Oud 25-08-2004, 19:06
bloemkool
Avatar van bloemkool
bloemkool is offline
3 weken terug heb ik in een beerput staan ploeteren om twee kuikentjes eruit te redden....

en gisteravond komt mijn vader thuis. hij moest spullen brengen bij "een kippenbedrijf" had ie te horen gekregen.
het bleek een bedrijf te zijn met allemaal broedmachines. zodra t kuiken uit het ei kwam viel het door een rooster op de lopende band (je word geboren en je valt meteen een eind omlaag) de "geluksvogels" die dit overleven mogen de volgende stap ondergaan: met zn honderden op de lopende band, op grootte gesorteerd worden, machinaal. dit gaat op dezelfde wijze als met bloembollen: de trilmachine!
vervolgens worden ze nog ff door de telmachine geshaked en de overlevenden komen ten slotte in een kist terecht met zoon vijftig medekuikens.
mn pa zei dat er tientallen dode kuikens onder de machines lagen. ik vind dit echt ziek!! dat dit mag!
ik wilde t ff hier kwijt, dan is t tenminste in de aandacht!
ik kreeg me kippetje vanavond niet door me keel

hoe denken jullie hierover?
__________________
[img]http://www.websitemaker.kennisnet.nl/o-zoneworld/1316143/1237226.gif[/img]

Laatst gewijzigd op 26-08-2004 om 17:10.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-08-2004, 19:12
RawTofu
Avatar van RawTofu
RawTofu is offline
Morgen wel weer dan?
__________________
Youthhhhcrust fuckin' go!
Met citaat reageren
Oud 25-08-2004, 19:15
Dzjes
Avatar van Dzjes
Dzjes is offline
Nuja, het is zielig, heb ooit eens een documentaire gezien van zo een fabriek, en daar stonden er zo'n 10 mensen aan een lopende band, en zij zochten er de haantjes uit. Deze smeten ze rechtstreeks in een buis, waar de haantjes rechtstreeks in een maalmachine terecht kwamen.

Zielig, idd.. tiswa..
Met citaat reageren
Oud 25-08-2004, 19:16
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
Ik wist het al, ik weet wel meer van dit soort dingen waar je niet blij van wordt. Maar wat doe je eraan, ik zou zeggen, wordt vegetarier
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Met citaat reageren
Oud 25-08-2004, 19:17
11568
11568 is offline
Tsja, als je dit uit de wereld wilt helpen is vegetariër worden een goeie eerste stap.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2004, 19:19
bloemkool
Avatar van bloemkool
bloemkool is offline
das inderdaad een goed idee. ik denk dat ik de rest van me familie wel meekrijg. we kregen geen van allen vlees door ons keelgat, dus stoppen met vlees eten zal niet zoon groot probleem zijn voor ons.
__________________
[img]http://www.websitemaker.kennisnet.nl/o-zoneworld/1316143/1237226.gif[/img]
Met citaat reageren
Oud 25-08-2004, 19:45
11568
11568 is offline
Dr is ook niks moeilijks aan. Enkele nuttige sites:
www.vegatopia.nl [recepten e.d.]
www.kutwereld.nl
www.wakkerdier.nl
Zie trouwens ook topic in Eten&Drinken: Waarom ben jij vegetariër?
Dat soort gruwelijke dingen gebeurd trouwens niet alleen met kippen en er gaat nog heel wat aan vooraf.

