Oud 02-04-2010, 10:47
Verwijderd
Mijn televisie is kapot. Dat betekent dat ik een nieuwe televisie wil kopen.
Mijn budget is niet erg groot, ik wil er maximaal 250,- euro aan uitgeven. Ik heb al in wat winkels gekeken en 21'' / 22'' is voor mij een goede maat.

Ik twijfel nu tussen een Samsung
http://www.wehkamp.nl/beeld-geluid/t...&F=3,2,17&SM=1
en LG
http://www.wehkamp.nl/beeld-geluid/t...&F=3,2,17&SM=1

Andere opties zijn ook welkom. En tips waarop ik moet letten natuurlijk ook.
Verder vraag ik me af hoe erg het van belang is dat ik digitale televisie heb (vind ik namelijk best duur). Ik heb nu Ziggo analoog (waarbij een aantal zenders in HD worden uitgezonden) wat bij mijn huurprijs zit inbegrepen.
Mijn broertje vertelde ook dat het mogelijk is om een monitor aan te schaffen en tv via een digitale ontvanger te kijken, hoe zit dat?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-04-2010, 11:09
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Digitale televisie is bij Ziggo niet duurder dan analoge televisie. Je hebt alleen een decoder nodig dus het kost je maar éénmalig geld. En digitale TV is toch wel aan te raden bij een LCD scherm
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2010, 11:27
Verwijderd
Citaat:
Digitale televisie is bij Ziggo niet duurder dan analoge televisie. Je hebt alleen een decoder nodig dus het kost je maar éénmalig geld. En digitale TV is toch wel aan te raden bij een LCD scherm
Klopt het dat ik bij de LG geen decoder nodig heb maar alleen een CI+ module? en hoef ik dan geen digitaal abbonnement te nemen maar kan ik gebruik blijven maken van het analoge abonnement? http://www.gebruikers.tv/wordpress/?tag=tuner

Hoe meer ik mij erin verdiep, hoe onduidelijker het wordt..
Met citaat reageren
Oud 02-04-2010, 12:01
Lotte^^
Avatar van Lotte^^
Lotte^^ is offline
op (bijna) elke lcd kan je gewoon de analoge kabel inpluggen, zonder daar iets extra's voor te hoeven kopen. en vaak krijg je bij digitale abonnementen de decoder er gratis bij. dus ik weet niet hoeveel je voor analoog betaald, maar vaak is digitaal niet duurder.

ik zou zelf geen lcdtv kopen van die grootte. hoe groot is je computer monitor? als dat ongeveer ook die grote is, zou ik eerder voor een tv kaart gaan.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2010, 12:02
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Klopt het dat ik bij de LG geen decoder nodig heb maar alleen een CI+ module? en hoef ik dan geen digitaal abbonnement te nemen maar kan ik gebruik blijven maken van het analoge abonnement? http://www.gebruikers.tv/wordpress/?tag=tuner

Hoe meer ik mij erin verdiep, hoe onduidelijker het wordt..
Ik heb die Ziggo CI+ module ook in huis gehad (kost iets van 70 euro) en blijkt toch niet zo goed te werken zoals Ziggo beweerd (tenminste op Philips TV's)
Weet niet hoe die module werkt op LG of Samsung (werkt niet op alle types van deze merken)

Lees dit maar eens.

http://ziggo-gebruikers.nl/forum/forumdisplay.php?f=224 (overzicht topics LG en CI+ module)

http://ziggo-gebruikers.nl/forum/forumdisplay.php?f=221 (overzicht topics Samsung en CI+ module)
Met citaat reageren
Oud 02-04-2010, 12:12
Verwijderd
Citaat:
op (bijna) elke lcd kan je gewoon de analoge kabel inpluggen, zonder daar iets extra's voor te hoeven kopen. en vaak krijg je bij digitale abonnementen de decoder er gratis bij. dus ik weet niet hoeveel je voor analoog betaald, maar vaak is digitaal niet duurder.

ik zou zelf geen lcdtv kopen van die grootte. hoe groot is je computer monitor? als dat ongeveer ook die grote is, zou ik eerder voor een tv kaart gaan.
Ik betaal nu niks voor de analoge tv omdat ik een kamer huur waarbij dit in de huurprijs zit inbegrepen. Verder heb ik zelf een een laptop, ik moet dus sowieso iets kopen.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2010, 08:53
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Mijn ervaring is dat je bij een fatsoenlijk signaal via de kabel prima analoog beeld kan trekken uit een LCD-televisie, al blijft digitaal beeld natuurlijk beter.
Maar als je een goed signaal hebt (dwz geen ruis op je oude tv) kan je prima een LCD-tv aanschaffen en daar zonder problemen tv op kijken zonder extra dingen erbijkopen.

Verder is 22" vrij klein. Als je ruimte hebt voor een grotere tv zou ik dat overwegen, maar bij jouw budget denk ik dat je toch aan 22" gebonden bent wil je goede kwaliteit hebben.

Als je via de pricewatch van Tweakers.net zoekt, kan bij alle webwinkels zoeken naar tv's, waarschijnlijk ben je dan goedkoper uit

Ik heb een persoonlijke voorkeur voor Samsung, dus die zou ik aanbevelen.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2010, 11:27
Verwijderd
Citaat:
Mijn ervaring is dat je bij een fatsoenlijk signaal via de kabel prima analoog beeld kan trekken uit een LCD-televisie, al blijft digitaal beeld natuurlijk beter.
Maar als je een goed signaal hebt (dwz geen ruis op je oude tv) kan je prima een LCD-tv aanschaffen en daar zonder problemen tv op kijken zonder extra dingen erbijkopen.

