Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-07-2006, 13:12
Twanos
Avatar van Twanos
Twanos is offline
hey hey,

eigenlijk heb ik een hele simpele vraag.

Ik heb +/- 1000 euro te besteden voor een notebook en ik weet niet bijster veel van specs af. Naast de standaard dingen zoals tekstverwerken en internetten wil ik er ook een beetje fatsoenlijk mee kunnen gamen.

Nou begrijp ik dat ik met een laptop van 1000 euro niet de allernieuwste (of iig zware,veeleisende) spellen zal kunnen spelen. Maar ik zoek dus simpelweg de beste 'gamelaptop' binnen mijn budget.

Het lijkt misschien pure luiheid dat ik dit topic open, maar ik durf niet te vertrouwen op mijn eigen (beperkte) kennis van pc's.

Dus hebben jullie tips voor mij?

alvast bedankt.
__________________
Alright Brain, you don't like me, and I don't like you. But lets just do this, and I can get back to killing you with beer.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-07-2006, 15:33
Chilli Dude
Avatar van Chilli Dude
Chilli Dude is offline
laptops zijn niet echt chill om mee te gamen...waarom wil je een laptop?
__________________
www.hipheid.nl
Met citaat reageren
Oud 15-07-2006, 15:52
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Je moet niet willen gamen op een laptop, dat is zonde van je geld.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 15-07-2006, 16:18
Verwijderd
Het is echt een simpele vraag: welke laptop is goed voor hem. Niet "Wat antwoord ik als jullie vragen waarom ik een laptop wil?"

Verder heb ik even geen suggesties. Misschien de toshiba tecra (oid)? Die heeft echter maar 64 mb grafische kaart..
Met citaat reageren
Oud 15-07-2006, 17:46
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Kijk eens naar een Acer (die zijn betaalbaar) met een leuke videokaart erin, X1800 ofzo. In combinatie met een AMD Turion 64 proc. ofzo (of een goeie Pentium M) en minimaal 1GB geheugen (kun je uitbreiden) zou je toch redelijk goed moeten kunnen gamen. Maar dan nog daar zit je dan met een beknopt toetsenbord en geen echte 'muis'. Dus ga je een los tobo en losse muis aansluiten en doet je laptop meer dienst als monitor.

Mijn vraag is dus: ga je er echt mobiel mee zijn? Zo niet, neem dan gewoon een desktop PC, daar heb je voor 400 euro (ex monitor) al een gamePC krachtiger dan een 1100 euro kostende laptop.
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Met citaat reageren
Oud 15-07-2006, 18:00
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 15-07-2006 @ 18:46 :
Mijn vraag is dus: ga je er echt mobiel mee zijn? Zo niet, neem dan gewoon een desktop PC, daar heb je voor 400 euro (ex monitor) al een gamePC krachtiger dan een 1100 euro kostende laptop.
Daar geloof ik niets van! Helemaal niets.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2006, 18:11
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
M@rco schreef op 15-07-2006 @ 19:00 :
Daar geloof ik niets van! Helemaal niets.
Met zelfbouw wel, geen delletje ofzo (waar ook nog 80 euro verzendkosten bij komen )
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Met citaat reageren
Oud 15-07-2006, 21:46
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 15-07-2006 @ 19:11 :
Met zelfbouw wel, geen delletje ofzo (waar ook nog 80 euro verzendkosten bij komen )
Dan mag je mij vertellen wat voor onderdelen je er in gaat stoppen die beter zijn dan hetgeen je eerst noemt.
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Met citaat reageren
Oud 16-07-2006, 02:44
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
wammus schreef op 15-07-2006 @ 22:46 :
Dan mag je mij vertellen wat voor onderdelen je er in gaat stoppen die beter zijn dan hetgeen je eerst noemt.
Oke, een poging:

AMD Athlon 64 3200+ (2.0GHz; Venice) = 73
Asrock 939S56-M (S939; SIS756, PCIe, SATA, LAN, Sound) = 45
512MB DDR/400 = 35
GeForce 7600 GT 256MB DDR3 PCI-e = 163
Samsung SpinPoint P80SD 80GB SATA II = 41
Behuizing met 300W elcheapovoeding = 25

Totaal: 382 euro. Prijzen uit pricewatch.