Met citaat reageren
Oud 26-08-2004, 04:49
Pr0xy
Avatar van Pr0xy
Pr0xy is offline
Citaat:
11568 schreef op 25-08-2004 @ 20:17 :
Tsja, als je dit uit de wereld wilt helpen is vegetariër worden een goeie eerste stap.
Haha, als vegetariër stop je zulke dingen echt niet, dat is wat men je wil doen geloven natuurlijk.
__________________
|Ratatatatatata boink pfffff|Ben jij de albatrosvos?|Wajonger sinds 2013|Trans Pride|Kringloopvrijwilliger
Met citaat reageren
Oud 26-08-2004, 08:29
11568
11568 is offline
Citaat:
Pr0xy schreef op 26-08-2004 @ 05:49 :
Haha, als vegetariër stop je zulke dingen echt niet, dat is wat men je wil doen geloven natuurlijk.
Je werkt er in ieder geval niet aan mee en dat is al heel wat.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2004, 12:56
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Och, de haantjes komen in kattenvoer terecht, katten moeten toch ook eten?
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 26-08-2004, 13:00
MickeyV
MickeyV is offline
dinumrans? Vergeet je niet iets?
__________________
"Wen von den praktischen Juristen überfällt nicht manchmal das tiefe Gefühl der Leere und des Ungenügenden seiner Beschäftigung?" von Kirchmann
Met citaat reageren
Oud 26-08-2004, 13:06
Bloedpropje
Avatar van Bloedpropje
Bloedpropje is offline
het klinkt niet logisch, wat heeft zo'n bedrijf eraan als een groot deel van de kuikens meteen doodgaat?
Met citaat reageren
Oud 26-08-2004, 13:12
MickeyV
MickeyV is offline
Citaat:
Eend schreef op 26-08-2004 @ 13:56 :
Och, de haantjes komen in kattenvoer terecht, katten moeten toch ook eten?
Wat probeer je eigenlijk te zeggen? Talloos zijn de kunstgrepen waarvan men zich kan bedienen om 's mensen huidige behandeling van dieren een schijn van acceptabiliteit te verlenen, maar verraadt men dusdoende niet een onverschilligheid ten aanzien van diezelfde behandeling, dat men eigenlijk geen enkel bezwaar heeft tegen dat misbruik? Dergelijke lieden behoren tot het slag dat niet geraakt wordt door het verschil tussen het beeld van enerzijds een varken dat ondersteboven aan een haak spartelt, zijn bloed uit zijn opengesneden halsslagader gutsend, anderzijds vrolijke biggetjes die groepsgewijs door een weiland sprinten.
__________________
"Wen von den praktischen Juristen überfällt nicht manchmal das tiefe Gefühl der Leere und des Ungenügenden seiner Beschäftigung?" von Kirchmann
Met citaat reageren
Oud 26-08-2004, 15:55
blacky
Avatar van blacky
blacky is offline
mensen...wat zijn ze toch weer te walgelijk voor woorden
__________________
Geen knoop aan vast te touwen.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2004, 16:20
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Pr0xy schreef op 26-08-2004 @ 05:49 :
Haha, als vegetariër stop je zulke dingen echt niet, dat is wat men je wil doen geloven natuurlijk.
Denk na man, iemand met echte principes wordt vegetarier. Het helpt, hoe weinig het ook is...
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 26-08-2004, 17:07
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Citaat:
MickeyV schreef op 26-08-2004 @ 14:12 :
Wat probeer je eigenlijk te zeggen? Talloos zijn de kunstgrepen waarvan men zich kan bedienen om 's mensen huidige behandeling van dieren een schijn van acceptabiliteit te verlenen, maar verraadt men dusdoende niet een onverschilligheid ten aanzien van diezelfde behandeling, dat men eigenlijk geen enkel bezwaar heeft tegen dat misbruik? Dergelijke lieden behoren tot het slag dat niet geraakt wordt door het verschil tussen het beeld van enerzijds een varken dat ondersteboven aan een haak spartelt, zijn bloed uit zijn opengesneden halsslagader gutsend, anderzijds vrolijke biggetjes die groepsgewijs door een weiland sprinten.
Ik wilde ermee zeggen, dat ik dit zinloos vind om vegatariër voor te worden. Als jij in je uppie gaat staken om vlees te eten, worden er heus niet minder dieren gedood hoor. Tevens worden die haantjes toch wel gedood en in kattenvoer gepropt. Als die haantjes niet gedood worden, dan hebben katten geen lekker gevogeltje.

Overigens hoor ik nooit iemand klagen over het doden van vissen en eten veel vegatariërs gewoon vis. Waarom? Omdat vissen minderwaardig zijn? Heb je wel eens gezien hoe gepureerde vis wordt gemaakt? Dat is net zo erg hoor.

Maargoed, zonder al die toestanden hebben wij geen eten. Vlees hebben mensen gewoon nodig. Wen er maar aan.
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 26-08-2004, 17:09
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 26-08-2004 @ 17:20 :
Denk na man, iemand met echte principes wordt vegetarier. Het helpt, hoe weinig het ook is...
Haha, no way! Dan krijg je steeds meer afgeslachte beesten die maar weggesmeten worden, omdat ze te lang in de koeling van de supermarkt hebben gelegen en niet verkocht worden. DAT is pas zinloos.

Ik heb toevallig wel heerlijke kippenbout op vanavond Zonde om te laten liggen!
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 26-08-2004, 17:15
murwari
Avatar van murwari
murwari is offline
Citaat:
Eend schreef op 26-08-2004 @ 18:09 :
Haha, no way! Dan krijg je steeds meer afgeslachte beesten die maar weggesmeten worden, omdat ze te lang in de koeling van de supermarkt hebben gelegen en niet verkocht worden. DAT is pas zinloos.

Ik heb toevallig wel heerlijke kippenbout op vanavond Zonde om te laten liggen!
Al gehoord van vraag en aanbod?
Als steeds meer en meer mensen geen vlees meer eten, is er minder vlees nodig en ligt er minder vlees in de supermarkt.

en het is natuurlijk niet zo dat de situatie meteen verandert als iemand stopt met het eten van vlees. Maar een ander gekend principe is: als je iets wil veranderen, begin dan bij jezelf.
__________________
Love is the answer, At least for most of the questions in my heart. Like why are we here? And where do we go? And how come it's so hard?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 26-08-2004, 17:46
Skilly
Avatar van Skilly
Skilly is offline
Ja het is best zielig hoor. En nu zie ik net het reclame spotje van IFAW protecion of Animals ofzo. En ze zeggen: wat is erger een vetgemeste pup in Korea of een tijger in gevangenschap. In plaats om die puppies te gaan redden in Korea. Kunnen ze beter in Nederland beginnen en al die rijke landen die bio-industrie toepassen. Het moet afgeschaft worden laat de koeien,varkens kuikens en de hele dierenvlees maar lekker rond lopen. Kunnen ze nog genieten van hun dagje voor ze dood gemaakt worden.

