Oud 23-09-2002, 12:27
moison100
Avatar van moison100
moison100 is offline
Ik weet niet of ik dit op de goede plaatst post. Maar ik heb mijn vaders winkel overgenomen. Een vriend van mij heeft de site gemaakt. Er wordt op dit moment nog aan gewerkt maar ik zou graag jullie reactie er op willen weten en wat jullie denken dat er nog bij moet enzo. De site is te vinden op:

http://yde-utrecht.netfirms.com/index3.html
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-09-2002, 07:35
Verwijderd
dit is een beetje offtopic maarre. Jou naam is eng! Ik heb een docent met die naam en die is nie echt gezellie
Met citaat reageren
Oud 24-09-2002, 13:17
Schatje1984
Schatje1984 is offline
ziet er leuk uit die site!!!



Greetzzzz
__________________
I Love Kath!!!!! 4-ever!!!!!! and Always!!!!!!!!!!
Met citaat reageren
Oud 24-09-2002, 16:56
moison100
Avatar van moison100
moison100 is offline
thanks

Trouwens.. die docent? is dat moison van het RHC in hilversim? Van tegniek? Van naar haar is me naam vermoet
Met citaat reageren
Oud 24-09-2002, 20:14
Tampert
Avatar van Tampert
Tampert is offline
ik heb geen idee waar dit thuishoort... Ik zal eens navragen

Koen zegt S&M, Koen is de baas
__________________
NIZ| tegenpartij|Kriminalpolizei!!|De hele mikmak| Dank voor die bloemen
Met citaat reageren
Oud 25-09-2002, 20:00
Martin
Avatar van Martin
Martin is offline
Sorry, maar iets in mij zegt gewoon dat de kleurencombinatie NIET echt mooi is. Ook die navigatie, `t is niet om aan te zien...
Met citaat reageren
Oud 25-09-2002, 21:03
Enola
Enola is offline
Citaat:
moison100 schreef:
Ik weet niet of ik dit op de goede plaatst post. Maar ik heb mijn vaders winkel overgenomen. Een vriend van mij heeft de site gemaakt. Er wordt op dit moment nog aan gewerkt maar ik zou graag jullie reactie er op willen weten en wat jullie denken dat er nog bij moet enzo. De site is te vinden op:

http://yde-utrecht.netfirms.com/index3.html
mja.. tsja..

Eerste wat me opvalt is dat dit zo'n standaart beginners site is. Ik zeg niet dat hier iets mis mee is (je moet toch ergens beginnen) maar om zo een site te gebruiken voor een proffesioneel bedrijf lijkt me niet zo slim. Omdat het denk ik klanten beetje afschrikt.

Wat ik je aanraad is een domeinnaam te registreren gewoon een standaart .nl en zorg voor een betaalde server zodat je van die banners enzo af bent. Ik weet het dat kost geld, maar bekijk het zo, als je dit doet dan heb je best kans dat er 10 klanten per jaar toch nog via die website worden aangetrokken. Op die manier haal je gemakkelijk de kosten er uit. (kosten van domeinnaam en hosting zijn helemaal niet hoog, zeker niet als de website geld gaat opleveren)

Nu verwacht je natuurlijk wel dat ik mijn oordeel een beetje nuanceer (dat schrijf je toch zo?) dus bij deze:
-Grote reclame banner boven aan de pagina met daaronder "This site is hosted by Netfirms Web Hosting" geeft mij idee van gratis webhosting en die zijn meestal niet zo fijn. (vind ik) Een banner aan de bovenkant hoeft niet zo vreselijk te zijn als je um maar goed wegwerkt/opneemt in je design.
-Die plaatjes flip ding op de "home" pagina daar zullen de mensen die nog met een 56 k modem surven (jah die zijn er nog genoeg) niet echt blij mee zijn.
-Knal gele achtergrond. Mja kleurtjes zijn altijd al leuk geweest om mee te spelen, maar als je ze gebruikt gebruik ze dan ook goed en niet op zo een vreselijke manier.
-Rode tekst op de gele achtergrond. Iets wat IK heel erg onproffesioneel over vind komen.
-De links die staan op de "home" pagina zijn gewoon de standaart links, blauw, en bezocht paars, ofzow. Zorg dat je die kleuren verandert en aanpast aan het kleuren thema van de site. (erm eerst nog ff voor een kleuren thema zorgen?)

