Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-12-2018, 19:13
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
En laten we niet vergeten dat Eline niet in haar eentje verantwoordelijk is voor wat de kerkgemeenschap wel of niet doet, katholiek of niet.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-12-2018, 19:28
Verwijderd
Citaat:
En laten we niet vergeten dat Eline niet in haar eentje verantwoordelijk is voor wat de kerkgemeenschap wel of niet doet, katholiek of niet.
Sorry hoor, iemand die het nazisme aanhangt is geen Hitler maar nog steeds een aanhanger van nazisme.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2018, 19:44
Verwijderd
Citaat:
O je doelt nog steeds op katheliek? In dat geval hoef je sowieso niet te bitchen op Eline en haar donaties aangezien ze al aangaf niet katheliek te zijn.
Bijvoorbeeld.. Denk nou gewoon eens even na over dat woord, 'bijvoorbeeld'. En lees wat ik zei over, bijvoorbeeld, Scientology. Wederom ben je af.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2018, 19:54
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Dit is niet een spel ofzo waarbij je kan "afgaan". Dit is gewoon een discussie waar jullie zinloos aan het haten zijn op Elin3. Stop daar gewoon mee! Zij mag zelf bepalen waar zij haar geld aan besteedt. Zij doet er goede dingen mee, dat zijn jullie zaken niet, dus bemoei je er niet mee!
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2018, 20:04
Verwijderd
Citaat:
Dit is niet een spel ofzo waarbij je kan "afgaan".
Waarom niet? Heb jij de regels bepaald? Hebben we een memo gemist?

Citaat:
Dit is gewoon een discussie waar jullie zinloos aan het haten zijn op Elin3. Stop daar gewoon mee! Zij mag zelf bepalen waar zij haar geld aan besteedt. Zij doet er goede dingen mee, dat zijn jullie zaken niet, dus bemoei je er niet mee!
Ik haat niet op haar, ik haat op iedereen die in 2018 het gore lef heeft om in sprookjes te geloven. Als iemand tegen jou zegt dat 'ie een onzichtbaar vriendje heeft, dan lach je die toch uit? Hier is niets anders aan.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2018, 20:15
Saiy
Saiy is offline
Ik vind het (evangeliserend) atheďsme dat ik hier tegen kom op dit forum een stuk haatdragender dan de houding van de christenen die ik persoonlijk ken ...
Met citaat reageren
Oud 21-12-2018, 20:56
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Citaat:
Waarom niet? Heb jij de regels bepaald? Hebben we een memo gemist?


Ik haat niet op haar, ik haat op iedereen die in 2018 het gore lef heeft om in sprookjes te geloven. Als iemand tegen jou zegt dat 'ie een onzichtbaar vriendje heeft, dan lach je die toch uit? Hier is niets anders aan.
1. je hebt geen memo gemist. Alleen een ding: Dit is een forum, geen game! Dus je kan niet afgaan.



2. ik haat niet op de grote smurf, ik haat alleen alle mensen die blauw zijn! Ik lach niemand uit omdat ze een "onzichtbaar vriendje" heeft. Dat heet socialiteit. En een vorm van respect. En het feit dat jij niet vindt dat iets waar is, betekent niet dat iemand anders die wel vindt dat het waar is het "gore lef heeft om in sprookjes te geloven."
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2018, 21:25
Verwijderd
Citaat:
Ik vind het (evangeliserend) atheďsme dat ik hier tegen kom op dit forum een stuk haatdragender dan de houding van de christenen die ik persoonlijk ken ...
Met citaat reageren
Oud 21-12-2018, 22:44
df
Avatar van df
df is offline
Citaat:
(evangeliserend) atheďsme
Anti-papisme is ook religie, zeggen ze dan wel eens (waar ik het overigens niet per se mee eens ben).
__________________
Het kapitalisme is een geweldige vondst en heeft slechts dat ene nadeel dat je geld moet hebben om eraan deel te kunnen nemen.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2018, 00:25
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Citaat:
Bijvoorbeeld.. Denk nou gewoon eens even na over dat woord, 'bijvoorbeeld'. En lees wat ik zei over, bijvoorbeeld, Scientology. Wederom ben je af.
Wow. Je bent gewoon zelf kortzichtig en wilt dat afschuiven op mij. Afijn, ik ga hier niet meer op reageren. Jammer van mijn tijd want je komt toch alleen maar met overgeneralisaties en niet met echte argumenten.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2018, 12:55
Verwijderd
Citaat:
Ik haat niet op haar, ik haat op iedereen die in 2018 het gore lef heeft om in sprookjes te geloven. Als iemand tegen jou zegt dat 'ie een onzichtbaar vriendje heeft, dan lach je die toch uit? Hier is niets anders aan.
Racist!!!!