Ontopic: Ik vindt dat van die kuikentjes erg zielig. En daarom eet ik geen kuikenvlees. Niet dat dat wat help maar ok. Het zijn dieren en geen bloemkolen Als je het maar begrijp
__________________
Als ik de mensen soms hoor zeggen: het leven is hard, vraag ik me altijd af: in vergelijking met wat ?
Met citaat reageren
Oud 26-08-2004, 17:51
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
tja in en in triest,daarom ben ik n kleine 10jaar geleden gestopt met het eten van vlees, maarja er blijven teveel mensen die het ''te lekker'' vinden, of ''ik kan niet zonder vlees'' , haha , best zielig,maargoed...
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Met citaat reageren
Oud 26-08-2004, 18:05
Bloedpropje
Avatar van Bloedpropje
Bloedpropje is offline
@ Eend:
- Mensen die vis eten zijn geen vegetarier.
- Mensen hebben vlees niet 'gewoon nodig'.
- Je denkt alleen op de korte termijn en je past idd de begrippen van vraag en aanbod niet toe. Als er verkiezingen zijn, ga jij dan niet stemmen omdat de stem van 1 persoon niets uitmaakt?
Met citaat reageren
Oud 26-08-2004, 22:06
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Citaat:
murwari schreef op 26-08-2004 @ 18:15 :
Al gehoord van vraag en aanbod?
Als steeds meer en meer mensen geen vlees meer eten, is er minder vlees nodig en ligt er minder vlees in de supermarkt.

en het is natuurlijk niet zo dat de situatie meteen verandert als iemand stopt met het eten van vlees. Maar een ander gekend principe is: als je iets wil veranderen, begin dan bij jezelf.
Ja, tuurlijk heb ik daarvan gehoord. Ik denk alleen dat je dan de biologische cirkel van het leven aan gaat tasten. Je krijgt te veel kippen, te veel koeien, enz. Die moeten dan uiteindelijk ook afgemaakt worden, dus wat schiet je er mee op? Een fokverbod? Ja, prima, dan sterft het hele ras uit.

Het is gewoon grote onzin. Het is de natuur, de biologische cirkel, leer ermee leven.
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 26-08-2004, 22:12
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Citaat:
Gespleten Geest schreef op 26-08-2004 @ 19:05 :
@ Eend:
- Mensen die vis eten zijn geen vegetarier.
- Mensen hebben vlees niet 'gewoon nodig'.
- Je denkt alleen op de korte termijn en je past idd de begrippen van vraag en aanbod niet toe. Als er verkiezingen zijn, ga jij dan niet stemmen omdat de stem van 1 persoon niets uitmaakt?
1: Er zijn ook vegetariërs die eieren eten, dat is dan toch ook zielig?

2: Jawel, er zitten belangrijke voedingsstoffen in waarmee een mens behoord te overleven. Je hebt wel van die namaak dingen, maar dan wordt ten eerste alles veel duurder en ten tweede haalt het t niet bij een orgineel stuk vlees.

3: Ik denk inderdaad op korte termijn, omdat het nu toch niet werkt. Nooit zal iedereen het vlees op gaan geven voor sodavlees of hoe het ook mag heten. Geplette bruine bonen met wat groente er door. Nee, dat is lekker wilde je zeggen? Ik hou wel van een speklapje en dat ga ik heus niet opgeven voor een groenteburger.

En als er verkiezingen zijn zal ik idd wel eens niet gaan stemmen omdat 1 stem niks weegt.

Weet je wat het probleem met de mens is? Ze verneuken heel de wereld zelf. Vegetariërs zijn echt niks beter dan de vleeseters.
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 26-08-2004, 22:36
MickeyV
MickeyV is offline
Het gaat niet erom, of de vegetariër dan wel de vleeseter een beter mens is, beste Eend. Geen schuldvraag, derhalve, maar enkel een zakelijke beschouwing van de vraag hoe leed geminimaliseerd kan worden. Zien wij daartoe mogelijkheden? Waarom hen niet benutten? Nu, jij probeert aannemelijk te maken, dat dergelijke mogelijkheden niet bestaan. Ik wil hier niet uitvoerig op ingaan. Eén van je argumenten wil ik wel behandelen. Je stelt, dat het vegetarisme zich niet verdraagt met "de cirkel van het leven". Maar zie je dan niet, dat die cirkel enkel een metafoor is, die de werkelijkheid tracht te weerspiegelen, dat maw het enkel een verbeelding betreft van de feitelijkheid dat het leven teert op het leven, in ons geval dat dieren teren op dieren? Meer bepaald, gaat van die cirkel stellig geen normatieve kracht uit. Anders gezegd: wij hoeven handhaving van de door die metafoor uitgedrukte werkelijkheid niet na te streven. Biologische systemen veranderen. Verandering is natuurlijk. Dat dus de door vegetariërs voorgestane verandering fout zou zijn omdat zich dat niet verstaat met jouw cirkel, is een merkwaardige voorstelling van zaken, getuigend van een sterk conservatisme, waar juist de natuur van nature progressief is! Je keert dus in wezen de verhouding om: metaforen volgen de werkelijkheid, niet vice versa.

