Oud 26-04-2020, 11:13
Bassie2004
Bassie2004 is offline
Hallo allemaal,

Ik zit nu in 4 vwo en ik ben voor een aantal vakken een jaar versneld (4 in totaal). Dit betekent dus dat ik voor die vakken komend jaar examen mag doen.

Na het examen is er echter een klein probleem, want dan heb ik veel minder les, omdat ik geen les meer heb voor de dan al afgeronde vakken.

Heeft iemand hier ervaring mee of een idee wat ik dan kan doen?

Alvast bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-04-2020, 14:18
FishStick007
Avatar van FishStick007
FishStick007 is offline
Citaat:
Hallo allemaal,

Ik zit nu in 4 vwo en ik ben voor een aantal vakken een jaar versneld (4 in totaal). Dit betekent dus dat ik voor die vakken komend jaar examen mag doen.

Na het examen is er echter een klein probleem, want dan heb ik veel minder les, omdat ik geen les meer heb voor de dan al afgeronde vakken.

Heeft iemand hier ervaring mee of een idee wat ik dan kan doen?

Alvast bedankt
Wat is het probleem?
__________________
People say nothing is impossible, but I do nothing every day
Met citaat reageren
Oud 26-04-2020, 18:19
Bassie2004
Bassie2004 is offline
Het probleem is dat ik dan een gatenkaas rooster heb en, aangezien het om best wat uren gaat, ik iets moet hebben om te doen in die tijd (dat moet ook van school).
Ik heb alleen nog geen idee wat dat gaat worden
Met citaat reageren
Oud 26-04-2020, 19:28
FishStick007
Avatar van FishStick007
FishStick007 is offline
Citaat:
Het probleem is dat ik dan een gatenkaas rooster heb en, aangezien het om best wat uren gaat, ik iets moet hebben om te doen in die tijd (dat moet ook van school).
Ik heb alleen nog geen idee wat dat gaat worden
Heb je het er al eens met de school over gehad? Daarnaast zijn er genoeg manieren om de uren op te vullen. Je kunt een frisse neus gaan halen, huiswerk maken/leren en ga zo maar verder. Als je echt helemaal iets anders wil, kun je een extra vak/met behulp van lessen iets leren (of dat nou iets buiten je pakket is of iets als een vreemde taal/muziek/etc.
__________________
People say nothing is impossible, but I do nothing every day
Met citaat reageren
Oud 26-04-2020, 20:07
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Profielwerkstuk?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 26-04-2020, 20:27
Verwijderd
Ik zou iedere dag gaan slapen, wakker worden, ergens eten en drinken in de tussentijd. Maar das ook een goeie tip voor 5 VWO trouwens!
Met citaat reageren
Oud 26-04-2020, 21:04
Bassie2004
Bassie2004 is offline
Citaat:
Profielwerkstuk?
Het gaat echt om iets leerzaams, maar buiten je 'normale' verplichtingen van 6 vwo om, zoals profielwerkstuk en zomaar een frisse neus gaan halen mag wel, maar niet de hele tijd, ik moet mijn tijd nuttig besteden.

Ik heb al eens met school gepraat, maar die zegt dat ik zelf met een idee moet komen
Met citaat reageren
Oud 26-04-2020, 22:44
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Kan je vast iets voorbereiden voor je studie die je hierna wil gaan doen? Een taal leren? Bijles geven?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 26-04-2020, 23:06
Confused.
Confused. is offline
Citaat:
Het gaat echt om iets leerzaams, maar buiten je 'normale' verplichtingen van 6 vwo om, zoals profielwerkstuk en zomaar een frisse neus gaan halen mag wel, maar niet de hele tijd, ik moet mijn tijd nuttig besteden.

