Oud 16-10-2006, 21:10
Verwijderd
Het ziet eruit als te weinig, zeker voor een man. Het is desondanks wel mogelijk dat je wat aankomt omdat je een tijd lang zo weinig hebt gegeten, maar dan zul je daarna stabiliseren.

Voor een man raadt het Voedingscentrum 7 boterhammen per dag aan. Hoewel je dat niet lekker vindt, is dat dus toch wel aan te raden. Ook een kwestie van wennen, heb ik zelf wel gemerkt, dus misschien kun je het toch proberen.

Het is een goed idee om 's ochtends meer te gaan eten. Je kunt gerust 2 extra boterhammen eten naast je snee roggebrood. Je kunt eventueel ook wel wat aanvullen met knackebrod of wat muesli, als je moeite hebt met het ontbijt. Extra fruit kan geen kwaad. Misschien iets meer avondeten, 1 bord lijkt mij te weinig. Eet je wel zo'n 250 gram aardappelen, 200 gram groenten en 100 gram vlees? Hoeft natuurlijk niet precies en ook niet elke dag, maar gemiddeld is het een goede richtlijn.
Oud 16-10-2006, 21:13
dennis018
dennis018 is offline
ja avond eten haal ik zeker die hoeveeleid..

alleen over dag aankomen..
Ik eet allemaal vrij magere producten op dit moment.. kan je daar dan ook van aankomen ?

En een extra pakje sultana of zoiets ipv 1 boterham is zeker ook niet echt goed?
Oud 16-10-2006, 21:16
liek88
Avatar van liek88
liek88 is offline
in plaats van niet nee maar sultana is per definitie niet slecht
je eet idd vrij mager, behalve dan die 48+ kaas
Oud 16-10-2006, 21:48
Mara
Mara is offline
@dennis: Meer brood, misschien vind je dat lekkerder als je 'speciaal' brood haalt? Bolletjes oid?
Oud 17-10-2006, 21:28
dennis018
dennis018 is offline
Mwa bolletjes zijn niet echt mijn ding, Ik hou van Lekker volkoren/meergranen brood
Oud 17-10-2006, 21:32
Mara
Mara is offline
Dat dan. Brood dat je lekker vindt in ieder geval.
Oud 20-10-2006, 11:59
100%hallal
Avatar van 100%hallal
100%hallal is offline
Ik ben afgelopen maandag begonnen met 'gezond en niet teveel eten'. Ben benieuwd hoe lang ik het vol ga houden. Er hoeft maximaal maar 4/5 kg af, dus dat valt nog wel mee. Ik probeer nu te ontbijten, lunchen, dineren, twee fruittussendoortjes of mueslireep ofzo en 's avonds na 8en niet meer te eten.

edit: en natuurlijk liters water op een dag

Laatst gewijzigd op 20-10-2006 om 23:20.
Oud 20-10-2006, 17:04
Verwijderd
Citaat:
100%hallal schreef op 20-10-2006 @ 11:59 :
Ik ben afgelopen maandag begonnen met 'gezond en niet teveel eten'. Ben benieuwd hoe lang ik het vol ga houden. Er hoeft maximaal maar 4/5 kg af, dus dat valt nog wel mee. Ik probeer nu te ontbijten, lunchen, dineren, twee fruittussendoortjes of mueslireep ofzo en 's avonds na 8en niet meer te eten.
klinkt goed . Ik ga dinsdag naar de diëtiste toe, ben zeer benieuwd en kijk er eigenlijk wel naar uit: er móét nu iets veranderen.
Oud 21-10-2006, 18:18
samiej
Avatar van samiej
samiej is offline
Ik heb vandaag een mars reep op en een klein zakje autodrop en 's avonds aardappelschijfjes met mayonaise en gehaltballetjes in pindasaus,, oh nu is er morgen vast weer 2 kilo bij grr