Wat daar ook van zij, mij blijft, niet slechts bij jou maar in het algemeen bij discussies van deze aard, het gevoel bekruipen, dat "jouw" slag mensen, hoewel zij deelnemen aan dergelijke discussies met argumenten die moeten aangeven dat er geen mogelijkheden zijn tot leedvermindering, eigenlijk niet in die mogelijkheden geïnteresseerd zijn, zolang zij hun manier van leven, in dit geval vleeseten, maar kunnen voortzetten: een zuivere vorm van egocentrisme.
__________________
"Wen von den praktischen Juristen überfällt nicht manchmal das tiefe Gefühl der Leere und des Ungenügenden seiner Beschäftigung?" von Kirchmann
Met citaat reageren
Oud 26-08-2004, 22:36
11568
11568 is offline
@Eend: wat een kortzichtige posts zeg. Denk je nou echt dat het zo werkt dat vlees weggegooid wordt wegens de vegetariërs en dat je daarom maar beter wel vlees kan gaan eten omdat het anders zonde is? Inderdaad: vraag & aanbod! Dan kan je wel gaan roepen dat het toch niet uitmaakt of er 1 of 2 mensen vegetariër zijn maar die (plusminus, naar schatting) 5% van de NL bevolking die weigert mee te werken aan dierenmoord hebben waarschijnlijk al heel wat dieren uitgespaard.
Bovendien gaat het vooral om het PRINCIPE.

Citaat:
Er zijn ook vegetariërs die eieren eten, dat is dan toch ook zielig?
Waarom? Je hebt bevruchte eieren en niet bevruchte eieren, en zolang de niet bevruchte eieren geconsumeerd worden zie ik niet in wat er zielig aan is, tenzij ze natuurlijk uit de bio-industrie komen.

Citaat:
2: Jawel, er zitten belangrijke voedingsstoffen in waarmee een mens behoord te overleven. Je hebt wel van die namaak dingen, maar dan wordt ten eerste alles veel duurder en ten tweede haalt het t niet bij een orgineel stuk vlees.
Onzin! Ik ken genoeg mensen die hun leven lang al vegetariër zijn en die nooit ziek zijn, of in elk geval niet vaker dan anderen. Ze zien er ook niet slecht uit ofzo, en opvallend is dat ze stuk voor stuk geen overgewicht hebben. Ik ben nu ook 8/9 jaar vegetariër en ik ben zelden ziek, heb nergens last van. Dit zegt allemaal niet veel natuurlijk, zou toeval kunnen zijn maar toch is er wetenschappelijk onderzoek gedaan naar de gezondheid van vegetariërs. Mensen hebben gewoon geen vlees nodig.







Het slaat gewoon nergens op dat 1 stem/mening oid van 1 persoon niet telt, ik heb een hekel aan deze uitspraak maar het is toch waar: alle beetjes helpen.
Als iedereen zijn bek houdt blijft er al helemaal niets meer over van deze wereld

Laatst gewijzigd op 26-08-2004 om 22:39.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-08-2004, 22:39
MickeyV
MickeyV is offline
Zeer juist, getallenmeisje!
__________________
"Wen von den praktischen Juristen überfällt nicht manchmal das tiefe Gefühl der Leere und des Ungenügenden seiner Beschäftigung?" von Kirchmann
Met citaat reageren
Oud 27-08-2004, 02:12
notbonefish
notbonefish is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 26-08-2004 @ 17:20 :
Denk na man, iemand met echte principes wordt vegetarier. Het helpt, hoe weinig het ook is...
ja, of eet juist vlees uit principe. "echte principes" staat niet gelijk aan "mijn principes". het is allemaal subjectieve mening gevormd uit je eigen belevingswereld. ik, bijvoorbeeld, ben principieel tegen de valse scheiding van planten en dieren; planten zijn veel complexer dan dieren en ik vind het dus een beetje raar dat mensen zich focusen op organismen die hun doen denken aan hun eerste huisdier o.i.d.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2004, 09:41
Ischenbaert
Avatar van Ischenbaert
Ischenbaert is offline
Laten we een meeting houden voor vegetariërs
Met citaat reageren
Oud 27-08-2004, 09:47
Ischenbaert
Avatar van Ischenbaert
Ischenbaert is offline
Citaat:
Gespleten Geest schreef op 26-08-2004 @ 14:06 :
het klinkt niet logisch, wat heeft zo'n bedrijf eraan als een groot deel van de kuikens meteen doodgaat?
Die beesten staat nog een enorm kutleven te wachten, als ze zo'n trilband al niet overleven gaan ze verderop in het productieproces dood, en dan heeft men er al veel meer kosten (voer en hormonen) aan besteed.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2004, 09:48
TechXP
TechXP is offline
zo uit mijn hoofd: www.chickenindustry.com
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 27-08-2004, 09:49
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
AlopiA schreef op 25-08-2004 @ 20:16 :
Ik wist het al, ik weet wel meer van dit soort dingen waar je niet blij van wordt. Maar wat doe je eraan, ik zou zeggen, wordt vegetarier
Beter veganist... als vegetarier hou je eigenlijk alles nog goed in stand.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 27-08-2004, 09:51
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 26-08-2004 @ 17:20 :
Denk na man, iemand met echte principes wordt vegetarier. Het helpt, hoe weinig het ook is...
ja idd, het scheelt theoretisch miljoenen dieren per jaar.
Maar met veganisme weet je zeker dat je er grotendeels niet meer aan meewerkt.

Als vegetarier drink je nog melk. En de melkindustrie zorgt voor de vleesindustrie. etc.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 27-08-2004, 09:56
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Eend schreef op 26-08-2004 @ 23:06 :
Ja, tuurlijk heb ik daarvan gehoord. Ik denk alleen dat je dan de biologische cirkel van het leven aan gaat tasten. Je krijgt te veel kippen, te veel koeien, enz. Die moeten dan uiteindelijk ook afgemaakt worden, dus wat schiet je er mee op? Een fokverbod? Ja, prima, dan sterft het hele ras uit.


