Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-10-2006, 13:54
Mara
Mara is offline
Nee, zoals Larry Flint al zei is er sowieso 'niks aan de hand'. Het kan echt geen kwaad, ook al eet je altijd witte pasta.
Oud 26-10-2006, 14:09
liek88
Avatar van liek88
liek88 is offline
Ok fijn om te weten, hoef ik daar niet zo panisch meer over te doen Als je al die voedingssite's moet geloven kom je bij wijze van spreken harstikke aan ofzo als je het een keer zou eten
Oud 26-10-2006, 14:11
Mara
Mara is offline
Je moet ook niet al die voedingssites nalezen. Of naar al die lui op televisie luisteren. Als je al die adviezen op zou volgen zou je alleen nog maar sla mogen eten. Of eigenlijk ook niet, want dat is vast bespoten waardoor je kanker krijgt. Dan is water ook slecht voor je want daar zit vast teveel zout in.
Oud 26-10-2006, 15:14
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
jij sport sowieso veel, sporters eten juist veel pasta, zodat ze veel energie hebben...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 26-10-2006, 15:26
liek88
Avatar van liek88
liek88 is offline
ik mag nog maar 3 keer per week sporten dus dat valt nog wel mee

Maar idd ik eet ook meestal pasta/rijst maaltijden op de dagen dat ik moet sporten, geeft toch wat meer energie/gevuld gevoel ja dan aardappels.
Oud 29-10-2006, 15:48
slaagroom
slaagroom is offline
tis hier stil zeg
nou pff bij mij lukt het niet meer!! ik ben vorig jaar en het jaar daarvoor heel langzaam 5 kilo afgevallen door gezond eten veel sporten gewoon met die eetschemas die hier altijd staan en op voedingscentrum
maar ikk an het niet meer!
heb de hele zomer veel gezopen en gegeten en niet echt opgelet
en zit weer op 67 kg bij 1.72
en ik was op me laagste gewicht 61
maar heb geprobeerd om weer om de 2 uur te eten en weer regelmatig te sporten maar ik val niks af grr frustratie
__________________
...
Oud 29-10-2006, 17:29
liek88
Avatar van liek88
liek88 is offline
je lichaam heeft even tijd nodig om aan die regelmaat te wennen
Oud 30-10-2006, 07:01
Verwijderd
Je bent nu op dezelfde manier aan het afvallen als vorig jaar, dus tegen honderd gram per week? Dus door elke dag één yoghurtje of één koekje te laten staan, bij wijze van spreken? Tuurlijk val je dan niet merkbaar af. Je hoeft maar één keer in de week een pak friet te eten ipv 'gewoon eten' en je "inspanning" is ongedaan gemaakt. Wil je iets sneller / merkbaar afvallen kan je in mijn ogen beter drie- of vierhonderd kcal per dag minder eten, en anders moet je niet zeuren dat je niet afvalt
Oud 31-10-2006, 14:56
Maija
Avatar van Maija
Maija is offline
Ik ben nu weer een tijdje bezig met een rustig dieet,
Maar ik vroeg me af of er ook een extra eiwit drankje is. Ik zag namelijk laatst een meisje op mijn sportschool dat drinken.
Ik wil niet meteen aan de rare pillen, enz.

Meestal drink ik een glas optimel voor/na het sporten, ik vroeg me af wat jullie mening van zo'n drankje was.

(Ps. dat meisje was geen bodybuilder ofz. maar ze dronk het gewoon om haar spieren beter te laten herstellen en dus mooier resultaat kreeg.)
__________________
Oud 31-10-2006, 15:05
Verwijderd
Citaat:
Maija schreef op 31-10-2006 @ 15:56 :
Ik ben nu weer een tijdje bezig met een rustig dieet,
Maar ik vroeg me af of er ook een extra eiwit drankje is. Ik zag namelijk laatst een meisje op mijn sportschool dat drinken.
Ik wil niet meteen aan de rare pillen, enz.

Meestal drink ik een glas optimel voor/na het sporten, ik vroeg me af wat jullie mening van zo'n drankje was.