zit ff in een dip
Oud 21-10-2006, 19:09
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Citaat:
samiej schreef op 21-10-2006 @ 18:18 :
Ik heb vandaag een mars reep op en een klein zakje autodrop en 's avonds aardappelschijfjes met mayonaise en gehaltballetjes in pindasaus,, oh nu is er morgen vast weer 2 kilo bij grr

zit ff in een dip
Oh, c'mon, daar is toch niets raars aan?
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Oud 21-10-2006, 19:48
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
samiej schreef op 21-10-2006 @ 18:18 :
Ik heb vandaag een mars reep op en een klein zakje autodrop en 's avonds aardappelschijfjes met mayonaise en gehaltballetjes in pindasaus,, oh nu is er morgen vast weer 2 kilo bij grr

zit ff in een dip
zoek hulp... dit soort dingen passen beter op psychologie...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 21-10-2006, 20:58
Fayelinde.
Avatar van Fayelinde.
Fayelinde. is offline
Ik las in de Humo een artikel dat 1 op de 5 jongeren last heeft van een gestoord eetpatroon. Dit klopt, als ik kijk naar veel meisjes die ik ken, die hongeren zichzelf uit. Maar ik las ook dat veel jongeren last hebben van 'binge eating', enorme vreetbuien is dat toch?

Ik ben een beetje bang aan het worden dat i khier ook last van krijg. Ik heb zoiets, als ik bv. een zak chips koop 'dat alles op moet'. Hierdoor koop en eet ik zo weinig mogelijk snoep, en eet ik sla als ik een zogenaamde vreetbui heb. Weet iemand door welk gedrag zulke vreetbuien komen en wat je er aan kan doen?
Oud 21-10-2006, 21:40
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Fayelinde. schreef op 21-10-2006 @ 20:58 :
Ik las in de Humo een artikel dat 1 op de 5 jongeren last heeft van een gestoord eetpatroon. Dit klopt, als ik kijk naar veel meisjes die ik ken, die hongeren zichzelf uit. Maar ik las ook dat veel jongeren last hebben van 'binge eating', enorme vreetbuien is dat toch?

Ik ben een beetje bang aan het worden dat i khier ook last van krijg. Ik heb zoiets, als ik bv. een zak chips koop 'dat alles op moet'. Hierdoor koop en eet ik zo weinig mogelijk snoep, en eet ik sla als ik een zogenaamde vreetbui heb. Weet iemand door welk gedrag zulke vreetbuien komen en wat je er aan kan doen?
Een keer een zak chips leegeten is geen vreetbui, dat is gewoon lekker en dat mag best. Wel wanneer je na die zak chips nog een pakje stroopwafels, de hele koektrommel, alle chocolade in huis opeet.
Bij mij komt het door te weinig eten. Als ik niet om de paar uur wat brood eet, krijg ik trek, zeker rond 4 uur en dan ga ik snoepen en kan ik niet meer stoppen. Ook als ik een tijdje probeer zo gezond mogelijk te eten, komt er een moment dat mijn lichaam alle snoep die ik gemist heb in wil halen... daarom probeer ik gewoon elke dag lekker een koekje, of wat chocolade of chips te eten, zodat het niet de spuigaten uitloopt.

Ik weet niet hoeveel je eet, maar uitgaande van 2000 cal die een vrouw per dag nodig heeft, kun je 10 boterhammen eten. Dan heb je echt geen trek meer in wat lekkers. Heb je dat wel, neem je nog een boterham, want kennelijk heb je dan meer nodig die dag...

En oppassen om niet uit verveling of gewenning te eten. Eet bewust. Niet voor de tv, niet achter de computer. Als je bewust eet, dan heb ik altijd het idee, dat je hersenen ook door hebben dat je gegeten hebt...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 21-10-2006, 21:48
Fayelinde.
Avatar van Fayelinde.
Fayelinde. is offline
Hmm, na die zak chips heb ik ook het gevoel dat ik enooorm veel heb gegeten, ik heb het hier over een grote zak. Vooral omdat ik die dag al 'gewoon' heb gegeten. Het is ook zo dat ik weet van mezelf dat ik geen vettig spul kan eten, en last krijg van mijn maag/darmen erna. En toch eet ik het.