Die koeien, kippen etc. worden gefokt. Als je stopt dan zullen er uiteindelijk niet meer deze zijn. Ze bestaan alleen voor ons. Net als je huisdieren ook.

Citaat:
Het is gewoon grote onzin. Het is de natuur, de biologische cirkel, leer ermee leven.
Ja maar zeur dan ook niet als ik jouw verkracht of vermoord. Immers dat gebeurd ook in de natuur....

Nee mensen en natuur? Mensen doen dingen die 'moeder natuur' eerst regelde. Daarom zie ik niet dat de mensen echt meer in de natuur staan. Men heeft ook weinig respect. Weet je dat de bioindustrie voor enorme uitstoot zorgt van foute gassen? Wat denk je van de watervervuiling, de luchtvervuiling en onze lichaamsvervuiling.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 27-08-2004, 10:00
Ischenbaert
Avatar van Ischenbaert
Ischenbaert is offline
[QUOTE]Eend schreef op 26-08-2004 @ 23:12 :
[B]


2: Jawel, er zitten belangrijke voedingsstoffen in waarmee een mens behoord te overleven. Je hebt wel van die namaak dingen, maar dan wordt ten eerste alles veel duurder en ten tweede haalt het t niet bij een orgineel stuk vlees.

Klein voorbeeldje: In het Romeinse rijk waren alle soldaten op vegetarisch dieet gesteld. Die hebben het ook nog een flinke tijd volgehouden zou ik zeggen, en niet zonder succes.

3: Ik denk inderdaad op korte termijn, omdat het nu toch niet werkt. Nooit zal iedereen het vlees op gaan geven voor sodavlees of hoe het ook mag heten. Geplette bruine bonen met wat groente er door. Nee, dat is lekker wilde je zeggen? Ik hou wel van een speklapje en dat ga ik heus niet opgeven voor een groenteburger.

Het moet ook door een regering ingesteld worden. Anders blijft het weinig zin hebben, ik bedoel: naast een zeer kleine harde kern (waar ik toe behoor ) zijn alleen wat linkse jongeren vegetarisch, die dit over 3 jaar al zat zijn.

Weet je wat het probleem met de mens is? Ze verneuken heel de wereld zelf. Vegetariërs zijn echt niks beter dan de vleeseters.

Vegetariërs, indien consequent, stellen zich verantwoordelijk op als het gaat om respect voor dieren. De massa van vleeseters kan dit allemaal geen hol schelen, zolang de stukken vlees maar op hun bordje blijven verschijnen. Ik ben trouwens niet tegen het eten van vlees van biologische veeteelt, dit zou al een hele stap voorwaarts zijn.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2004, 10:06
Ischenbaert
Avatar van Ischenbaert
Ischenbaert is offline
Citaat:
TechXP schreef op 27-08-2004 @ 10:51 :

Als vegetarier drink je nog melk. En de melkindustrie zorgt voor de vleesindustrie. etc.
Veganisme is dan helaas wel weer minder goed voor het lichaam, zeker als je nog niet volwassen bent, dat kun je niet ontkennen. Als deze zuivelproducten e.d. biologisch geteeld worden is er toch niks aan de hand?
Met citaat reageren
Oud 27-08-2004, 10:22
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Eend schreef op 26-08-2004 @ 23:12 :
1: Er zijn ook vegetariërs die eieren eten, dat is dan toch ook zielig?

Vegetariers die vis eten bestaan niet, want dat kan niet met de definitie. Deze noemen zich maar pescotariers als ze zo graag ergens onder willen vallen.

Daarnaast hangt 'vegetarier' af van wat je redenen zijn. Dat kan geloof/religie zijn, gewoonte, gezondheidsredenen, principiele redenen, anti-bioindustrie, ethische gronden, etc.

Vegetarier op zich betekent eigenlijk geen vlees, ei en melk ook. Dat gaat dus uit van strict vegetarier. lacto-vegetarier is met melk en ovo met ei. De meeste zijn lacto-ovo-vegetarier. Deze worden gewoon genoemd onder vegetarier.

Citaat:
2: Jawel, er zitten belangrijke voedingsstoffen in waarmee een mens behoord te overleven. Je hebt wel van die namaak dingen, maar dan wordt ten eerste alles veel duurder en ten tweede haalt het t niet bij een orgineel stuk vlees.
Nee, want vlees hoef je niet perse te vervangen. Je kan de stoffen uit andere bronnen halen dan vlees. Laat je echter melk en ei enzo ook weg, dan kan je beter vitamineb12 bij slikken.
Deze zit niet in plantaardige bronnen en doordat wij de groente enorm 'goed' wassen raakt dat er ook af.
Overigens is de bioindustrie de grootste afnemer van b12(pillen). Die doen ze door het voer van de dieren. Aangezien deze ook weinig vitamineb12 binnenkrijgen. Sommige dieren eten van hun eigen uitwerpselen om het binnen te krijgen.

