Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-05-2007, 23:17
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 18-05-2007 @ 00:15 :
Wederom: bewijs?
Zie bovenstaande links.


Citaat:
T_ID schreef op 18-05-2007 @ 00:15 :
Nee, dat zegt niet genoeg. Palestijnse activisten die voor AI werken kunnen de situatie niet beoordelen en zijn over het algemeen ook niet in bezit van gegevens zoals de Mossad of Shin Bet ze kan leveren.

Een 'reckless unprovoked shooting' kan het platgooien van een huis waarin een tunnel om wapens te smokkelen uitkomt zijn. Vandaar dus dat ik aandring op details. Er is zoveel bullshit in de ether aan palestijnse propaganda dat wantrouwen geboden is.
Nonsens, als jij het af wil doen als Palestijnse propaganda, dan doe je dat maar. Maar ik ga daar dan verder ook niet op in. In dat zelfde artikel van AI wordt erook bericht over de onschuldige slachtoffers aan Israelische zijde.
Advertentie
Oud 17-05-2007, 23:31
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 18-05-2007 @ 00:17 :
Zie bovenstaande links.
Zo komen we nergens. Ik schreef er drie af, en de vierde bleek een argument te zijn voor mijn stelling dat geweld in de Palestijnse gebieden zo achterlijk veel context kent dat de schijn bedriegt.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 17-05-2007, 23:38
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 18-05-2007 @ 00:31 :
Zo komen we nergens. Ik schreef er drie af, en de vierde bleek een argument te zijn voor mijn stelling dat geweld in de Palestijnse gebieden zo achterlijk veel context kent dat de schijn bedriegt.
Als ik lees dat kinderen onderweg naar school worden neergeknald, op hun scholen zelf of in hun huizen, dan kun je wel blijven doorhammeren op context, maar hetzelfde zou ik dan kunnen doen met de slachtoffers aan Israelische zijde. Of ben ik dan gruwelijk bezig?

Je kan bronnen niet zomaar afschrijven als het jou niet zint. Israelische soldaten zijn vaak onverantwoordelijk en misdadig bezig, op basis van oa mijn bronnen kan ik die conclusie maken.
Oud 17-05-2007, 23:43
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 18-05-2007 @ 00:38 :
Als ik lees dat kinderen onderweg naar school worden neergeknald, op hun scholen zelf of in hun huizen, dan kun je wel blijven doorhammeren op context, maar hetzelfde zou ik dan kunnen doen met de slachtoffers aan Israelische zijde. Of ben ik dan gruwelijk bezig?
Mwo, als jij hard kunt maken dat er een mogelijkheid bestaat dat er in het scenario van kinderen die opgeblazen worden door zelfmoordenaars in Israël of gedood door raketinslagen, gevallen voorkomen waar Israëlische kinderen betrokken waren bij gevechtshandelingen, dan is daar niks overdrevens aan hoor.
Citaat:
Kenjirro schreef op 18-05-2007 @ 00:38 :
Je kan bronnen niet zomaar afschrijven als het jou niet zint.
Vandaar dus dat ik al zei waarom: driemaal op het feit dat de benodigde details ontbreken, en eenmaal omdat het juist een argument voor mijn stelling was.

Herhalen brengt ons echt niet verder. Ben je nog van plan en/of in staat die geclaimde aantallen toe te lichten? Anders kunnen we hier beter mee kappen, want eeuwig doorgaan met algemeenheden van activisten vs vragen om duidelijk bewijs dat gaat ook vervelen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 17-05-2007, 23:48
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 18-05-2007 @ 00:43 :
Mwo, als jij hard kunt maken dat er een mogelijkheid bestaat dat er in het scenario van kinderen die opgeblazen worden door zelfmoordenaars in Israël of gedood door raketinslagen, gevallen voorkomen waar Israëlische kinderen betrokken waren bij gevechtshandelingen, dan is daar niks overdrevens aan hoor.

Vandaar dus dat ik al zei waarom: driemaal op het feit dat de benodigde details ontbreken, en eenmaal omdat het juist een argument voor mijn stelling was.

