Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-08-2011, 13:16
michellewhoelse
Avatar van michellewhoelse
michellewhoelse is offline
Hallo!
Ik ben een meisje van 14, en ga dinsdag () beginnen aan een nieuw jaar op 4 VWO.
Ik heb het profiel C&M gekozen, met Frans, Duits, aardrijkskunde en tekenen (waar natuurlijk ook nog de standaard vakken bij zitten).
Ik ben altijd een uitblinker geweest in Engels, en ik vind het een geweldige taal. Ik zou later ook graag een universitaire studie in Engels gaan volgen.
Nu heb ik ieder jaar het probleem, dat wij allemaal regeltjes moeten leren die ik allang kan toepassen / snap.
Vorig jaar (3VWO) kreeg ik extra opdrachten voor 6VWO, die gingen me goed af.
Nu wil ik graag zorgen dat mijn Engels optimaal is voordat ik afstudeer, maar op welke manier (behalve goed mijn best blijven doen / extra opdrachten vragen) kan ik dit doen?
Ik lees al mijn boeken in het Engels, luister veel muziek, kijk alleen Engelse films zonder ondertiteling. Maar ik mis de uitdaging erin .
Kan iemand hierbij helpen?
__________________
The world would be a lonely place, without the ones that put a smile on your face.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-08-2011, 19:20
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Je kunt altijd 'moeilijkere' boeken gaan lezen. En (nieuws)artikels lezen, misschien? En verder, zoek/vind iemand waarmee je Engels kunt praten. Want dat is een vak apart, Engels vlot/goed kunnen praten.

Maar, wat voor soort uitdaging zoek je dan?
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2011, 19:22
Verwijderd
Als de opdrachten van VWO6 je goed afgingen kun je misschien al een keer oefenexamens of oude examens gaan maken? Ik weet niet of je dat al geprobeerd hebt, maar dat is wel iets wat je zou kunnen doen .
Met citaat reageren
Oud 27-08-2011, 23:13
Anke---
Anke--- is offline
Ga bijvoorbeeld een Camebridge examen halen zoals het FCE of het CAE. Misschien bieden ze zoiets wel gewoon aan op jou school. Het kost wel vaak wat extra, ik hoop dat je dat er voor over hebt. Die examens houden trouwens in dat je getest wordt in Listening, Writing, Speaking en Reading en Use of English. Vooral Writing vind ik intressant, want je leert om goede gestructureerde essays, letters and narratives te schrijven.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2011, 15:40
Asemoon
Asemoon is offline
Citaat:
Je kunt altijd 'moeilijkere' boeken gaan lezen. En (nieuws)artikels lezen, misschien? En verder, zoek/vind iemand waarmee je Engels kunt praten. Want dat is een vak apart, Engels vlot/goed kunnen praten.

Maar, wat voor soort uitdaging zoek je dan?
Ik ben het hiermee eens. Er zijn altijd lastige boeken en teksten. Als je een boek met moeilijk taalgebruik wil, lees dan bijvoorbeeld Wuthering Heights. Vraag je docent voor lastige boeken of teksten.

Verdere kunnen woordenlijsten natuurlijk helpen om je woordenschat uit te breiden.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2011, 15:50
Definite
Avatar van Definite
Definite is offline
Hi!

Wetenschappelijke literatuur lezen

En als je een echte 'die hard' bent ga je voortaan elke vorm van communicatie in het Engels doen, doe alsof je een exchange student bent uit Engeland
__________________
Mind over Matter
Met citaat reageren
Oud 29-08-2011, 19:39
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Ik vind die oefenexamens wel een goede, evenals de boeken. Ik zou je docent Engels vragen voor input, misschien kan hij/zij je extra werk geven dat moeilijker is. Ik neem toch aan dat docenten dit soort enthousiasme alleen maar toejuichen!
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Met citaat reageren
Oud 29-08-2011, 19:39
Verwijderd
Wilde ik tegen haar Engels praten op msn, is ze er niet!
Met citaat reageren
Oud 29-08-2011, 20:39
michellewhoelse
Avatar van michellewhoelse
michellewhoelse is offline
Nou bedankt iedereen! Ik denk wel dat ik iets heb aan deze tips. Ik heb sowieso al meerdere vrienden in Schotland die zeggen : I keep forgetting you are actually Dutch. Dus het spreken/typen gaat me goed af.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2011, 21:08
Verwijderd
Dat is echt heel mooi . Ik hoop dat je er wat aan hebt, en je je niet al te erg gaat vervelen dit jaar bij Engels .
Met citaat reageren
Oud 01-09-2011, 10:02
Verwijderd
Ik zou wat meer energie in Frans/Duits stoppen Dat is dan waarschijnlijk wel een uitdaging
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Vertaler Engels - welke studierichting???
VincentFernande
12 27-03-2012 19:56
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Master opleidingen volgend jaar in Engels
Verwijderd
65 06-04-2004 16:56
Verhalen & Gedichten Engels (jeweetwel, met vleugeltjes)
tacidvs
16 04-11-2002 09:39
Verhalen & Gedichten Engel met geduld (deel 1 & 2) en "Engel van me"
star9
3 03-02-2002 19:47
Verhalen & Gedichten Engel met geduld..
star9
7 17-01-2002 21:08
ARTistiek de engel brak in de hemel binnen
murwari
11 12-07-2001 22:11


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:19.