In plaats van de 7600GT videokaart kun je ook nemen:
ATi Radeon X1800 GTO 256MB DDR3 256bit = 218

Dan kom je uit op 437 euro. Maar volgens deze review is deze kaart niet echt beter dan de 7600GT:
http://www.trustedreviews.com/articl...ge=6084&head=0
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Met citaat reageren
Oud 16-07-2006, 10:30
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
M@rco schreef op 15-07-2006 @ 19:00 :
Daar geloof ik niets van! Helemaal niets.
Ik wel. Een laptop van 1000 euro steekt schraal af bij een PC die evenveel kost. Ik heb wel eens gezegd dat een laptop 2,5x zo duur is als een PC en ik denk dat ik daar ook gelijk in heb. Daarnaast zijn ze onpraktisch en ergonomisch zeer onverantwoord.

Als je mobiel wilt zijn om te tekstverwerken e.d. koop je gewoon een tweedehands notebook naast je desktop. Als je ruimte tekort komt, koop je een barebone PC met een TFT en als je in de trein wilt gamen, moet je bereid zijn > €1500,- uit te geven aan een notebook.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 16-07-2006, 10:41
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Hm ik geloof wel dat laptops op grafisch gebied al wel vooruit zijn gegaan; hadden ze vroeger allemaal onboard IGP, tegenwoordig zijn er veel laptops waar je best prima doom3/quake4 op kunt spelen. Duidelijk dat de markt zich heeft aangepast aan de wens van consumenten om te gamen op een laptop. Toch zet ik grote vraagtekens bij de keuze voor een laptop in gevallen waarbij evengoed een desktop PC gebruikt had kunnen worden.
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Met citaat reageren
Oud 16-07-2006, 12:17
Verwijderd
Nouja, bottom line is dus dat het niet onmogelijk is om op een laptop van duizend euro te gamen, je geeft alleen verhoudingsgewijs heel veel geld uit voor heel weinig prestaties.

Je kunt serieus, zelfs al reis je als student veel heen en weer, voor die duizend euro beter twee PC's van vijfhonderd euro kopen en die op beide reisbestemmingen neerzetten
Met citaat reageren
Oud 16-07-2006, 20:33
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Zeker. Dan heb je ook niet de nadelen van diefstal-gevoeligheid, fragiliteit van de laptop, geen uitbreidingsmogelijkheden en het feit dat je zelf moeilijk problemen kunt verhelpen.

Aan de andere kant mis je dan de mogelijkheid om in de trein van je laptop gebruik te maken. Maar dat is dan een consessie.
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Met citaat reageren
Oud 16-07-2006, 21:43
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 16-07-2006 @ 21:33 :
Aan de andere kant mis je dan de mogelijkheid om in de trein van je laptop gebruik te maken. Maar dat is dan een consessie.
In de trein hoor je dan ook te flirten of lezen
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 16-07-2006, 23:03
Verwijderd
Citaat:
Enlightenment schreef op 16-07-2006 @ 21:33 :
Aan de andere kant mis je dan de mogelijkheid om in de trein van je laptop gebruik te maken. Maar dat is dan een consessie.
Studenten hebben sowieso geen laptop 'nodig' in de trein. Dat is overdreven bullshit, gewoon interessantdoenerij. Zelfs de drukste advocaten op ons kantoor hebben nog geen laptop (nodig).

