Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Bekijk resultaten poll: Moet Nederland meedoen aan een nieuw songfestival?
Ja, ik zie alleen maar voordelen 13 19.12%
Nee, doe niet zo mal 21 30.88%
Alleen als we dan wel zullen winnen 2 2.94%
Het kan me niet zo schelen 32 47.06%
Aantal stemmers: 68. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-05-2007, 11:07
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Europarlementariër Toine Manders wil dat er een tweede songfestival komt om het EU-gevoel te versterken. Aan dit songfestival mogen alleen EU-lidstaten meedoen, mag alleen gezongen worden in de landstaal en komt er een nieuw stemsysteem met een vakjury en publiek. Investeerders, RTL en andere televisiezenders hebben interesse getoond.

Het nieuwe festival moet leuker zijn om naar te kijken dan het huidige songfestival. "Een jaarlijks festival zal de identiteit van de EU als geheel versterken en het wordt overzichtelijker omdat alleen EU-landen mogen meedoen. Nu doen er ook landen mee waarvan niemand ze weet liggen. Ook de stemming zal bij het alternatieve liedjesfestival niet meer zo uit de hand lopen zoals nu wel het geval is".

Hij lobbyt bij het Europees Parlement voor geld voor dit project. Zijn plannen worden gesteund door Gaykrant-hoofdredacteur Henk Krol en oud-deelneemster Sandra Reemer. Al zes maanden zijn ze samen bezig het project voor te bereiden. Reemer zal haar expertise gebruiken om zaken als de jury, lengte van de liedjes en andere regeltjes te bepalen.
Bron
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-05-2007, 11:51
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
"doe niet zo mal" vind ik wel een passende reactie.
zijn er geen interessantere manieren om een europese identiteit te versterken?
Met citaat reageren
Oud 14-05-2007, 12:35
Verwijderd
Het "EU-gevoel" versterken, lekker belangrijk.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2007, 13:21
PGWR
Avatar van PGWR
PGWR is offline
Pardon? Heeft een Europarlementariër niets beters te doen dan zich te bemoeien met een mislukte zangfestijn?
Met citaat reageren
Oud 14-05-2007, 13:58
martijn1985
Avatar van martijn1985
martijn1985 is offline
"er doen nu ook landen mee waarvan niemand weet waar ze liggen"

dat lijkt me nog meer iets om je druk over te maken...
__________________
I hope to see my friend, and shake his hand. I hope the Pacific is as blue as it has been in my dreams. I hope.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2007, 14:02
Verwijderd
Lekker relevant ook, alsof de gemiddelde EU-burger wel weet van alle EU-lidstaten waar ze liggen.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2007, 14:27
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Tja, als zij dat graag willen... Mij kan het niks schelen, je mag zoveel muziekfestivals houden als je maar wil. Ik kan me wel voorstellen dat ze van het songfestival in de huidige vorm af willen, maar deze discussie wordt echt ieder jaar weer gevoerd. Niks nieuws onder de zon dus.
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 14-05-2007, 15:13
Supreme Dutch
Achjah, er zijn nu eenmaal miljoenen Tokkies in dit land die uitkijken naar het songfestival om vervolgens tot de conclusie te komen dat Oost-Europese landen het bovenmatig goed doen. Als er een markt voor is, vooral doen
Met citaat reageren
Oud 14-05-2007, 20:59
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 14-05-2007 @ 13:35 :
Het "EU-gevoel" versterken, lekker belangrijk.
Dit is gewoon puur frustratie vanwege het feit dat (bijna) alleen landen van Oost-Europa nog winnen.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 14-05-2007, 21:00
Verwijderd
Citaat:
Vice schreef op 14-05-2007 @ 21:59 :
Dit is gewoon puur frustratie vanwege het feit dat (bijna) alleen landen van Oost-Europa nog winnen.
Ja, zoals Finland.

In plaats van dat ze een keer een fatsoenlijk lied maken. En geen negers meer sturen, iedere debiel snapt dan dat je wordt weggestemd, de helft van de Oost-Europeanen heeft nog nooit een neger gezien.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2007, 21:00
Verwijderd
tiswah
Met citaat reageren
Oud 14-05-2007, 23:11
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 14-05-2007 @ 22:00 :
Ja, zoals Finland.