Dan het menu:
-"niet echt mooie" plaatjes met daarop de tekst in rode letters en ook nog eens een blauwe (paars bij bezocht) rand er om heen.
Haal in elk geval die rand weg en zorg voor andere plaatjes (of gewoon tekst) als links.
-Het menu "verspringt", de hoogte van de plaats van het menu is niet op elke pagina gelijk.

-Als ik verder blader zie ik dat alle tekst in gecentreerd, en als er iets is wat IK onproffesioneel over vind komen dan is het wel gecentreerde tekst.
-Thumbnails zijn natuurlijk heel leuk. Ze zijn zelfs nog leuker als je ze gebruikt zoals het hoort! (dus het kleine plaatje ook echt verkleinen waardoor de bestands groter kleiner wordt, daardoor is het "plaatjes overzicht" sneller en beter te laden)
-Zo een onderdeel "links" is natuurlijk altijd leuk, vooral als je der van die onzin site inzet die NIETS met het onderwerp van de site te maken hebben. (weg met die onzin dus en zet er wat interessants neer wat met het onderwerp van de site te maken heeft)

mm ik bedenk me net "Houten Speelgoedwinkel" is dat een speelgoedwinkel van hout ofzow? niet dat ik niet snap wat er mee bedoelt wordt, maar toch klinkt het vaag. (kan ook aan mij liggen)

Ik snap dat je niet naar een webdesign bureau wilt stappen en daar vervolgens veel geld uit geven. Maar zorg dat die vriend van je wat beter zijn best doet, laat um er wat meer tijd aan besteden, de site is nog niet eens half af, geeft hele slechte indruk. De broncode is trouwens een zooitje. En ik ben bang dat het net als velen gaat, dat hij nooit verder afgemaakt zal worden. Zorg dus dat je die vriend van je een beetje motiveert om het zaakje af te handelen.

Ga misschien op zoek naar een aantal mensen die bereidt zijn je te helpen met de site (kan kostenloos als je maar goed zoekt) (als je me lief aankijkt wil ik ook wel helpen )

Maargoed als je er dus iets serieus van wilt maken steek er dan wat energie in. Als je er niet voor 100% voor wilt gaan, laat het dan maar helemaal zitten.

Dan zijn der nog wel meer dingen waar op of aanmerkingen over gemaakt kunnen worden, maar die zijn er altijd. En veel is ook een kwestie van smaak. Ik heb de site bekeken als een proffesionele site die een bedrijf vertegenwoordigt en in het leven is geroepen om klanten aan te trekken. Uiteraard bekijk ik zo een site kritischer dan de persoonlijke homepage van pietje en zijn hamster. Laat je dus vooral niet ontmoedigen door deze lijst kritiek, maar zie het als een zetje in de goede(?) richting. Websites designen leer je niet in 2 dagen, dat kost tijd, moeite en ervaring.

Sorry voor alle typo's etc. (ik heb de meeste er uit proberen te halen) Iets wat je trouwens ook nog wel eens op die site mag gaan doen.

