Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-12-2000, 19:29
Verwijderd
Ik heb het idee dat dat een goede manier is om aggressiviteit de vrije loop te laten.
Stressreleaving als het ware

------------------
In the silent words of the virgin Marie: Come again?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-12-2000, 19:44
Sikamikanico
Avatar van Sikamikanico
Sikamikanico is offline
Ik zou er wel naar kunnen kijken denk ik. Maar ik denk niet dat ik het echt geweldig leuk zou vinden.
__________________
http://www.scholieren.com
Met citaat reageren
Oud 10-12-2000, 19:54
Ellun
Avatar van Ellun
Ellun is offline
Ik zou er ook wel naar kunnen kijken, maar of ik het leuk vind hangt ervan af wie er vechten...
__________________
As long as I know how to love, I know I'm alive
Met citaat reageren
Oud 10-12-2000, 20:19
Verwijderd
Ik vond de vechtscenes in The Gladiator echt fantastisch en ik kon al mijn agressie kwijt. Ik denk dat ik dat in het echt ook wel kwijt kan. Het probleem is dat er daadwerkelijk mensen dood gaan.

------------------
In the silent words of the virgin Marie: Come again?

[Dit bericht is aangepast door Phreshness (10-12-2000).]
Met citaat reageren
Oud 10-12-2000, 20:55
Artemis-oud
Artemis-oud is offline
Ik denk niet dat ik er naar wil of kan kijken. Niet in het echt tenminste. Op televisie en in films is het iets anders, maar ik denk niet dat ik er veel aan zou vinden
Met citaat reageren
Oud 11-12-2000, 16:39
Odicanes Naso
Odicanes Naso is offline
Als ik in de Oudheid had geleefd had ik het vermoedelijk prachtig gevonden, met de hedendaagse ethiek zou ik het echter niet eens durven...

[Dit bericht is aangepast door Odicanes Naso (11-12-2000).]
__________________
Les anciens, monsieur, sont les anciens, et nous sommes les gens de maintenant - Molière.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2000, 18:51
Onbekende
Avatar van Onbekende
Onbekende is offline
Citaat:
Odicanes Naso schreef:
Als ik in de Oudheid had geleefd had ik het vermoedelijk prachtig gevonden, met de hedendaagse ethiek zou ik het echter niet eens durven...

Daar ben ik het mee eens. Als ik in het oude Rome zou leven, zou ik natuurlijk ook naar de gladiatoren gevechten gaan. Puur volksvermaak en ik zou het (vrees ik) prachtig vinden.

Nu moet ik er echter niet aan denken. Het past ook niet meer in deze maatschappij, lijkt me.
__________________
May the best day of your past be the worst of your future!
Met citaat reageren
Oud 11-12-2000, 19:10
Verwijderd
Ik snap dat het niet in de huidige maatschappij past. Maar als ik dan al die oorlogen zie, met al hun lange afstandswapens etc. dan snap ik niet hoe je daar eer uit kan halen. Bij zoiets wel, lijkt mij. In de Verenigde Staten bestaat de ddostraf ook nog, dan vind ik zoiets een beter alternatief

------------------
In the silent words of the virgin Marie: Come again?
Met citaat reageren
Oud 11-12-2000, 19:54
Odicanes Naso
Odicanes Naso is offline
Citaat:
Phreshness schreef:
In de Verenigde Staten bestaat de ddostraf ook nog, dan vind ik zoiets een beter alternatief
Als je uit bent op wraak is dit een 'nuttig' alternatief, het kan bijdragen aan de panem et circenses-politiek.
Het is echter wel een verouderd idee van volksvermaak (al kun je je bij sommige televisieprogramma's de vraag stellen of het wel zo verouderd is).
__________________
Les anciens, monsieur, sont les anciens, et nous sommes les gens de maintenant - Molière.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2000, 20:24
Optima
Avatar van Optima
Optima is offline
Odicanes Naso heeft een zeer goed argument. In de Oudheid werden de spelen inderdaad gehouden om maatschappelijke onrust te voorkomen.

MaarSeneca heeft hier over geschreven. Het is massavermaak, je moest er wel naartoe, ookal vond je het niet leuk, omdat daar alles gebeurde. De netwerken, de sociale contacten DAAR was je kans op succes

zoals zo mooi in the Gladiator wordt gezegd door senator Gracchus:
Citaat:
het kloppende hart van Rome, is niet meer het marmer van de senaat, maar het zand van het colosseum
__________________
When I eventually met Mr Right I had no idea that his first name was Always..
Met citaat reageren
Oud 11-12-2000, 21:10
Sikamikanico
Avatar van Sikamikanico
Sikamikanico is offline
Citaat:
Odicanes Naso schreef:
Als je uit bent op wraak is dit een 'nuttig' alternatief, het kan bijdragen aan de panem et circenses-politiek.
Het is echter wel een verouderd idee van volksvermaak (al kun je je bij sommige televisieprogramma's de vraag stellen of het wel zo verouderd is).
Zoals Jerry Springer?
__________________
http://www.scholieren.com
Met citaat reageren
Oud 11-12-2000, 22:18
Hannibal
Hannibal is offline
Citaat:
Phreshness schreef:
In the silent words of the virgin Marie: Come Again?
Mary met een y flip!

__________________
We are all one. I do not follow a better path, I just follow another path.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2000, 18:24
Verwijderd
Citaat:
Hannibal schreef:
Mary met een y flip!

Uh... Ik heb het nog opgezocht.


------------------
In the silent words of the virgin Marie: Come again?
Met citaat reageren
Oud 16-12-2000, 10:40
Gera
Gera is offline
Discovery documentaire gezien...en het eerste dat afgeschaft werd in de door de barbaren veroverde gebieden waren de gladiatorengevechten. Protest? Nee hoor...
Met citaat reageren
Oud 23-12-2000, 16:47
lovely girl
lovely girl is offline
Ik zou er misschien wel naar kunnen kijken, maar ik zou het niet willen. Wat is daar nou aan een paar mensen die elkaar staan te vermoorden.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:35.