Oud 13-10-2017, 10:10
tartaartjeeh
tartaartjeeh is offline
hallo allemaal,
ik had een vraagje, ik moet voor mijn pws een inleiding schrijven, maar weet niet helemaal of die zo goed is. kan iemand mij helpen door te kijken of ik het goed doe? want het lijkt allemaal zo kort, maar zou net weten wat ik er nog bij kan doen

Inleiding



Ik zit nu al iets minder dan 5 jaar op de daltonschool Markenhage. Al sinds de eerste dag dat ik hier op school zit, hoor ik altijd mensen vragen of ze oortjes in mogen om muziek te luisteren, dat zou er namelijk zogenaamd voor zorgen dat ze zich daardoor beter zouden kunnen concentreren. Maar is dat nou eigenlijk wel zo? En zo ja, verschilt dat dan per geslacht? Of per leeftijd? of per muzieksoort? En helpt t dan alleen bij een paar vakken of bij alles? Dat zijn een paar vragen die ik mezelf meerdere keren gesteld heb, maar waar ik nooit een antwoord op wist. Ik vind het zelf altijd wel fijn om oortjes in te hebben, hierdoor hoor ik geen afleidende geluiden of mensen om me heen. Maar mijn vriendin kan zich juist helemaal niet goed concentreren als ze muziek op heeft. Daarom wil ik onderzoeken of muziek ook echt daadwerkelijk effect heeft op je concentratie.


alvast bedankt!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-10-2017, 16:45
David2000
David2000 is offline
Ziet er goed uit!
Met citaat reageren
Oud 13-10-2017, 17:01
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Als ik jouw was zou ik een iets meer wetenschappelijke term gebruiken voor "oortjes". Consequent gebruik van hoofdletters komt ook beter over. Persoonlijk vind ik je schrijfstijl niet heel prettig. Een woord als "het" mag je ook in een werkstuk nooit schrijven als t, maar gebruik je altijd voluit.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 13-10-2017, 20:01
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Iets als 'ik vind.... ' is ook niet heel sterk hoewel ik het in deze context wel begrijp.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 14-10-2017, 01:48
Martinnnn
Avatar van Martinnnn
Martinnnn is offline
Ik zou er zoiets van maken:

Ik zit nu al iets minder dan 5 jaar op de Daltonschool Markenhage. Al sinds de eerste dag dat ik hier op school zit hoor ik mensen vragen of ze oortjes in mogen om muziek te luisteren tijdens de les. Dit zorgt er namelijk voor dat ze zich beter zouden kunnen concentreren op hun werk.
Maar is dat eigenlijk wel zo? Zo ja, verschilt dat dan per geslacht, leeftijd of muzieksoort? Helpt het alleen bij een paar vakken of bij alle vakken? Dit zijn een paar vragen die ik mezelf meerdere keren gesteld heb, maar waar ik nooit een antwoord op wist. Dit wil ik gaan onderzoeken.
Ik vind het zelf fijn om oortjes in te hebben. Zo hoor ik geen afleidende geluiden of de mensen om mij heen, hierdoor kan ik mij focussen op mijn werk. Hoewel mijn vriendin zich juist niet goed kan concentreren wanneer ze muziek luistert. Daarom wil ik onderzoeken of muziek ook echt daadwerkelijk effect heeft op je concentratie.
__________________
We were born to be real, not to be perfect.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2017, 10:21
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Ik zou je inleiding niet beginnen met 'Ik', er zijn namelijk regels die zeggen dat dat niet zo netjes is. Ook is het inderdaad van belang om op hoofdletters te letten, maar ook op bijwoordjes zoals 'al' en 'zogenaamd'.

Als ik het stukje zou herschrijven, zou ik op zoiets uitkomen:
Na bijna vijf jaar op de daltonschool Markenhage te hebben gezeten, valt mij op dat mensen vaak vragen of ze oortjes in mogen om muziek te luisteren. Als reden hiervoor geven ze aan dat dit ervoor zorgt dat ze zich beter kunnen concentreren. Maar is dat eigenlijk wel zo? Zelf vind ik het wel fijn om oortjes in te hebben. Hierdoor heb ik het gevoel minder snel afgeleid door geluiden of mensen om mij heen. Een vriendin kan zich juist minder goed of zelfs helemaal niet concentreren als ze muziek op heeft. Zijn daar dan misschien verschillen per geslacht, leeftijd of muzieksoort? En helpt muziek bij het concentreren bij alle vakken of zit hier verschil in? Dit zijn vragen die ik me vaak afgevraagd heb, maar waar ik tot nu toe nooit het antwoord op heb gekregen. Daarom wil ik onderzoek doen naar het effect van muziek op concentratie.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Profielwerkstuk Geschiedenis tweefrontenoorlog WO II
Jiang153
6 13-11-2011 14:10
Algemene schoolzaken 2de fase moet stoppen!!
BrunetJuh
233 24-01-2006 17:05
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen presentatie kinderarbeid (van pws)
mirrie-1986
4 10-03-2004 15:52
Eindexamens 2003 [Biologie] Hoe ging het? (En stel hier ook je vragen!)
misssarcasmm
144 26-05-2003 19:11
Algemene schoolzaken profielwerkstuk
[KeiZeR]
12 14-12-2002 15:29
Algemene schoolzaken Wat is een profielwerkstuk?
Verwijderd
7 16-05-2002 08:55


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:29.