Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-12-2000, 20:22
marilyne
marilyne is offline
BEDANK HEEJ!
Maarre ik ben hier niet weer om ruzie te maken met 'de rest', ik wou alleen ff vragen wat jullie van kcv vinden. ik zal maar niet eerst mijn mening geven, voordat ik mensen boos maak.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-12-2000, 20:26
mif
mif is offline
Ik zal het je maar eerlijk zeggen, ik vind het helemaal niks. Ik heb op school CKV en KCV en ik moet zeggen dat ik CKV nog leuker vind dan KCV. Het enige wat ik nog redelijk leuk vond, was het lezen van tragedies e.d., maar de rest...

------------------
'You have to have respect for someone who can spell February, even if he spells it wrong.' -Rabbit
__________________
'You have to have respect for someone who can spell February, even if he spells it wrong.' -Rabbit
Met citaat reageren
Oud 19-12-2000, 20:48
Sikamikanico
Avatar van Sikamikanico
Sikamikanico is offline
Ik vind KCV wel leuk, ook de handelingsdelen (zover ik die gedaan heb). Maar Ckv lijkt me ook wel weer leuk, maar bij ons op school is het een van de twee.
__________________
http://www.scholieren.com
Met citaat reageren
Oud 20-12-2000, 15:58
Ellun
Avatar van Ellun
Ellun is offline
Ik vind KCV heel leuk, ook nar het museum gaan enzo. CKV heb ik niet, je hebt een van de twee, maar ik hoor van iedereen dat het een afschuwelijk stom vak is.
__________________
As long as I know how to love, I know I'm alive
Met citaat reageren
Oud 20-12-2000, 16:27
Verwijderd
Citaat:
J@SPER schreef:
Ik vind KCV wel leuk, ook de handelingsdelen (zover ik die gedaan heb). Maar Ckv lijkt me ook wel weer leuk, maar bij ons op school is het een van de twee.
Jappie ga je naar L*orfeo van Monteverdi in Januari.. dat scheelt je ook weer een handelingsdeel.

------------------
Well, the thing on my mind right now isn't the good coffee in my cup, it's the dead guy in my garage.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2000, 16:43
mif
mif is offline
Citaat:
Ellun schreef:
Ik vind KCV heel leuk, ook nar het museum gaan enzo. CKV heb ik niet, je hebt een van de twee, maar ik hoor van iedereen dat het een afschuwelijk stom vak is.
Ik doe geen gymnasium, maar VWO met Latijn, dan moet je (bij ons op school tenminste) beide vakken volgen.

------------------
'You have to have respect for someone who can spell February, even if he spells it wrong.' -Rabbit
__________________
'You have to have respect for someone who can spell February, even if he spells it wrong.' -Rabbit
Met citaat reageren
Oud 20-12-2000, 18:20
Onbekende
Avatar van Onbekende
Onbekende is offline
Wij hebben in de vierde een soort proef van KCV gehad. Maar het was allemaal erg vaag, niemand had er eigenlijk zin in de lerares had nog niet helemaal door hoe het allemaal moest en wij snapten er niks van wat het allemaal inhield.

Ik heb er dus weinig plezier aan beleefd.
__________________
May the best day of your past be the worst of your future!
Met citaat reageren
Oud 20-12-2000, 19:10
Alexander
Alexander is offline
Mwha.. Mij lijkt KCV leuker (ik volg CKV).

KCV leer je tenminste nog wat over filosofie enzo.. En over de oude tragedies, enzovoorts.

En voor CKV ? Dan moet je naar 10 voorstellingen in 1 jaar (waarbij de lerares er ook nog 4 plant: zo kom ik op 14!), je doet allerlei dingen, maar weet eigenlijk niet waarvoor.

Op zich is CKV zeer interessant. De uitvoering is alleen bar slecht, in ieder geval op mijn school.
__________________
'Twas brillig, and the slithy toves did gyre and gimble in the wabe: all mimsy were the borogoves, and the mome raths outgrabe.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2000, 16:43
Optima
Avatar van Optima
Optima is offline
KCV is erg leuk op onze school
wat we doen? niets..

voorgaand jaar hebben we wel het thema'het paleis op de Dam'behandeld, en kregen we nogal veel theorie, voornamelijk rondom de cyclus van de trojaanse oorlog.

Maar dit jaar gaan we beginnen met het opvoeren van een tragedie namelijk heracles. Erg leuk, maskertjes maken etc.( mijn leraar bleek verborgen schildertalenten te hebben)

__________________
When I eventually met Mr Right I had no idea that his first name was Always..
Met citaat reageren
Oud 21-12-2000, 16:54
Ellun
Avatar van Ellun
Ellun is offline
Citaat:
Optima schreef:

Maar dit jaar gaan we beginnen met het opvoeren van een tragedie namelijk heracles. Erg leuk, maskertjes maken etc.( mijn leraar bleek verborgen schildertalenten te hebben)

lijkt me erg leuk, een tragedie opvoeren, ik zal het eens voorstellen op school...