Citaat:
3: Ik denk inderdaad op korte termijn, omdat het nu toch niet werkt. Nooit zal iedereen het vlees op gaan geven voor sodavlees of hoe het ook mag heten. Geplette bruine bonen met wat groente er door. Nee, dat is lekker wilde je zeggen? Ik hou wel van een speklapje en dat ga ik heus niet opgeven voor een groenteburger.
Waarom zou het niet werken? Eigenlijk is het wel logisch dat we in de toekomst steeds meer op kunstmatigere dingen over gaan.
Maar goed, waarom denk je op korte termijn? Leef je op de dag? En waarom? Denk je niet aan toekomstplannen?
Ik denk dat men zoveel vlees eet vanwege bepaalde dingen:
- men vind het erbij horen (vanuit de oude gedachten)
- het is populair (mcD e.d.)

Voor het eerste is het handig om te laten zien dat men ook anders kan eten. Nog 25% in NL denkt zo (eet elke dag vlees). En de rest eet minder. Men kan proberen om te laten zien dat zonder vlees ook lekker is en zeker gezond.
Voor het tweede word lastiger. Probeer vegavoer maar populair te maken. Dat is een lastige taak.

Sodavlees? Oh sojavlees bedoel je? Nou dat is een slechte benaming. Een sojaburger is beter. Burger zegt niet perse dat het van vlees is nl. Maar ik zou zeggen probeer eens wat uit. Mijn zusje (vleeseter) vind de burger/gehaktbal van healthy planet lekker (te verkrijgen in de natuurwinkel).

Je denkt denk ook zeer kort. Aangezien je meteen wat bruine bonen en groente ziet. Kijk hier eens: http://www.amyskitchen.com
Dat ziet er anders verdomd lekker uit. Genoeg variatie. Jammer genoeg dan nog niet in NL te verkrijgen. Misschien binnenkort. Iig het aanbod in NL groeit ook steeds meer.


Citaat:
Weet je wat het probleem met de mens is? Ze verneuken heel de wereld zelf. Vegetariërs zijn echt niks beter dan de vleeseters.
Ben ik met je eens. Echter als je een vleeseter, die maar gewoon doorgaat, en een vegetarier, die tenminste nog wat probeert te doen eraan, naast elkaar zet. Kan je dan niet zeggen dat de ene dan tenminste nog wat probeert te doen? Iets goeds en anders probeert te doen?

Hoop moet je houden en daar moet je opzetten. Vroeger waren er genoeg mensen zoals jij, die dus dachten dat het niet anders kon. Toch kwam er eerst 1 die anders dacht en er voor ging en later volgden er meer. Wil jij niet mensen gaan leiden naar een betere 'mensheid'?
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 27-08-2004, 10:29
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
OPGEROTH schreef op 27-08-2004 @ 11:06 :
Veganisme is dan helaas wel weer minder goed voor het lichaam, zeker als je nog niet volwassen bent, dat kun je niet ontkennen.

Waarom niet? Als je alle stoffen binnenkrijgt is er niks aan de hand. Ik voel me fantastisch als veganist. En er zijn er genoeg die ook gezond zijn. Ik ken ook een ouder die de kinderen veganistisch opvoed en de kinderen zijn gezond. Niks mis mee toch? De amerikaanse diet society heeft een groot onderzoek over vegetarisme en veganisme. En daar zeggen ze ook in dat het niet verkeerd is. Gewoon zorgen (zoals bij elk dieet) dat de voedingsstoffen binnenkomen.

Citaat:
Als deze zuivelproducten e.d. biologisch geteeld worden is er toch niks aan de hand?
Jawel, want daar krijgen ze alleen biologisch eten en wat langer leven, maar voor de rest ongeveer hetzelfde. Het is 'iets' beter.

Zuivel zou ik echt nooit meer nemen. Ik heb zelf vroeger enorm veel zuivel genomen en ik heb eczeem. Het zou me niks verbazen als ik het daardoor heb gekregen (las dat er een verband mee was). Daarnaast is melk niet goed voor elk zoals vroeger werd beweerd. Ja calcium goed voor je botten? Nee dus... met melk drinken word er te weinig opgenomen. Andere stoffen zijn nodig om het goed op te nemen. En al die ziekten die je met teveel melk drinken kan krijgen, zoals botontkalking, acne, etc.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 27-08-2004, 10:30
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
OPGEROTH schreef op 27-08-2004 @ 11:00 :
Klein voorbeeldje: In het Romeinse rijk waren alle soldaten op vegetarisch dieet gesteld. Die hebben het ook nog een flinke tijd volgehouden zou ik zeggen, en niet zonder succes.
Ja ik hoorde dat laatst ook eens. Ook de gladiatoren kregen vooral groente.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 27-08-2004, 10:38
Ischenbaert
Avatar van Ischenbaert
Ischenbaert is offline
Hmm ik heb ook eczeem, maar ik zie geen verband met zuivel. Eerder met weersomstandigheden. maar overconsumptie is altijd slecht natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2004, 10:42
onderkoffer
onderkoffer is offline
Citaat:
murwari schreef op 26-08-2004 @ 18:15 :
Al gehoord van vraag en aanbod?
Als steeds meer en meer mensen geen vlees meer eten, is er minder vlees nodig en ligt er minder vlees in de supermarkt.

en het is natuurlijk niet zo dat de situatie meteen verandert als iemand stopt met het eten van vlees. Maar een ander gekend principe is: als je iets wil veranderen, begin dan bij jezelf.
nee
als nu de meeste mensen geen vlees meer gaan eten is het simpel er zijn gigantisch veel varkens kippen enz in de bio industrie die worden dan omdat er geen vraag naar is en niet luceratief om ze nog in leven te laten gewoon afgeslacht
Met citaat reageren
Oud 27-08-2004, 10:57
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Tja, heel zielig, maar je verandert er toch niks aan.