Herhalen brengt ons echt niet verder. Ben je nog van plan en/of in staat die geclaimde aantallen toe te lichten? Anders kunnen we hier beter mee kappen, want eeuwig doorgaan met algemeenheden van activisten vs vragen om duidelijk bewijs dat gaat ook vervelen

Ik snap niet op wat voor details jij uit bent? Op basis van mijn eerder gegeven bronnen, kun je toch een aardig beeld schetsen. En dat is mijn punt ook eigenlijk. Als je per kind de context wil weten, ookal weetje dat het kind bijvoorbeeld op school zat en 5 was en dan nog niet gelooft dat hij geen kalashnikov bij zich had, is dat verder ook niet mijn probleem .
Oud 17-05-2007, 23:57
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 18-05-2007 @ 00:48 :
Ik snap niet op wat voor details jij uit bent?
De omstandigheden waarin die geclaimde doelbewust gedode onschuldige kinderen omkwamen natuurlijk. Dat is het enige dat uitsluitsel kan geven.
Citaat:
Kenjirro schreef op 18-05-2007 @ 00:48 :
Op basis van mijn eerder gegeven bronnen, kun je toch een aardig beeld schetsen.
Een beeld dat wordt tegengesproken door andere beelden, en dat in de eerste plaats twijfelachtig was vanwege de regelmatig (soms zelfs opzettelijk) foutieve berichtgeving uit die bronnen.

Zelfs Human Rights Watch heeft lange tijd geroepen dat Israël doelbewust een strand beschoot, terwijl vanaf dag 1 al door getuigenverklaringen en forensisch bewijs duidelijk was dat dat niet kon kloppen. Dat geeft al aan hoe onbetrouwbaar zelfs dergelijke organisaties (doorgaans acht ik HRW toch van aardige kwaliteit) kunnen zijn in hun berichtgeving over dit specifieke conflict.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 18-05-2007, 00:00
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 18-05-2007 @ 00:57 :

Een beeld dat wordt tegengesproken door andere beelden, en dat in de eerste plaats twijfelachtig was vanwege de regelmatig (soms zelfs opzettelijk) foutieve berichtgeving uit die bronnen.
Ach kom nou.
Oud 18-05-2007, 00:01
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 18-05-2007 @ 01:00 :
Ach kom nou.
Wat te denken van de reportage van EenVandaag die ik noemde? Dat past niet bij het beeld dat jij schetst van Israëlische soldaten die moordend en plunderend elke dag door de straten zouden trekken.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 18-05-2007, 00:04
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 18-05-2007 @ 01:01 :
Wat te denken van de reportage van EenVandaag die ik noemde? Dat past niet bij het beeld dat jij schetst van Israëlische soldaten die moordend en plunderend elke dag door de straten zouden trekken.
Oh ik sluit goede Israelische soldaten niet uit hoor. De kans is echter nihil dat een soldaat op burgers gaat schieten, als er een kamera ploeg bij zit. Ik kan je ook wel een documentaire aanraden, waarin de maker zelf neergeschoten is, terwijl hij met een witte vlag liep en met koeieletters het woord journalist (oid) op zijn held had.

Ik probeer geen concreet beeld te schetsen, ik laat gewoon zien dat Israel geen lieverdje is. Je hoeft het niet te geloven.
Oud 18-05-2007, 09:35
Verwijderd
Ik moest hier zo hard om lachen:

Britse rechter: ‘Wat is een website?’
Van onze verslaggever

AMSTERDAM - Een Britse rechter in een ‘cyber-terreur’-proces heeft de rechtzaak tijdelijk onderbroken voor een lesje internet. ‘Ik kan het taalgebruik niet volgen’, merkte hij op na verhoren van een moslim-verdachte die onder de naam Irhab007 opereerde, ‘Ik heb eigenlijk geen idee wat een website is.’


Het is niet voor het eerst, zo bericht de Britse krant The Times op zijn website, dat Britse rechters zich als ietwat wereldvreemd laten kennen.

Rechter Peter Openshaw heeft inmiddels les gekregen van een hoogleraar die hem uitlegde dat internet een complex communicatiesysteem is waarin computers een onmisbare rol spelen.

