Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-04-2002, 13:47
Maximuts
Maximuts is offline
Maar wanneer is iemand nou pedofiel. Met je 18e ben je officieel volwassen, dus als je dan iets met een meisje van 17 hebt ben je pedo? Waar ligt die grens? Ohkee, ik snap ook wel dat dat niet zwart wit kan zijn, maar zo'n beetje? Een vriendin van mij was 14 toen ze iets kreeg met een jongen van 24, dit heeft ruim 4 jaar geduurd en was dus echt wel serieus.. Maar was dat dan pedofilie? K snapput niet

Mutsje
Met citaat reageren
Oud 27-04-2002, 14:02
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Als een jongen met een meisje jonger dan 16 sexuele handelingen verricht is het strafbaar op aangifte (door het meisje, d'r ouders of de kinderbescherming). Als het meisje jonger is dan 12 is het altijd strafbaar. Er staat een maximum gevangenisstraf van 4 jaar oid op, dit overigens uit m'n blote hoofd.

Als die vent van 24 dus iets sexueels (weet niet of zoenen daar onder valt, maar vingeren e.d. wel) met het meisje van 14 heeft gedaan dan kan hem dat dus inderdaad op een paar jaar cel komen te staan. En terecht.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2002, 19:01
iguana
iguana is offline
Nou dat vindt ik nie dat het strafbaar is het is tog liefde althans dar ga ik van uit.
En als zij 24 is en hij 34 dan heeft niemand het erover dus beetje jammer dat JIJ het zo zwart wit ziet.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2002, 19:03
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
iguana schreef:

En als zij 24 is en hij 34 dan heeft niemand het erover dus beetje jammer dat JIJ het zo zwart wit ziet.
Heb je dat domme cliché ook weer.

Ik hoop van harte dat je snap dat het verschil tussen 24 en 14 veel groter is dan het verschil tussen 24 en 34!
Met citaat reageren
Oud 28-04-2002, 08:49
Verwijderd
24 - 14 kan niet. Simpel.

Ik vind dat het meisje iig 16 moet zijn (en dan nog hangt het geheel van haar ontwikkeling af, sommige meisjes zijn al een jonge vrouw, andere nog steeds een kind).
Met citaat reageren
Oud 28-04-2002, 10:38
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
iguana schreef:
Nou dat vindt ik nie dat het strafbaar is het is tog liefde althans dar ga ik van uit.
En als zij 24 is en hij 34 dan heeft niemand het erover dus beetje jammer dat JIJ het zo zwart wit ziet.*heeft betrekking op Chimera's eerste reply*
Wat Chimera bedoelde is dat het in emotioneel opzicht nogal verschil maakt of het meisje 14 is en de man 24, of dat het meisje 24 is en de man 34. In beide gevallen is het verschil in leeftijd wel hetzelfde, maar een meisje van 14 heeft in vergelijking met een meisje van 24 minder ervaring op sexueel gebied. Ze staat daardoor aan meer risico's bloot dan een meisje van 24, en dat was waar Chimera feitelijk op doelde met zijn uitspraak "Ik hoop van harte dat je snapt dat het verschil tussen 24 en 14 veel groter is dan het verschil tussen 24 en 34."
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Oud 28-04-2002, 10:44
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Een pedofiel is iemand die op jongere mensen valt (kinderen). Je hebt dan sexuele gevoelens voor hen. Hij/zij valt op het jonge uiterlijk en op het 'kinderlijke' karakter. Iemand van 24 die een relatie heeft met iemand van 14 hoeft dus niet per defenitie pedofiel te zijn. Als het meisje van 14 er redelijk volwassen uit ziet, en niet echt 'kinderlijke' kenmerken heeft, dan zal die man van 24 nu niet direct pedofiel zijn... Officieel volgens de wet wel ja, maar ja, je moet nu eenmaal niet iedereen in hokjes willen duwen. Als de man nu al vaker vriendinnetjes gehad heeft, maar dan van ongeveer zijn eigen leeftijd, lijkt het me gewoon een uitzondering. Maar ja, als hij nu altijd heel jonge meisjes om zich heen heeft, dan zou je misschien kunnen denken dat het pedofiel is.

Is dat erg? Ik zelf val ook op jonge jongens, maar dat wil niet zeggen dat ik diep ongelukkig ben. Of dat ik geestelijk niet in orde ben. Je moet gewoon je grenzen kennen, en weten wat wel/niet mogelijk is.

Officieel is sex met mensen tussen de 12-16 niet toegestaan. Maar justitie kan je hier niet zomaar voor vervolgen. Voor vervolging moet het meisje zelf, of haar ouders aangifte toen (dit in tegenstelling tot sex met <12, waarvoor je zondermeer vervolgt wordt). Pedofiel zijn heeft helemaal niets te maken met of je nu wel/niet sex gehad hebt met iemand onder de 16. Net zoals dat iemand die nog nooit sex gehad heeft, of gezoend heeft, toch homosexuele (of heterosexuele) gevoelens kan hebben.

Citaat:
******** schreef:
24 - 14 kan niet. Simpel.

Ik vind dat het meisje iig 16 moet zijn (en dan nog hangt het geheel van haar ontwikkeling af, sommige meisjes zijn al een jonge vrouw, andere nog steeds een kind).
Als jij iets niet begrijpt, wil het niet meteen zeggen dat het niet kan. Als er sprake is van echte liefde, why not? Waarom zou iemand ze dan moeten stoppen? Gelukkig zijn die twee 4 jaar samen gelukkig geweest!!

