012, 23:00
metalhead1990
metalhead1990 is offline
Citaat:
Ik ben zelf niet zo thuis in de Metal, ken maar een paar bands maar die vind ik dan stuk voor stuk wel erg goed Bijvoorbeeld ''Venom'', ''Black Sabbath'' en ''Slayer'' vind ik erg goed. En van mij mogen de wat oudere mensen best Metal luisteren hoor, ik zie niet in waarom niet
venom is inderdaat goed net als black sabbat slayer daartegenin vind ik weer wat minder maar luister ik ook wel
en ik zeg aleen dat er weinig ouderen naar nightwish etc etc etc gaan
Met citaat reageren
Oud 02-11-2012, 23:19
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Dat komt omdat nigjtwish etc. kut met peren is en echte metalheads daar alleen maar om lachen/huilen.
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2012, 23:50
O RLY
Avatar van O RLY
O RLY is offline
Volgens mij is het bij metal juist eens een metal fan altijd een metalfan. Mijn oom is helemaal gek van de Britse heavy metal band Iron Maiden. Als je hem ziet zou je dat echt niet van hem zegen. Zijn lange haren heeft hij al lang niet meer maar hij blijft de muziek awesome vinden. Ik denk dat ouderen vooral luisteren naar heavy metal. Op Death f Black metal concerten bestaat het publiek uitsluitend uit jongeren.

Nieuwslezer German van der Zandt is trouwens een groot Metallica fan.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2012, 23:57
Verwijderd
Ik vind het uitermate frustrerend dat er nog niemand is geweest die duidelijk heeft gemaakt dat TS de schandalige fout 'trash' in plaats van 'thrash' maakt, helemaal als het een self-proclaimed 'metalhead' is.

Ik ben verder liefhebber van heel veel soorten metal. Met uitzondering van alles waar 'core' in voorkomt, maar wat niet is kan nog komen.

Verder laat het me volstrekt koud wie waar naar luistert en waarom. De pit maakt immers geen onderscheid op leeftijd, slechts op incasseringsvermogen en conditie.

Citaat:
Dat komt omdat nigjtwish etc. kut met peren is en echte metalheads daar alleen maar om lachen/huilen.
Ik heb anders wel een zwak voor meisjesmettul als Nightwish
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 03-11-2012, 00:01
O RLY
Avatar van O RLY
O RLY is offline
Ik kwam deze tabel tegen op het internet en moest er even een internet grap overmaken.




Wie had dat gedacht

Laatst gewijzigd op 03-11-2012 om 00:18.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2012, 12:35
Crocodi1e
Avatar van Crocodi1e
Crocodi1e is offline
Citaat:
venom is inderdaat goed net als black sabbat slayer daartegenin vind ik weer wat minder maar luister ik ook wel
en ik zeg aleen dat er weinig ouderen naar nightwish etc etc etc gaan
Nightwish neigt toch ook meer de Goth kant op?
__________________
I saw every eye as I walked down the aisle. It looked like a thousand eyes were staring right at me saying, 'Who is this young punk?'
Met citaat reageren
Oud 03-11-2012, 18:50
Verwijderd
Citaat:
nightwish is juist mijn favoriet
maar zoals veel ouderen stappen af van het metalhead zijn snap je?
behalve hells angels etc etc etc maar dat zijn in mijn ogen 50 50 half metalhead half hardrockers
Nightwish is ook geen metal. Nightwish is gothpop. Wellicht dat je daarom nooit echte metalheads ziet, die mijden nightwish namelijk.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2012, 16:59
Verwijderd
Ehr, Nightwish heeft geen reet met 'gothic' te maken. Het is niet meer dan symfonische powermetal, gelardeerd met een dramatisch sausje.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2012, 18:32
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Mijn oom is helemaal gek van de Britse heavy metal band Iron Maiden. Als je hem ziet zou je dat echt niet van hem zegen.
Ik ben ook een echte fan van deze band, heb ze al twee keer live gezien (in de Roda Hal in Kerkrade en op Dynamo open air in Eindhoven)

En bij mij zie je buiten mijn lang haar echt niet dat ik naar metal en andere stevige muziek luister.
Citaat:
Zijn lange haren heeft hij al lang niet meer maar hij blijft de
muziek awesome vinden.
Ik heb mijn haartjes nog, en ze groeien gestaag door.

[/QUOTE]
__________________
Kappers knippen met metaal in je haar en halen zo het goud van je hoofd.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2012, 19:14
Verwijderd
Citaat:
nightwish is juist mijn favoriet
maar zoals veel ouderen stappen af van het metalhead zijn snap je?
behalve hells angels etc etc etc maar dat zijn in mijn ogen 50 50 half metalhead half hardrockers
Wat is metalhead zijn dan? Lange haren hebben en in het zwart rondlopen met spikes en andere dingen? Je weet toch dat je op een gegeven moment zult moeten werken om brood op de plank te krijgen en dat de meeste werkgevers niet staan te springen om iemand die niet 'presentabel' is.

