Oud 25-02-2020, 19:39
@AGO
@AGO is offline
Hoi allemaal,
Ik zit nu in havo 3 en ben 15 jaar oud en ik moet in maart mijn profielkeuze indienen. Ik denk dat ik NG ga kiezen met WISA en AK in plaats van NA. Ik kies WISA , omdat mij het makkelijkst lijkt ook al werd ik aangeraden B te kiezen. Maar ben bang dat daar spijt van krijg en er veel moeite mee ga hebben dus kies ik maar een veilige optie. Ik kies AK ,omdat ik natuurkunde echt verschrikkelijk vind en ik vind gewoon niet leuk. Ik sta er wel goed voor volgens mij een 7 ofzo hoe geen idee begrijp niks van. O en als keuzevak Duits, want best wel goed in talen en vind het zonde als ik er veder niks mee doe. Ik wil ook de zorg in dus met NG kom ik er wel.

Oké ik sta best wel hoog gemiddeld voor al mijn vakken (7,6) en ik heb een gesprek met de decaan gehad en zij zei dat ik van HAVO 3 naar VWO 4 mag. Dat lijkt mij een best een grote stap en ik weet niet of ik wel een WO opleiding wil doen. Met VWO kun je wel veel meer ,maar bang dat de stap te groot is. Want, van HAVO 3 Naar HAVO 4 is al een grote stap en als ik dan nog eens een niveau hoger ben weet ik niet of ik het haal en al helemaal niet met een NG profiel. Ik heb mezelf ook echt nooit op VWO gezien en ik denk toch dat as ik VWO doe ik uiteindelijk toch een HBO opleiding ga doen. Dus ik weet niet of het nut heeft. Maar ik wil ook geen kans missen.

Ik weet echt niet wat ik moet doen als iemand dit al heeft meegemaakt please geef advies ben echt raadloos.

Sorry voor het lange bericht XX
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-02-2020, 22:20
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Ten eerste instantie is het niveau van 4 vwo gelijk aan 4/5 havo. Je kan vast wel de referentieniveau 3F behalen, met zulke cijfers. De tempo op het vwo is gok ik hoger.

Wiskunde A krijg je veel te maken met statistiek, kansrekening, combinatoriek etc., althans de algebra is wat makkelijker.

Je krijgt wel een ton redactiesommen op het examen.

Wiskunde B krijg je veel te maken met algebra, er zijn weinig redactiesommen en je gaat meer ter werk met de algebra.

Ik denk zelf dat vwo wiskunde B niet zo moeilijk is, als je de algebraïsche vaardigheden goed beheerst. Dan zou ik voor dit nemen.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2020, 22:06
@AGO
@AGO is offline
Ten eerste bedankt voor je reactie!

Ik weet wel bijna zeker dat ik Wiskunde A ga doen ,omdat ik voor mijn vervolg opleiding geen B nodig heb. Ik ben zelf niet zo goed in verhaaltjes sommen ,maar daar kan ik gewoon aan werken. En ik denk dat Wiskunde B veel tijd opneemt.

Als ik een overstap naar het VWO maak moet ik 2 extra vakken kiezen en weet echt niet wat mijn tweede keuze vak moet zijn.
Mijn Cijferlijst:

Frans - 8,6 (ik vindt frans echt een verschrikkelijke vak en sta alleen maar hoog,omdat we alleen leertoetsen hebben gehad + 1 luistertoets heb toen afgekeken en een 6,5 gehaald )

Duits - 8,5 (prima vak naamvallen een beetje irritant en ik kan niet in het Duits lezen of Schrijven)

Geschiedenis - 7,4 (opzicht een prima vak alleen vindt ik een paar hoofdstukken niet leuk wat boeit mij de Russische revolutie nou en ik vind de lappen tekst niet fijn.)

economie - 6,9 ( Ik heb nog nooit hoger dan 7 gehad voor eco haal meestal een 6,5 opzicht een prima vak vindt het alleen niet echt boeiend en ben bang dat ik door mijn desinteresse het vak niet haal in de bovenbouw)

Wiskunde - 7,1 ( zit al in mijn pakket)

Natuurkunde - 7,6 (niet leuk snap er niks van haal diploma sws niet met dit vak en ik sta allen maar hoog door een herkansing en mijn bonuspunten)

Scheikunde - 8,1 (zit al in mijn pakket. prima vak soms een beetje lastig)

Ak - 7,7 (soms saai, soms leuk) kies ik als extra vak in plaats van Na

Bio - (bij mij op school heb je geen bio in de derde maar ik stond vorig jaar iets van een 7,4 ofzo zelfde mening als SK) + zit al in mijn pakket

Ik heb met vrienden en met mijn ouders gesproken en hun denken dat ik VWO aan kan, maar ja ik kan echt geen tweede keuzevak bedenken.

Wat denken jullie dat ik moet kiezen!!
Met citaat reageren
Oud 27-02-2020, 07:15
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Wat voor studie wil je gaan doen dan? Voor de meeste studies in de richting van de zorg die ik kan bedenken, heb je meer aan wiskunde B dan aan wiskunde A.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 27-02-2020, 08:19
Verwijderd
Ik ben ook heel benieuwd welke vervolgopleiding je wilt gaan doen. Voor bijna letterlijk iedere vervolgopleiding heb je meer aan Wis B dan aan Wis A - of maakt het niets uit. Dus qua opties open houden zou het een rare keuze zijn om A te kiezen.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2020, 14:00
@AGO
@AGO is offline
Ik wil graag verpleegkundige worden of verloskundige
Met citaat reageren
Oud 28-02-2020, 08:39
Verwijderd
Dan heb je meer aan Wis B dan Wis A.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2020, 15:01
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Join the dark side.
Wiskunde B is sowieso beter
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Verkeerde profielkeuze
Naoomi20
4 04-07-2017 22:39
Algemene schoolzaken Van school veranderen?
Meau
1 09-12-2015 17:19
Studeren Profielkeuze wiskunde A
Droppiex
5 17-06-2013 22:13
Studeren N&G of C&M
Mrs. Angel
7 06-01-2011 21:37
Studeren Van 3 atheneum naar 4 Havo of 4 atheneum
anouk1994
9 17-03-2009 10:26
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Minister Plasterk wil keuze middelbare school uitstellen
Kitten
78 03-01-2009 02:59


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:01.