Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-05-2002, 19:10
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Ik vroeg me het volgende af.
Ik hoeverre pas jij je uiterlijk (dus kleding, haar etc.) aan aan de omgeving of gelegenheid waar je bent?
Dus bijvoorbeeld, iemand nodigt je uit om mee naar een kerkdienst te gaan. Zou je je daar netter voor kleden? en hoe zit dat met een sollicitatie, begrafenis of tijdens het uitgaan?
Kleed jij je dan anders, of houd je je dagelijkse kloffie aan?
Hoe reageert je omgeving daar op?

Trouwens: ik snap dat mensen je moeten nemen zoals je bent, maar ik vroeg me gewoon af hoeveel mensen hun uiterlijk aanpassen wanneer ze naar een "speciale" gelegenheid gaan.

Misschien is het handig om erbij te vertellen hoe je normaal gekleed gaat, ookal is dat niet altijd in 1 zin op te schrijven. Dan kan je voor een aantal gelegenheden een mogelijke kledingcombinatie geven ofzo.
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-05-2002, 19:29
Verwijderd
als ik bijvoorbeeld naar de kerk ga (waar ik behalve met een begrafenis) nooit kom, trek ik niet echt andere kleren aan, misschien iets somberder dan anders, maar ik koop niet iets anders.
Normaal gesproken loop ik er ook wel "normaal" bij hoor, dus zoveel hoef ik niet te veranderen
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 19:56
Verwijderd
mjuh ik zet meestal geen hoedjes of mutsen op, en verder pas ik me niet echt veel d'r aan aan eigenlijk...
mss onbewust of zo
niet al te vrolijk, denk ik, beetje rustige kleren mss..
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 20:02
Piccola
Piccola is offline
Naar de kerk ga ik sowieso nooit. Ben daar 1 keer geweest voor een begrafenis. Ik ga dan niet in m'n versleten spijkerbroek en slobber trui natuurlijk, dan trek ik iets netjes en gepasts aan! Niet dat ik normaal in versleten broeken en slobber truien loop, maar dat zei ik om het ff duidelijk te maken... Als ik ga stappen heb ik strakke broeken aan (Heb ik normaal ook aan!) en sexy truitjes. Najah, heb geen zin om verder te reageren! Maar meestal pas ik me wel aan ja en dat vind ik ook normaal!
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 21:21
maudje
Avatar van maudje
maudje is offline
Als ik naar een begrafenis/bruiloft/kerk (wat dan ook) ga dan kleed ik me zeker anders. Normaal kleed ik me denk ik best wel casual (spijkerbroek, blousje, instappertje ofzo).
Ik laat het er een beetje vanaf hangen wat voor gelegenheid het is. Ik ga niet in lichte kleding naar een begrafenis. Maar ik draag wel kleding die bij me past en ga niet mijn hele stijl er ineens voor opzij zetten. Bij een sollicitatie let ik er ook wel op dat ik er gewoon verzorgd uitzie. Dat bedrijf moet je toch nemen zoals je bent en ik vind dat je, jezelf niet anders voor moet gaan doen dan je bent.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 21:37
Martin Dude
Avatar van Martin Dude
Martin Dude is offline
hmmm, tot ong een jaar geleden moest ik van mn ouderz weer gewoon jeans aan enzow voor feestjes naar mn opa en oma .. maar gelukkig hoeft dat niet meer, gewoon een nette zwarte jynx, zwarte blouse en wit shirt. maar 1st dus nog jeans .... nuja ... ik en mn spalkjes, das niet fijn om te zien
__________________
Ik ben makkelijker dan Mokkol!! || if (Mokkol == goeieGrap) { pinksteren == pasen; } [NERD]
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 21:44
MelodyofÐeath
MelodyofÐeath is offline
ik kleed me in mijn eigen stijl heel netjes aan als ik iets belangrijks heb. voor een sollicitatie doe ik net rokje aan met colbertje ofsow en hoge laarsen wat ik anders ook wel aan zou doen, op een begrafenis ook maar wel gewoon in kleding die ik mooi vind, niet dta ikz e speciaal daarvoor koop omdta het netjes is, ik doe ze anders ook wel aan
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 21:51
~blue christal~
Avatar van ~blue christal~
~blue christal~ is offline
Normaal heb ik vaak veel verschillende kleurtjes door elkaar aan, redelijk wijde broeken en meestal doc.martens of skateschoenen.