(Ps. dat meisje was geen bodybuilder ofz. maar ze dronk het gewoon om haar spieren beter te laten herstellen en dus mooier resultaat kreeg.)
drinkyoghurt is natuurlijk sowieso al een soort 'eiwitdrankje'. Maar er bestaan gewoon van die zakjes met poeder die je kunt oplossen in water of melk. Ik weet niet waar dat te koop is.
Oud 31-10-2006, 17:22
Maija
Avatar van Maija
Maija is offline
oke, bedankt.
Ik ga binnekort wel even kijken bij van die 'gezondheidswinkels'
__________________
Oud 31-10-2006, 18:56
Verwijderd
Citaat:
Maija schreef op 31-10-2006 @ 15:56 :
Ik ben nu weer een tijdje bezig met een rustig dieet,
Maar ik vroeg me af of er ook een extra eiwit drankje is. Ik zag namelijk laatst een meisje op mijn sportschool dat drinken.
Ik wil niet meteen aan de rare pillen, enz.

Meestal drink ik een glas optimel voor/na het sporten, ik vroeg me af wat jullie mening van zo'n drankje was.

(Ps. dat meisje was geen bodybuilder ofz. maar ze dronk het gewoon om haar spieren beter te laten herstellen en dus mooier resultaat kreeg.)
Van een diëtist hoorde ik dat het helemaal niet nodig is om extra eiwitten uit zo'n zakje/shake te nemen als je gewoon sport (en dus niet aan bodybuilding doet).
Oud 31-10-2006, 20:51
Kastanje
Avatar van Kastanje
Kastanje is offline
Ik hoorde laatst dat donkere mensen eigenlijk helemaal niet tegen melk.yoghurt kunnen omat hun lijf dat niet kan verwerken...iemand enig idee hoe dat zit?
Oud 31-10-2006, 21:04
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Kastanje schreef op 31-10-2006 @ 21:51 :
Ik hoorde laatst dat donkere mensen eigenlijk helemaal niet tegen melk.yoghurt kunnen omat hun lijf dat niet kan verwerken...iemand enig idee hoe dat zit?
Lactose-intolerantie is absoluut geen zeldzame aandoening. Meer dan de helft van de mensen met een Afrikaanse of Aziatische achtergrond is lactose-intolerant

Aldus wikipedia. Maar hoe dat precies zit weet ik niet.
Oud 01-11-2006, 04:58
Verwijderd
Als je in de eerste jaren van je leven niet leert wennen aan koemelk, word je bijna zeker lactose-intolerant. In gebieden waar het niet gebruikelijk is om melk te drinken / yoghurt te eten kan dus bijna niemand er tegen. Als deze mensen in Nederland opgroeien en wel zuivel gebruiken als ze klein zijn, kunnen ze er meestal wél tegen.
Oud 02-11-2006, 20:38
Verwijderd
Eigenlijk weet ik niet zo goed of dit het goede topic is, maar ga toch eventjes mijn vraagje stellen.

Bij het eten vanavond deed mn geheemelte nogal pijn. Kleine wondjes die prikte door het zout denk ik. Die wondjes komen natuurlijk ergens van. Mn moeder zei vitaminetekort en dat kan natuurlijk heel goed. Maar, ik heb vanmiddag gebraakt (en maandag ook), zou het daar door kunnen komen? (Ja ik weet dat het heel slecht is en ik werk eraan.)

Hoop dat iemand het weet.

Laatst gewijzigd op 02-11-2006 om 20:46.
Oud 02-11-2006, 21:33
slaagroom
slaagroom is offline
grote kans dat het daardoor komt ja
stop met braken.. je schiet er niks mee op...
alleen zulke vervelende dingen krijg je erdoor
__________________
...
Oud 03-11-2006, 13:53
samiej
Avatar van samiej
samiej is offline
heey

ik wil dus weer een nieuwe poging doen tot afvallen maar dit keer gezond, want ik ben al best veel afgevallen maar dat was ook mede door niet eten en blabla en nu wil ik dus gezond afvallen, en wat mag ik dan wel eten? en hoeveel eten als ontbijt? en in de middag?
dus hoe kan ik gezond afvallen?

xx
Oud 03-11-2006, 14:06
Verwijderd
Citaat:
samiej schreef op 03-11-2006 @ 14:53 :
heey

ik wil dus weer een nieuwe poging doen tot afvallen maar dit keer gezond, want ik ben al best veel afgevallen maar dat was ook mede door niet eten en blabla en nu wil ik dus gezond afvallen, en wat mag ik dan wel eten? en hoeveel eten als ontbijt? en in de middag?
dus hoe kan ik gezond afvallen?