Als je echt stoer bent en bereikbaar wilt zijn koop je gewoon een blackberry
Met citaat reageren
Oud 17-07-2006, 03:21
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Ben ik zo'n bitch als ik perse wil kunnen laptoppen in het vliegtuig? En daar zelfs een tweede accu voor meeneem?
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Met citaat reageren
Oud 17-07-2006, 03:40
probeer
Avatar van probeer
probeer is offline
als je met klm (of zelfde kwaliteit) vliegt wel, daar kun je altijd genoeg films of muziek kijken/luisteren. en anders eigenlijk ook wel, omdat die crappy kwaliteit toch meestal in europa is, en t zeker onzin is om voor 1-2 uurtjes je laptop mee te sleuren

edit: al ben je geen bitch hoor (k), tis gewoon n stukje duurder (al ligt dat er ook maar aan, mss ben jij wel iemand die van spider solitair, pinball en hartenjagen houdt, dan heb je niet zoveel nodig).
__________________
411 ur b4$3$ 8310ng 2 u$
Met citaat reageren
Oud 17-07-2006, 07:09
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Alpha Centauri mag dat ook?

BTW: het gaat wel om 10+ uur dus geen EU-vlucht waar je voordat je op 11km bent aangekomen alweer omlaag gaat. Dan kan ik me nog wel vermaken met het vliegtuigraampje en een boekje.

Maar we dwalen af...
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 17-07-2006, 11:38
-zen-Chris
Avatar van -zen-Chris
-zen-Chris is offline
Citaat:
Twanos schreef op 15-07-2006 @ 14:12 :
hey hey,

eigenlijk heb ik een hele simpele vraag.

Ik heb +/- 1000 euro te besteden voor een notebook en ik weet niet bijster veel van specs af. Naast de standaard dingen zoals tekstverwerken en internetten wil ik er ook een beetje fatsoenlijk mee kunnen gamen.

Nou begrijp ik dat ik met een laptop van 1000 euro niet de allernieuwste (of iig zware,veeleisende) spellen zal kunnen spelen. Maar ik zoek dus simpelweg de beste 'gamelaptop' binnen mijn budget.

Het lijkt misschien pure luiheid dat ik dit topic open, maar ik durf niet te vertrouwen op mijn eigen (beperkte) kennis van pc's.

Dus hebben jullie tips voor mij?

alvast bedankt.

Twanos,

Als je de nieuwste spellen redelijk wilt kunnen spelen voor weinig geld, kan ik je aanraden eens op internet te zoeken naar een gebruikte laptop. Zelf heb ik een laptop gekocht via martkplaats, en het bevalt me echt heel goed. Kan er feilloos C&C Generals op z'n hoogst op spelen. Heb er zelfs nog wat garantie op.

Hier zijn de 3 belangrijkste dingen waar je op moet letten met een gamelaptop:

Processor: let op dat je een laptop koopt met de "mobile" technologie. Een 1,6 Ghz mobile is vergelijkbaar met een 3/3,2 Ghz normale processor. En nog veel stiller en zuiniger ook.
Zelf heb ik een Intel Centrino 1,6 Ghz.

MB RAM: Minimaal 512 Mb. Liefst 1024mb, of te upgraden tot minstens dat.

Videokaart: Heel belangrijk. Zorg er in ieder geval voor dat je minimaal een klasse 3 op deze site hebt.
Zelf heb ik een ati mobility radeon 9700.


Voor de rest zou ik je aanraden geen totaal onbekend merk te kopen, (ook geen Medion) wil nog wel eens opeens totaal kapot gaan heb ik gehoord. Uiteraard ook moeilijker nieuwe onderdelen voor te krijgen.

15.4 inch breedbeeld is ideaal qua gewicht oppervlak verhouding.

Vraag naar de accuduur.

Garantie is erg handig.


duuus...

Als je geluk hebt kan je echt een hele goede laptop kopen voor een schijntje. Die van mij kocht ik voor 600 euro, 1,5 jaar oud. Nieuwprijs was 1400, maar het ding is nog in nieuwstaat.
Een splinternieuwe budget laptop kopen is wat moeilijker, en in ieder geval duur.