Laatst gewijzigd op 28-04-2002 om 21:55.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2002, 14:53
Memphis Man
Memphis Man is offline
Elvis Presley was 24 toen hij een relatie kreeg met de toen 14 jarige Priscilla Beaulieu!
__________________
Elvis Presley: Idool Billy Gilman: Sexsymbool :D
Met citaat reageren
Oud 28-04-2002, 15:44
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Memphis Man schreef:
Elvis Presley was 24 toen hij een relatie kreeg met de toen 14 jarige Priscilla Beaulieu!
Ja. En Wacko Jacko houdt van jonge jongentjes, betekent dat het dan meteen 'normaal' is? Ik vind, vanuit mijn ethiek gezien, een vent van 24 met een meisje van 14 gewoon misbruik. Er is dan IMHO absoluut geen sprake van een gelijkwaardige relatie.

En ja, tuurlijk gaat dat goed. Die vent vind dat hardstikke lekker, zo'n jong ding, en zij kijk tegen hem op zodat ze alles doet wat 'ie van d'r vraagt.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2002, 18:27
Memphis Man
Memphis Man is offline
Citaat:
Chimera schreef:


Ja. En Wacko Jacko houdt van jonge jongentjes, betekent dat het dan meteen 'normaal' is? Ik vind, vanuit mijn ethiek gezien, een vent van 24 met een meisje van 14 gewoon misbruik. Er is dan IMHO absoluut geen sprake van een gelijkwaardige relatie.

En ja, tuurlijk gaat dat goed. Die vent vind dat hardstikke lekker, zo'n jong ding, en zij kijk tegen hem op zodat ze alles doet wat 'ie van d'r vraagt.
Ik heb ook niet gezegd dat dit voorbeeld moet bewijzen dat het "normaal" is, slimmerd.
__________________
Elvis Presley: Idool Billy Gilman: Sexsymbool :D
Met citaat reageren
Oud 30-04-2002, 00:04
WuTangClan
Avatar van WuTangClan
WuTangClan is offline
Een pedofiel is iemand die rondloopt en sex wil met kleine kinederen omdat ze een makkelijk doelwit zijn. maar een pedofiel is ook iemand die iedere x aan mensen (kleine kinderen) zit en die er niet vanaf blijven wil en met ze aan sex doet
__________________
nigagz wonder why! niggaz wanna lie you niggaz wonder why niggaz gonna die
Met citaat reageren
Oud 30-04-2002, 00:20
Verwijderd
Een pedofiel is iemand die zich seksueel aangetrokken voelt tot nog niet geslachtsrijpe kinderen.

Een man van 24 met een meisje van 14 wordt in de volksmond wel 'pedo' genoemd, maar in principe zou dat nog kunnen werken (zouden wel twee zieke geesten zijn dan, maar goed).
Met citaat reageren
Oud 30-04-2002, 03:35
miep
Avatar van miep
miep is offline
sjonge ik vind het niet zo'n snuggere vraag
wanneer iemand pedo is
nou gewoon een vieze oude man die bepaalde gevoelens voor kleine kinderen heeft...
lijkt me duidelijk
__________________
would I lie to you baby, would I lie to you?
Met citaat reageren
Oud 30-04-2002, 05:57
'I'he Prophet
Avatar van 'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Citaat:
miep schreef:
sjonge ik vind het niet zo'n snuggere vraag
wanneer iemand pedo is
nou gewoon een vieze oude man die bepaalde gevoelens voor kleine kinderen heeft...
lijkt me duidelijk
Waarom meteen een vieze oude man? Als iemand pedofiel is maar er niets mee doet, wat is er dan vies aan zo iemand? En waarom meteen een man en geen vrouw?
__________________
"If history is to change, let it change! If the world is to be destroyed, so be it! If my fate is to die, I must simply laugh!!"
Met citaat reageren
Oud 30-04-2002, 11:06
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
'I'he Prophet schreef:


Waarom meteen een vieze oude man? Als iemand pedofiel is maar er niets mee doet, wat is er dan vies aan zo iemand? En waarom meteen een man en geen vrouw?
Kijk voor mijn informatie over pedofilie en de reacties van Boeing 747-400 hierop maar eens op
http://forum.scholieren.com/showthre...ight=pedofilie
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Oud 30-04-2002, 13:39
YoungSimba
Avatar van YoungSimba
YoungSimba is offline
Citaat:
WuTangClan schreef:
Een pedofiel is iemand die rondloopt en sex wil met kleine kinederen omdat ze een makkelijk doelwit zijn. maar een pedofiel is ook iemand die iedere x aan mensen (kleine kinderen) zit en die er niet vanaf blijven wil en met ze aan sex doet
LOL!! Schitterend om te zien wat voor onwetende denkbeelden sommige mensen hebben Aan de replies te zien, is het dus zeker geen domme vraag, want bijna niemand lijkt er een zinnig idee over te hebben (behalve de aanwezige pedo's en een enkeling die wat beter heeft opgelet bij eerdere threads over dit onderwerp).

Maar meer on-topic. Het daadwerkelijke antwoord is zo simpel als wat. Pedofilie is een geaardheid, net als heteroseksualiteit en homoseksualiteit. Het enige verschil, en dan ook echt het enige, is dus de 'doelgroep' waarin men een partner zoekt. Voor mensen met de pedofiele geaardheid is het hoofdkenmerk van die doelgroep dat die uit (zeer) jonge mensen bestaat.

Een pedofiel wordt dus net zo goed verliefd, loopt wekenlang rond met vlinders in z'n/d'r buik, krijgt geen hap door z'n keel, voelt zich alleen compleet in het bijzijn van z'n vriendje/vriendinnetje, mist z'n vriendje na 'm 5 seconden niet gezien te hebben en vindt niets fijner dan met z'n vriendje te knuffelen (behalve misschien wat verdergaand vrijen, maar daar hebben maar heel erg weinig mensen ervaring mee). M.a.w., geen verschil met andere geaardheden.

