Oud 09-07-2012, 16:05
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Of het is in ieder geval nog een heel jong muisje (zonder staart amper groter dan het topje van mijn pink en ik heb geen enorme handen). Het liep ineens over de overloop (en ik denk dat mijn moeder 'm al eerder had gevonden, maar die had het beest in een plastic doos zonder deksel gedaan). Gezien er in de schuur een groter en doder exemplaar is (we hebben ook katten ) denk ik dat het wel eens moederloos zou kunnen zijn. En het hoort sowieso niet over de overloop te lopen en zo naïef te zijn niet weg te rennen als ik me in z'n buurt begeef!

In ieder geval: wat kan ik doen om dat beest nog enigszins overlevingskans te bieden? Ik heb het nu in een plastic doos met een deksel gezet met hooi en watten en met gaatjes in de deksel geprikt - oude basisschoolneigingen - en er komkommer, een druif, chocolade en konijnenvoer bij gelegd, maar dat eet ie geen van allen. Ik vermoed omdat ie nog te jong is om echt goed te kunnen bijten/kauwen? Hij dronk geloof ik wel van melk toen ik dat in een lepel onder z'n neus schoof. Moet ik misschien kijken of ik konijnenvoer kan vermalen en dat door water gooien en kijken of ie het dan eet?
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-07-2012, 16:47
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
De kans is echt miniem dat hij het overleeft. Als het beestje nog zo klein is, is de kans groot dat hij dingen als konijnenvoer en dergelijke nog niet eens kan verteren. En muizenmelk is nu eenmaal niet verkrijgbaar in poedervorm, en koemelk is lichtelijk anders van samenstelling.

Ik ben bang dat je niet zo veel voor het beestje kan doen, Emmeke .
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 09-07-2012, 18:55
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Hm. Jammer! Misschien moet ik 'm dan maar gewoon in de tuin loslaten en het beste ervan hopen (ook al is ie nog zo jong). Hij leeft nu wel nog in ieder geval.
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Met citaat reageren
Oud 09-07-2012, 18:57
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Nouja, dat je hem al kon pakken is al een slecht teken . En ik zou hem terug zetten op de plek waar je hem hebt gevonden, maar aangezien dat de overloop is, lijkt me de tuin inderdaad een goed alternatief.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 09-07-2012, 19:00
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Hij is nu wel actiever dan toen ik 'm vond! Het kost nu meer moeite hem in dat bakje te houden (zodra ik de deksel opendoen gaat ie piepen en probeert hij eruit te klimmen) dan het koste om 'm erin te stoppen. En eerst kon ik in principe ook de deksel eraf laten zonder dat hij een poging deed weg te rennen.
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Met citaat reageren
Oud 09-07-2012, 19:41
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Oh, kijk eens aan .
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 11-07-2012, 11:38
Jackdaw
Jackdaw is offline
Citaat:
Of het is in ieder geval nog een heel jong muisje (zonder staart amper groter dan het topje van mijn pink en ik heb geen enorme handen). Het liep ineens over de overloop (en ik denk dat mijn moeder 'm al eerder had gevonden, maar die had het beest in een plastic doos zonder deksel gedaan). Gezien er in de schuur een groter en doder exemplaar is (we hebben ook katten ) denk ik dat het wel eens moederloos zou kunnen zijn. En het hoort sowieso niet over de overloop te lopen en zo naïef te zijn niet weg te rennen als ik me in z'n buurt begeef!

In ieder geval: wat kan ik doen om dat beest nog enigszins overlevingskans te bieden? Ik heb het nu in een plastic doos met een deksel gezet met hooi en watten en met gaatjes in de deksel geprikt - oude basisschoolneigingen - en er komkommer, een druif, chocolade en konijnenvoer bij gelegd, maar dat eet ie geen van allen. Ik vermoed omdat ie nog te jong is om echt goed te kunnen bijten/kauwen? Hij dronk geloof ik wel van melk toen ik dat in een lepel onder z'n neus schoof. Moet ik misschien kijken of ik konijnenvoer kan vermalen en dat door water gooien en kijken of ie het dan eet?
Is ie al los? Anders kan je m ook koffiemelk geven dat is denk ik ook wel goed. Of iig beter dan normale melk. En evt. iets van makkelijk te eten vleeswaren zonder al te veel kruiden en specerijen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Flora & Fauna Dier afmaken, zelf.
Verwijderd
170 25-05-2005 19:10


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:17.