In plaats van dat ze een keer een fatsoenlijk lied maken. En geen negers meer sturen, iedere debiel snapt dan dat je wordt weggestemd, de helft van de Oost-Europeanen heeft nog nooit een neger gezien.
Zolang we nog doen aan voorrondes (Nationaal Songfestival ), is die kans erg klein. De gemidddelde Nederlandse Songfestivalfan is dol op dit soort muziek en wil maar niet inzien dat we toch echt niet met dit soort onzin kunnen aankomen.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 14-05-2007, 23:44
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Ja, als je ontevreden bent met de politieke invloed op het songfestival, maak dan je eigen, niks vreemds aan. De reden dat landen als Georgië en Turkije en, iets verder terug al, Israël en Ijsland meedoen is een kunstmatige en vrij arbitraire indeling. Maak er nog een als de huidige niet meer bevalt zou ik zeggen, Manders staat zeker niet alleen in zijn standpunt.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 15-05-2007, 00:11
Wind's Embrace
Avatar van Wind's Embrace
Wind's Embrace is offline
Volgens mij heeft het voornamelijk te maken met het eeuwige stemmen op buurlanden enzo..
__________________
* Together we look at the stars *
Met citaat reageren
Oud 15-05-2007, 06:33
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Zolang de commercielen het bekosigen lijkt het me geen probleem. Ik hoop echter dat ik geen enkel liedje hoef aan te horen, want het is allemaal kut.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 15-05-2007, 06:54
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Opvallend vind ik het altijd dat Nederland, Duitsland en België steevast 10 of 12 punten aan Turkije geeft, wat voor bagger ze ook sturen. Het geeft duidelijk hun aantal en loyaliteit aan (ik ben benieuwd of Albayrak nog heeft gestemd)
Een DJ zei al, "al leg je alleen 3 minuten een Turkse vlag op de bühne, dat heeft hetzelfde resultaat."
Mocht Marokko ooit toetreden tot het songfestival, dan mogen we vervolgens elk jaar naar Marokko.
Vakjury dus, niks geen gepeupel meer laten stemmen, jammer van de stemcenten, dus dit plan is tot een snelle dood gedoemd.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2007, 07:23
Verwijderd
Wie de neuk is Toine Manders nou weer?
Met citaat reageren
Oud 15-05-2007, 08:50
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Haha, de discussie rond het Eurovisie wordt elk jaar pathetischer. Maar geen vrees, 'Europarlementariër Toine Manders' is on the case! Alleen nog maar EU-lidstaten, dan heeft de brave burger geen last meer van landen 'waarvan niemand ze weet liggen' zoals Servië.
Citaat:
nare man schreef op 15-05-2007 @ 08:23 :
Wie de neuk is Toine Manders nou weer?
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 15-05-2007, 10:54
Verwijderd
Citaat:
Vice schreef op 15-05-2007 @ 00:11 :
Zolang we nog doen aan voorrondes (Nationaal Songfestival ), is die kans erg klein. De gemidddelde Nederlandse Songfestivalfan is dol op dit soort muziek en wil maar niet inzien dat we toch echt niet met dit soort onzin kunnen aankomen.
Ze moeten Arjen Lucassen sturen!
Met citaat reageren
Oud 15-05-2007, 14:12
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 15-05-2007 @ 09:50 :
Haha, de discussie rond het Eurovisie wordt elk jaar pathetischer.
Volgens mij wordt het festival zelf elk jaar pathetischer. De 'discussie' is elk jaar volgens mij hetzelfde. De reden dat mensen kijken is vooral leedvermaak volgens mij. Ik kan me niks anders herinneren dan dat bepaalde landen ALTIJD op elkaar stemmen ongeacht de kwaliteit van de muziek.

Dat IS toch het songfestival? "Lekker samen zingen maar eigen stiekem toch een pokkehekel aan mekaar hebben"? Ik zou 'doe niet zo mal' gestemd hebben als het me ook maar enigzins zou interesseren of het songfetival voort zou bestaan, maar ik ben toch meer richting de "who gives a fuck" aan het neigen
Met citaat reageren
Oud 15-05-2007, 16:45
Supreme Dutch
Citaat:
Mephostophilis schreef op 14-05-2007 @ 22:00 :
Ja, zoals Finland.

