Oud 26-03-2020, 15:33
jellefrikandel5
jellefrikandel5 is offline
Hoi, ik zit nu in de 3e havo en ik moet een profielkeuze doen, 31 maart is de deadline.
Ik zit nu te denken aan n&g (ik wil graag informatica of iets technisch doen waar ik geen wa voor nodig heb) met wiskunde a te kiezen omdat ik wiskunde b waarschijnlijk te moeilijk vind. maar nu zit ik weer met een twijfel, natuurkunde of aardrijkskunde, ik sta nu een 5.6 op natuurkunde, in klas 1 en 2 rond een 6. Op aardrijkskunde heb ik altijd rond een 7-8 gestaan, dat vind ik wel makkelijk maar ik kan daar weinig mee in de toekomst. Dus wat moet ik nu kiezen, ik ben bang dat als ik natuurkunde kies dat ik door natuurkunde examens ga falen of in klas 4 of 5 moet blijven zitten. Wil iemand mij hierin helpen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-03-2020, 09:14
Verwijderd
Natuurkunde met wiskunde A is een vrij zinloze combinatie (mocht vroeger niet eens, die combinatie, geen idee of dat nog zo is). Voor informatica heb je ook meer aan wiskunde B. Qua keuzes voor opleiding zijn wiskunde B en natuurkunde wel vaker vereisten, aardrijkskunde eigenlijk nooit.

Of je het aankan, kan ik natuurlijk niet inschatten.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2020, 01:13
Verwijderd
Citaat:
Natuurkunde met wiskunde A is een vrij zinloze combinatie (mocht vroeger niet eens, die combinatie, geen idee of dat nog zo is). Voor informatica heb je ook meer aan wiskunde B. Qua keuzes voor opleiding zijn wiskunde B en natuurkunde wel vaker vereisten, aardrijkskunde eigenlijk nooit.

Of je het aankan, kan ik natuurlijk niet inschatten.
Ik heb informatica en wiskunde B gehad, en die 2 hebben letterlijk niets met elkaar te maken. Informatica had ik prima zonder wisb kunnen maken en omgekeerd. De link zit hem meer tussen wisb en natuurkunde, daar heb ik namelijk wel duidelijk overlapping gezien in stof.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2020, 15:22
jellefrikandel5
jellefrikandel5 is offline
ik heb even gekeken naar de studies die me interessant lijken en ik heb toch natuurkunde gekozen omdat de meeste technische studies dat nodig hebben als ik n&g kies en misschien later toch niet meer geïnteresseerd ben in informatica. Ik heb ook er wiskunde a bij gekozen omdat wiskunde b bij de meeste technische studies ook niet nodig is met n&g, wiskunde b is misschien wel handig maar ik weet nu al dat ik dat niet volhoud met natuurkunde erbij, ik heb ook nog bij andere topics gekeken bij mensen die dit probleem hadden en die zeiden dat er wel wat wb dingen zitten in natuurkunde maar ook niet zoveel dat het echt erg, irritant moeilijk wordt als je geen wb kiest
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Profielkeuze
girl2004
34 24-01-2019 18:01
Studeren natuurkunde en scheikunde bij profiel
gertgertgert
4 09-03-2018 15:01
Studeren CM of NT (lang topic)
Polloloco
4 13-07-2017 00:02
Algemene schoolzaken Profielkeuze ( C&M of N&G )
Jessie463
1 10-06-2015 08:12
Studeren profielkeuze ng/em
satan2
7 12-12-2009 22:04
Studeren Profielkeuze: C&M of N&G?
Emma2812
9 08-11-2008 12:54


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:31.