Oud 15-08-2004, 12:57
kate_temp
kate_temp is offline
Ik ga dit jaar mijn examen doen en nou kan ik boeken bestellen waaronder ook 'examenbundel' of 'samengevat' van een bepaald vak. Maar nou kan ik dus nergens vinden wat het verschil is tussen 'examenbundel' en 'samengevat'. Weten jullie het verschil? Welke raden jullie mij aan?
__________________
Het leven is een feest, maar je moet zelf de slingers ophangen!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-08-2004, 13:02
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
in een examenbundel zitten vooral oefenopgaven en oude examens, en in een boekje samengevat zit de stof die je moet kennen voor je examen, maar dan in korte lijnen.

Ik raad je examenbundels aan omdat je tijdens het opgaven maken ook leert. dit voor vooral wiskunde natuurkunde scheikunde etc. talen ook.

samengevat zou ik voor bio nemen, want dat is zoveel stof.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2004, 13:03
MieX
Avatar van MieX
MieX is offline
Samengevat bevat alle stof die je moet weten voor je eindexamen, examnbundels bevatten oefenopgaven en oude examens (of er ook uitleg in staat weet ik niet zeker)
__________________
LAAT ME NOU EENS RUSTIG UITBELEDIGEN!
Met citaat reageren
Oud 15-08-2004, 13:04
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
MieX schreef op 15-08-2004 @ 13:03 :
(of er ook uitleg in staat weet ik niet zeker)
In mijn Nederlandse bundel vorig jaar wel, maar niet bij de Beta-vakken (nouja daar staat wel uitleg bij de antwoorden )
Met citaat reageren
Oud 15-08-2004, 13:05
Verwijderd
Samengevat = alle stof globaal uiteengezet.
Examenbundel = examens met uitwerkingen.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2004, 13:11
cyntha
Avatar van cyntha
cyntha is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 15-08-2004 @ 13:05 :
Samengevat = alle stof globaal uiteengezet.
Examenbundel = examens met uitwerkingen.
Ja. Ik raad examenbundels aan, omdat je dan alvast wat oude examens maakt en tegelijkertijd ook de stof leert.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2004, 13:16
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik had voor sommige vakken examenbundels van school gehad, ik heb er geen zelf gekocht omdat je heel gemakkelijk zelf oude examens uit kan printen van het internet (kijk bijvoorbeeld eens op www.havovwo.nl of www.examenbundel.nl). Ik had wel voor al mijn profielvakken (N&G) samengevat gekocht en ook voor m&o. Ik heb mijn samengevat voor wiskunde en natuurkunde eigenlijk helemaal niet gebruikt maar voor scheikunde, biologie en m&o juist wel.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 15-08-2004, 13:18
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Ik raad je ze allebei aan. Zelf had ik alleen de examenbundels, maar die samengevatbundels had ik er graag bij willen hebben. Daar staat eigenlijk gewoon in wat je moet weten en dus hoef je niet al je boeken compleet te lezen. Na je middelbare school kan je ze nog eens gebruiken als je iets wil weten, maar je het vergeten bent.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2004, 13:55
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik had alleen maar examenbundels. Van sommigen vond ik het zonde, omdat de examens ook op internet te vinden zijn. Bij andere vakken had je ook uitleg erbij (nederlands oa) of uitwerkingen (ik had 'speciale examenbundels' voor oa. Engels en Duits met zéér uitgebreide uitwerkingen). Daarvoor waren de bundelsjuist handig.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2004, 15:34
*sunrise1986*
Avatar van *sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Ik had van alle vakken allebei, de meesten zaten gewoon in het pakket van school. Bij sommige vakken is samengevat makkelijker (bijvoorbeeld bij economie, en ik heb dankzij samengevat mijn wiskunde examen goed gemaakt), maar bij sommige vakken zijn de examenbundels handiger (bijvoorbeeld bij de talen en natuurkunde).
Hangt dus maar net van het vak af wat handiger is, en hoe jij de dingen graag leert (ik leer graag door gewoon dingen door te lezen, en niet door te oefenen, ook bij vakken als natuurkunde en wiskunde).
Met citaat reageren
Oud 15-08-2004, 15:41
Verwijderd
Ligt eraan hoe intelligent je bent. Als je dat bent, ben je ontzettend lui (want anders deed je geen HAVO) en is het onwaarschijnlijk dat je je sowieso al zou verdiepen in examenbundels. Als je toch tussen één van de twee moet kiezen zou ik gaan voor de examenbundels, dat is effectiever.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2004, 15:48
Sir_Cramlek
Avatar van Sir_Cramlek
Sir_Cramlek is offline
Examenbundels zijn mij goed bevallen voor het VWO examen.
__________________
"I'm single! I love being single! I haven't had this much sex since I was a Scout leader." - Lt. Frank Drebin, "Naked Gun 2 1/2"
Met citaat reageren
Oud 15-08-2004, 15:51
Verwijderd
Engels: examenbundel
Wi/Na/Sk: Samengevat
Met citaat reageren
Oud 15-08-2004, 16:25
Verwijderd
kijk ook eens bij de slegte oid voor 2e hands examenbundels!
Met citaat reageren
Oud 15-08-2004, 18:53
dark princess
Avatar van dark princess
dark princess is offline
Wij kregen op school een soort van examenbundels, we hebben iig heel veel oude examens gemaakt en besproken in de les. Dus dan zou je het niet zelf aan hoeven schaffen. Ook kregen we voor aardrijkskunde een kopie van het samengevat boekje, wel zeiden ze gelukkig voordat we het konden bestellen voor welk vak je wat kreeg. Ik heb zelf wel een samengevat boekje gekocht voor economie 1,2 (wel via school) en daar ben ik wel blij mee, want er staan handige dingen in die je snel kan opzoeken (ook handig voor mn nieuwe opleiding).