Britse rechters zijn allemaal voorzien van computers en velen van hen gebruiken deze intensief, onder meer om via een intranet te communiceren en informatie op te vragen.

Een of twee van hen beperken zich echter tot de beproefde methode van communiceren via handgeschreven notities.

De vermeende moslim-terrorist wordt ervan verdacht vanuit zijn huis in West-Londen banden te onderhouden met een Iraakse terreurgroep.

Eerder hebben Britse rechters zich onsterfelijk gemaakt met vragen als: ‘Wat zijn de Beatles?’, ‘Wie is Gazza? (eveneens onbekend met Oasis en een Bruce Springsteen), en: ‘Wat is een Teletub?’


www.volkskrant.nl
Oud 18-05-2007, 11:28
Verwijderd
Wolfowitz neemt ontslag

President Paul Wolfowitz van de Wereldbank treedt af. Hij vertrekt op 30 juni. Dat heeft het bestuur na dagen van overleg bekendgemaakt.

Wolfowitz lag onder vuur vanwege belangenverstrengeling. Hij zou zijn vriendin bij de Wereldbank een promotie en een forse salarisverhoging hebben gegeven.

In een verklaring van het bestuur staat dat niet alleen Wolfowitz maar ook de bank fouten heeft gemaakt. Het bestuur is er van overtuigd dat Wolfowitz te goeder trouw heeft gehandeld toen hij zijn vriendin een promotie en een salarisverhoging gaf.

Opvolger
Wolfowitz zelf zegt dat hij aftreedt in het belang van de bank. Volgens hem verdienen de armste mensen ter wereld het beste leiderschap en is het daarom noodzakelijk om nu verder te gaan.

President Bush accepteert het ontslag met tegenzin. Traditioneel leveren de Verenigde Staten als grootste donor de president van de Wereldbank. De Amerikaanse regering zal zo snel mogelijk een opvolger voordragen.

Bush bleef Wolfowitz tot het laatst moment steunen, maar de afgelopen dagen werd al duidelijk dat ook het Witte Huis hem niet meer kon of wilde redden.

Diepe crisis
De Wereldbank laat in een verklaring weten het "te betreuren" dat de prestaties van Wolfowitz worden "overschaduwd door de recente gebeurtenissen". De president richtte zich tijdens zijn 2-jarige ambtstermijn vooral op de bestrijding van corruptie bij regeringen.

Wolfowitz laat de bank in een diepe crisis achter. De Wereldbank bezint zich op zijn taken, temidden van de globalisering met steeds meer grote economische spelers. De crisis is vooral een interne aangelegenheid.

Wolfowitz was al omstreden bij zijn aantreden. Hij stond als ex-onderminister van Defensie vooral bekend als het brein achter de Irak-oorlog.

Te lang
Volgens minister Bert Koenders van Ontwikkelingssamenwerking heeft de kwestie rond Wolfowitz veel te lang geduurd. Hij vindt het goed dat de president van de Wereldbank de eer aan zichzelf heeft gehouden, maar volgens hem heeft de kwestie de Wereldbank wel schade berokkend.

De opvolger van Wolfowitz hoeft van Koenders niet per se een Amerikaan te zijn. De kwaliteit van de nieuwe bankpresident moet volgens de minister voorop staan.

Hè hè.
Oud 18-05-2007, 11:51
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Good riddance to bad rubbish. Nu kan de Wereldbank weer door met zijn werk.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 18-05-2007, 14:01
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
owned
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Oud 19-05-2007, 09:18
kalinho
Avatar van kalinho
kalinho is offline
Ik kom nergens die aap tegen?
__________________
Das ook lef....om een heel volk uit te moorden; en daarna plastic speelgoedpoppetjes van te maken....Hebben ze in Duitsland toch nooit echt aangedurfd
Oud 20-05-2007, 12:31
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Zilverrug zaait paniek in Blijdorp

Zilverrug Bokito weegt 170 kilo, is zo groot als een volwassen man en heeft een gevechtskracht van acht stevige kerels, plus een nogal stevig gebit. En om half drie vrijdagmiddag stond hij opeens op het wandelpad rond het gorilla-eiland van de Rotterdamse dierentuin Blijdorp.