Als ik een begrafenis zou hebben, zou ik me kleding wel iets aanpassen, nie helemaal anders maar niet allemaal kleurtjes en frutsels en dat soort dingen.
Bij een solicitatie zou ik gewoon me kleren aan trekken die ik altijd aan heb (oké echt super slordig zou ik ook nie doen). Als de werkgever dan zou vragen om voor 't werk andere kleren aan te trekken zou ik dat wel doen. Zolang ik me er maar goed bij voel.

't ligt bij mij denkik nogal aan de situatie. Meestal zou ik geen speciale/andere kleren aandoen, maar bij sommige situaties wel.
__________________
Come as you are, as a friend, as a lover, as an old enemy
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 22:20
Alet
Alet is offline
Naar de kerk ga ik in mijn gewone klofje (polo/blous/truitje en spijkerbroek oid) Dat doet iedereen trouwens.
Bij een begrafenis zal ik mijn kleding wel aanpassen, ik zal geen felle kleuren dragen (tenzij de overledene dat gewild had natuurlijk) Eerder een net blousje of een colbertje.

Bij een sollicitatie zal ik bij mijn kledingkeuze zo veel mogenlijk aanpassen op het bedrijf waar ik solliciteer, ik zal me zo representatief mogenlijk kleden. (Ik trek geen rokje-met-schort aan als ik in een restaurant solliciteer Je weet wel wat ik bedoel)

Als ik uitga draag ik ongeveer dezelfde kleding als anders, ik zal misschien minder laagjes dragen ivm de warmte (dôh)

Ik ben niet echt into thema-feesten. Op mijn laatste schooldag bijvoorbeeld was het thema 'film'. Ik heb echt de mooiste en origineelste creaties gezien, en vind het ook echt leuk dat mensen zich zo verkleden. Maar het is niks voor mij. Ook omdat ik in de organisatie van het feest zat heb ik iets comfortabelers aangetrokken (gekke broek + hoed). En ik voel me ook niet prettig in een teletubbie-pak, dus waarom zou ik het dan aantrekken?
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 22:22
Roosa
Avatar van Roosa
Roosa is offline
Ik ben eigenlijk nog nooit naar een begravenis geweest.. (gelukkig)
Ik vind zelf eigenlijk dat je ook naar een begravenis aan moet doen wat jij mooi vind, want zo ben je gewoon.. maar uit eerbetoon naar familie enzo, zou ik wel wat netjes aan doen.. beetje dubieus(heb er nooit echt over nagedacht eigenlijk..)
Verder ga ik nooit naar de kerk, en met uitgaan heb ik eigenlijk altijd gewone kleren aan, de kleren die ik ook gewoon naar school aan heb.
In de winter met uitgaan heb ik meestal mn 'skate'broek aan van stuka(dat merk geloof ik) of een rok, maar dat is weer zo koud, en ben vaak buiten met uitgaan.
Ik vind overigens dat een 'skatebroek' ook heel netjes kan staan, maar dat valt op een sollicitatie gesprek dan denk ik weer niet onder netjes.