Maar die tip van niet eten tijdens tv kijken is wel goed, ik heb net altijd trek tijdens televisiekijken .
Oud 21-10-2006, 22:24
Verwijderd
Citaat:
Fayelinde. schreef op 21-10-2006 @ 20:58 :
Ik ben een beetje bang aan het worden dat i khier ook last van krijg. Ik heb zoiets, als ik bv. een zak chips koop 'dat alles op moet'.
Dat heet bodemdrang (dank u, Theo Maassen) en vrijwel ieder mens heeft er last van
Oud 22-10-2006, 09:27
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Fayelinde. schreef op 21-10-2006 @ 21:48 :
Hmm, na die zak chips heb ik ook het gevoel dat ik enooorm veel heb gegeten, ik heb het hier over een grote zak. Vooral omdat ik die dag al 'gewoon' heb gegeten. Het is ook zo dat ik weet van mezelf dat ik geen vettig spul kan eten, en last krijg van mijn maag/darmen erna. En toch eet ik het.

Maar die tip van niet eten tijdens tv kijken is wel goed, ik heb net altijd trek tijdens televisiekijken .
maar brood kun je in principe onbeperkt eten, zolang je niet al je boterhammen met chocopasta oid besmeert...

Koop anders zo'n grote zak chips met van die kleine zakjes. Dan heb je gewoon een portie en op een gegeven moment is die zak leeg...

overgens heb ik dan soms de neiging dat ik er 2 moet eten, voordat ik vind dat ik genoeg chips heb gegeten, maar dan nog is het minder dan een grote zak, de drempel ligt hoger)

Sowieso heb ik met mezelf afgesproken dat op dagen dat ik sport en in het weekend, dat ik dan gewoon mag eten waar ik zin in heb... want als je jezelf dingen gaat verbieden, wordt het nog aantrekkelijker en krijg je nog meer zin in die dingen...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 22-10-2006, 12:24
Verwijderd
Als mensen veel last hebben van 'eten zonder er bij na te denken', dus geen vreetbui maar gewoon rustig gedachteloos iets opeten omdat het nu eenmaal voor ze staat, krijgen ze wel eens het advies dat ze alleen nog mogen eten aan de keukentafel. Dat zou je ook met jezelf afspreken. Aan tafel een zak chips leeg eten is toch lang niet zo gezellig .
Oud 22-10-2006, 14:20
*saartje87*
Avatar van *saartje87*
*saartje87* is offline
Citaat:
samiej schreef op 21-10-2006 @ 18:18 :
Ik heb vandaag een mars reep op en een klein zakje autodrop en 's avonds aardappelschijfjes met mayonaise en gehaltballetjes in pindasaus,, oh nu is er morgen vast weer 2 kilo bij grr

zit ff in een dip

WAT wil je hier mee?!! ... horen van iedrereen dat het veel te weinig is!? ga eten!
Oud 22-10-2006, 16:46
zeep007
Avatar van zeep007
zeep007 is offline
ik denk dat ze eerder alleen de ongezonde dingen op heeft genoemd die ze heeft gegeten hoor. Ze heeft vast wel meer gegeten dan dat.
Oud 22-10-2006, 19:54
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
zeep007 schreef op 22-10-2006 @ 16:46 :
ik denk dat ze eerder alleen de ongezonde dingen op heeft genoemd die ze heeft gegeten hoor. Ze heeft vast wel meer gegeten dan dat.
gezien haar verleden, denk ik van niet...

maar ja, dit hoort hier verder niet
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 22-10-2006, 20:53
zeep007
Avatar van zeep007
zeep007 is offline
aah ok, dat weet ik allemaal ook niet
Oud 23-10-2006, 16:48
Verwijderd
Ik las trouwens in het Psychologie Magazine een goede tip: Een vrouw dieette altijd en het lukte maar niet om af te vallen, tot iemand zei dat ze alles mocht eten wat ze wilde: als ze het maar écht heel graag wilde. En vanaf dat moment viel ze af, want zo kon ze genieten van de echt lekkere dingen zonder zich schuldig te voelen, en vroeg ze zich vaak af of ze nou écht heel veel zin had in die hele zak chips of om nog meer chocola te eten terwijl ze eigenlijk geen honger meer had.