In plaats van dat ze een keer een fatsoenlijk lied maken. En geen negers meer sturen, iedere debiel snapt dan dat je wordt weggestemd, de helft van de Oost-Europeanen heeft nog nooit een neger gezien.
Zo had ik er nog niet over nagedacht, maar ik denk dat het zeker klopt..
Met citaat reageren
Oud 15-05-2007, 17:01
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
We sturen Tatiana! Die laat d'r tieten zien, en met d'r slavische koppie doet ze 't vast ook goed. Instant-win!
Met citaat reageren
Oud 15-05-2007, 18:43
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
Chimera schreef op 15-05-2007 @ 18:01 :
We sturen Tatiana! Die laat d'r tieten zien, en met d'r slavische koppie doet ze 't vast ook goed. Instant-win!
Ik denk dat je met kabouter Plop meer kans maakt.

Deze geile hoer werd tweede klik
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 15-05-2007, 18:44
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Chimera schreef op 15-05-2007 @ 18:01 :
We sturen Tatiana! Die laat d'r tieten zien, en met d'r slavische koppie doet ze 't vast ook goed. Instant-win!
Op zich een puik plan, maar hoe voorkomen we dat Nederland voor het hof voor de rechten van de mens wordt gesleept wegens marteling van miljoenen oren zodra ze gaat zingen?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 15-05-2007, 18:49
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
T_ID schreef op 15-05-2007 @ 19:44 :
Op zich een puik plan, maar hoe voorkomen we dat Nederland voor het hof voor de rechten van de mens wordt gesleept wegens marteling van miljoenen oren zodra ze gaat zingen?
nou ja zij laat dr tieten zien, dat lijkt me wel genoeg. En dan zingt kabouter Plop!
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-05-2007, 19:37
Al Murphy
Avatar van Al Murphy
Al Murphy is offline
Citaat:
Poepkind schreef op 15-05-2007 @ 19:49 :
nou ja zij laat dr tieten zien, dat lijkt me wel genoeg. En dan zingt kabouter Plop!
Dat is een Belg
__________________
Let's fantasize a revolution
Met citaat reageren
Oud 15-05-2007, 19:59
Daevrem
Daevrem is offline
Westers Europeese landen moeten gewoon net zo veel op elkaar SMS-en als die andere landen doen. Het is allemaal niet zo lastig. Maar schijnbaar vinden Nederlands het niet belangrijk genoeg. Dus waarom ze zich hier dan elke keer wel over opwinden snap ik niet zo goed.


Of stuur een Nederlander met een Turkse achtergrond en een beetje een fatsoenlijk liedje. Erg slim zijn die mensen die bedenken wie er voor Nederland mee mag doen ook niet. Het lied wat wij stuurde was ook totaal vlak opopvallend oninteressant.
En dan zorgen dat de mensen in Belgie, Duitsland, enz massaal voor Nederland gaan stemmen, wat we ook sturen.
__________________
"Scriabins fifth and tenth piano sonata contain the most sublime organization of tones I have ever heard." - Shawn Lane
Met citaat reageren
Oud 16-05-2007, 14:37
REIE
Avatar van REIE
REIE is offline
Zij die klagen zijn slechte verliezers. Als Nederland niets opvallends stuurt, dan wordt bij voorbaat al verloren.
__________________
Nu zal ik doden u beide, Elegast u ende uw paard. Ten zi dat gi ter vaart, Nederbeet optie moude: Zo mag uw ors t lijf behouden.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2007, 10:04
Donald Duck
Avatar van Donald Duck
Donald Duck is offline
Citaat:
Poepkind schreef op 15-05-2007 @ 19:43 :

Deze geile hoer werd tweede klik
Weet je waarom?? Omdat die de kranten had gehaald door half europa. Daarom!!
Zodra nederland weer eens in de finale bij de eerste tien beland vind ik het een goed plan!!

En een manier om dat te bereiken is om gewoon iemand te sturen met een act waar heel europa van van ondersteboven ligt. Dan kent iedereen je al.

Dat dat werkt hebben we gezien aangezien vorig jaar (en ik geloof ook dit jaar) een liedje uit de halve finale gewonnen heeft). dus.....
__________________
Sorry als mijn reacties bot zijn. Heb geen blad voor mijn mond. Soms!!
Met citaat reageren
Oud 17-05-2007, 15:56
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Weet je, we hoeven helemaal geen tweede songfestival, want we gaan het volgende songfestival gewoon winnen.