Christendom is een ras.... oh wacht
Met citaat reageren
Oud 22-12-2018, 13:05
Verwijderd
Ik vind het eigenlijk wel interessante discussie of men (een belangrijk deel van) de donaties van Eline wel echt een schenking aan een goed doel vindt. Is natuurlijk al snel een semantische discussie maar ze steunt haar eigen groep, waar ze actief onderdeel van uitmaakt. Ik geef een maandelijks bedrag aan een stichting die allerlei activiteiten rond MVV regelt - ook maatschappelijke zoals mensen met een kleine beurs of beperking naar MVV laten gaan. Als vast bezoeker heb ik daar natuurlijk ook direct en indirect voordeel van (ze regelen ook sfeeracties bijvoorbeeld), ik zou dat zelf niet gezien hebben als geven aan een goed doel.

Oh en DF ik heb het niet over de supportersvereniging of zo
Met citaat reageren
Oud 22-12-2018, 13:06
Verwijderd
Citaat:
Racist!!!!


Christendom is een ras.... oh wacht
Mensenrassen bestaan biologisch gezien helemaal niet als ik me niet vergis, gristenen een ras noemen is hetzelfde als mensen met een donkere huidskleur een ras noemen.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2018, 13:44
Verwijderd
Citaat:
Ik vind het eigenlijk wel interessante discussie of men (een belangrijk deel van) de donaties van Eline wel echt een schenking aan een goed doel vindt. Is natuurlijk al snel een semantische discussie maar ze steunt haar eigen groep, waar ze actief onderdeel van uitmaakt. Ik geef een maandelijks bedrag aan een stichting die allerlei activiteiten rond MVV regelt - ook maatschappelijke zoals mensen met een kleine beurs of beperking naar MVV laten gaan. Als vast bezoeker heb ik daar natuurlijk ook direct en indirect voordeel van (ze regelen ook sfeeracties bijvoorbeeld), ik zou dat zelf niet gezien hebben als geven aan een goed doel.

Oh en DF ik heb het niet over de supportersvereniging of zo
Wat is dan de definitie van een goed doel? Volgens mij is bijna alles een doel en is aan jou te bepalen wat je goed vindt en wat niet. Ik denk dat een van de weinige harde eisen is dat het je niet recht geeft op iets, geen abonnement of zo.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2018, 13:49
cartman666
Avatar van cartman666
cartman666 is offline
Ik vind dat best klinken als een goed doel. Mensen met een kleine beurs of beperking naar MVV laten gaan. Het is mooi dat je er zelf ook wat aan hebt, maar voor mij hoeft een goed doel niet 100% altruďstisch te zijn.



Ras is een slecht gedefinieerde term. Komt nog bij dat we het in het Nederlands gebruiken voor zowel "race" en "breed". https://www.sciencemag.org/news/2015...ved-white-skin Voor de liefhebber.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2018, 14:27
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Sorry hoor, iemand die het nazisme aanhangt is geen Hitler maar nog steeds een aanhanger van nazisme.
Maar die heeft niet het bevel gegeven tot het vergassen van mensen.

Ik word gewoon een beetje moe van dat gezeik op haar en haar geloof. Ik zou persoonlijk nooit geld aan de kerk geven, maar het is niet mijn geld. Zij wordt er blij van, dus laat gaan.

Inb4 Kazet, dit is legaal en hoef je niet te vergelijken met baby’s verkrachten oid.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2018, 14:35
Verwijderd
Citaat:
Maar die heeft niet het bevel gegeven tot het vergassen van mensen.
Wtf? Slaat dit op Hitler of op nazi's?

Genoeg nazi's die het bevel gaven en het ook zelf deden.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2018, 14:37
Verwijderd
Citaat:
Maar die heeft niet het bevel gegeven tot het vergassen van mensen.
Nee, maar iemand die NAMBLA ondersteunt zonder verder veroordeeld te zijn voor wat dan ook laat ik niet alleen met mijn neefjes. En mensen die het wel zouden toelaten die moeten ze opsluiten. Zo simpel is het gewoon. Betrokkenheid is betrokkenheid.