__________________
As long as I know how to love, I know I'm alive
Met citaat reageren
Oud 22-12-2000, 13:15
Sikamikanico
Avatar van Sikamikanico
Sikamikanico is offline
Citaat:
Phreshness schreef:
Jappie ga je naar L*orfeo van Monteverdi in Januari.. dat scheelt je ook weer een handelingsdeel.

ik zie net iets over een opera, ik ga wel als dat nog kan. Maar ik moet nog steeds m'n verslag van Euridice et Orpheo inleveren..
__________________
http://www.scholieren.com
Met citaat reageren
Oud 24-12-2000, 21:17
skatefamke
skatefamke is offline
heracles??? hihi wat grappig.. wij hebben in de vierde een soort proef-kcv gedaan (konden de leraren op ons oefenen hoe ze het aanpakken moesten, we zijn nl de laatste lichting oude stijl) en toen hebben we met een groepje een heraclestoneelstukje bedacht. ik geloof heracles en de appels der hesperiden ofzo.. ik was heracles! echt heel grappig hadden we het gemaakt (ja vind ik dus..), ook met nieuwe elementen erin, zoals een foto van nereus, nereus de zeegod .
wauw, dat waren nog eens tijden..
en leuk detail: we hadden een 9 of een 9,5 , dat weet ik niet meer
__________________
give me one reason to be beautiful
Met citaat reageren
Oud 25-12-2000, 12:42
Onbekende
Avatar van Onbekende
Onbekende is offline
Citaat:
skatefamke schreef:
ook met nieuwe elementen erin, zoals een foto van nereus, nereus de zeegod .
wauw, dat waren nog eens tijden..
en leuk detail: we hadden een 9 of een 9,5 , dat weet ik niet meer
Volgens mij hadden we een 9,5.
Ik geloof niet dat het toneelstukje helemaal klassiek verantwoord was, maar we hebben er veel lol mee gehad. Ik liep rond met een vergiet op mijn hoofd. Ik stelde Athena voor, maar we hadden geen helm.
__________________
May the best day of your past be the worst of your future!
Met citaat reageren
Oud 28-12-2000, 21:59
skatefamke
skatefamke is offline
volgens mij hadden we eerst een 9 en toen dat andere groepje (met die video) een 9,5 bleek te hebben, mochten wij ook opeens een 9,5... zoiets....

ook leuk was atlas met een lekke strandbal op zijn rug

ik weet nog heel goed dat ik appels goudkleurig moest verven de avond van te voren...
__________________
give me one reason to be beautiful
Met citaat reageren
Oud 06-01-2001, 11:46
beestje
beestje is offline
ik heb kcv en ik vind het echt vreselijk saai, maar dat komt doordat ik een cultuurbarbaar ben vrees ik....
__________________
*front anti-slaap* *lid van AntiBreezerFront**bieeeeeeeeer*
Met citaat reageren
Oud 07-01-2001, 10:07
Artemis-oud
Artemis-oud is offline
Citaat:
skatefamke schreef:
volgens mij hadden we eerst een 9 en toen dat andere groepje (met die video) een 9,5 bleek te hebben, mochten wij ook opeens een 9,5... zoiets....

ook leuk was atlas met een lekke strandbal op zijn rug

ik weet nog heel goed dat ik appels goudkleurig moest verven de avond van te voren...
Die 9,5 was trouwens ook niet erg moeilijk om te halen. Ik geloof dat zij graag heel erg hoog gaf en altijd wel iets uitzocht waardoor je weer hoger kreeg. Ook makkelijk te beinvloeden trouwens.
In dat toneelstuk was ik geloof ik nereus; een van de hesperiden en de koning ( ik ben nu even de naam kwijt; het begint met een E. Hij was de opdrachtgever van Heracles) Ik had het even wat aan de drukkere kant, maar het was wel leuk!
Met citaat reageren
Oud 07-01-2001, 10:10
Onbekende
Avatar van Onbekende
Onbekende is offline
Citaat:
Artemis schreef:
en de koning ( ik ben nu even de naam kwijt; het begint met een E. Hij was de opdrachtgever van Heracles)
Eurystheus.
__________________
May the best day of your past be the worst of your future!
Met citaat reageren
Oud 09-01-2001, 10:14
skatefamke
skatefamke is offline
die goede oude tijden....
__________________
give me one reason to be beautiful
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:32.