Oud 30-01-2020, 13:37
enquetekeuzeged
enquetekeuzeged is offline
Hoi allemaal, ik doe een een onderzoek naar keuzegedrag voor het vak economie en ben op zoek naar respondenten. Zouden jullie deze vragenlijst kunnen invullen? Het is een korte enquête over bepaalde situaties en welke van de twee gegeven keuzes je zou maken. Alvast bedankt!

https://allocate.monster/WQHKSTHI
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-01-2020, 16:46
FishStick007
Avatar van FishStick007
FishStick007 is offline
U gaat vliegen. U loopt het risico dat uw vliegtuig neerstort en u overlijdt. Hoeveel wilt u betalen voor een verzekering die bij uw overlijden door een vliegtuigongeluk €150.000 aan de nabestaanden uitbetaalt? *
Die is vrij...vreemd naar mijn idee.

En wat heeft "framing" te maken met de rest van je onderzoek?
__________________
People say nothing is impossible, but I do nothing every day
Met citaat reageren
Oud 30-01-2020, 23:10
enquetekeuzeged
enquetekeuzeged is offline
Citaat:
U gaat vliegen. U loopt het risico dat uw vliegtuig neerstort en u overlijdt. Hoeveel wilt u betalen voor een verzekering die bij uw overlijden door een vliegtuigongeluk €150.000 aan de nabestaanden uitbetaalt? *
Die is vrij...vreemd naar mijn idee.

En wat heeft "framing" te maken met de rest van je onderzoek?
De vragen zijn weliswaar vreemd, maar ze komen uit mijn economieboek. Er zijn twee versies van deze enquête waarvan de formulering of de situaties iets verschillen, dus de vragen zijn anders 'geframet'. Er wordt dan gekeken of het keuzegedrag wordt beïnvloed door framing.
Bedankt voor het invullen!

Laatst gewijzigd op 30-01-2020 om 23:17.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2020, 14:03
FishStick007
Avatar van FishStick007
FishStick007 is offline
Citaat:
De vragen zijn weliswaar vreemd, maar ze komen uit mijn economieboek. Er zijn twee versies van deze enquête waarvan de formulering of de situaties iets verschillen, dus de vragen zijn anders 'geframet'. Er wordt dan gekeken of het keuzegedrag wordt beïnvloed door framing.
Bedankt voor het invullen!
Np, succes
__________________
People say nothing is impossible, but I do nothing every day
Met citaat reageren
Oud 31-01-2020, 15:14
Verwijderd
Citaat:
U gaat vliegen. U loopt het risico dat uw vliegtuig neerstort en u overlijdt. Hoeveel wilt u betalen voor een verzekering die bij uw overlijden door een vliegtuigongeluk €150.000 aan de nabestaanden uitbetaalt? *
Die is vrij...vreemd naar mijn idee.

En wat heeft "framing" te maken met de rest van je onderzoek?
Dit is anders vrij normaal. En ook een redelijk normaal bedrag. Dat kan dan bijvoorbeeld gebruikt worden om de hypotheek af te betalen zodat de nabestaanden niet naar een huurhuis hoeven bijvoorbeeld. Derving inkomsten.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:37.