Citaat:
Ik word gewoon een beetje moe van dat gezeik op haar en haar geloof. Ik zou persoonlijk nooit geld aan de kerk geven, maar het is niet mijn geld. Zij wordt er blij van, dus laat gaan.
Ik heb me expres afzijdig gehouden van die verdere discussie en hak nu gewoon op domme argumentatie.

Citaat:
Inb4 Kazet, dit is legaal en hoef je niet te vergelijken met baby’s verkrachten oid.
Euhh, andersom; alleen omdat iets legaal is vanuit traditie maakt het niet plotseling okay.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2018, 14:38
Verwijderd
En waar de fuck zien jullie gansmeeuwaal voor aan
Met citaat reageren
Oud 22-12-2018, 14:38
Verwijderd
Ja Eline moet zelf weten wat ze doet, maar ik ben wel van mening dat geen enkele religie mijn stuiver verdient, aangezien er in de kerk het geloof gepredikt wordt en prediken en preken van het geloof ben ik een tegenstander van.

Dat is het enige wat ik er dubbel aan vind.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2018, 14:46
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Nee, maar iemand die NAMBLA ondersteunt zonder verder veroordeeld te zijn voor wat dan ook laat ik niet alleen met mijn neefjes. En mensen die het wel zouden toelaten die moeten ze opsluiten. Zo simpel is het gewoon. Betrokkenheid is betrokkenheid.


Ik heb me expres afzijdig gehouden van die verdere discussie en hak nu gewoon op domme argumentatie.


Euhh, andersom; alleen omdat iets legaal is vanuit traditie maakt het niet plotseling okay.
Gelovigen met nazis vergelijken is ook wel weer extreem. Ik snap wel wat je bedoelt an sich, maar het is háár geld. En ze geeft aan te weten dat het goed terecht komt, prima toch.

Ik vond je al verdacht stil ja

Maar we hebben het nu niet over “is de kerk oké”, want daar heb ik ook wel wat in te zeggen. Het gaat er nu om wat de fuck het iemand uitmaakt waar zij haar eigen geld aan spendeert. Ongeacht of dat vanuit tradities vanuit huis gebeurt of niet.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2018, 14:58
Verwijderd
Citaat:
Gelovigen met nazis vergelijken is ook wel weer extreem. Ik snap wel wat je bedoelt an sich, maar het is háár geld. En ze geeft aan te weten dat het goed terecht komt, prima toch.
Maar ik vergelijk ze niet met nazis, ik gebruik een voorbeeld om aan te tonen dat de redenatie rammelt. Vind ik gelovigen verder nazis? Ja. Dat vind ik en ik vind dat ze nooit in een positie van macht mogen komen. Oh, u gelooft in sprookjes? Sorry u bent niet geschikt voor dit vak omdat u zeggenschap gaat krijgen over meer dan nul mensen.

Citaat:
Maar we hebben het nu niet over “is de kerk oké”, want daar heb ik ook wel wat in te zeggen. Het gaat er nu om wat de fuck het iemand uitmaakt waar zij haar eigen geld aan spendeert. Ongeacht of dat vanuit tradities vanuit huis gebeurt of niet.
Nee, de kerk is niet okay.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2018, 15:04
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Maar ik vergelijk ze niet met nazis, ik gebruik een voorbeeld om aan te tonen dat de redenatie rammelt. Vind ik gelovigen verder nazis? Ja. Dat vind ik en ik vind dat ze nooit in een positie van macht mogen komen. Oh, u gelooft in sprookjes? Sorry u bent niet geschikt voor dit vak omdat u zeggenschap gaat krijgen over meer dan nul mensen.


Nee, de kerk is niet okay.
Mike Pence wat een engnek.