Het zal allicht niet voor iedereen werken, maar als je het redelijk consequent volhoudt ("ik wil nu wel automatisch de zak leegeten, maar eigenlijk heb ik niet eens meer zín in chips") denk ik dat het best kan werken.
Oud 24-10-2006, 11:20
Verwijderd
Ik ga vanavond een half uur/drie kwartier banenzwemmen, dus ik neem aan dat ik dan vandaag iets meer zou moeten eten.
Met 6 boterhammen, 1 bolletje, avondeten en vanavond een paar stukjes chocola kom ik op 1441 kcal, lijkt me te weinig om ook nog te gaan zwemmen vanavond.
Weet iemand hoeveel ik vandaag binnen moet krijgen? Ik wil dus wel afvallen, maar op een gezonde manier. Alvast bedankt!
Oud 24-10-2006, 11:29
Mara
Mara is offline
Ik zou voor 1800/1900 kcal gaan. Je verbrand 300 gok ik met zwemmen, kom je netto nog op 1500
Oud 24-10-2006, 11:31
Verwijderd
Oké bedankt!
maar een paar boterhammen meer eten dan
Oud 24-10-2006, 11:55
Verwijderd
Ik heb een vraagje, ik ga nu al geruime tijd naar een diëtiste en dat gaat ook allemaal heel goed, ik ben al ruim 40 kilo kwijt. Maar nu merk ik dat ze me de laatste tijd steeds ''minder te eten geeft''
Zo weinig dat ik kritiek krijg van mijn omgeving.
Ik weet dat het niet de bedoeling is om hier te gaan posten wat je iedere dag eet maar ik wil er even een voorbeeld bijzetten, ik hoop dat dat wel oké is
Zo heb ik bijvoorbeeld voor vandaag voorgeschreven gekregen;

Ontbijt; 2 boterhammen met 1 plak kaas, 1 glas melk
Tussendoor; 1 mandarijn
Lunch; 3 boterhammen 1 kalkoenfilet, 1 kipfilet, 1 kaas me mosterd
Tussendoor; 1 mok drink bouillon
Diner ; nasi (rijst met groentes)
Avondsnack; mandarijnen


Als ik het zo zie vind ik het niet zo weinig maar ik merk het wel heel erg aan reacties om me heen dat het weinig is. Ik sport 2 uur per dag, misschien ook wel handig om erbij te vermelden

Ik zou graag willen weten wat jullie ervan vinden?
Oud 24-10-2006, 12:14
Verwijderd
2u per dag sporten en dan maar 5 boterhammen?
dat lijkt mij inderdaad wel heel weinig ja..
Oud 24-10-2006, 12:19
Mara
Mara is offline
Citaat:
Hecatomb schreef op 24-10-2006 @ 11:55 :
Ik heb een vraagje, ik ga nu al geruime tijd naar een diëtiste en dat gaat ook allemaal heel goed, ik ben al ruim 40 kilo kwijt. Maar nu merk ik dat ze me de laatste tijd steeds ''minder te eten geeft''
Zo weinig dat ik kritiek krijg van mijn omgeving.
Ik weet dat het niet de bedoeling is om hier te gaan posten wat je iedere dag eet maar ik wil er even een voorbeeld bijzetten, ik hoop dat dat wel oké is
Zo heb ik bijvoorbeeld voor vandaag voorgeschreven gekregen;