Ik heb al eens met school gepraat, maar die zegt dat ik zelf met een idee moet komen
Een nieuwe taal leren (zoals hierboven) is een best goed plan denk ik. Wat verwacht je anders buiten je normale schoolzaken te gaan doen? Worden deze uren door de school ingedeeld als "lesuren" waar zij als school aan moeten voldoen? Dan ligt het probleem qua invulling bij hun.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2020, 09:03
Bassie2004
Bassie2004 is offline
Citaat:
Een nieuwe taal leren (zoals hierboven) is een best goed plan denk ik. Wat verwacht je anders buiten je normale schoolzaken te gaan doen? Worden deze uren door de school ingedeeld als "lesuren" waar zij als school aan moeten voldoen? Dan ligt het probleem qua invulling bij hun.
Ik heb al vier talen, dus dat lijkt me een beetje veel.

Deze uren hoeven niet perse worden ingevuld als "lesuren", de enige voorwaarde is dat ik wat leerzaams doe.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2020, 09:24
Verwijderd
Leer jezelf een nieuwe sport, of een instrument. Overigens ben ik wel eens met confused, kijk eens naar hoe school verantwoordelijk is voor de invulling van de uren.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2020, 11:38
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Welke vakken heb je, en welke 4 daarvan zijn de vakken waarin je versneld bent? Weet je al wat voor studie je na het vwo wilt gaan doen, en welke van jouw vakken daarvoor van belang zijn?
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Oud 29-04-2020, 15:03
Bassie2004
Bassie2004 is offline
Ik heb een NT/NG profiel met nlt, aardrijkskunde, wiskunde B, grieks en duits.
Ik heb nog geen idee wat voor studie ik na het vwo wil doen, maar ik denk aan iets technisch, wiskundigs of natuurkundigs.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2020, 14:29
lola_fabulous
lola_fabulous is offline
Citaat:
Hallo allemaal,

Ik zit nu in 4 vwo en ik ben voor een aantal vakken een jaar versneld (4 in totaal). Dit betekent dus dat ik voor die vakken komend jaar examen mag doen.

Na het examen is er echter een klein probleem, want dan heb ik veel minder les, omdat ik geen les meer heb voor de dan al afgeronde vakken.

Heeft iemand hier ervaring mee of een idee wat ik dan kan doen?

Alvast bedankt
Ik weet niet of het op jouw school kan, maar zelf kan ik op mijn school bijvoorbeeld al colleges gaan volgen op de universiteit. Probeer ook meer tijd te besteden aan de vakken die moeilijker vindt, zodat je daar later van kan profiteren.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2020, 14:32
Bassie2004
Bassie2004 is offline
Citaat:
Ik weet niet of het op jouw school kan, maar zelf kan ik op mijn school bijvoorbeeld al colleges gaan volgen op de universiteit.
Bij mij op school kan dat helaas niet, wel naar gekeken, maar de school geeft er geen toestemming voor omdat het geen invulling is van mijn tussenuren, maar over het algemeen een hele dag, waardoor ik een heleboel lessen mis.

Er loopt nu het plan om economie te leren, omdat ik later een studie bedrijfskunde wil doen
Met citaat reageren
Oud 15-05-2020, 14:22
lola_fabulous
lola_fabulous is offline
Citaat:
Bij mij op school kan dat helaas niet, wel naar gekeken, maar de school geeft er geen toestemming voor omdat het geen invulling is van mijn tussenuren, maar over het algemeen een hele dag, waardoor ik een heleboel lessen mis.

Er loopt nu het plan om economie te leren, omdat ik later een studie bedrijfskunde wil doen
Zonde dat het niet kan zeg! Maar veel succ6 met economie!!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Werkdruk na studie rechtsgeleerdheid
rotover
2 29-03-2018 15:39
Studeren Studeren in het buitenland (Engeland)
ferdinandV
83 17-04-2015 10:22
Studeren VWO 5 > daarna??? HELP!!
nicole1994
8 02-06-2011 21:35
Studeren HELP!!! ik weet niet wat ik moet gaan studeren
Verwijderd
26 10-11-2007 18:14
Studeren Deeltijd niet vergoed?!
Yab-Yum
70 09-03-2007 19:48
Algemene schoolzaken Onderzoekje naar huiswerk
GimmeMath
49 10-04-2004 16:30


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:18.