[disclaimer: uitspraken die ik hieronder doe m.b.t. de onderlinge verschillen tussen pedofielen zijn alleen gebaseerd op mijn eigen ervaringen als pedofiel en in m'n omgang met pedofielen]

Binnen de groep mensen met de pedofiele geaardheid bestaan, uiteraard, enorm veel verschillen. De meesten zijn van het mannelijke geslacht, maar er zijn ook zeker vrouwelijke pedofielen (valt alleen minder op). De meesten vallen alleen op jongens, veel op meisjes en mensen die op allebei vallen, komen ook nog vaak voor. De meesten vallen op een bepaalde leeftijdscategorie, waarbij voor de meesten het hoogtepunt van aantrekkingkracht net voor het begin van die fase van de pubertijd ligt waarin veranderingen merkbaar worden (zowel geestelijk als lichamelijk), dus zo rond de 11-12-13 jaar (het daadwerkelijke begin van de pubertijd ligt rond het 8ste jaar, maar het duurt een hele tijd voordat de uiterlijke kenmerken, zowel geestelijk als fysiek, merkbaar worden). De tweede grote groep valt voornamelijk op mensen die juist volop in de pubertijd zitten. In dat geval wordt ook wel over ephebolie (als ik het goed schrijf; vergeet het altijd) gesproken. Een minderheid van minst fortuinlijken (in mijn ogen), maar nog steeds een vrij groot deel, valt voornamelijk op zeer jonge mensen, zeg maar tot de leeftijd van 8 jaar. Een ondergrens van aantrekkingskracht voor die mensen ligt meestal rond de 4 jaar. Mensen die (alleen) op babies en/of peuters vallen zijn volgens mij zeldzaam, maar komen uiteraard ook voor. Die mensen durven er vaak zelfs binnen de 'pedofiele wereld' niet of met veel moeite voor uit te komen.

In de meeste gevallen is de pedofiele geaardheid niet exclusief. Velen hebben namelijk ook de hetero- en/of homoseksuele geaardheid (ja, er zijn dus mensen die op beide geslachten van zo'n beetje elke leeftijd vallen; lucky bastards ). De groep die zich alleen aangetrokken voelt tot jong is daarentegen toch zeker niet klein. Zelf heb ik het vermoeden dat er niet zoiets bestaat als een (onderverdeelbare) seksuele geaardheid, maar dat we allemaal in weze in staat zijn op wie dan ook te vallen. We hebben alleen wel een voorkeur/smaak. De meeste mensen een heel duidelijke voorkeur, terwijl anderen minder moeilijk zijn. In de praktijk plakken we op die voorkeuren maar labeltjes als hetero, homo, bi, pedo, weetikwat om het allemaal wat overzichtelijker te maken. Maar zo'n label sluit, naar mijn idee, andere mogelijkheden niet uit.

Veel pedofielen leven, in ieder geval wat betreft hun geaardheid, in een isolement. De meesten komen er wat later in de pubertijd achter dat ze pedofiele gevoelens hebben. Wat later, omdat ze tot die tijd nog op mensen vallen die binnen hun eigen leeftijdscategorie vallen. Er zijn er natuurlijk ook die er eerder achter komen (ja, er bestaan dus ook 13 jarige pedofielen; daar gaat het beeld van vieze oude mannetjes) en anderen weer later. De meeste jongere hebben er geen enkel probleem mee en komen er pas wat later, tot hun stomme verbazing, achter dat het helemaal niet zo normaal is. Van de wat oudere accepteerd de een het (met moeite) en zoekt een manier om ermee te leven. De ander ontkent het en probeert het weg te stoppen om er later in alle hevigheid mee geconfronteerd te worden. Door de komst van het internet komen, gelukkig, steeds vaker jongere mensen voor hun gevoelens uit, gaan ze niet uit de weg en proberen, o.a. door te praten met gevoelsgenoten, ermee te leven. Op deze manier lijkt het onderwerp heel erg langzaam een heel klein beetje uit de taboesfeer te komen. En dat is, naar mijn idee, maar goed ook. Want alleen door het te erkennen, accepteren en er normaal over te kunnen praten, kan pas echt op een effectieve manier narigheid voorkomen worden.

Ik hoop dat dit voldoende antwoord op je vraag is

Het korte antwoord is: pedofilie is niet gedefinieerd aan de hand van leeftijden (voor de wijsneuzen; ook niet volgens de wet, want die zegt alleen dat seks met/door iemand onder de 16 jaar verboden is en hangt daar geen label aan).

Meer info:
http://www.freespririts.org (Engels)
http://www.jongensforum.net (Nederlands)

Simba
__________________
Look into the eyes of a boy...and be lost forever
Met citaat reageren
Oud 30-04-2002, 14:06
YoungSimba
Avatar van YoungSimba
YoungSimba is offline
Citaat:
mathfreak schreef:

Kijk voor mijn informatie over pedofilie en de reacties van Boeing 747-400 hierop maar eens op
http://forum.scholieren.com/showthre...ight=pedofilie
In die thread quote je een stuk uit een psychologisch handboek waarin wordt gesteld dat pedofilie een parafilie is. Het nadeel wat ik tot nu toe (in mijn weliswaar zeer beperkte ervaring ermee) heb ervaren met dergelijke geschriften, is dat ze maar weinig houvast kunnen bieden, omdat ze ten eerste elkaar zeer sterk tegen kunnen spreken (in het ene 'officiele' handboek staat dit en in het andere staat weer heel wat anders) en ten tweede dat ze nogal aan verandering onderhevig zijn door 'nieuwe wetenschappelijke ontdekkingen' (lees: een verschuiving van moraal binnen de samenleving). In een quote uit een ander handboek heb ik nl. weer gelezen dat ze pedofilie net als elke andere seksuele geaardheid zien. En het moge bekend zijn dat tot nog maar zeer recent homofilie in veel van die boeken in hetzelfde lijstje onder parafilieen gezellig naast pedofilie stond.

Naar mijn idee zijn al dit soort pogingen tot definieren nutteloos, aangezien er steeds alleen maar een ander labeltje op hetzelfde beestje wordt geplakt. In plaats van te vechten over we het nu moeten noemen, lijkt het me verstandiger de verschillende naamgevingen gewoon van elkaar te slikken en te kijken naar het eigenlijke onderwerp zelf.