Dus ik zou eerst even op school vragen of je ook wat krijgt van school, bijvoorbeeld een kopie van het een of ander, dat scheelt jou een hoop geld!
__________________
*~ * Big in Japan *~ *
Met citaat reageren
Oud 15-08-2004, 18:57
Bellenblaas
Avatar van Bellenblaas
Bellenblaas is offline
Ik zou je alleen samengevat aanraden.
Oude examens kan je gewoon van internet halen, net als de antwoorden. Een examenbundel is dus eigenlijk overbodig
__________________
Home is where the heart is...
Met citaat reageren
Oud 15-08-2004, 19:31
Liss
Avatar van Liss
Liss is offline
Afgelopen jaar waren de examenbundels op school verplicht, je moest er ook uit werken maar dat heb ik bij de meeste vakken niet veel gedaan.
Ik zou dus geen tweede keer examenbundels kopen, als ik een examen wil oefenen haal ik ze wel van internet af
Samengevat heb ik wel erg veel gebruikt, maar dat komt doordat ik een half jaar ziekgeweest ben en dus erg ver achter was, vooral bij m&o.. Heb voor dat examen alleen de samengevat geleerd en had een erg goed cijfer.
Zou dus aanraden geen examenbundels te kopen maar samengevat, denk alleen dat dit voor iedereen anders is, tis wat je zelf fijner vind stof leren door te lezen of te maken
__________________
Everything should be made as simple as possible, but not simpler.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2004, 19:35
Verwijderd
Ik heb de examenbundels Engels en Duits en die bevallen me prima.
Samengevat is vooral handig voor vakken als wiskunde, economie en aardrijkskunde.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 15-08-2004, 19:39
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
citroen schreef op 15-08-2004 @ 16:25 :
kijk ook eens bij de slegte oid voor 2e hands examenbundels!
Soms verkopen boekhandels ook examenbundels van voorgaande jaren voor de helft van de prijs.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 15-08-2004, 20:01
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
citroen schreef op 15-08-2004 @ 16:25 :
kijk ook eens bij de slegte oid voor 2e hands examenbundels!
idd. het is echt zonde om ze allemaal nieuw te kopen. Oefenen is oefenen. Dan maakt het echt niet uit of je het allerlaatste examen wel of niet hebt. (en wil je die toch graag maken heb je ook nog internet. Het scheelt iig erg in de prijs.)
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Examenbundel of examentrainer
Gast-345
17 14-08-2011 18:16
Algemene schoolzaken Examenbundels en/of samengevat?
the_Reader
1 27-06-2011 16:29
HAVO Help!
marlot
5 16-05-2009 12:22
Eindexamens 2008 Voorbereiding voor CE: Examenbundel of Samengevat?
Missy
15 10-04-2008 12:52
Huiswerkvragen: Exacte vakken Examen anw + biologie, samengevat?
Anonimi
13 12-10-2006 12:01
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Examenbundel/Samengevat Aardrijkskunde
RodeKrab
5 22-09-2006 18:40


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:04.