Oud 10-03-2020, 19:52
snowflakesx
snowflakesx is offline
Hallo allemaal,
ik geef op dit moment bijles aan een meisje uit VWO 3 voor Frans. Ik zit zelf in VWO 5 en ben best wel goed in Frans. Het bijles geven gaat alleen niet erg goed, aangezien haar grootste probleem woordjes leren is en ik vind het lastig hierbij te helpen.

Ik heb haar al wat tips gegeven voor het leren van woordjes. Zo heb ik haar als tip gegeven om ezelsbruggetjes te verzinnen bij de woordjes. En voor de rest gewoon goed te stampen op Quizlet.

Maar nu heb ik de vorige les dus een testje met haar gedaan en ze kende de woordjes nog helemaal niet goed. Dit kan ook komen doordat ze eigenlijk maar een dag de tijd had om ze te leren, maar het waren niet erg veel woordjes (ong 30 woordjes waren het), en ik zag niet echt veel vooruitgang. Dus nu weet ik niet meer echt goed wat ik moet doen om haar te helpen. Heeft iemand hier misschien tips?

Ik denk wel dat het goed is om met ezelsbruggetjes te werken voor haar aangezien ze me heeft verteld dat Engels en Duits haar wel redelijk makkelijk afgaan. Daarom denk ik dus dat ze vooral moeite heeft met de verschillen van Frans met het Nederlands. Zou ik daar dan nog wat extra aandacht aan moeten geven? Samen met haar ezelsbruggetjes maken?

Alvast Bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-03-2020, 22:33
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Je zou kunnen proberen of het voor haar helpt om te leren door middel van flashcards. Je kunt haar dan vervolgens overhoren en daarmee checken welke woorden ze moeilijker vindt en wat er soepel uitkomt. Wat belangrijk hierbij is, is dat er een tijdje tussen het leren en het overhoren zit (minimaal een kwartier). Anders overhoor je vanuit het werkgeheugen en dat geeft geen goed beeld.

Een andere tip is om veel te herhalen. Begin op tijd en en herhaal het leren van dezelfde woorden een paar keer over verschillende dagen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Bijles geven
snowflakesx
1 08-04-2018 20:58
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Problemen met talen? Oplossingen?
Verwijderd
29 28-10-2012 18:38
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Help! frans!
sublime
7 06-12-2001 23:11


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:47.