M'n grootste probleem met je quote is dat je het brengt (naar mijn idee) als feit. Het staat hier in dit boek, dus zo is het. Maar zo werkt het natuurlijk niet, ook niet (misschien zelfs zeker niet) voor wetenschappelijke werken.
__________________
Look into the eyes of a boy...and be lost forever
Met citaat reageren
Oud 30-04-2002, 15:30
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
YoungSimba schreef:


In die thread quote je een stuk uit een psychologisch handboek waarin wordt gesteld dat pedofilie een parafilie is. Het nadeel wat ik tot nu toe (in mijn weliswaar zeer beperkte ervaring ermee) heb ervaren met dergelijke geschriften, is dat ze maar weinig houvast kunnen bieden, omdat ze ten eerste elkaar zeer sterk tegen kunnen spreken (in het ene 'officiele' handboek staat dit en in het andere staat weer heel wat anders) en ten tweede dat ze nogal aan verandering onderhevig zijn door 'nieuwe wetenschappelijke ontdekkingen' (lees: een verschuiving van moraal binnen de samenleving). In een quote uit een ander handboek heb ik nl. weer gelezen dat ze pedofilie net als elke andere seksuele geaardheid zien. En het moge bekend zijn dat tot nog maar zeer recent homofilie in veel van die boeken in hetzelfde lijstje onder parafilieen gezellig naast pedofilie stond.

Naar mijn idee zijn al dit soort pogingen tot definieren nutteloos, aangezien er steeds alleen maar een ander labeltje op hetzelfde beestje wordt geplakt. In plaats van te vechten over we het nu moeten noemen, lijkt het me verstandiger de verschillende naamgevingen gewoon van elkaar te slikken en te kijken naar het eigenlijke onderwerp zelf.

M'n grootste probleem met je quote is dat je het brengt (naar mijn idee) als feit. Het staat hier in dit boek, dus zo is het. Maar zo werkt het natuurlijk niet, ook niet (misschien zelfs zeker niet) voor wetenschappelijke werken.
Misschien is mijn quote minder problematisch voor je als ik stel dat pedofilie een sexuele voorkeur is die alleen in die zin afwijkend is omdat het verschilt van hetero- of homosexueel contact, maar daardoor niet per definitie als negatief beoordeeld hoeft te worden. Hopelijk kun je je in deze definitie vinden. Het was niet zozeer mijn bedoeling om datgene wat ik in mijn Codex Medicus tegenkwam als feit naar voren te brengen, maar meer als voorbeeld van een van de mogelijke opvattingen betreffende pedofilie. Vergelijk dit tevens met de opmerking die Boeing 747-400 hierover maakte toen hij zijn informatiebron met die van mij vergeleek.
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Oud 30-04-2002, 16:12
YoungSimba
Avatar van YoungSimba
YoungSimba is offline
Citaat:
mathfreak schreef:

Misschien is mijn quote minder problematisch voor je als ik stel dat pedofilie een sexuele voorkeur is die alleen in die zin afwijkend is omdat het verschilt van hetero- of homosexueel contact, maar daardoor niet per definitie als negatief beoordeeld hoeft te worden.
Nee, zeker niet. Ik zag die quote nl. niet als een uiting van je eigen standpunt.

Citaat:
Hopelijk kun je je in deze definitie vinden.
Inderdaad, pedofilie is niet te ontkennen een afwijkende seksuele voorkeur. Een dergelijke statistische uitspraak heeft alleen maar weinig te zeggen, naar mijn idee.

Citaat:
Het was niet zozeer mijn bedoeling om datgene wat ik in mijn Codex Medicus tegenkwam als feit naar voren te brengen
Dat was het enige waar ik over viel en dan vnl. i.v.m. mijn gebrek aan vertrouwen in dergelijke publicaties. Maar bij deze is het dus duidelijk dat ik je bedoeling verkeerd heb opgevat.

Citaat:
, maar meer als voorbeeld van een van de mogelijke opvattingen betreffende pedofilie. Vergelijk dit tevens met de opmerking die Boeing 747-400 hierover maakte toen hij zijn informatiebron met die van mij vergeleek.
In die zin zag ik er ook geen enkel probleem in (i.t.t. Boeing die er vanuit ging dat je een eigen standpunt verwoordde). Persoonlijk had ik meer waarde gehecht aan een eigen standpunt i.p.v. een quote, maar die keuze is natuurlijk geheel aan jou.

Bedankt voor je verduidelijking.
__________________
Look into the eyes of a boy...and be lost forever
Met citaat reageren
Oud 30-04-2002, 17:45
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Citaat:
miep schreef:
sjonge ik vind het niet zo'n snuggere vraag
wanneer iemand pedo is
nou gewoon een vieze oude man die bepaalde gevoelens voor kleine kinderen heeft...
lijkt me duidelijk
Dus met mijn 21 ben ik al vies en oud? Lekker is dat.

Lijkt mij een niet zo snugger antwoord, waar absoluut niet over nagedacht is, maar ja.

Laatst gewijzigd op 30-04-2002 om 18:26.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2002, 23:29
miep
Avatar van miep
miep is offline
Citaat:
Boeing 747-400 schreef:


Dus met mijn 21 ben ik al vies en oud? Lekker is dat.