Je kan wel vegetariër worden, maar dan is dat hoogstens voor je eigen gevoel... er worden heus niet minder dieren door gedood.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2004, 10:59
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
OPGEROTH schreef op 27-08-2004 @ 11:38 :
Hmm ik heb ook eczeem, maar ik zie geen verband met zuivel. Eerder met weersomstandigheden. maar overconsumptie is altijd slecht natuurlijk.
Ik las het eens ergens. Maar overconsumptie heb je al snel denk ik. De glazen melk die je steeds drinkt, melk in koekjes, gebak etc. En ook andere soort frisdrank met melk enzo.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 27-08-2004, 11:04
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
M@rco schreef op 27-08-2004 @ 11:57 :
Tja, heel zielig, maar je verandert er toch niks aan.

Je kan wel vegetariër worden, maar dan is dat hoogstens voor je eigen gevoel... er worden heus niet minder dieren door gedood.
Als alle vegetariers (900.000) in NL weer verder gaan eten met vlees. Dan zouden er 60 miljoen dieren (als het niet meer is) al bij moeten komen voor alleen het vlees al.

Als je vegetarier word en vele meer, dan red je niet alleen de dieren, maar ook het milieu en de mensen.
Denk aan al het regenwoud wat weg moet voor het vee, voor het veevoer (soja, papaja, granen). En als er minder vee is dan is er minder voer nodig en dat voer kan naar afrika enzo. Met 10% minder kan amerika al diverse afrikaanse landen eten geven. In principe is er al genoeg voedsel (2 x zoveel als nodig), maar dat komt er alleen niet.

Als jij werkt en je baas beslist dat je de helft van het huidige loon gaat verdienen. Denk je dan ook dat je er dan niks aan kan doen?
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 27-08-2004, 11:16
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Citaat:
TechXP schreef op 27-08-2004 @ 12:04 :
Als alle vegetariers (900.000) in NL weer verder gaan eten met vlees. Dan zouden er 60 miljoen dieren (als het niet meer is) al bij moeten komen voor alleen het vlees al.
Leuke cijfertjes, heb je daar ook een bron voor?
Citaat:
Als je vegetarier word en vele meer, dan red je niet alleen de dieren, maar ook het milieu en de mensen.
Denk aan al het regenwoud wat weg moet voor het vee, voor het veevoer (soja, papaja, granen). En als er minder vee is dan is er minder voer nodig en dat voer kan naar afrika enzo. Met 10% minder kan amerika al diverse afrikaanse landen eten geven. In principe is er al genoeg voedsel (2 x zoveel als nodig), maar dat komt er alleen niet.
Ik dacht dat dit over de bio-industrie ging en niet over regenwoud in 1 of ander zuid-amerikaans land? En bovendien, ik denk dat de westerse landen, als ze dat echt zouden willen, sowieso genoeg zouden kunnen missen om afrikaanse landen eten te geven. Het probleem is dat wij teveel aan onszelf denken, ik vind niet dat vee er iets mee te maken heeft. Als alle directeuren, alleen al in Nederland, 50% van hun salaris inleverden kom je volgens mij al een heel eind.
Citaat:
Als jij werkt en je baas beslist dat je de helft van het huidige loon gaat verdienen. Denk je dan ook dat je er dan niks aan kan doen?
Slechte vergelijking. Dat zou betekenen dat hij zich niet aan de arbeidsovereenkomst houdt en dat ik daar werk van ga maken. Ik heb dan namelijk een contract met dat bedrijf waarin ik een x aantal arbeidsuren en een bijbehorend salaris ben overeengekomen en daar hebben wij ons allebei aan te houden. Ik zie niet in wat dat met vlees te maken heeft

Begrijp me niet verkeerd, ik vind de hele bio-industrie ook walgelijk. Maar met een lekker stukje scharrelvlees, van een beest wat een goed leven heeft gehad, heb ik absoluut geen problemen. Het is toch volkomen natuurlijk dat dieren andere dieren (of producten daarvan) gebruiken om te overleven?

Wat vind je dan wel niet van, laten we zeggen, een leeuw die een hert grijpt en dat opeet? Wil je dan die leeuw bestraffend toespreken en hem gras laten eten?
Met citaat reageren
Oud 27-08-2004, 11:59
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
M@rco schreef op 27-08-2004 @ 12:16 :
[B]Leuke cijfertjes, heb je daar ook een bron voor?
Je bedoeld van het aantal vegetariers? Of van het aantal dieren?
Dat zijn geloof cijfers van de NVB (vegetariersbond) of van het CBS. Ik weet niet precies. En van het aantal dieren, dat heeft iemand eens berekent dat er 83 dieren per jaar per vegetarier word gered.
Heb geloof wel een link naar die cijfertjes overzicht, maar ik zit nu in Curacao en die links staan gebookmarkt op mijn pc thuis. Ik weet niet of iemand anders de links heeft? Mijn dienst zit er bijna op dus kan niet meer zoeken (misschien zal ik morgen zoeken).