Ontbijt; 2 boterhammen met 1 plak kaas, 1 glas melk
Tussendoor; 1 mandarijn
Lunch; 3 boterhammen 1 kalkoenfilet, 1 kipfilet, 1 kaas me mosterd
Tussendoor; 1 mok drink bouillon
Diner ; nasi (rijst met groentes)
Avondsnack; mandarijnen


Als ik het zo zie vind ik het niet zo weinig maar ik merk het wel heel erg aan reacties om me heen dat het weinig is. Ik sport 2 uur per dag, misschien ook wel handig om erbij te vermelden

Ik zou graag willen weten wat jullie ervan vinden?
Poeh, dat is inderdaad erg weinig. Zéker met twee uur sport.
Vraag je dietiste anders eens wat er achter zit. Zeg dat je je zorgen maakt dat je te weinig eet.

Het is niet zo weinig dat je meteen gigantische problemen zal ondervinden. Punt is wel dat als je 'klaar' bent, je niet normaal meer kan eten omdat je dan wel weer aan gaat komen. Dat lijkt me níet de bedoeling!
Oud 24-10-2006, 14:37
da leentjuh
Avatar van da leentjuh
da leentjuh is offline
Ik heb een probleempje met mijn darmen, hoef geen heel topic te openen dus vraag het hier wel.
Ik moet mijn hele leven al colonspoelen (soort van klisma)
Dit doe ik dus ook, alleen laatste tijd heb ik behoorlijke diarree iedere keer.
Nu wordt zelfs mn eten niet meer fatsoenlijk verteerd, het eten ziet er als het eruit komt er nog net zo uit als voordat ik het opat zeg maar.
Iemand een ideetje hoe dit komt? Ik slik de laatste tijd wel loperamide als ik een diarreeaanval heb, misschien heeft dat er iets mee te maken?
Moet ik de dokter maar weer eens gaan bellen?

vrij genant dit trouwens
__________________
Dat dan weer wel.
Oud 24-10-2006, 14:52
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
als je zelf appeltaart maakt, zit er nogal een zooi (room)boter en (basterd)suiker in. weet iemand mss hoe je die grote hoeveelheden kunt omzeilen?

en: tot hoelang kun je een gekookt eitje eten? ik laat ze nml perongeluk nog wel eens wat te lang doorkoken .
Oud 24-10-2006, 15:05
Verwijderd
Citaat:
=zwart wit= schreef op 24-10-2006 @ 14:52 :
als je zelf appeltaart maakt, zit er nogal een zooi (room)boter en (basterd)suiker in. weet iemand mss hoe je die grote hoeveelheden kunt omzeilen?

en: tot hoelang kun je een gekookt eitje eten? ik laat ze nml perongeluk nog wel eens wat te lang doorkoken .
Volgens mij maakt het niet zo uit als je een ei lang doorkookt, is juist beter dan een zachtgekookt eitje omdat daar nog wel eens salmonella-bacteriën in kunnen zitten.

Op de vraag van de appeltaart kan ik geen antwoord geven, geen idee.
Oud 24-10-2006, 15:10
Mara
Mara is offline
Citaat:
=zwart wit= schreef op 24-10-2006 @ 14:52 :
als je zelf appeltaart maakt, zit er nogal een zooi (room)boter en (basterd)suiker in. weet iemand mss hoe je die grote hoeveelheden kunt omzeilen?

en: tot hoelang kun je een gekookt eitje eten? ik laat ze nml perongeluk nog wel eens wat te lang doorkoken .
Dat eerste kan niet. Je zou misschien bakzoetstof en magere boter oid kunnen gebruiken, maar dat lijkt me nou niet bepaald lekker. Ik vind dat sowieso belachelijk, als je dan een keer appeltaart eet moet je ook gewoon lekkere appeltaart eten.