xx
een gezond eetpatroon waarmee je afvalt is bijvoorbeeld:
ontbijt 2 sneetjes belegd brood en een beker melk
tussendoor fruit en een belegde knackebrod
lunch 3 sneetjes belegd brood
tussendoor fruit en een belegde knackebrod
diner 1 stukje vlees/vis/vervanger, en dan de rest van je bord half aardappels en half groenten
als toetje een schaaltje yoghurt
daarbij nog 7 glazen drinken of meer (water, thee, af en toe light frisdrank, af en toe vruchtensap)

Als ontbijt kan ook een flinke kom muesli met yoghurt, of een bord pap. Bij het avondeten kan rijst of pasta met groenten-vlees-saus natuurlijk ook, neem dan gewoon 1 bord. In plaats van knackebrod kan een beschuitje of cracotte of dat soort dingen natuurlijk ook.

Maar eigenlijk vind ik dat het niet verstandig is om op eigen houtje te gaan lijnen als je nog geen 16 bent, en al helemaal niet als je vroeger ooit te streng hebt gelijnd. Als je echt moet afvallen kun je beter naar een dietist gaan.
Als je het toch zelf wil doen, zeg dan in elk geval aan je ouders wat je van plan bent, zodat zij je kunnen steunen.
Oud 04-11-2006, 13:49
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 03-11-2006 @ 15:06 :
een gezond eetpatroon waarmee je afvalt is bijvoorbeeld:
ontbijt 2 sneetjes belegd brood en een beker melk
tussendoor fruit en een belegde knackebrod
lunch 3 sneetjes belegd brood
tussendoor fruit en een belegde knackebrod
diner 1 stukje vlees/vis/vervanger, en dan de rest van je bord half aardappels en half groenten
als toetje een schaaltje yoghurt
daarbij nog 7 glazen drinken of meer (water, thee, af en toe light frisdrank, af en toe vruchtensap)

Als ontbijt kan ook een flinke kom muesli met yoghurt, of een bord pap. Bij het avondeten kan rijst of pasta met groenten-vlees-saus natuurlijk ook, neem dan gewoon 1 bord. In plaats van knackebrod kan een beschuitje of cracotte of dat soort dingen natuurlijk ook.