Daar zijn we het over eens. En als Eline zou roepen dat ik naar de hel ging voor mijn biseksualiteit of zelfverminking (piercings/tattoos) of whateverthefuck, was zij ook niet oké geweest. Maar dat doet ze niet en ze gaat met mij altijd de discussie aan over bepaalde dingen in de bijbel (want geloof het of niet, zij is het ook niet eens met al die mongolen die shit alleen maar letterlijk nemen als het hen goed uitkomt), dus Eline is in mijn ogen wel oké. Gewoon, als mens
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2018, 15:22
Verwijderd
Citaat:
Wat is dan de definitie van een goed doel? Volgens mij is bijna alles een doel en is aan jou te bepalen wat je goed vindt en wat niet. Ik denk dat een van de weinige harde eisen is dat het je niet recht geeft op iets, geen abonnement of zo.
Ja, dat het voornamelijk puur altruďsme is of zo? Eline doet vanalles met haar kerk, ik ga naar wedstrijden van MVV. Ik besef dat het lastig is daar een harde lijn in te trekken, zoals zo veel dingen is het niet zwart-wit. Hulp aan Myanmar klinkt als een goed doel wat mij betreft maar van het geld worden ook gebouwen gehuurd die zij gebruikt, sprekers betaald en dergelijke. Dat is juist eerder te vergelijken met het door jou genoemde abonnement.

Vinden mensen hier de postcodeloterij ook een goed doel? De helft van je inleg gaat naar “goede doelen” vind ik best vergelijkbaar met mijn MVV ding of Elines kerk, eigenlijk.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2018, 15:23
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Bijzonder! Kreeg je de keuze tussen de twee procedures of ben je daar niet eens gekomen in de workflow?
Zo ver kwam het niet maar ik heb wel informatie gehad. Aferese met injecties vooraf is tegenwoordig standaard. Punctie onder narcose doen ze alleen als afereren niet lukt.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 22-12-2018, 15:39
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Ja, dat het voornamelijk puur altruďsme is of zo? Eline doet vanalles met haar kerk, ik ga naar wedstrijden van MVV. Ik besef dat het lastig is daar een harde lijn in te trekken, zoals zo veel dingen is het niet zwart-wit. Hulp aan Myanmar klinkt als een goed doel wat mij betreft maar van het geld worden ook gebouwen gehuurd die zij gebruikt, sprekers betaald en dergelijke. Dat is juist eerder te vergelijken met het door jou genoemde abonnement.

Vinden mensen hier de postcodeloterij ook een goed doel? De helft van je inleg gaat naar “goede doelen” vind ik best vergelijkbaar met mijn MVV ding of Elines kerk, eigenlijk.
Ik vind de gemeenschap in stand houden persoonlijk ook heel belangrijk, ook wanneer ik zelf niet ga/ mee-eet/ naar een spreker kom luisteren. Het is natuurlijk dubbel, want ik maak met grote regelmaat wel gebruik van die faciliteiten, maar tegelijkertijd is die gemeenschap er ook voor de sociale en praktische functie. Wat dat betreft draag ik juist vaker bij dan dat ik gebruik maak van de mogelijkheden. Ik maak tijd vrij om als vrijwilliger de site bij te houden, help mensen met bijvoorbeeld het begrijpen van brieven van de gemeente, een CV maken en motivatie brieven schrijven, het oefenen van hun Nederlands. Dat is ook een bijdrage aan een in mijn ogen "goed doel". Iets doen voor je medemens.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 22-12-2018, 15:53
Verwijderd
Citaat:
Mike Pence wat een engnek.

Daar zijn we het over eens. En als Eline zou roepen dat ik naar de hel ging voor mijn biseksualiteit of zelfverminking (piercings/tattoos) of whateverthefuck, was zij ook niet oké geweest. Maar dat doet ze niet en ze gaat met mij altijd de discussie aan over bepaalde dingen in de bijbel (want geloof het of niet, zij is het ook niet eens met al die mongolen die shit alleen maar letterlijk nemen als het hen goed uitkomt), dus Eline is in mijn ogen wel oké. Gewoon, als mens
Ik kijk ook altijd eerst naar de persoon maar iemand die oprecht gelooft dat Lord of the Rings waar is neem ik gewoon niet serieus, no matter what.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2018, 16:02
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Ik kijk ook altijd eerst naar de persoon maar iemand die oprecht gelooft dat Lord of the Rings waar is neem ik gewoon niet serieus, no matter what.
Maar dat is niet erg, je hoeft ook niet iedereen maar serieus te nemen. Het is gewoon het gebash waar ik issues mee heb! Dat is alles en jij was het nu niet, maar jij reageerde nu wel
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2018, 19:53
Verwijderd
Citaat:
Ja, dat het voornamelijk puur altruďsme is of zo? Eline doet vanalles met haar kerk, ik ga naar wedstrijden van MVV. Ik besef dat het lastig is daar een harde lijn in te trekken, zoals zo veel dingen is het niet zwart-wit. Hulp aan Myanmar klinkt als een goed doel wat mij betreft maar van het geld worden ook gebouwen gehuurd die zij gebruikt, sprekers betaald en dergelijke. Dat is juist eerder te vergelijken met het door jou genoemde abonnement.