Citaat:
venom is inderdaat goed net als black sabbat slayer daartegenin vind ik weer wat minder maar luister ik ook wel
en ik zeg aleen dat er weinig ouderen naar nightwish etc etc etc gaan
Nightwish loopt dan ook nog niet zo lang rond. Daarbij, hoewel ik Nightwish wel leuk vind, zou ik me nooit metalhead durven noemen op basis van het luisteren daarnaar.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2012, 20:13
Verwijderd
Trashmetal is best metal <3 En ik kom bij dat soort concerten juist veel 30+'ers tegen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-11-2012, 21:14
Verwijderd
Stomme troll
Met citaat reageren
Oud 07-11-2012, 00:51
metalhead1990
metalhead1990 is offline
Citaat:
Dit.
ik heb het over de metalheads van tegenwoordig
die met spikes rondlopen en laten zien dat ze niet die persoonlijkheid van de aso alcohollisten hebben
(zelf drink ik 1 of 2 whiskey op een goed feest
de oudere bands zoals black sabat en motorhead waren meer op hardrock gebaseerde metal (dus meer sporen van hardrock dan metal) maar tegenwoordig heb je black metal progressive metal symfonic metal etc etc etc

snap je hem nu een beetje???
Met citaat reageren
Oud 07-11-2012, 00:51
metalhead1990
metalhead1990 is offline
Citaat:
Trashmetal is best metal <3 En ik kom bij dat soort concerten juist veel 30+'ers tegen.
ga maar eens naar nightwish
20 a 25 jaar oud (gemiddeld)
Met citaat reageren
Oud 07-11-2012, 04:37
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
ik heb het over de metalheads van tegenwoordig
die met spikes rondlopen en laten zien dat ze niet die persoonlijkheid van de aso alcohollisten hebben
(zelf drink ik 1 of 2 whiskey op een goed feest
de oudere bands zoals black sabat en motorhead waren meer op hardrock gebaseerde metal (dus meer sporen van hardrock dan metal) maar tegenwoordig heb je black metal progressive metal symfonic metal etc etc etc

snap je hem nu een beetje???
Kerel, je hebt met deze post wat grove fouten begaan, maar de grootste is toch wel dat je denkt dat Paranoide geen verstand heeft van metal. :')
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2012, 07:15
Verwijderd
Citaat:
ga maar eens naar nightwish
20 a 25 jaar oud (gemiddeld)
Dat zijn dan ook goffiks. Toen ik al oud en verstandig was waren de bezoekers van die optredens de oorspronkelijke gothics.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2012, 07:37
Verwijderd
Citaat:
ik heb het over de metalheads van tegenwoordig
die met spikes rondlopen en laten zien dat ze niet die persoonlijkheid van de aso alcohollisten hebben
(zelf drink ik 1 of 2 whiskey op een goed feest
de oudere bands zoals black sabat en motorhead waren meer op hardrock gebaseerde metal (dus meer sporen van hardrock dan metal) maar tegenwoordig heb je black metal progressive metal symfonic metal etc etc etc

snap je hem nu een beetje???
Ben jij écht van bouwjaar 1990
Met citaat reageren
Oud 07-11-2012, 17:22
O RLY
Avatar van O RLY
O RLY is offline
Ik volg het niet meer helemaal.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2012, 21:11
Verwijderd
ik luister af en toe metal, bullet for my valentine komt 21 januari in de melkweg
Met citaat reageren
Oud 08-11-2012, 22:32
Verwijderd
"tijdelijke metalheads"

Jij was toch die gast die krap anderhalf jaar metal is?
Met citaat reageren
Oud 10-11-2012, 17:40
Gish
Avatar van Gish
Gish is offline
Er is heel wat mooie muziek in metal natuurlijk. Niettemin vind ik het soms wat te eenvormig; teveel gericht op de riff. Ook vind ik bepaalde emoties minder goed uitkomen in metal, maar Vehemence - God Was Created vind ik daarentegen wel heel tof op expressief gebied.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2012, 18:52
Verwijderd
Het meest jammere van metal is dat veel bands menen dat hun vocalen iets bijdragen.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 10-11-2012, 23:23
HomoSignificans
HomoSignificans is offline
Ja, dat vind ik ook erg jammer altijd. Ik denk dat ik binnenkort in een paar topic over metal ga posten dat de vocalen stom zijn.
__________________
Onzichtbaar en idioot.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2012, 13:21
Verwijderd
Of in topics over vocals. Daar is die mening ook nieuw en interessant.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2012, 19:10
Shendao
Avatar van Shendao
Shendao is offline
Ik heb een vrij brede muzieksmaak en soms luister ik ook wel naar metal ja. Vooral viking/folk metal. Ik vind het niet erg dat oudere mensen daarnaar luisteren hoor? Is daar iets mee ofzo dan.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2012, 21:14
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Citaat:
tijdenlijke metalheads die dat een half jaar blijfen en dan weer het gewone leven oppakken
"Het gewone leven oppakken." Alsof ze een jaar als giraffe hebben geleefd.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Met citaat reageren
Oud 28-11-2012, 15:44
YennaDesu
Avatar van YennaDesu
YennaDesu is offline
Ik ben nu 2 jaar een enorme fan van metal. (:
Mijn favoriete soorten zijn Melodic Death Metal en Folk Metal.
Mijn favoriete bands zijn vooral Korpiklaani, Alestorm en DevilDriver.

En ik vind het juist erg leuk als er oudere mensen zijn die naar metal luisteren. Mijn stiefvader luistert zelf metal (Iron Maiden, Metallica) en hij is de enige in de familie met wie ik over muziek kan praten. En zoals ik ergens in de reacties voor mij heb gelezen, de beste metalbands waren er al voordat de meesten hier überhaupt al geboren waren.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2012, 17:11
Epyon
Epyon is offline
Je zegt van melodische death metal te hpuden maar geen van de bands die jij opnoemde is dat.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2012, 18:02
YennaDesu
Avatar van YennaDesu
YennaDesu is offline
Citaat:
Je zegt van melodische death metal te hpuden maar geen van de bands die jij opnoemde is dat.
DevilDriver is melodic death metal.
Ik luister ook naar Amon Amarth, wat ook melodic death metal is.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:06.