Succes,

Chris
__________________
.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2006, 14:14
Verwijderd
Kijk om te beginnen eens bij de lokale MyCom, hebben nu vrij leuke laptops in de aanbieding.
Redelijk gamen kun je al vanaf €799,- (Asus Z92Vm) maar als je echt goed wilt gamen (maw: je desktoppc wilt vervangen), dan zul je erg diep in je buidelijk moeten tasten.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2006, 08:19
apekont
apekont is offline
ik was eerst verliefd op de pearl diamond 5400 of zoiets, geweldige gamerslaptop, 1000 euri, en toendertijd met gratis tv tuner, dan kun je tv kijken onderweg, hij is licht, en de prestaties zijn top, nu is er ook een opvolger geloof ik, maar je moet maar eens op de site van diamond kijken
Met citaat reageren
Oud 18-07-2006, 20:43
airbag
Avatar van airbag
airbag is offline
Citaat:
nare man schreef op 17-07-2006 @ 00:03 :
Studenten hebben sowieso geen laptop 'nodig' in de trein. Dat is overdreven bullshit, gewoon interessantdoenerij. Zelfs de drukste advocaten op ons kantoor hebben nog geen laptop (nodig).

Als je echt stoer bent en bereikbaar wilt zijn koop je gewoon een blackberry
Hmm, ik heb in 2 jaar tijd meer aan m'n Informatica studie gedaan in de bus dan thuis. Ik moest naar school in Groningen en woonde in Emmeloord, en dat kwam neer op 3 uur bus per dag.
Had ik kunnen leven zonder? Waarschijnlijk wel, maar ik heb wel heel veel vrije tijd vrij kunnen houden..
Met citaat reageren
Oud 19-07-2006, 00:32
Confus1oN
Confus1oN is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 16-07-2006 @ 03:44 :
Oke, een poging:

AMD Athlon 64 3200+ (2.0GHz; Venice) = 73
Asrock 939S56-M (S939; SIS756, PCIe, SATA, LAN, Sound) = 45
512MB DDR/400 = 35
GeForce 7600 GT 256MB DDR3 PCI-e = 163
Samsung SpinPoint P80SD 80GB SATA II = 41
Behuizing met 300W elcheapovoeding = 25

Totaal: 382 euro. Prijzen uit pricewatch.


In plaats van de 7600GT videokaart kun je ook nemen:
ATi Radeon X1800 GTO 256MB DDR3 256bit = 218

Dan kom je uit op 437 euro. Maar volgens deze review is deze kaart niet echt beter dan de 7600GT:
http://www.trustedreviews.com/articl...ge=6084&head=0
hihihi, de volgende keer dat ik nieuwe pc nodig heb, vraag ik jou om advie, goed?
Met citaat reageren
Oud 19-07-2006, 10:36
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Confus1oN schreef op 19-07-2006 @ 01:32 :
hihihi, de volgende keer dat ik nieuwe pc nodig heb, vraag ik jou om advie, goed?
Sure.

Maar zelfbouw houdt wel in dat je zelf je computer moet bouwen; daar help ik mensen graag mee via msn/icq maar het betekent natuurlijk wel dat je er zelf een middag werk aan hebt en een béétje handig moet zijn. Alhoewel tegenwoordig is een systeem bouwen vrij makkelijk, als je maar begeleiding hebt.
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Met citaat reageren
Oud 20-07-2006, 10:37
Kapoen
Avatar van Kapoen
Kapoen is offline
Ik heb een HP pavilion 17 inch bredbeeld laptop, deze werd aangeprezen als gaming laptop, door de super video kaart enz.