Lijkt mij een niet zo snugger antwoord, waar absoluut niet over nagedacht is, maar ja.
volgens mij ben jij niet zo'n snugger persoon,
jezus wie zegt dat ik een 21 jarige een vieze ouwe vind? waar haal je dat in hemelsnaam vandaan?
woon je net 1 jaar in nederland en weet je niet wat men verstaat onder een vieze oude man ofzo?
__________________
would I lie to you baby, would I lie to you?
Met citaat reageren
Oud 30-04-2002, 23:43
Verwijderd
een pedofiel is iemand die van kinderen houdt. Dus als jij 20 bent ofsow en je hbt een vriendin/vriend van 15 wil dat nog niet zeggen dat je een pedofiel bent!
Met citaat reageren
Oud 01-05-2002, 07:40
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Citaat:
miep schreef:


volgens mij ben jij niet zo'n snugger persoon,
jezus wie zegt dat ik een 21 jarige een vieze ouwe vind? waar haal je dat in hemelsnaam vandaan?
woon je net 1 jaar in nederland en weet je niet wat men verstaat onder een vieze oude man ofzo?
Jouw defenitie van pedofiel is een vieze oude oude man.

Ik val op jonge jongens, dus dat heet pedofilie. Aangezien jij zegt dat een pedofiel een vieze oude man is, concludeer ik daaruit dat 21 jaar dus een vieze oude man is.

Oh ja, ik woon al 21 jaar in Nederland. Misschien kun je je defenitie van pedofiel herzien, want ik ben het, YoungSimba en ook Memphis Man, alledrie nog jong en in de bloei van het leven, maar vallen wel op jongens. Dus niet iedere pedofiel is een vies oud mannetje.

Misschien kun je jezelf voortaan even verdiepen in het onderwerp voordat je een nietszeggend commentaar geeft, en mij een beetje belachelijk maakt (begin maar eens met het woordenboek, 'vieze oude man' komt daar niet in voor, pedofilie is net als homofilie en heterofilie een geaardheid).
Met citaat reageren
Oud 01-05-2002, 12:04
WuTangClan
Avatar van WuTangClan
WuTangClan is offline
Citaat:
Boeing 747-400 schreef:


Jouw defenitie van pedofiel is een vieze oude oude man.

Ik val op jonge jongens, dus dat heet pedofilie. Aangezien jij zegt dat een pedofiel een vieze oude man is, concludeer ik daaruit dat 21 jaar dus een vieze oude man is.

Oh ja, ik woon al 21 jaar in Nederland. Misschien kun je je defenitie van pedofiel herzien, want ik ben het, YoungSimba en ook Memphis Man, alledrie nog jong en in de bloei van het leven, maar vallen wel op jongens. Dus niet iedere pedofiel is een vies oud mannetje.

Misschien kun je jezelf voortaan even verdiepen in het onderwerp voordat je een nietszeggend commentaar geeft, en mij een beetje belachelijk maakt (begin maar eens met het woordenboek, 'vieze oude man' komt daar niet in voor, pedofilie is net als homofilie en heterofilie een geaardheid).

Jouw defenitie van pedofiel is een vieze oude oude man.

Ik val op jonge jongens, dus dat heet pedofilie. Aangezien jij zegt dat een pedofiel een vieze oude man is, concludeer ik daaruit dat 21 jaar dus een vieze oude man is.

wat is dit voor gelul man als je op jongens valt ben je homo (als je zelf jongen) maar anders niet
__________________
nigagz wonder why! niggaz wanna lie you niggaz wonder why niggaz gonna die
Met citaat reageren
Oud 01-05-2002, 12:44
Faery
Faery is offline
Citaat:
WuTangClan schreef:

wat is dit voor gelul man als je op jongens valt ben je homo (als je zelf jongen) maar anders niet
Ja, en als je als volwassene op jongens valt van een jaar of 12, ach, nee, dan ben je heel gewoon homo ja...

Damn, denk na.
__________________
Genocidealisme.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2002, 13:17
Ilona1
Ilona1 is offline
Citaat:
Chimera schreef:
Als een jongen met een meisje jonger dan 16 sexuele handelingen verricht is het strafbaar op aangifte (door het meisje, d'r ouders of de kinderbescherming). Als het meisje jonger is dan 12 is het altijd strafbaar. Er staat een maximum gevangenisstraf van 4 jaar oid op, dit overigens uit m'n blote hoofd.

Als die vent van 24 dus iets sexueels (weet niet of zoenen daar onder valt, maar vingeren e.d. wel) met het meisje van 14 heeft gedaan dan kan hem dat dus inderdaad op een paar jaar cel komen te staan. En terecht.
Vind je dit zelf niet een beetje idioot wat je nu zegt. En dan bedoel ik vooral die laatste 2 woordjes. Ten eerste, misschien is dat meisje van 14 wel veel volwassener dan haar leeftijdgenoten en als het nou gewoon liefde is, waarom zou leeftijdsverschil een probleem moeten zijn. Stel je eens voor: jij bent verliefd op iemand die 10 jaar ouder is en het is wederzijds, dan zeg je toch niet zomaar: 'ja sorry, je bent 10 jaar ouder, dus we kunnen toch echt niets beginnen.' Ik bedoel: wat is leeftijdsverschil nou?
__________________
A dream costs nothing unless you want it to come true
Met citaat reageren
Oud 01-05-2002, 13:23
WuTangClan
Avatar van WuTangClan
WuTangClan is offline
Citaat:
Faery schreef:


Ja, en als je als volwassene op jongens valt van een jaar of 12, ach, nee, dan ben je heel gewoon homo ja...

Damn, denk na.
dat staat er toch nie in geschreven maar wel gewoon als je op jongens valt nou denk zelf na jonge DAMN kun je weer zegge ja en verdomme lees goed en denk vooral goed na

Damn
__________________
nigagz wonder why! niggaz wanna lie you niggaz wonder why niggaz gonna die
Met citaat reageren
Oud 01-05-2002, 14:14
Faery
Faery is offline
Citaat:
WuTangClan schreef:

dat staat er toch nie in geschreven maar wel gewoon als je op jongens valt nou denk zelf na jonge DAMN kun je weer zegge ja en verdomme lees goed en denk vooral goed na

Damn
ik snap geen hol van je post nu. Wat is je punt nou?
__________________
Genocidealisme.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2002, 15:19
kHebTrekInWatLekkers
Avatar van kHebTrekInWatLekkers
kHebTrekInWatLekkers is offline
Citaat:
Chimera schreef:


Heb je dat domme cliché ook weer.