Succes in elk geval

Laatst gewijzigd op 25-09-2002 om 22:15.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2002, 21:28
Verwijderd
Oke, zal even zeggen wat ik er van vind

- Wees consequent met hoofdlettergebruik. Schrijf je formeel, doe dan elke zin met een hoofdletter, en niet zo nu en dan. Dus ook Duitsland ed. met hoofdletter. Wees ook consequent met taalfouten. Heb er al een aantal gevonden bij info bijvoorbeeld
- Jammer van de banner. Wil je professioneel lijken, bekijk dan eens een echte (al dan niet betaalde) hosting zonder reclame.
- De kleur is... tsja... net niet passend vind ik. Das persoonlijk natuurlijk, maar wel mijn mening

Het heeft net niet dat je zegt van "Ja, dat is het!". Net iets te gewoon, te simpel, een site met een menutje links. Net iets te standaard . Voor de rest heb je al een redelijke site

Verder goed initiatief dat je je winkel op internet zet!

Succes ermee, ik hoop dat je er wat aan gehad hebt!
Met citaat reageren
Oud 27-09-2002, 16:49
moison100
Avatar van moison100
moison100 is offline
thanks de site is ook nog niet af. Over lelijke plaatjes dat snap ik, een vriend van me heeft 3 catalgussen gescant dus dat komt wel goed Ik heb de "layout" ook iets verander. Een standaart site? Zeker maar ik doe me best om het te verander. OVer de achtergrond.. moet zker verandert worden maar in watt?? Dan banners? Ik wil hier ff de site op verder kloten. Als het er goed is zet ik hem wel over naar .TK ofzo. Ook wel een banner maar niet zo erg als hier
Met citaat reageren
Oud 28-09-2002, 00:53
JJzD
JJzD is offline
Citaat:
henri schreef:
menutje links. Net iets te standaard .
wat is de plek waar mensen een menu verw88??
weet je hoedat mensen een scherm scannen??

zet om te testen maar eens een menuutje rechts onderin
en dan timen of men ze binnen 9 sec vindt

menu's moeten gewoon links en anders bovenin
__________________
-|-
Met citaat reageren
Oud 28-09-2002, 02:26
Verwijderd
Citaat:
JJzD schreef:
menu's moeten gewoon links en anders bovenin
Hij bedoelde volgens mij dat het geheel op zich een beetje standaard is. Dat het menu links (of boven) zit hoort inderdaad zo.


Mijn mening:
De site ziet er helaas wat amateuristisch uit; alsof het iemands eerste homepage is. Het kleurgebruik is verkeerd en de banners alleen al bedekken al het halve scherm, maar goed, dat is al gezegd allemaal
Ik zou de tekst nog een keer of drie na (laten) lezen door mensen die beter Nederlands kunnen (ik kan in bijna elke zin een spel-/grammaticafout vinden )

Mijn tip - Ga op zoek naar sites van andere (bekendere) winkels, en ga na hoe zij het hebben opgebouwd en het kleurgebruik hebben toegepast.
(Of laat mij de site in elkaar zetten voor 75 euro maak ik een degelijk design, codeer ik de pagina en haal álle spelfouten eruit )
Met citaat reageren
Oud 05-10-2002, 13:26
Verwijderd
sorry maar ik begon spontaan te huilen van deze site....

Het enige goed van deze site is: Het gebruik van frames vind ik heel positief... Dat is een goede start
Met citaat reageren
Oud 06-10-2002, 07:15
Verwijderd
Citaat:
Goes15 schreef:
sorry maar ik begon spontaan te huilen van deze site....

Het enige goed van deze site is: Het gebruik van frames vind ik heel positief... Dat is een goede start
Mja, eens...

Maar frames positief? Absoluut niet. Gebruik dan tables.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2002, 12:23
Verwijderd
Citaat:
spawn again schreef:
Mja, eens...

Maar frames positief? Absoluut niet. Gebruik dan tables.
hmmm ik vind frames altijd mooier als tables... Kijk hier eens, die gebruiken frames goed:

www.besite.nl
Met citaat reageren
Oud 14-10-2002, 10:22
Beyoned
Beyoned is offline
This site is hosted by Netfirms Web Hosting




This site is hosted by Netfirms Web Hosting




This site is hosted by Netfirms Web Hosting



LOL
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:08.