Maar eigenlijk vind ik dat het niet verstandig is om op eigen houtje te gaan lijnen als je nog geen 16 bent, en al helemaal niet als je vroeger ooit te streng hebt gelijnd. Als je echt moet afvallen kun je beter naar een dietist gaan.
Als je het toch zelf wil doen, zeg dan in elk geval aan je ouders wat je van plan bent, zodat zij je kunnen steunen.
Mee eens. 1 puntje, ik loop nu bij een di"etiste en van haar mag ik 's ochtends geen zuivel omdat daar eel eiwitten in zitten en dan komt je stofwisseling maar langzaam op gang. 's Middags mag het wel.
Oud 04-11-2006, 15:33
liek88
Avatar van liek88
liek88 is offline
Citaat:
lentekriebel schreef op 04-11-2006 @ 14:49 :
Mee eens. 1 puntje, ik loop nu bij een di"etiste en van haar mag ik 's ochtends geen zuivel omdat daar eel eiwitten in zitten en dan komt je stofwisseling maar langzaam op gang. 's Middags mag het wel.
ik denk dat het uiteindelijk er om gaat dat je meer verbrandt dan dat je binnenkrijgt toch? Ik ben veel afgevallen maar dronk wel elke morgen zuivel bij mn ontbijt.
Oud 04-11-2006, 15:35
Verwijderd
Citaat:
liek88 schreef op 04-11-2006 @ 16:33 :
ik denk dat het uiteindelijk er om gaat dat je meer verbrandt dan dat je binnenkrijgt toch? Ik ben veel afgevallen maar dronk wel elke morgen zuivel bij mn ontbijt.
me too
Oud 04-11-2006, 18:17
liek88
Avatar van liek88
liek88 is offline
wanneer kom je nou in feite aan? Alleen als je meer binnenkrijgt dan je verbruikt? Of zijn er nog andere factoren waar het van afhangt? (zoals: onregelmatigheid, ongezond...)
Oud 04-11-2006, 18:19
Larry Flint
Larry Flint is offline
Citaat:
liek88 schreef op 04-11-2006 @ 19:17 :
wanneer kom je nou in feite aan? Alleen als je meer binnenkrijgt dan je verbruikt? Of zijn er nog andere factoren waar het van afhangt? (zoals: onregelmatigheid, ongezond...)
als je meer eet dan je verbruikt, en dan vooral van vet eten omdat dat volgens mij moeilijker is om te verbranden.
__________________
All I'm guilty of is bad taste.
Oud 04-11-2006, 18:24
liek88
Avatar van liek88
liek88 is offline
hmm oke.. dus ik hoef niet bang te zijn aan te komen? Ik eet nu ong 1700kcal op een dag (als ik naar school moet fietsen). Op de dagen dat ik moet sporten probeer ik nog ietsje meer te eten.
Maar ik vind het toch vreemd. Ik kom van 1100kcal. Ik heb rustig opgebouwd maar ben niks aangekomen, eerder nog wat afgevallen. Is het dan gewoon nog niet genoeg?
Oud 04-11-2006, 18:26
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Kennelijk niet he? (Sorry, maar het antwoord op die vragen weet je zelf ook wel. Je eet nog steeds minder dan je normaal gesproken nodig hebt en zeker minder dan je verbruikt, 1+1=2.)
Oud 04-11-2006, 18:28
liek88
Avatar van liek88
liek88 is offline
Tja sorry gevoel gaat vaak tegen mn verstand in...
Oud 07-11-2006, 14:02
Larry Flint
Larry Flint is offline
misschien een hele stomme vraag, maar ik ben dan ook totaal niet van de beta vakken: hoe wordt er berekent wat de voedingswaarden van een product zijn? dus hoeveel calorieën, hoeveel vet, vitamines, mineralen ed?
__________________
All I'm guilty of is bad taste.
Oud 07-11-2006, 14:24
Verwijderd
Citaat:
Larry Flint schreef op 07-11-2006 @ 15:02 :
misschien een hele stomme vraag, maar ik ben dan ook totaal niet van de beta vakken: hoe wordt er berekent wat de voedingswaarden van een product zijn? dus hoeveel calorieën, hoeveel vet, vitamines, mineralen ed?
Hoeveel calorieën wordt berekend aan de hand van de koolhydraten, eiwitten, vetten en alcohol die erin zitten:
1 gram koolhydraten of eiwitten levert 4 kcal, 1 gram vet levert 9 kcal, 1 gram alcohol levert 7 kcal. Een calorie is namelijk een eenheid voor energie (net zoals de Joule) en niet een stofje.

Welke stoffen er in eten zitten kan vast met allerlei chemische proeven worden bepaald, maar ik ben ook niet heel scheikundig aangelegd dus met welke proeven dat gebeurt zou ik niet weten . Misschien meer een vraag voor het exacte vakken - deelforum.
Oud 07-11-2006, 14:28
gurl19
Avatar van gurl19
gurl19 is offline
Ik heb zo'n kennismakingspakket van Topform aangeschaft. Voor 5 euro kon me weinig gebeuren.
Iemand daar ervaring mee?
Ik doe het maar een maandje, heb het ook meteen opgezegd. 50euro is teveel voor een arm studentje. Ik wil wel graag afvallen, maar vooral in het weekend gaat het bij mij helemaal mis.
Oud 07-11-2006, 15:21
Martine1986
Avatar van Martine1986
Martine1986 is offline
Citaat:
gurl19 schreef op 07-11-2006 @ 15:28 :
Ik heb zo'n kennismakingspakket van Topform aangeschaft. Voor 5 euro kon me weinig gebeuren.
Iemand daar ervaring mee?
Ik doe het maar een maandje, heb het ook meteen opgezegd. 50euro is teveel voor een arm studentje. Ik wil wel graag afvallen, maar vooral in het weekend gaat het bij mij helemaal mis.
dit?
Wat ís het uberhaubt? Pillen ofzo?
Volgens mij had je die 5 euro beter ergens anders aan kunnen besteden, of ben je echt al 20 kilo afgevallen?