Ik hoop van harte dat je snap dat het verschil tussen 24 en 14 veel groter is dan het verschil tussen 24 en 34!
Would you like to have a calculator?
__________________
Ik heb trek in wat lekkers
Met citaat reageren
Oud 01-05-2002, 15:36
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Ilona1 schreef:


Vind je dit zelf niet een beetje idioot wat je nu zegt. En dan bedoel ik vooral die laatste 2 woordjes.
Nee. Ik vind sex voor je 16e sowieso 'verkeerd', en helemaal als het met iemand is die veel ouder is.

Als mijn dochter van 14 met een vent van 24 sex had gehad, had ik hem aangegeven.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2002, 21:42
YoungSimba
Avatar van YoungSimba
YoungSimba is offline
Citaat:
Chimera schreef:


Nee. Ik vind sex voor je 16e sowieso 'verkeerd', en helemaal als het met iemand is die veel ouder is.

Als mijn dochter van 14 met een vent van 24 sex had gehad, had ik hem aangegeven.
Nee, daar zou je je dochter mee helpen! Ontneem haar d'r vriend en laat 'm in de gevangenis gooien, omdat ze een relatie hadden. Daar geef je d'r uiteraard veel vertrouwen mee, zorg je helemaal niet voor een schuldgevoel van hier tot Tokio en verbeter je in het algemeen zeker haar welzijn, ja. Slimme actie lijkt me dat.

__________________
Look into the eyes of a boy...and be lost forever
Met citaat reageren
Oud 01-05-2002, 22:01
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
ik kreeg dus afgelopen week te horen dat mijn nichtje van 16 verkering heeft met iemand van 34.

Dit kan dus echt niet.
__________________
Als, als, als, wat een kutwoord. ALS ik een kutje had zat ik ook wel op paardrijden, maar ik heb verdomme geen kutje.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2002, 22:10
WuTangClan
Avatar van WuTangClan
WuTangClan is offline
Citaat:
Faery schreef:


ik snap geen hol van je post nu. Wat is je punt nou?
DAMN ik snap ook geen reet van je post meer hoor volgens my zitten we allebei gewoon te zeiken over NIX
__________________
nigagz wonder why! niggaz wanna lie you niggaz wonder why niggaz gonna die
Met citaat reageren
Oud 02-05-2002, 00:10
miep
Avatar van miep
miep is offline
Citaat:
Boeing 747-400 schreef:


Jouw defenitie van pedofiel is een vieze oude oude man.

Ik val op jonge jongens, dus dat heet pedofilie. Aangezien jij zegt dat een pedofiel een vieze oude man is, concludeer ik daaruit dat 21 jaar dus een vieze oude man is.

Oh ja, ik woon al 21 jaar in Nederland. Misschien kun je je defenitie van pedofiel herzien, want ik ben het, YoungSimba en ook Memphis Man, alledrie nog jong en in de bloei van het leven, maar vallen wel op jongens. Dus niet iedere pedofiel is een vies oud mannetje.

Misschien kun je jezelf voortaan even verdiepen in het onderwerp voordat je een nietszeggend commentaar geeft, en mij een beetje belachelijk maakt (begin maar eens met het woordenboek, 'vieze oude man' komt daar niet in voor, pedofilie is net als homofilie en heterofilie een geaardheid).
en weer vind ik een 21 jarige een vieze oude man?
jij vindt jezelf dus een vieze oude man?
een 21 jarige jongen is broekie ja......
onvolwassen jongentje, zeker als het hier op 't forum rond dwaalt, en de meesten hier 16 zijn, maargoed..
als jij jezelf op 21 jarige leeftijd al vies en oud vindt, vind ik het best hoor!
en jij valt op jochies... tja van 10 ofzo? in dat geval vind ik je inderdaad een pedo ja.
dat meisje/jongen die deze vraag stelde vroeg wat ik onder een pedofiel verstond, nou ik denk dan gelijk aan een vieze oude man die op meisjes van 10 geilt. klaar. dat jij je dan gelijk aangesproken gaat voelen etc etc,..... kan ik ook niet helpen

dag hoor!
__________________
would I lie to you baby, would I lie to you?
Met citaat reageren
Oud 03-05-2002, 11:35
Memphis Man
Memphis Man is offline
Citaat:
miep schreef:


en weer vind ik een 21 jarige een vieze oude man?
jij vindt jezelf dus een vieze oude man?
een 21 jarige jongen is broekie ja......
onvolwassen jongentje, zeker als het hier op 't forum rond dwaalt, en de meesten hier 16 zijn, maargoed..
als jij jezelf op 21 jarige leeftijd al vies en oud vindt, vind ik het best hoor!
en jij valt op jochies... tja van 10 ofzo? in dat geval vind ik je inderdaad een pedo ja.
dat meisje/jongen die deze vraag stelde vroeg wat ik onder een pedofiel verstond, nou ik denk dan gelijk aan een vieze oude man die op meisjes van 10 geilt. klaar. dat jij je dan gelijk aangesproken gaat voelen etc etc,..... kan ik ook niet helpen

dag hoor!
Volgens mij ga je niet echt in op datgene wat hij geschreven heeft. Volgens JOU is een pedofiel een vieze oude man die zijn leuter in een kleuter steekt. Of een priester die zijn sacramenten steekt in venten. Nouja, als jij iedere pedofiel beschouwt als een vieze oude man, dan is Boeing dat toch ook? En ikzelf ook trouwens. Goh, een oude vieze man van 16. Of wil jij zeggen dat als je op je 16e of 21e valt op jongetjes van een jaar of 12, dat je dan GEWOON homo bent?
__________________
Elvis Presley: Idool Billy Gilman: Sexsymbool :D
Met citaat reageren
Oud 03-05-2002, 23:36
miep
Avatar van miep
miep is offline
Citaat:
Memphis Man schreef:


