Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-01-2001, 12:51
distel
distel is offline
hallo allemaal,
ik zit met een probleem,ik moet namelijk een lesopzet maken voor 1e en 2e klassers.Ik heb echt geen idee hoe dat moet,als iemand mij nou even kan helpen ben ik je zzzzoooooooo dankbaar.Je hoeft alleen maar te schrijven wat je zelf zou doen.Alvast bedankt,
kusjes en mazzels
distel
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-01-2001, 14:13
Sikamikanico
Avatar van Sikamikanico
Sikamikanico is offline
Om ze voor te bereiden op Grieks en Latijn? Ik zal er even over nadenken.
__________________
http://www.scholieren.com
Met citaat reageren
Oud 13-01-2001, 15:43
Verwijderd
Citaat:
J@SPER schreef:
Om ze voor te bereiden op Grieks en Latijn? Ik zal er even over nadenken.
Bij ons kwam Jagers aankakken met z*n jampotglazen Volgens mij zijn er daarom veel afgevallen Neh.. hij heeft het netjes voorbereid

------------------
*all who have died in pain, live in peace now*
Met citaat reageren
Oud 13-01-2001, 16:49
Artemis-oud
Artemis-oud is offline
Wij hebben in de eerste klas een project klassieken gehad. daarbij kregen wij wat latijnse dingen, een stukje geschiedenis, een natuurkunde les over pythagoras en dat soort dingen. Ondertussen zaten wij in groepjes voor kleine keuze opgaven. Je kon zoiets als maskers, poosters, romeinse kranten, munten en dat soort dingen maken. Uiteindelijk kreeg de mooiste een prijsje. De hele week werd afgesloten met een kwis. Ik vond het wel leuk, maar ik weet niet of dat algemeen was. Je moet maar even kijken of het je wat lijkt.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2001, 17:07
Optima
Avatar van Optima
Optima is offline
je egeft wel lekker veel info...
het moet dus voor de 1e en 2e klas..maar voor hoelang? één lesuur of...
en moet het iets educatiefs zijn?? Of meer een algemene inleiding? moet je ze grammatica leren? of?

wat ik zou doen, is ze een stukje voorlezen uit Ovidius Ars amatoria ( voor de 2e dan) dat is wel geinig.

En bij de bruggers...tja....eehm...het hebben over....hoe Latijn nu wordt gebruikt in de samenleving ( denk aan namen zoals Ajax) etc
__________________
When I eventually met Mr Right I had no idea that his first name was Always..
Met citaat reageren
Oud 21-01-2001, 21:33
Sikamikanico
Avatar van Sikamikanico
Sikamikanico is offline
Het nut van de klassieke talen moet erg goed duidelijk gemaakt worden. Want de meeste mensen hebben zoiets van: 'Latijn en Grieks, wat heb je daar nou aan?'

Verder.. Misschien iets voorlezen uit Jippus ed Jannica en andere (serieuzere) Latijnse (of Griekse) teksten.

Misschien kun je ook wat vertellen over de Romeinse en Griekse beschaving en hun invloed op de hedendaagse cultuur, bouwkunst en taal.

Wat ik dan persoonlijk erg leuk vind, is hoe het Griekse rechtensysteem werkt. Dus daar kan misschien ook wat over verteld worden.
Ook over andere dingen uit het dagelijkse leven van een Romein/Griek kan wat verteld worden.


Hoelang mag het duren? Een lesuur is eigenlijk veel te kort om een goede indruk te geven van wat het vak inhoudt.

Veel succes in ieder geval.
__________________
http://www.scholieren.com
Met citaat reageren
Oud 29-01-2001, 17:06
distel
distel is offline
ik heb een heel goed cijfer voor mijn werkstuk gekregen! een 8
heel goed van mij, he?
ik heb niet heel erg veel gehad aan jullie maar dat geeft niet,ik was ook niet helemaal duidelijk.toch bedankt voor het reageren.
groetjes distel
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:16.