Ik heb eigenlijk nooit zo erg over dit onderwerp nagedacht, misschien heb ik wel weinig 'speciale gelegenheden'
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 23:37
acid-star
Avatar van acid-star
acid-star is offline
Ik kleed me altijd hetzelfde, of ik nu uitga, een solicitatie of wat dan ook. Ik pas me alleen wat aan voor begrafenissen.
__________________
It's the same old show, He's a killer of a flash boy oooooooooooooooooohhhhhhh!!!!!!!!!!!!!h
Met citaat reageren
Oud 08-05-2002, 00:52
maar
Avatar van maar
maar is offline
Naar bijv. opa en oma, en de kerk etc. draag ik nooit spijkerbroeken/-jasjes. Voor bruiloften, begrafenissen of andere formele feesten, heb/koop ik speciale kleding die ik verder vrijwel nooit meer draag.
Ik heb nog nooit gesolliciteerd maar ik zou dan wel extra aandacht aan mijn uiterlijk besteden, afhankelijk van om wat voor baan het gaat. Tijdens het uitgaan besteed ik meestal ook wat meer aandacht aan mijn uiterlijk, maar niet overdreven; ik draag dan kleren die ik normaal ook draag (mits niet te warm)..

Dus ja, ik pas mijn uiterlijk aan aan de gelegenheid, ik vind het vervelend om underdressed te zijn en ik vind het bovendien ook helemaal niet erg wat extra tijd te besteden aan mijn voorkomen
Met citaat reageren
Oud 08-05-2002, 08:03
ScarletWithin
Avatar van ScarletWithin
ScarletWithin is offline
ik kleed me nooit anders dan dat ik aan heb...meestal kleed ik me wel gewoon, dus dat is niet zo'n probleem...
__________________
Try Scaring The Cat, Not Me
Met citaat reageren
Oud 08-05-2002, 08:39
Eaglewing
Avatar van Eaglewing
Eaglewing is offline
Citaat:
Alet schreef:
Naar de kerk ga ik in mijn gewone klofje (polo/blous/truitje en spijkerbroek oid) Dat doet iedereen trouwens.
Bij een begrafenis zal ik mijn kleding wel aanpassen, ik zal geen felle kleuren dragen (tenzij de overledene dat gewild had natuurlijk) Eerder een net blousje of een colbertje.
Yep, als ik normaal naar de kerk ga trek ik gewoon aan wat ik door de weeks aan heb, bij begrafenissen is dat wel iets donkerder en netter.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2002, 08:54
rodina
Avatar van rodina
rodina is offline
Naar de kerk gaan doe ik nooit, ja oke misschien in het buitenland om de toerist uit te hangen en de prachtige dingen in zo'n kerk te bewonderen etc maar dan kleed ik me niet anders, gewoon hetzelfde wat ik die dag al aan had.

Begrafenis, tja niet echt netjes als ik daar aan kom zetten met een fluoriserend roze outfit toch? Iig dan kleed ik me netjes in het zwart of donkerblauw, eigenlijk kleed ik me altijd wel netjes dus zo vreselijk vind ik dat dan ook weer niet.

Bruiloft, als het goed is is een bruiloft altijd gezellig, vrolijk, blij, dus ik vind het niet erg gepast om dan in het zwart aan te komen, dus het zal iets vrolijks worden, niet dat ik een speciale outfit ga kopen voor een bruiloft maar gewoon iets blijs

Sollicitatiegesprek, ik heb een poosje gewerkt bij een supermarkt (goddank nu niet meer) maar ik vind het nogal onzin om dan in 3delig pak aan te komen zetten het hangt er natuurlijk net van af wat voor functie je gaat bekleden (?) en wat voor soort bedrijf het is. Ik neem iig aan dat er een degelijk verschil is tussen de sollicitatie voor secetaresse en die van een kassamedewerkster.