Het maakt niet uit hoe lang je een ei kookt, het is alleen de vraag of 't na verloop van tijd nog lekker is
Oud 24-10-2006, 17:35
Verwijderd
Je kunt er op zich wel gewoon zo minder boter in doen. Dan smaakt de korst wel wat droger, maar het blijft taart. Maar ik vind het ook onzin.
Oud 24-10-2006, 18:02
liek88
Avatar van liek88
liek88 is offline
hmm ja slaat eigenlijk nergens op.. mn verjaardag komt dr binnenkort aan en zat al te bedenken of ik dan eventueel een 'taart' zou kunnen maken die ik wel durf te eten. Maja als dat dan zo moeilijk moet dan maar geen taart.

Nog een vraagje over het avondeten.. Welke hoeveelheid calorieen voor het avondeten is 'normaal'? Wat is echt het minimale? (ik eet geen toetje dus dat niet meegerekend dan )
Oud 24-10-2006, 18:04
Verwijderd
Citaat:
liek88 schreef op 24-10-2006 @ 18:02 :
hmm ja slaat eigenlijk nergens op.. mn verjaardag komt dr binnenkort aan en zat al te bedenken of ik dan eventueel een 'taart' zou kunnen maken die ik wel durf te eten. Maja als dat dan zo moeilijk moet dan maar geen taart.

Nog een vraagje over het avondeten.. Welke hoeveelheid calorieen voor het avondeten is 'normaal'? Wat is echt het minimale? (ik eet geen toetje dus dat niet meegerekend dan )
Je kunt misschien een cake bakken en daar een plakje van nemen? Dat lijkt me nog tamelijk 'veilig'

En als ik zo rondkijk op het receptendeel van de albert heijn site is tussen de 400 en 800 kcal normaal voor een avondmaaltijd exclusief toetje.
Oud 24-10-2006, 18:04
Mara
Mara is offline
Of gewoon wel taart omdat je maar 1x in 't jaar jarig bent? Je er dus een keer overheen zetten?
Oud 24-10-2006, 18:11
liek88
Avatar van liek88
liek88 is offline
Hmm ik verzin nog wel wat op die taart hoop ik.. Duurt gelukkig nog eventjes
Zit ik gelukkig goed met het avondeten: haal ondertussen de 400 wel zo ongeveer
Oud 24-10-2006, 18:15
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
400 Is wel heel weinig hoor, 600 lijkt me normaal gemiddeld.
Oud 24-10-2006, 18:17
liek88
Avatar van liek88
liek88 is offline
Maar als je portie groente, aardappelen en vlees hebt dan haal je dat toch niet?? Of je moet elke dag pasta-maaltijden gaan eten..
Oud 24-10-2006, 18:22
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Je porties groter maken? 150 gram aardappels en 150 gram groente is sowieso te weinig.
Oud 24-10-2006, 18:27
liek88
Avatar van liek88
liek88 is offline
Weeg niet meer alles af maar eet sowieso wel meer dan 150gr Maar dan haal je het alsnog niet: groente en aardappels: 200kcal + stukje vlees ongeveer 200kcal
Of zit ik dr nou helemaal naast?
Oud 24-10-2006, 18:36
Mara
Mara is offline
Dan eet je het absolute minimum en erg weinig, mager vlees.
Oud 24-10-2006, 19:07
Verwijderd
klopt, Meelfriek.

ik heb deze middag 175gr quornblokjes gegeten, een zakje rijst voor één persoon (ongekookt 62gr) en een stoomzakje spinazie met tomaten (300gr) van Iglo, en dat is ongeveer 600kcal (goeie dieet-hoeveelheid, vind ik zo). Als je die quorn (wat uit zichzelf al verschrikkelijk 'mager' is) vervangt door normaal vlees haal je makkelijk 700 of zelfs 800 kcal volgens mij.