edit; als je ze daadwerkelijk daar hebt besteld zou ik wel even uitkijken als ik jou was, ze schijnen niet erg betrouwbaar te zijn zie hier bijvoorbeeld
__________________
Blow, Blow me out, I am so sad, I don't know why

Laatst gewijzigd op 07-11-2006 om 15:24.
Oud 07-11-2006, 17:06
Verwijderd
Hoe gezond is stamppot rauwe andijvie met spekjes als je het vet uit de pan met spekjes voor het grootste deel weg laat lopen?
Oud 07-11-2006, 18:22
Verwijderd
Volgens mij net zo gezond als elke andere maaltijd met genoeg groente en aardappels en vlees

Ik vroeg me trouwens af of het kwaad kan als je nooit melk drinkt maar wel regelmatig kaas en yoghurt eet. Hoeveel zuivel heb je per week nodig?
Oud 07-11-2006, 18:24
Mara
Mara is offline
Van m'n 4e tot m'n 15e heb ik geen melk gedronken (lustte het niet) en nauwelijks kaas gegeten. Ik kreeg erg weinig zuivel binnen, ik heb er nooit iets van gemerkt.

Dus als je regelmatig kaas en yoghurt binnen krijgt zal het wel goed zijn hoor Anders kan je altijd nog aan de chocomel
Oud 07-11-2006, 18:47
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Over het nut van zuivel kun je sowieso discussieren, je hebt calcium nodig en nog wat vitamines, maar die kun je ook uit groente, kaas, noten en peulvruchten halen.
Oud 07-11-2006, 21:45
Verwijderd
Dan neem ik aan dat ik er wel aan kom... 't is niet dat ik geen melk lust, ofzo, maar ik krijg het gewoon niet op voor de houdbaarheid over is, dat wordt me te duur. Mijn moeder loopt de hele tijd te zeggen dat ik het wel moet drinken, vandaar dat ik het maar even ging vragen
Oud 08-11-2006, 00:32
Verwijderd
Citaat:
Morgan schreef op 07-11-2006 @ 22:45 :
't is niet dat ik geen melk lust, ofzo, maar ik krijg het gewoon niet op voor de houdbaarheid over is, dat wordt me te duur.
Met een halve liter zal dat toch wel lukken, dat is amper drie glazen (van een beetje normaal formaat)? Maar met kaas en yoghurt ed kom je er ook wel, hoor.
Oud 08-11-2006, 11:25
Verwijderd
Citaat:
Morgan schreef op 07-11-2006 @ 22:45 :
Dan neem ik aan dat ik er wel aan kom... 't is niet dat ik geen melk lust, ofzo, maar ik krijg het gewoon niet op voor de houdbaarheid over is, dat wordt me te duur. Mijn moeder loopt de hele tijd te zeggen dat ik het wel moet drinken, vandaar dat ik het maar even ging vragen
yoghurt is net zo goed als melk
volgens macrobioten zelfs beter
Oud 08-11-2006, 13:57
gurl19
Avatar van gurl19
gurl19 is offline
Citaat:
Martine1986 schreef op 07-11-2006 @ 16:21 :
dit?
Wat ís het uberhaubt? Pillen ofzo?
Volgens mij had je die 5 euro beter ergens anders aan kunnen besteden, of ben je echt al 20 kilo afgevallen?

edit; als je ze daadwerkelijk daar hebt besteld zou ik wel even uitkijken als ik jou was, ze schijnen niet erg betrouwbaar te zijn zie hier bijvoorbeeld
uhm die ja..
Ik heb het wel meteen geblokkeerd via email. Ook een bevestigingsemail teruggehad. Dus ga er eigenlijk wel vanuit dat het is geregeld. Mssn te naief. Ik doe het nog maar een week en verwacht eigenlijk ook geen 20 kilo resultaat haha, blijft er niets over. Maar een kilo ofzo is altijd mooi meegenomen.
Hopen dat ik niet wordt opgelicht
Oud 08-11-2006, 18:28
liek88
Avatar van liek88
liek88 is offline
sorry dat ik hier altijd weer dingen kom vragen over eten, maar het meer eten en het voorzichtig willen uitproberen van 'enge' dingen brengt gewoon veel vragen en onzekerheid met zich mee dus dan is het fijn om de féiten er van te weten