Over het algemeen zie ik er wel redelijk netjes uit, dus met bovenstaande gebeurtenissen hoef ik me niet in eens drastisch te gaan kleden in vergelijking dan met wat ik normaal aan heb. Bovendien vind ik het leuk om er netjes uit te zien, dus vind ik het ook helemaal niet erg. Tuurlijk liever geen begrafenis maar dat terzijde.
__________________
Freak me baby
Met citaat reageren
Oud 08-05-2002, 08:55
Roxy
Avatar van Roxy
Roxy is offline
neuh ik heb niet echt wat kleren die daarvoor zijn diek normaal noooit aan zou doen... ik zou gewoon tussen mijn gewone kleren wat uitzoeken wat wel wat netter staat...
__________________
Everyone wants to be found.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2002, 09:25
^Marije^
^Marije^ is offline
Ik heb voor de bruiloft van mn nicht mn haar blauw laten verfen, met solliciteren had ik een Dragonball-Z kapsel (zoals Goku zeg maar), een heeeeeeeeeeeele grote broek en een lullig shirt aan, naar de kerk ga ik nooit, begrafenis wel wat netter dan normaal, en met uitgaan gewone kleren. Heb ook geen uitgaansgardarobe.
__________________
[Avondje Canal+=> dat was weer leerzaam...zullen we dan maar..?] ~ [Happily verkerend with Thutshui :) *smek!*]
Met citaat reageren
Oud 08-05-2002, 09:47
#lamelodiadelmare#
#lamelodiadelmare# is offline
hmpf........ik pas me nooit zo aan aan speciale gelegenheden.....iniedergeval dat deed ik niet..... Maar nu heb ik een klokrok gekocht ofzo........dies wel koel.....die doe ik voortaan aan naar speciale gelegenheden.....
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 08-05-2002, 12:02
Wish I could fly
Avatar van Wish I could fly
Wish I could fly is offline
Normaal draag ik meestal een combinatie van netjes en casual met vaak een klein beetje van mezelf. Ik loop er graag netjes bij, maar maar dan nét niet zo als de rest van de wereld.

Naar de kerk ga ik nooit. Maar áls ik zou gaan, trek ik geen speciale kleding aan. Ik ga gewoon zoals ik me anders ook kleed.
Wanneer ik naar een feest ga, kijk ik zeker wat ik aan doe. Mijn kleding pas ik dan ook aan. Maar mijn eigen stijltje blijf ik dragen.
__________________
je moet wel opkijken tegen iemand die JANUARI kan schrijven
Met citaat reageren
Oud 08-05-2002, 12:10
Gwen.
Avatar van Gwen.
Gwen. is offline
Ik vind dat ik er over het algemeen sowieso wel representatief uitzie. Voor feestelijke gelegenheden maak ik het wat feestelijker, voor een sollicitatie trek ik iig geen capuchontrui en wijde broek aan, dan trek ik wel een bloesje oid uit de kast. Voor een begravenis ga ik sober gekleed.
__________________
.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2002, 12:38
Verwijderd
Ik pas me ook niet enorm aan.. naar de kerk ga ik nooit, maar als ik naar een begrafenis zou moeten zou ik ook wel wat somberders aantrekken, maar wel iets dat binnen mijn eigen stijl blijft..
Bij sollicitatiegesprekken hangt het er een beetje vanaf.. toen ik ging solliciteren voor mn supermarktbaantje had ik gewoon mn normale kleertjes aan, maar als ik nou voor een sjieke kantoorfunctie ga sollicteren (ook al zie ik mezelf dat niet doen) pas ik het wel een beetje aan..
En uitgaan, dat zijn ook gewoon de kleren die ik altijd draag.. heb geen speciale uitgaanskleding.. En als ik naar een feest of bruiloft moet, trek ik ook niets speciaals aan..
Met citaat reageren
Oud 08-05-2002, 12:56
Ninnoc
Ninnoc is offline
ik ga nooit naar de kerk en daar zou ik me ook niet appart voor aankleden in nederland, ik het buitenland neem ik als ik toerist aant uithangen ben ff een ... damn ben naam kwijt... zo'n lap stof die je om kan wikkelen... mee om schouders ed te bedekken

bij begravenissen, galas, familiefeesten ed kleed ik me wel iets netter, maar niet heel erg, ga geen aparte outfit voor aanschaffen.