Volgens mij ga je niet echt in op datgene wat hij geschreven heeft. Volgens JOU is een pedofiel een vieze oude man die zijn leuter in een kleuter steekt. Of een priester die zijn sacramenten steekt in venten. Nouja, als jij iedere pedofiel beschouwt als een vieze oude man, dan is Boeing dat toch ook? En ikzelf ook trouwens. Goh, een oude vieze man van 16. Of wil jij zeggen dat als je op je 16e of 21e valt op jongetjes van een jaar of 12, dat je dan GEWOON homo bent?
je bent dan homo en erg laat in ontwikkeling als je nog naar zulke jongkes kijkt....
of ja je begint je pedofiele gevoelens te ontwikkelen...
ach laat me toch met rust

Als ik aan een pedo denk denk ik aan een gast van 50 die op kinderen van 10 geilt als hier dan jongens van 21 zitten die toevallig ook pedo zijn moeten die mijn reactie niet zo persoonlijk opvatten. Gsus je bent 21 je lijkt eerder 12
__________________
would I lie to you baby, would I lie to you?
Met citaat reageren
Oud 04-05-2002, 00:29
Kirk22
Avatar van Kirk22
Kirk22 is offline
Dwang? , ztelledzje kordzichtigen hier.
__________________
You're either very brave or very stupid.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2002, 10:11
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
miep schreef:


je bent dan homo en erg laat in ontwikkeling als je nog naar zulke jongkes kijkt....
of ja je begint je pedofiele gevoelens te ontwikkelen...
ach laat me toch met rust

Als ik aan een pedo denk denk ik aan een gast van 50 die op kinderen van 10 geilt als hier dan jongens van 21 zitten die toevallig ook pedo zijn moeten die mijn reactie niet zo persoonlijk opvatten. Gsus je bent 21 je lijkt eerder 12
Het feit dat een pedofiel zich tot kinderen van het eigen geslacht aangetrokken voelt betekent niet dat hij homosexueel is. Zijn sexuele belangstelling is wel homosexueel, dus op zijn eigen geslacht, gericht, maar alleen op kinderen. Bovendien blijkt uit de voorgaande replies wel dat een pedofiel niet per definitie een vieze oude man van 50 is (om maar even jouw terminologie te gebruiken die beslist niet de mijne is), maar dat pedofilie niet leeftijdsgebonden is.
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Oud 04-05-2002, 11:32
lakyie
lakyie is offline
Citaat:
Chimera schreef:
Als een jongen met een meisje jonger dan 16 sexuele handelingen verricht is het strafbaar op aangifte (door het meisje, d'r ouders of de kinderbescherming). Als het meisje jonger is dan 12 is het altijd strafbaar. Er staat een maximum gevangenisstraf van 4 jaar oid op, dit overigens uit m'n blote hoofd.

Als die vent van 24 dus iets sexueels (weet niet of zoenen daar onder valt, maar vingeren e.d. wel) met het meisje van 14 heeft gedaan dan kan hem dat dus inderdaad op een paar jaar cel komen te staan. En terecht.
En als een volwassen vrouw nou iets heeft met een minderjarige jongen? is dat dan ook pedofilie?
In jou verhaal ga je ervan uit dat een pedofiel een man is, maar er zijn ook vrouwelijke pedofielen (wel niet zo veel, maar ze zijn er wel)
Je bent pas pedofiel wanneer de minderjarige aangifte doet toch?
Met citaat reageren
Oud 04-05-2002, 11:48
'I'he Prophet
Avatar van 'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Citaat:
YoungSimba schreef:


Nee, daar zou je je dochter mee helpen! Ontneem haar d'r vriend en laat 'm in de gevangenis gooien, omdat ze een relatie hadden. Daar geef je d'r uiteraard veel vertrouwen mee, zorg je helemaal niet voor een schuldgevoel van hier tot Tokio en verbeter je in het algemeen zeker haar welzijn, ja. Slimme actie lijkt me dat.

Maar wat is het alternatief dan? (denk ik al een tijd over na en kom er niet uit)
__________________
"If history is to change, let it change! If the world is to be destroyed, so be it! If my fate is to die, I must simply laugh!!"
Met citaat reageren
Oud 04-05-2002, 12:16
Memphis Man
Memphis Man is offline
Citaat:
'I'he Prophet schreef:


Maar wat is het alternatief dan? (denk ik al een tijd over na en kom er niet uit)
Wellicht eens een goed gesprek voeren met die dochter.. Haar wijzen op eventuele gevaren.. Maar verbieden is ook weer zoiets.. Verboden vruchten smaken het zoetst..
__________________
Elvis Presley: Idool Billy Gilman: Sexsymbool :D
Met citaat reageren
Oud 04-05-2002, 12:44
YoungSimba
Avatar van YoungSimba
YoungSimba is offline
Citaat:
'I'he Prophet schreef:


Maar wat is het alternatief dan? (denk ik al een tijd over na en kom er niet uit)
Is er een alternatief nodig dan?

Uiteraard lijkt het me een vereiste erachter te komen of er sprake is van dwang. Als dat het geval is, die zak inderdaad gewoon aangeven, want de 'relatie' opbreken zou het dan niet erger kunnen maken.

Maar als het vanuit een wederzijds verlangen is, kan je als ouder naar mijn idee niets meer doen dan open staan voor het erover praten als je dochter/zoon daar behoefte aan heeft. Als je dochter/zoon ervoor open staat, zou je wat advies kunnen geven. Maar in feite ben je overgeleverd aan de capaciteiten van je dochter of zoon zelf en moet je vertrouwen hebben in de opvoeding die je gegeven hebt. Als die opvoeding niet voldoende is geweest (en dan in dit geval dus met name op het gebied van de liefde), ben je met 14 jaar te laat, denk ik.