Verder is 22" vrij klein. Als je ruimte hebt voor een grotere tv zou ik dat overwegen, maar bij jouw budget denk ik dat je toch aan 22" gebonden bent wil je goede kwaliteit hebben.

Als je via de pricewatch van Tweakers.net zoekt, kan bij alle webwinkels zoeken naar tv's, waarschijnlijk ben je dan goedkoper uit

Ik heb een persoonlijke voorkeur voor Samsung, dus die zou ik aanbevelen.
Ik vind het best lastig om iets te vinden. De tv die ik nu heb vond ik altijd heel groot maar blijkt eigenlijk maar een klein beeld te hebben. Ik heb mijn budget al iets opgerekt en heb daardoor nu zo'n 7 opties.. Nu is er ook een aanbieding voor 279,- tot 13.00 uur. Dit ben ik ook aan het overwegen maar ik kan geen duidelijke reviews vinden.
http://www.wehkamp.nl/beeld-geluid/t...2,17&PI=0&SM=1
Met citaat reageren
Oud 04-04-2010, 11:37
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Dat is het kleine broertje van de TV die ik heb en de prijs is ook zeer aantrekkelijk (geen webwinkel die hem goedkoper heeft). Ik vind zelf het beeld erg goed en je kan ontzettend veel instellen met de kleuren etc.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2010, 11:45
Verwijderd
Citaat:
Dat is het kleine broertje van de TV die ik heb en de prijs is ook zeer aantrekkelijk (geen webwinkel die hem goedkoper heeft). Ik vind zelf het beeld erg goed en je kan ontzettend veel instellen met de kleuren etc.
Is hij ook aan te sluiten op een laptop? En is het een probleem dat het geen full HD is?
Met citaat reageren
Oud 05-04-2010, 08:56
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Full-HD is overbodige luxe tot 32"/37" vind ik persoonlijk. en via VGA/DVI/HDMI is de tv aan te sluiten op de laptop, is maar net welke aansluitingen de laptop ondersteunt
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2010, 09:08
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Via VGA aansluiten is natuurlijk een beetje jammer, maar ik denk dat bijna alle laptops tegenwoordig wel DVI/HDMI hebben.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2010, 10:27
Atelier Madame
Avatar van Atelier Madame
Atelier Madame is offline
Ik heb eigenlijk een beetje dezelfde vraag. Ik wil een lcd tv gaan aanschaffen na mn verjaardag in mei. Budget is ongeveer 300 euro, maximaal 350. Voorlopig zit ik aan analoge tv vast, in de toekomst hoogstwaarschijnlijk digitale. Nu wil ik een zo groot mogelijk beeld maar ook goede kwaliteit, er zijn alleen zoveel mogelijkheden dus heb geen idee waar ik moet beginnen. Iemand tips voor merken, hoe groot ik moet zitten (studentenkamer in de toekomst waarschijnlijk voor in een woonkamer) en waar ik hem het beste kan aanschaffen?
__________________
Zo moet het eigenlijk altijd zijn, het leven. Een feestelijk en hartstochtelijk spel gespeeld met oude en nieuwe vrienden
Met citaat reageren
Oud 21-04-2010, 09:02
Tureluurs
Avatar van Tureluurs
Tureluurs is offline
een cam ci+ zou ik niet doen, die kost zowiezo al 80 euro, Een losse decoder bij ziggo maar 15,

Waarom ga je dat niet doen in combinatie met een monitor bijvoorbeeld, waarom een monitor goedkoper is is omdat er geen tv tuner in hoeft want die heb je al in je decoder van 15 euro.

Bijvoorbeeld:http://www.itsonline.nl/Computer-en-...ABD/99/011106/ (Dan heb je een 24 inch tv en daar sluit je je decoder op aan,

Trouwens analoog wordt ook geen HD zenders uitgezonden.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2010, 16:31
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Volgens mij is een losse decoder wel wat meer dan 15 euro. Shining zal inmiddels ook wel een TV hebben.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2010, 15:15
Caviamax
Caviamax is offline
Voor de mensen die een TV willen kopen, Wehkamp en MediaMarkt hebben veel acties:http://www.mediamarkt.nl, http://www.wehkamp.nl/beeld-geluid/C12/
Met citaat reageren
Oud 08-05-2010, 16:13
Verwijderd
Sorry, ik heb lang niet gereageerd maar inmiddels alweer een paar weken de Samsung tv in huis. In het begin vond ik hem erg groot en twijfelde ik even of het niet te groot was voor mijn kamer. Inmiddels ben ik eraan gewend en vind ik het prima zo!
Het beeld is analoog goed genoeg, maar als ik een dvd kijk is het beeld duidelijk stukken scherper. Misschien dat ik in de toekomst digitale tv neem, maar op dit moment vind ik het nog zonde van het geld.
@ atelier madame: Mij is opgevallen dat wehkamp steeds weer goede aanbiedingen heeft. Daarnaast vond ik het een voordeel dat ik geen grote doos op de fiets van de winkel naar mijn huis hoef te krijgen . In de winkel werd mij verteld dat de kleinere modellen van LG het beste zijn. Bij de grotere modellen zou Samsung het beste zijn omdat ze toch net wat betere service en kwaliteit hebben. Kijk eerst goed wat voor maat je wilt. Ook is het belangrijk wat voor aansluitingen op de tv zitten.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware LCD televisie kopen
Balance
45 28-12-2009 19:51
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah' ‎
Promillage
500 09-01-2008 19:28
Games [Next Gen Console's]Xbox 360, PS 3 en Revolution
Jolt
199 17-01-2006 14:42


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:32.