Koste me alleen wel 2000 euro maar hij is intussen alweer een jaar oud dus miss istie alweer goedkoper.
__________________
Smile a lot, it's free
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-07-2006, 11:37
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
2000 euro voor iets wat zo uit je hand gegrist kan worden.
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Met citaat reageren
Oud 20-07-2006, 11:40
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Wat is dat nou weer voor argument Alles kan gestolen worden.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2006, 11:43
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Met een laptop loop je toch echt een verhoogd risico; en om nou zoveel geld er aan te besteden. Dat is net zoiets als een fiets van 1500 euro op slot zetten in utrecht centrum en daar laten overnachten. Dan heb je geluk als hij er de volgende dag nog staat.
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Met citaat reageren
Oud 20-07-2006, 12:11
Verwijderd
Én als hij dan ook nog heel is
Het is wel zo dat je met een laptop een verhoogde kans op diefstal hebt, maar alles kan gestolen worden.
Je moet natuurlijk zelf ook je verantwoordelijkheid nemen en goed opletten, veel meer kan je eigenlijk niet doen.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2006, 12:51
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Nouja naast dat laptops geliefd zijn: je bent ermee mobiel; dus op school, over straat, in de auto, in de trein. De kans dat iemand het gewoon meegrispt is gewoon veel hoger dan dat iemand inbreekt in je huis. En laptops zijn voor diefstal eigenlijk niet te verzekeren - er moet namelijk sprake zijn van braaksporen en dat is er vrijwel nooit. En fraude is dan onmogelijk te bestrijden. Dus daar zit je dan met je laptop van 2000 euro met allemaal vreemde mensen om je heen die met hebberige oogjes naar jouw laptop kijken, zit je dan lekker?
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Met citaat reageren
Oud 20-07-2006, 13:02
Verwijderd
Ik wel hoor.
Zorg gewoon dat je je laptop in een fatsoenlijke tas + slot hebt en niet gebruikt in de trein oid.
Gebruik gewoon een rugzak bv, dat valt meteen al een stuk minder op.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2006, 13:22
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 20-07-2006 @ 13:51 :
Dus daar zit je dan met je laptop van 2000 euro met allemaal vreemde mensen om je heen die met hebberige oogjes naar jouw laptop kijken, zit je dan lekker?
Ben jij er zo één die constant achterom kijkt om te zien of je misschien gevolgd wordt?
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2006, 13:40
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
vlep`un schreef op 20-07-2006 @ 14:02 :
Zorg gewoon dat je je laptop in een fatsoenlijke tas + slot hebt en niet gebruikt in de trein oid.
Okee. En wáárom kocht jij ook alweer een laptop?
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 20-07-2006, 14:13
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 20-07-2006 @ 14:40 :
Okee. En wáárom kocht jij ook alweer een laptop?
Om op school te gebruiken.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2006, 15:32
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
M@rco schreef op 20-07-2006 @ 14:22 :
Ben jij er zo één die constant achterom kijkt om te zien of je misschien gevolgd wordt?
Mijn situatie is wat uniek, maar ik ben redelijk paranoia ja. Maar een beetje paranoia is geen slechte eigenschap.
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Met citaat reageren
Oud 22-07-2006, 14:43
Twanos
Avatar van Twanos
Twanos is offline
Beetje erg late reactie, had het druk de laatste dagen (zomerfeesten Nijmegen!! )

Ik wil een laptop omdat ik op kamers ga, de laptop kan ik dan ook meenemen naar huis, of in de trein gebruiken. Op die manier heb ik altijd alles bij de hand. Ik weet ook wel dat je met een laptop niet heel relaxed kan gamen, maar het is een afweging die je maakt.

Over het algemeen speel ik ook niet echt spellen die heel erg veeleisend zijn (AOEII RA2 CS).

Spellen zoals (bijvoorbeeld!) generals, age of mythology en splinter cell en PES4 hoop ik bijvoorbeeld ook wel soepel te kunnen spelen.


Iig alvast bedankt voor jullie verschillende adviesen
__________________
Alright Brain, you don't like me, and I don't like you. But lets just do this, and I can get back to killing you with beer.

