Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-10-2004, 19:03
duifeltje
Avatar van duifeltje
duifeltje is offline
Citaat:
bloemkool schreef op 26-10-2004 @ 13:08 :
k blijf erbij: aan onze hoektanden zie je dat mensen ook vleeseters zijn. en trouwens: dieren eten ook andere dieren!

maar wat ik wel vind, is dat eten van vlees dat afkomstig is van dieren uit de bioindustrie, die een kutleven hebben gehad, onacceptabel is.

eet dan scharrelvlees of biodynamisch vlees.
das trouwens ook veel lekkerder!
Daar ben ik het helemaal mee eens!
__________________
*aangenaam......*
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-10-2004, 15:52
Anetj
Anetj is offline
ik heb sirieus niks tegen vleeseters... maar ik wil alleen zeggen dat je van wat minder vlees eten niet dood gaat... mensen kunnen het zo overdrijven! 3 boterhammen met vlees en ook nog elke avond vlees! 2x per week kan ook makkelijk! dus ik heb opzich niks tegen vlees eters maar wel als ze gaan overdrijven. en ik weet ook wel dat dierenmishandeling heel wat meer inhoud dan alleen vlees eten. en dat er dan te veel dieren overblijven is gelul! ik eet zelf ook eieren enzo.. maar dat komt omdat dat van me ouders moet...
__________________
It's like picking up trash in dresses.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2004, 20:12
Verwijderd
Citaat:
Eend schreef op 27-10-2004 @ 11:57 :
Weet je wat het is als iedereen geen vlees meer eet? Er komen toch te veel dieren. Je zegt nu wel: Beperkt fokken, maar zie je dat overal gebeuren? Heb je in het asiel gekeken? Weet je hoeveel overfok er is? Simpelweg omdat iedereen kleine diertjes wilt hebben.

Ik geloof e rniet in dat iedereen zichzelf in gaat houden met fokken. Dat gebeurd nu ook niet (en dan heb ik het niet over koeien, maar over katten/honden).
*proest*

in het asiel zitten zover ik weet geen koeien en varkens. En sinds wanneer eten mensen katten en honden? (nouja sommige gekken...).

Beetje raar argument hoor.

Je hebt gelijk als je zegt dat dieren andere dieren eten dus dat mensen ook dieren eten, maar het gaat om de manier...En veel mensen zijn nog niet half op de hoogte welke manier dat dan is.

Ik kan er niet bij dat jij heerlijk vlees kan eten terwijl je een dierenvriend bent. Leed, dat werk je naar binnen, omdat ze mishandeld zijn. Dieren zijn lief, slim, oprecht, en zijn er niet voor om als massaproduct behandeld te worden.

Als ik jouw huisdieren zo zou behandelen zou je ook boos op mij worden.

En boos dat ben ik...op de hele (kut) wereld (goede site trouwens) die dit dieren allemaal aandoet. Ik schaam me dat ik een mens ben.

En mensen die commentaar hebben op groenteburgers denken gewoon te krom. Vlees hoeft niet vervangen te worden, maak gewoon een maaltijd zonder vlees of vervangers als je vervangers stom vindt. Wat is het probleem?

Veel vleeseters kunnen alleen uitkramen dat vlees zo lekker is. Ja, ik vind vlees soms ook lekker, behalve de lijkergeur die eraan zit en het leed en hormonen die je naar binnenwerkt. Maar des te beter voel ik me, dat ik het gewoon kan laten staan. Ik doe niet mee aan de bioindustrie.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 19:52
MickeyV
MickeyV is offline
Bespaar je de energie, bugge, en denk aan het fraaie boek van W. F. Hermans: "ik heb altijd gelijk".
__________________
"Wen von den praktischen Juristen überfällt nicht manchmal das tiefe Gefühl der Leere und des Ungenügenden seiner Beschäftigung?" von Kirchmann
Met citaat reageren
Oud 12-11-2004, 15:26
Verwijderd
kost weinig energie hoor me machteloos voelen door die kutwereld kost meer energie
Met citaat reageren
Oud 12-11-2004, 15:46
yavanna
Avatar van yavanna
yavanna is offline
Citaat:
bugge schreef op 03-11-2004 @ 21:12 :
*proest*

in het asiel zitten zover ik weet geen koeien en varkens. En sinds wanneer eten mensen katten en honden? (nouja sommige gekken...).

Beetje raar argument hoor.

Je hebt gelijk als je zegt dat dieren andere dieren eten dus dat mensen ook dieren eten, maar het gaat om de manier...En veel mensen zijn nog niet half op de hoogte welke manier dat dan is.

Ik kan er niet bij dat jij heerlijk vlees kan eten terwijl je een dierenvriend bent. Leed, dat werk je naar binnen, omdat ze mishandeld zijn. Dieren zijn lief, slim, oprecht, en zijn er niet voor om als massaproduct behandeld te worden.

Als ik jouw huisdieren zo zou behandelen zou je ook boos op mij worden.

En boos dat ben ik...op de hele (kut) wereld (goede site trouwens) die dit dieren allemaal aandoet. Ik schaam me dat ik een mens ben.

En mensen die commentaar hebben op groenteburgers denken gewoon te krom. Vlees hoeft niet vervangen te worden, maak gewoon een maaltijd zonder vlees of vervangers als je vervangers stom vindt. Wat is het probleem?

Veel vleeseters kunnen alleen uitkramen dat vlees zo lekker is. Ja, ik vind vlees soms ook lekker, behalve de lijkergeur die eraan zit en het leed en hormonen die je naar binnenwerkt. Maar des te beter voel ik me, dat ik het gewoon kan laten staan. Ik doe niet mee aan de bioindustrie.

Zo denk ik er ook over! We gaan schandalig om met (mede!)dieren. We fokken miljarden dieren om ze vervolgens op te eten. Op zich is het niet erg als je vlees eet, maar je moet niet te veel vlees eten. bovendien vind ik het echt heel erg hoe er met die dieren omgegaan wordt. Het lijkt wel alsof ze gewoon goederen zijn, alsof ze niet leven en gewoon dingen zijn, net als plastic bakjes en blikjes frisdrank.

Ik vind het echt vreselijk dat er 'fabrieken' (jah het lijken meer fabrieken!) zijn die kippen fokken. De kuikens worden volgepropt en als ze nog maar een paar maanden/weken (?) oud zijn kunnen ze al niet meer staan vanwege hun gewicht! hun benen breken gewoon!
En de meeste varkens moeten al als ze 10 maanden zijn geslacht worden omdat ze anders door hun poten zakken.

Het is ook schandalig dat er mensen zijn die honden en katten in elkaar trappen en vermoorden. Ik haaaaaaat die mensen.

Ik denk dat dit nog veel erger zal worden als ze echt van genetische manipulatie gebruik gaan maken en klonen e.d. dan worden het echte fabrieken. Getver!!!

De bio-industrie mag wat mij betreft verdwijnen.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2004, 18:25
blikeend
Avatar van blikeend
blikeend is offline
tja soms denk ik erover om al die mensen die daar werken eens dood te schieten of zelf in die machine te gooien en al die beesten vrij te laten
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:43.