+/- 400 kcal, dat eet ik als ontbijt en als avondeten, dus is wel heel weinig voor een volledige warme maaltijd in mijn ogen
Oud 24-10-2006, 19:13
Verwijderd
Op zich kán 400 wel, maar dat is niet gemiddeld.
Ik heb vandaag pasta gegeten, met een saus van allerlei groenten en en klein blikje tomatenpuree, een groenteburger en wat geraspte kaas.
Normaal gesproken zitten in een saus wel iets meer kcal geloof ik, en een vleesvervanger is ook vaak minder kcal-rijk dan gewoon vlees.
ik vind zelf 5-600 wel gemiddeld en lager of hoger in kcal kan.
Oud 24-10-2006, 19:14
Mara
Mara is offline
Ach, ik zit ook wel eens aan de 400. Toevallig mager vlees, een groente die ik niet zo lekker vind ..
Komt echter maar zelden voor. Meestal krijg ik iets van 500 kcal binnen, omdat ik vrij weinig aardappels eet (lust ik niet zo graag). Als ik pasta of iest met rijst eet komt ik juist weer heel hoog uit
Oud 24-10-2006, 19:21
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
ik eet vaak kant en klaar en dat is ongeveer 800. Normaal ga ik voor 80 gr ongekookte rijst, kipburger/hamburger oid en satésaus en groente. Of aardappels met sausje, groente en vlees. Dan kom je toch op minimaal 600 uit...

maar ja, droge aardappels, met quorn en sla is idd weinig...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 24-10-2006, 19:24
Verwijderd
hoeveel gram is ongekookte pasta als het gekookt is? wilde net uitrekenen op caloriechecker, maar volgens mij berekent die kcal ongekookt, want 150 gram is daar maar 141 kcal..volgens mij klopt dat niet.

Edit: maar ik weet natuurlijk ook alleen hoeveel gram ik ongekookt eet, dus het zal wel kloppen. maar het lijkt mij zo weinig?
Oud 24-10-2006, 19:28
Verwijderd
Citaat:
Ave schreef op 24-10-2006 @ 19:24 :
hoeveel gram is ongekookte pasta als het gekookt is? wilde net uitrekenen op caloriechecker, maar volgens mij berekent die kcal ongekookt, want 150 gram is daar maar 141 kcal..volgens mij klopt dat niet.

Edit: maar ik weet natuurlijk ook alleen hoeveel gram ik ongekookt eet, dus het zal wel kloppen. maar het lijkt mij zo weinig?
100 gram ongekookte pasta wordt ongeveer 200-250 gram gekookte pasta, afhankelijk van hoe lang je het kookt. Daarbij heeft het nog even veel calorieën als 100 gram ongekookte natuurlijk, want er is alleen maar water bij gekomen.
Oud 24-10-2006, 19:32
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 24-10-2006 @ 19:28 :
100 gram ongekookte pasta wordt ongeveer 200-250 gram gekookte pasta, afhankelijk van hoe lang je het kookt. Daarbij heeft het nog even veel calorieën als 100 gram ongekookte natuurlijk, want er is alleen maar water bij gekomen.
ja, daar kwam ik dus ook net achter
maar t is dus 150 gr ongekookt, is 135 kcal dan niet heel weinig ??
Oud 24-10-2006, 19:33
Verwijderd
Citaat:
Ave schreef op 24-10-2006 @ 19:32 :
ja, daar kwam ik dus ook net achter
maar t is dus 150 gr ongekookt, is 135 kcal dan niet heel weinig ??
ja, dat zal het aantal caloriën voor gekookte pasta zijn
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Voeding, Gewicht & Gezondheidtopic #26
Balance
500 08-09-2012 19:00
Lichaam & Gezondheid Voeding- en Gezondheidstopic #16
Bloem
500 05-02-2007 18:12
Lichaam & Gezondheid omgekeerde eetstoornis
Experium
19 08-06-2005 16:49
Psychologie Het-grote-lucht-je-hart-topic #29
ilse
490 03-06-2005 02:38
Lichaam & Gezondheid Het Grote Voedings- en Gezondheidstopic #53
Mara
501 22-05-2005 11:16


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:46.