Citaat:
Ik dacht dat dit over de bio-industrie ging en niet over regenwoud in 1 of ander zuid-amerikaans land?
Nou een vegetarier word meer bewust van wat de handelingen voor invloed heeft op de wereld. Zeker als je veel leest erover enzo. De bioindustrie is direct gelinkt met het kappen van regenwoud. Lijkt me dus niet zo dat je ze los moet gaan zien.

Citaat:
En bovendien, ik denk dat de westerse landen, als ze dat echt zouden willen, sowieso genoeg zouden kunnen missen om afrikaanse landen eten te geven.
Ja dat klopt. Denk het ook. We produceren immers 2 keer zoveel voedsel als dat er nodig is.

Citaat:
Het probleem is dat wij teveel aan onszelf denken, ik vind niet dat vee er iets mee te maken heeft.
Deels wel, want ook de bioindustrie heeft invloed op de mensne in de derde wereld. Vanwege het veevoer wat daar verbouwd word, de milieuvervuiling daardoor, de onderbetaalde mensen, etc.
Citaat:
Slechte vergelijking. Dat zou betekenen dat hij zich niet aan de arbeidsovereenkomst houdt en dat ik daar werk van ga maken. Ik heb dan namelijk een contract met dat bedrijf waarin ik een x aantal arbeidsuren en een bijbehorend salaris ben overeengekomen en daar hebben wij ons allebei aan te houden. Ik zie niet in wat dat met vlees te maken heeft
Misschien een slecht voorbeeld. Het gaat erom dat je er wat aan kan doen en dus gaat doen. Je gaat het tenminste proberen. Wat is dat anders hier? Je kan het op zijn minst proberen. Wie weet volgen er straks meer en meer en word het gewoon. 20 jaar geleden wist amper iemand wat een vegetarier was. Nu weet iedereen dat zo goed als. Zie je dan geen vooruitgang?

Citaat:
Begrijp me niet verkeerd, ik vind de hele bio-industrie ook walgelijk. Maar met een lekker stukje scharrelvlees, van een beest wat een goed leven heeft gehad, heb ik absoluut geen problemen. Het is toch volkomen natuurlijk dat dieren andere dieren (of producten daarvan) gebruiken om te overleven?
Scharrelvlees is bioindustrievlees. Kan beter dan biologisch vlees nemen.

Ik zie een leeuw nog niet antilopes houden in kleine hokjes, daarmee de grond, lucht, etc vervuilen en daarnaast regenwoud kappen om voer te verbouwen. Zie je dat in de natuur?

Daarnaast zie je een leeuw eigenlijk niet tig dieren doden en dan er maar 1 van gebruiken. De mensen doden een hele hoop dieren om het aanbod te creeren (goedkoop) en dus ook meer vraag creeeren etc. Mensen nemen kortom meer dan nodig en hoeveel geeft de mens terug? Eigenlijk weinig. Een stuk regenwoud weg met de ontelbare dieren en planten. Wat geven we terug? Af en toe een lullig boompje.
Er is geen harmonie bij de bioindustrie. Het is vernietigend.

In principe heb ik geen problemen met vlees eten ofzo opzich. Maar de manier waarop de mens bezig is is de reden dat ik veganist ben.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 27-08-2004, 12:28
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
En toch blijf ik lekker vlees eten
Bij mijn werk hebben we genoeg eendagskuikens die we aan de roofvogels voeren, is dat dan ook zielig? Dan hoor je ze zo leuk kwetteren en dan plots is zijn koppie er af
Uilen peuteren eerst de darmen er uit, ook leuk.

Sorry, maar ik kan hier echt niet meer serieus over blijven. Ok, het is zielig wat er gebeurt, maarja, er worden ook mensen verkracht waarvan de daders vrij rondlopen. Tja, wat zou ik daar op zeggen; accepteer het
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine

Laatst gewijzigd op 27-08-2004 om 12:38.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2004, 12:45
MickeyV
MickeyV is offline
Lieve Eend, accepteren dat er narigheid bestaat is wat anders dan actief bijdragen tot die narigheid. Houd dat onderscheid toch goed voor ogen!
__________________
"Wen von den praktischen Juristen überfällt nicht manchmal das tiefe Gefühl der Leere und des Ungenügenden seiner Beschäftigung?" von Kirchmann
Met citaat reageren
Oud 27-08-2004, 13:24
11568
11568 is offline
Citaat:
MickeyV schreef op 26-08-2004 @ 23:39 :
Zeer juist, getallenmeisje!
En ik heb nog wel zo'n hekel aan wiskunde!
Met citaat reageren
Oud 27-08-2004, 13:30
11568
11568 is offline
Misschien wil ik ook veganistisch gaan leven, dan wel als ik het huis uit ben. Mijn ouders houden nu wel genoeg rekening met me.
Maar is het dan niet zo dat je werkelijk ALLES moet gaan aanpassen en je producten heel verspreid moet gaan kopen? En hoe zit het met chocola, is daar ook een vervanger voor?

En biologische zuivel: in welk opzicht lijden de dieren daaronder?
Met citaat reageren
Oud 27-08-2004, 15:03
Anadyomenè
Anadyomenè is offline
http://www.petatv.com/tvpopup/video....=wm&speed=_med

Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:39.