bij sollicitatie kleed ik me inderdaad wel keurig aan, als ik in mijn rancidtrui aankom met mijn verrotte spijkerbroek, tja dan kan ik wel helemaal niet gaan
__________________
because we are born free, to have the world as our playground
Met citaat reageren
Oud 08-05-2002, 15:44
Verwijderd
agh jah naar een begrafenis doe ik een pak aan, gewoon omdat ik dat wel netjes vind en als je uitgaat zie ik er vaak wat "verzorgder" uit ofsow (weet ff niet hoe ik het anders moet formuleren). Niet dat ik er thuis bij loop als een zombie, maar je doet er dan gewoon wat meer moeite voor. Ja en als je atheist bent ga je in het algemeen niet naar een kerk.....
Met citaat reageren
Oud 08-05-2002, 15:54
kaleidoscope
kaleidoscope is offline
Citaat:
Ninnoc schreef:
ik ga nooit naar de kerk en daar zou ik me ook niet appart voor aankleden in nederland, ik het buitenland neem ik als ik toerist aant uithangen ben ff een ... damn ben naam kwijt... zo'n lap stof die je om kan wikkelen... mee om schouders ed te bedekken

bij begravenissen, galas, familiefeesten ed kleed ik me wel iets netter, maar niet heel erg, ga geen aparte outfit voor aanschaffen.

bij sollicitatie kleed ik me inderdaad wel keurig aan, als ik in mijn rancidtrui aankom met mijn verrotte spijkerbroek, tja dan kan ik wel helemaal niet gaan
Mensen met rancidtruieen moeten zo en zo per direct worden aangenomen
Met citaat reageren
Oud 08-05-2002, 15:59
Verwijderd
Citaat:
acid-star schreef:
Ik kleed me altijd hetzelfde, of ik nu uitga, een solicitatie of wat dan ook. Ik pas me alleen wat aan voor begrafenissen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-05-2002, 16:34
Caroo
Avatar van Caroo
Caroo is offline
Njah ik kan als ik naar een begrafenis ga moeilijk met 2 blije staartjuhs, spikes, ketting aan me broek, enz aan komen lopen, dus jah dan kleed ik me wel anders..

En verder loop ik er eigenlijk altijd als mezelf bij.. Zo ben ik nou eenmaal en dat moeten ze maar accepteren!
__________________
[ Caroo.nl ]
Met citaat reageren
Oud 08-05-2002, 19:57
Denise84
Avatar van Denise84
Denise84 is offline
ik pas me aan aan de gelegenheid.
begravenis = beetje donkere kleding
uitgaan= waar ik me lekker in voel
kerk = kom ik nooit
feest= ligt aan et feest, sjiek of gewoon net als uitgaanskleding, en wel gewoon netjes
__________________
(geen signature)
Met citaat reageren
Oud 08-05-2002, 20:04
Loesje
Avatar van Loesje
Loesje is offline
Ik heb volgende week een sollicitatie gesprek bij de bijenkorf. Iemand nog tips??
__________________
*ik besloot dat ik alles kon* Loesje
Met citaat reageren
Oud 08-05-2002, 20:21
Esmée
Avatar van Esmée
Esmée is offline
Met uitgaan draag ik gewoon wat ik normaal ook draag, alleen iets luchtiger.
Voor formele gelegenheden heb ik speciale kleding die ik verder niet draag, dit zijn nette rokjes of broeken met persvouw met een net iets erboven, of mooie degelijke jurkjes... onder formele gelegenheden versta ik dan dingen als begrafenissen, bepaalde etentjes, als mn ouders 'belangrijke' mensen te eten krijgen, etc.
En wat voor kleur en model etc. hangt natuurlijk af van de gelegenheid.
Voor gala's natuurlijk nog weer andere kleding maar dat komt ook minder vaak voor.
__________________
Terug in NL!
Met citaat reageren
Oud 08-05-2002, 20:23
Alet
Alet is offline
Citaat:
Loesje schreef:
Ik heb volgende week een sollicitatie gesprek bij de bijenkorf. Iemand nog tips??
Hey wat gaaf!

Ik neem aan naar de functie verkoopster?
Als ik een goede voorstelling van jouw kleding stijl heb kan jij wel in je gewone outfit komen, gewoon verzorgt en netjes dus.