Hoe zit het nou met een toetje na de maaltijd?
Oud 08-11-2006, 18:29
Mara
Mara is offline
Wat denk je zelf?
Oud 08-11-2006, 18:31
liek88
Avatar van liek88
liek88 is offline
ik denk dat die magere vruchtenyoghurts niet zo goed zijn vanwege de vele suikers. Vla enzo is ook niet goed.

nouja laat ook maar zitten ik heb geen zin meer in gezeik dan maar geen toetje
Oud 08-11-2006, 18:48
samiej
Avatar van samiej
samiej is offline
grr, ik weet niet wat ik de laatste tijd heb, maar ik kan me gewoon niet meer inhouden en ik ben dus weer aan het lijnen, maar ik denk ook omdat ik juist geen vette dingen of tussendoortjes mag eten ik de hele tijd aan eten denk waardoor ik juist honger krijg en ik iets moet eten. :?
ik ontbijt wel gewoon, heb elke dag wel gwn een elfuurtje (kan ook sultana of een prince cakeje zijn) en dan middag en avond eten en 1 appel en meer niet (dat wil ik dus) maar ik kan mezelf dan op zo'n moment niet in bedwang houden.

heeft iemand tips?

xx
Oud 08-11-2006, 18:48
liek88
Avatar van liek88
liek88 is offline
wat eten tussen de lunch en het avondeten in.
Oud 08-11-2006, 19:03
samiej
Avatar van samiej
samiej is offline
ik heb net maar weer een klein cakeje van prince op (met kleine stukjes chocola wat erin zit), een droog knackebrood en een appel , het gaat niet echt heel goed vandaag. naja morgen proberen beter te doen.
Oud 08-11-2006, 19:04
liek88
Avatar van liek88
liek88 is offline
probeer dan om de 2 a 3 uur wat te eten. Heeft bij mij uitstekend gewerkt en vooral zoveel mogelijk volkorenproducten eten, dit vult goed en is ook nog eens supergezond.
Oud 08-11-2006, 20:15
Fayelinde.
Avatar van Fayelinde.
Fayelinde. is offline
Wat is voor jou een lunch, of een avondmaaltijd? Met een stukje knackebrood kom je er echt niet dan, eet dan twee borthammen met kaas en sla of iets in die aard, dat vult goed. Je moet ook niet denken aan 'niet eten', als je honger hebt of trek, neem dan een cracker, een stuk fruit, iets gezonds.
Oud 08-11-2006, 20:25
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
samiej schreef op 08-11-2006 @ 20:03 :
ik heb net maar weer een klein cakeje van prince op (met kleine stukjes chocola wat erin zit), een droog knackebrood en een appel , het gaat niet echt heel goed vandaag. naja morgen proberen beter te doen.
probeer eens wat meer te eten, wat meer brood, dat kan nooit kwaad... als je vol zit, heb je ook geen trek meer in snoep...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 08-11-2006, 20:26
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Toetjes zijn toetjes. Zijn prima, ze behoren lekker te zijn. Vruchtenyoghurt is prima, volle vruchtenyoghurt ook. Vla ook. Wissel het gewoon af. Gewone yoghurt met cruesli, kwark ed. Je hoeft niet elke dag vla te eten, maar gewoon af en toe. Maar het is lekker, geniet ervan.
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 08-11-2006, 20:29
Verwijderd
Citaat:
samiej schreef op 08-11-2006 @ 19:48 :
heeft iemand tips?
Niet zo eigenwijs zijn en wat meer eten, een extra boterham of cracker of wat yoghurt of fruit tussendoor kan echt geen kwaad. Je bent 14, je lichaam heeft kennelijk (logisch) meer nodig dan dat het nu krijgt.
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Voeding, Gewicht & Gezondheidtopic #26
Balance
500 08-09-2012 18:00
Lichaam & Gezondheid Voeding- en Gezondheidstopic #16
Bloem
500 05-02-2007 17:12
Lichaam & Gezondheid omgekeerde eetstoornis
Experium
19 08-06-2005 15:49
Psychologie Het-grote-lucht-je-hart-topic #29
ilse
490 03-06-2005 01:38
Lichaam & Gezondheid Het Grote Voedings- en Gezondheidstopic #53
Mara
501 22-05-2005 10:16


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:52.