Laatst gewijzigd op 22-07-2006 om 15:00.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 22-07-2006, 21:53
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Twanos schreef op 22-07-2006 @ 15:43 :
(zomerfeesten Nijmegen!! )


8 Dagen non-stop zuipen. Ik ben kapot
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 24-07-2006, 11:53
Verwijderd
De spellen die je opnoemt kan ik al soepel spelen en ik heb geen desktopvervanger.
Ik heb een Asus Z92V/A6B00V met P-M 745, 1GB DDR2, 80GB Hdd (5400rpm), Mobile Radeon X700 PCI-e, DVD/RW DL, 15.4" tft.
Een vergelijkbaar model kost tegenwoordig nog 'maar' €799,- bij de Mycom.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2006, 10:51
Twanos
Avatar van Twanos
Twanos is offline
ik vond deze vandaag op internet (www.pcsnel.nl)
Asus - A6Jc-Q023H

15.4 inch WXGA Color Shine
Intel Single Core T1300 (1.66GHz)
NVIDIA® GeForce™ Go 7300 256MB TurboCache™
512MB ( DDRII 533 x1)
80GB 4200rpm
8X DVD+/-RW DUAL Double Layer
WIN XP Home
WLAN 802.11g
CMOS Camera
(Bag/Mouse)
Bluetooth


256mb videokaart, 1.66ghz (helaas nog wel single core). 512mb is wel aan de matige kant maar kan op lange termijn nog wel wat geheugen bijkopen natuurlijk.

963 euro (incl btw).

meningen aub.
__________________
Alright Brain, you don't like me, and I don't like you. But lets just do this, and I can get back to killing you with beer.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2006, 11:09
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Mja turbocache. En dat moet een gamerslaptop worden?
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Met citaat reageren
Oud 25-07-2006, 11:11
Twanos
Avatar van Twanos
Twanos is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 25-07-2006 @ 12:09 :
Mja turbocache. En dat moet een gamerslaptop worden?
zoals ik al zei heb ik niet bijster veel verstand van computers, turbocache is net zoiets als shared?
__________________
Alright Brain, you don't like me, and I don't like you. But lets just do this, and I can get back to killing you with beer.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2006, 11:21
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Twanos schreef op 25-07-2006 @ 12:11 :
zoals ik al zei heb ik niet bijster veel verstand van computers, turbocache is net zoiets als shared?
Ja een deel shared en een deel eigen geheugen. Beter dan alles shared, maar het blijft natuurlijk een superzwakke videokaart vergeleken met een echte kaart zoals 7600GT. En je geeft er wel bijna 1000 euro aan uit. Voor dat geld krijg je bijster weinig performance dan, vind ik zelf.

Als games belangrijk voor je zijn, dan moet je er wel een goede videokaart in proppen, processor is helemaal niet het belangrijkste daarbij. 1GB geheugen is ook standaard, en dan een goede videokaart.
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Met citaat reageren
Oud 25-07-2006, 11:25
Twanos
Avatar van Twanos
Twanos is offline
Echt zware games hoef ik er niet op te spelen. Maar spellen zoals CS en UT wil ik wel op een hoge FPS kunnen laten lopen. Daarnaast zat ik te denken aan spellen van het niveau als splinter cell en bijvoorbeeld pro evolution soccer 4. Niet de allernieuwste, zware games.

Ik denk (??) dat deze laptop wel aardig is om spellen van dit kaliber soepel te laten lopen, toch?

De performance is idd niet zo hoog, maar je hebt het wel over een laptop.

Tips voor goede koopjes zijn uiteraard welkom als iemand die toevallig tegenkomt.
__________________
Alright Brain, you don't like me, and I don't like you. But lets just do this, and I can get back to killing you with beer.

Laatst gewijzigd op 25-07-2006 om 11:29.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2006, 11:43
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Twanos schreef op 25-07-2006 @ 12:25 :
Ik denk (??) dat deze laptop wel aardig is om spellen van dit kaliber soepel te laten lopen, toch?
Dat ligt écht aan de eisen die je stelt. En dat kunnen wij voor jou niet beoordelen. Ik zou er nooit op gaan gamen, maar ik hecht vrij veel waarde aan goede performance. Daarom ben ik ook van mening dat een "krachtpatser" voor 1000 euro per definitie interessanter is dan een laptop voor dat geld.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 25-07-2006, 11:44
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Ja wat moet ik zeggen, vergelijk het met een PC van anderhalf jaar oud met een videokaart van toen 35 euro. Als je zo'n systeem tweedehands nu zou kopen zou je 150 euro kwijt zijn. Jij geeft er bijna 1000 euro aan uit; wel een laptop welliswaar en nieuw; maar je ziet wel dat je heel veel geld uitgeeft en maar heel matige performance voor terugkrijgt. Tuurlijk kun je daar spelletjes op spelen van 6 jaar oud, maar ben je bereid daarvoor zoveel geld neer te leggen?