Er werken trouwens 2 vriendinnen van mij bij de Bijenkorf. Allebei leuke, 'gewone' meiden, met een niet al te extravagante kledingsmaak. Ik denk dat de Bijenkorf daar toch wel voorkeur voor heeft
Met citaat reageren
Oud 08-05-2002, 20:32
Loesje
Avatar van Loesje
Loesje is offline
Citaat:
Alet schreef:

Hey wat gaaf!

Ik neem aan naar de functie verkoopster?
Als ik een goede voorstelling van jouw kleding stijl heb kan jij wel in je gewone outfit komen, gewoon verzorgt en netjes dus.

Er werken trouwens 2 vriendinnen van mij bij de Bijenkorf. Allebei leuke, 'gewone' meiden, met een niet al te extravagante kledingsmaak. Ik denk dat de Bijenkorf daar toch wel voorkeur voor heeft
Ja ik weer nog niet precies op welke afdeling ik kom te werken. Maar doe gewoon mijn normale kleren aan, wel beetje netjes gestreken. Ik hoop dat ik wordt aangenomen, anders moet ik weer op zoek naar een ander baantje
__________________
*ik besloot dat ik alles kon* Loesje
Met citaat reageren
Oud 08-05-2002, 20:44
Alet
Alet is offline
Citaat:
Loesje schreef:


Ja ik weer nog niet precies op welke afdeling ik kom te werken. Maar doe gewoon mijn normale kleren aan, wel beetje netjes gestreken. Ik hoop dat ik wordt aangenomen, anders moet ik weer op zoek naar een ander baantje
Lukt je vast wel

(Lijkt mij trouwens ook geniaal om daar op de sieraden of parfumerie afdeling te werken!)
Met citaat reageren
Oud 10-05-2002, 20:29
Roozie
Avatar van Roozie
Roozie is offline
Weetje.. uitgaan in de kleren waar je al de hele dag in loopt is echt cool.. ik word altijd chagrijnig van me omkleden en vooral erg moe van mezelf als ik er per sé leuk uit wil zien, dan ligt binnen no time mijn hele kamer bezaaid! Dit geldt natuurlijk niet als je de hele dag in je pyama hebt rondgelopen!
Met citaat reageren
Oud 10-05-2002, 21:35
Verwijderd
hmm ik heb meestal dezelfde kleertjes aan, als ik uitga wat minder warme kleren dan gewoon....
Natuurlijk let ik meer op men kleren als ik ga solliciteren of naar een begravenis ga, dan ga ik netter/zwarter enzow....
Maarjah in het algemeen loop ik er zowieso niet heel sloeber bij ofzow, meestal gewoon wijde broek en truitje, vrij normaal...

Als ik bij de Beijenkorf zou solliciteren zou ik er wel heel netjes uit proberen te zien jah, denk dat ze daar wel van houden
*geen winkel voor mij, behalve de Chill out*
Met citaat reageren
Oud 10-05-2002, 23:07
Verwijderd
Citaat:
Esmée schreef:
... als mn ouders 'belangrijke' mensen te eten krijgen ...

Hahaha.. ik niet
Met citaat reageren
Oud 11-05-2002, 10:39
Loesje
Avatar van Loesje
Loesje is offline
Citaat:
Alet schreef:



(Lijkt mij trouwens ook geniaal om daar op de sieraden of parfumerie afdeling te werken!)
Ja lijkt mij ook leuk. Maar ik weet nog niet welke functie, dus misschien zit dat er nog wel in.
__________________
*ik besloot dat ik alles kon* Loesje
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Het is alsof ik niet leef!
Dreamer1234
21 15-11-2016 08:32
Onzin Hoi Jeanetten! #1825
Abby.
501 30-10-2015 22:01
Psychologie Zelfmoord en pijn...
Jaymes
12 20-08-2013 00:28
Liefde & Relatie Mijn zus gaat trouwen..
Verwijderd
222 20-06-2005 08:35
Werk, Geld & Recht Geld terug ipv tegoedbon (ontbinding van koopovereenkomst)
Bravo
36 03-06-2004 07:33
Muziek De Wetten van De Haan en Dekker [voor beginnende bands!]
Verwijderd
12 01-04-2003 08:40


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:16.