Als er geen sprake is van dwang, zie ik geen enkele reden om er anders mee om te gaan dan een relatie met iemand van dezelfde leeftijd. Als ouder zijn beide situaties denk ik best wel eng
__________________
Look into the eyes of a boy...and be lost forever
Met citaat reageren
Oud 04-05-2002, 12:53
YoungSimba
Avatar van YoungSimba
YoungSimba is offline
Citaat:
lakyie schreef:


En als een volwassen vrouw nou iets heeft met een minderjarige jongen? is dat dan ook pedofilie?
Lees mijn reply hier een stuk boven voor een naar mijn idee redelijk complete omschrijving van pedofilie.

Citaat:

In jou verhaal ga je ervan uit dat een pedofiel een man is, maar er zijn ook vrouwelijke pedofielen (wel niet zo veel, maar ze zijn er wel)
Je bent pas pedofiel wanneer de minderjarige aangifte doet toch?
Nee, je kan pas vervolgd worden voor strafbare seksuele praktijken met iemand van 12 tot 16 jaar als diegene daar aangifte van doet (of de ouders of de kinderbescherming). Meer niet (het woord pedofilie komt dus niet voor in deze wetten en volgens mij in geen enkele wet).

Zoals je het nu zegt, gebruik je kinderverkrachting en pedofilie als synoniem. Pedofilie is niets meer dan een geaardheid. Het is geen bezigheid.

Ben jij pas heterofiel (ervan uitgaande dat je dat bent) als daar aangifte van wordt gedaan?
__________________
Look into the eyes of a boy...and be lost forever
Met citaat reageren
Oud 04-05-2002, 18:24
lausie
lausie is offline
woww dat gaat wel erg ver 14 met 24 er zit 10 jaar verschil in meissie dan is hij wel een pedo jah damnzzzz 3 / 4 jaar gaat nog wel
Met citaat reageren
Oud 04-05-2002, 20:07
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Citaat:
miep schreef:
Gsus je bent 21 je lijkt eerder 12
Nou ja, als het over mij gaat, thnx dan maar he, dat betekent dat ik iig geen pedofiel ben. Want 12-12 is geen probleem.

Laatst gewijzigd op 05-05-2002 om 10:54.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2002, 02:28
Mollusc
Mollusc is offline
Pedofilie betekent letterlijk dat iemand van kinderen houdt. Pedoseksualiteit betekent dat iemand zich seksueel aangetrokken voelt tot kinderen.

Heb ik ooit gehoord.

Verder, sorry, heb ik trouwens geen antwoord op de main question...

'k Ga nu slaaaaapen

*gaap*

Mollusc
__________________
ik heb een toevalskarakter
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 09:54
moenbase
Avatar van moenbase
moenbase is offline
Citaat:
iguana schreef:
Nou dat vindt ik nie dat het strafbaar is het is tog liefde althans dar ga ik van uit.
En als zij 24 is en hij 34 dan heeft niemand het erover dus beetje jammer dat JIJ het zo zwart wit ziet.

een betere vraag zou dan waarschijnlijk zijn 15 en 17
dan is 1) het meisje 15
2) de jongen 17
'mag' dit dan wel?
__________________
Ik ben die uitzondering. "Rubbish, you're the one who's doomed to sink!"
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 11:18
Yolcu
Yolcu is offline
Citaat:
moenbase schreef:



een betere vraag zou dan waarschijnlijk zijn 15 en 17
dan is 1) het meisje 15
2) de jongen 17
'mag' dit dan wel?
Daar zijn de meningen waarschijnlijk ook over verdeeld, sommige mensen vinden meisjes van 15 gewoon nog veel te jong voor relaties/seks. Anderen niet.

Ik was zelf 15 toen ik voor het eerst seks had met mijn huidige vriend, hij was toen 17. Ik was er klaar voor, voelde me niet te jong. Er was geen sprake van dwang, en we hebben goed de tijd genomen om elkaar te leren kennen e.d. Nu ben ik 17 (naja volgende week) en ben ik nog steeds bij diezelfde jongen.

Toch denk ik dat 15 en 17 sneller geaccepteerd wordt dan 14-24. Het leeftijdsverschil is minder groot en de 2 mensen zitten ongeveer op hetzelfde niveau qua puberteit/seksualiteit e.d. 14 en 24 vind ik persoonlijk, voor mij, niet kunnen, maar dat is misschien uit onwetendheid: ik val niet op oude(re) mannen. Verder vind ik dat onze maatschappij mensen niet zou moeten veroordelen omdat ze anders denken dan een eventuele 'meerderheid'. Als je verliefd wordt op een oudere man of vrouw, dan kun je daar helemaal niets aan doen. En als je verliefd wordt op een jongere persoon, kun je daar ook helemaal niets aan doen. Hetzelfde geldt voor seksuele aantrekkingskracht. Dat sommige mensen zich niet kunnen inleven in een andere persoon, wil nog niet zeggen dat die andere persoon 'slecht' of 'fout' is.

Leef en laat leven...
__________________
Dream as if you'll live forever, live as if you'll die today
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 12:02
french kiss
Avatar van french kiss
french kiss is offline
als hij het speciaal doet om het met jongere kinderen te doen...
__________________
xxX Kusje hier Kusje daar Kusje overal Xxx || Hybrid is mijn neefjuh X ||
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Seksualiteit Maar één keer een erectie!!
SjaakPolak
15 03-10-2006 19:09
Lichaam & Gezondheid Vraagje over bloedtransfusies
miekmuis
3 15-02-2005 09:27
Lichaam & Gezondheid Het grote lijntopic # 18
Verwijderd
468 19-01-2004 19:22
Psychologie vriendin wordt mishandelt
tuttebel
17 19-04-2003 10:52
Lichaam & Gezondheid stomme vraag misschien mar k maak me dr toch beetje druk om..
MissBi@tch
15 11-06-2002 17:07
Software & Hardware ADSL / Direct Connect ++ vraagje
Marcade
12 21-03-2002 15:25


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:32.