Vinden mensen hier de postcodeloterij ook een goed doel? De helft van je inleg gaat naar “goede doelen” vind ik best vergelijkbaar met mijn MVV ding of Elines kerk, eigenlijk.

De postcodeloterij zelf is geen goed doel, maar doordat mensen aan die loterij meedoen wordt er wel veel meer aan goede doelen gegeven dan anders.
Ik vind het geld aan de kerk geven niet hetzelfde als een abonnement. Naar de kerk is gratis, je hoeft niet te doneren. En het geld wat je geeft, geeft je niet meer recht om in de kerk te zijn dan een ander. Breedtesport financieren vind ik ook een goed doel, dus als jij aan MVV betaalt en zij regelen daarvoor evenementen voor de voetbaljeugd of een nieuw krachthonk dan telt dat voor mij als een goed doel. Als jij een kaartje koopt voor de voetbalwedstrijd, en je daarmee recht hebt om te kijken naar spelers die van dat geld betaald worden, in een stadion dat van dat geld gefinancierd is, is het wat anders.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2018, 03:43
Verwijderd
Citaat:
iemand die oprecht gelooft dat Lord of the Rings waar is neem ik gewoon niet serieus, no matter what.


Dit voorbeeld heeft mij weleens fysieke klappen opgeleverd
Met citaat reageren
Oud 23-12-2018, 07:34
Verwijderd
Citaat:
Ik vind de gemeenschap in stand houden persoonlijk ook heel belangrijk, ook wanneer ik zelf niet ga/ mee-eet/ naar een spreker kom luisteren. Het is natuurlijk dubbel, want ik maak met grote regelmaat wel gebruik van die faciliteiten, maar tegelijkertijd is die gemeenschap er ook voor de sociale en praktische functie. Wat dat betreft draag ik juist vaker bij dan dat ik gebruik maak van de mogelijkheden. Ik maak tijd vrij om als vrijwilliger de site bij te houden, help mensen met bijvoorbeeld het begrijpen van brieven van de gemeente, een CV maken en motivatie brieven schrijven, het oefenen van hun Nederlands. Dat is ook een bijdrage aan een in mijn ogen "goed doel". Iets doen voor je medemens.
Citaat:
De postcodeloterij zelf is geen goed doel, maar doordat mensen aan die loterij meedoen wordt er wel veel meer aan goede doelen gegeven dan anders.
Ik vind het geld aan de kerk geven niet hetzelfde als een abonnement. Naar de kerk is gratis, je hoeft niet te doneren. En het geld wat je geeft, geeft je niet meer recht om in de kerk te zijn dan een ander. Breedtesport financieren vind ik ook een goed doel, dus als jij aan MVV betaalt en zij regelen daarvoor evenementen voor de voetbaljeugd of een nieuw krachthonk dan telt dat voor mij als een goed doel. Als jij een kaartje koopt voor de voetbalwedstrijd, en je daarmee recht hebt om te kijken naar spelers die van dat geld betaald worden, in een stadion dat van dat geld gefinancierd is, is het wat anders.
Hmmm ja ik was waarschijnlijk wat te streng dan. Jullie hebben me overtuigd bijkomend voordeel dat ik meer aan goede doelen doe dan ik zelf dacht
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Wegwijzen & Voorstellen Stemmen voor het goede doel!
Ruben&Sam
1 05-03-2011 00:18
Werk, Geld & Recht Geef jij als scholier al een goede doelen?
shuraa
36 05-11-2009 15:42
De Kantine Goede doelen
Missy
43 15-05-2009 12:02
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Misbruik door Goede doelen onder de loep
Gatara
12 05-09-2007 23:21
De Kantine goede doelen?
snoopy
59 05-09-2006 16:56
De Kantine Goede doelen
Mea Culpa
62 16-05-2004 14:51


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:40.