Daarvoor hebben we een liedje nodig dat aan de volgende eisen voldoet:

-Domme slet met weinig kleren aan als zangeres (het team van Holland's Next Top Model kan waarschijnlijk leveren)
-Genoemde domme slet moet uiteraard blank zijn (anders maak je het Oostblok bang, stel je voor, een zwarte.. dat kennen ze niet)
-Kruisbeeld op het podium (paar miljoen extra stemmen uit vaticaanstad en hun kolonie Polen)
-Haleluja in de titel (hoeft niet noodzakelijk in de tekst terug te komen)
-Gitarist die zware makeup gebruikt (voor wat extra stemmen uit West-Europa)
-Turkse vlag op het podium leggen (24 punten extra uit Turkije en Duitsland)
-Achtergronddanseresjes met nog minder kleding (12 punten uit Italië erbij) die een dansact met waaiers opvoeren (24 punten erbij uit Spanje en Portugal)

Zo, nu alleen dat nog tot een samenhangend geheel smeden en Eurovision 2009 komt naar Nederland.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 21-05-2007, 10:55
Hugo Chrétien
Avatar van Hugo Chrétien
Hugo Chrétien is offline
Citaat:
Al Murphy schreef op 15-05-2007 @ 20:37 :
Dat is een Belg
Zijn onze zuiderburen uit Belgica Meridionalis soms Belgischer dan de noorderlingen uit Belgica Septentrionalis? Of anders gezegd zijn onze zuiderburen uit de zuiderlijke Nederlanden soms minder Nederlands dan de noorderlingen uit de noordelijke Nederlanden?
__________________
één Nederlander: een theoloog; twee Nederlanders: een kerk; drie Nederlanders: een kerkscheuring
Met citaat reageren
Oud 21-05-2007, 11:39
MazeMouse
Avatar van MazeMouse
MazeMouse is offline
Bestaat dit pauperbal nog?
__________________
*siglezer* ][ Inspiring cries of 'Turn-that-damn-thing-down' since 2004 ][ Piep zei de muis... ][ Bassplayerman!
Met citaat reageren
Oud 21-05-2007, 23:52
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Kan me niet zo schelen.

Er wordt teveel waarde gehecht aan een dergelijk festival. Het huidige jury-systeem is in ieder geval bagger; het zou onmogelijk moeten zijn om politieke of sociologische overeenkomsten door laten klinken tijdens het geven van punten. Misschien gewoon een onafhankelijke jury en publiek laten stemmen, waarbij je op alle landen behalve op die van jezelf mag stemmen. En dan niet dat per land punten gegeven worden, maar dat dat allemaal in 1 keer gebeurt.

Wie heeft trouwens gewonnen dit jaar?
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2007, 23:59
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
hoor ik dit nu goed?

http://www.youtube.com/watch?v=8-Bxd...elated&search=

"I love the way you're fucking me really really hard"

lol

tis trouwens niet het roemeense liedje dat meegedaan had (maar volgens mij wel aan het nationale roemeense songfestival)
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2007, 11:24
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Ellen ten Damme had twee jaar geleden al meegedaan aan de Duitse voorronde met Plattgefickt, hoewel ze de titel moest aanpassen naar Plattgeliebt.
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Met citaat reageren
Oud 22-05-2007, 13:37
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Als we het EU-gevoel willen versterken gaan we maar met zijn alleen een paar homofobe Polen in elkaar slaan. Songfestival, gedoe.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 22-05-2007, 22:27
nooitgedacht
nooitgedacht is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 15-05-2007 @ 09:50 :
Haha, de discussie rond het Eurovisie wordt elk jaar pathetischer. Maar geen vrees, 'Europarlementariër Toine Manders' is on the case! Alleen nog maar EU-lidstaten, dan heeft de brave burger geen last meer van landen 'waarvan niemand ze weet liggen' zoals Servië.[afbeelding]
die zag ik een tijd geleden in een discussie programma op bbc world
Met citaat reageren
Oud 22-05-2007, 22:50
Bob89
Bob89 is offline
Goed plan, dan is er weer reden voor de West-Europese landen om een goede inzending te sturen. Nu maken ze toch geen kans.
Nu is het elk jaar weer horen van "die punten gaan naar vriendje die" (en dat doen ze ook) en "die punten waarschijnlijk naar buurland daar" (en raad eens...dat doen ze ook).

En anders moet Nederland er op z'n minst mee kappen...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Muziek Rock
EpicAlastis
57 31-08-2007 19:42


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:48.