ALS je dan zoveel zou uitgeven, waarom dan geen goede videokaart? Die videokaart in de laptop die jij noemde is echt niet bedoeld om te gamen, ja een klein spelletje misschien, maar gezien jouw wensen kun je toch beter wat anders nemen.

Acer Aspire 5650 is wel een laptop waar je prima mee kunt gamen. Misschien zou je nog kunnen wachten tot de nieuwe Core 2 Duo laptops?

Maar anyhow, die laptop kost wel 1433 euro en is eigenlijk nog lager dan het 380 euro desktop systeem wat ik eerder in dit topic heb genoemd. Dat is best schokkend eigenlijk. Hoe meer ik graaf des te meer ik tot de conclusie kom dat laptops absoluut niet geschikt/rendabel zijn om op te gamen. Dure fragiele non-performers zijn het.

En really, hoe lang zal de accu meegaan op een gamerslaptop met goede videokaart? Ik denk dat je net over het uur zit als je gamed, 77 minuten ofzo. Ben je daar werkelijk bereid voor om ~1450 aan te betalen? Kun je dan niet beter twee goede desktop gamepcs kopen met een supermooi 19" scherm en geluidsset? Dan ben je sowieso goedkopr uit, heb je twee echte game PC's die gewoon veel meer waar bieden voor hun geld. Maar dat is een afweging die jij moet maken...
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Met citaat reageren
Oud 25-07-2006, 11:56
Twanos
Avatar van Twanos
Twanos is offline
Dat ik een laptop nodig heb staat buiten kijf. 2 pc's werkt niet voor mij omdat ik ook gewoon erg veel reis, ook naar meer dan 2 locaties (dus niet alleen thuis-kamer), en dan ook gewoon mijn huiswerk/ander werk wil doen ( Bovendien wil ik niet al mijn bestanden en rotzooi telkens overzetten van pc naar pc).

Daar is de laptop in eerste instantie ook voor bedoeld. Maar om me niet dood te vervelen op mijn kamer wil ik er ook nog een beetje mee kunnen gamen. Dus zoek ik gewoon de laptop waarmee je het beste kan gamen binnen dit budget.
__________________
Alright Brain, you don't like me, and I don't like you. But lets just do this, and I can get back to killing you with beer.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2006, 11:59
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Dan zul je wel moeten accepteren dat gamen bijzaak is; dus patiance en oude spelletjes. Dat zal prima gaan. Dan nog denk ik dat je betere laptops kunt vinden dan hetgeen je boven noemde. 1GB geheugen zou ik minimaal op mikken. Dat kun je ook wel onder de 1000 euro krijgen.
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Met citaat reageren
Oud 25-07-2006, 12:39
Verwijderd
Zoals ik al zei, loop de MyCom binnen, die hebben gewoon goede aanbiedingen op laptopgebied atm.
Mijn laptop was ook iets van 1500 in totaal (inclusief tas, verzekering, muis + tobo), maar heeft wél een fatsoenlijke graka (dus zonder TurboCache of shared).
Met deze Asus kom je al een heel eind op gaminggebied. Kost alleen wel 1200 euro.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2006, 14:01
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Hij wilde niet hoger dan 1000 euro. Dus dan doe je wel concessies. Vooral aan de grafische kaart.
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Met citaat reageren
Oud 25-07-2006, 14:03
Verwijderd
Dat klopt en dat zal ook niet erg snel veranderen denk ik.
Het handigste is dan denk ik nog om een cheap ass laptop te kopen om mobiel te werken en een desktop om op te gamen (zoals die van 380 euro oid die jij hierboven gepost hebt).
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:51.