De paniek was groot, niet in de laatste plaats bij Bokito zelf. Sporen diarree markeren de route die hij aflegde; via het wandelpad, de bosjes door, het hoofdpad over en langs de kinderspeeltuin naar restaurant Oewanja.

Cindy Verwijs (32) stond net haar kinderen te fotograferen toen er een man in paniek de bosjes uit kwam rennen en riep dat een gorilla zijn vrouw had gepakt. ‘Op hetzelfde moment zag ik een meter of twintig verder een aap die een vrouw meetrok. Haar haren en hoofd zaten onder het bloed.’

Verwijs liep ernaartoe en probeerde het dier af te leiden door op de grond te stampen en te roepen. ‘Even later liet hij los en keek mijn kant op. Toen ben ik zo rustig mogelijk weer teruggelopen.’

Momenten later zag de 42-jarige Peter Schraage Bokito hard zijwaarts de speelplaats op komen lopen. Zijn dochter speelde bovenin het klimrek. ‘De gorilla liep naar het restaurant en bonkte op de deuren.’

Binnen enkele seconden hadden een paar honderd bezoekers zich uit de voeten gemaakt en waren speelplaats en terras een ravage van achtergelaten kinderwagens, tassen, kleding en platgelopen patatzakken en lunchpakketten. Intussen wist Bokito de deur kapot te slaan en ging hij het restaurant binnen dat aan de andere kant leegstroomde. Medewerkers barricadeerden de deuren met zware tafels.

Even na drieën werd de eerste verdovingspijl in zijn lijf geschoten. Dat werden er uiteindelijk vier of vijf. Blijdorp heeft geen verklaring voor de ontsnapping. ‘Maar het is wel gebeurd en we schamen ons rot’, zegt hoofd dierenverzorging Ben Westerveld.

Er zijn vier mensen gewond geraakt, van wie een vrouw ernstig. Zij heeft onder meer een verbrijzelde hand en liep diepe bijtwonden op. Bokito ontsnapte eerder al eens uit de dierentuin van Berlijn. Hij klom toen over een 3 meter hoge glazen wand. Toen vielen geen gewonden.


Bron: http://www.volkskrant.nl/binnenland/...ek_in_Blijdorp
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Oud 20-05-2007, 13:14
Verwijderd
daar hadden de doktoren op mijn werk het over vrijdag
Oud 20-05-2007, 14:35
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Zware gevechten in Noord-Libanon

In Noord-Libanon zijn zware gevechten uitgebroken in een Palestijns vluchtelingenkamp. Militairen van het Libanese regeringsleger werden aangevallen door strijders van een pro-Syrische islamitische groep.

De groep, Fatah al-Islam, wordt ervan verdacht banden te hebben met al-Qaida en mogelijk ook de Syrische geheime dienst. Bij de gevechten zijn zeker elf regeringsmilitairen omgekomen. Minstens drie islamitische strijders zouden zijn gedood.

Bolwerk
Het vluchtelingenkamp ligt in de stad Tripoli. Er leven 40.000 Palestijnen. De regio in het noorden van Libanon geldt als een bolwerk van islamitische fundamentalisten. Het vluchtelingenkamp staat onder verscherpt toezicht sinds februari. Toen werden de extremisten in het kamp beschuldigd van twee aanslagen op bussen in een christelijke wijk van Beiroet.

Een aantal van hen zou zich in het kamp hebben verzet tegen arrestatie, toen de politie een woning had bestormd. Daarna breidde het geweld zich uit naar omliggende straten.

De groep viel toen een militaire post aan bij de ingang van het kamp en nam een aantal voertuigen mee. Het Libanese leger moest versterkingen inroepen om de orde te herstellen.

Syrië
Sommige anti-Syrische Libanezen beschuldigen Syrië van de plotselinge opleving van het geweld. Volgens hen probeert de regering in Damascus door onrust te zaaien de oprichting van een internationaal tribunaal te frustreren.

De VN-Veiligheidsraad wil zo'n tribunaal in het leven roepen om verdachten te berechten voor de moord op ex-premier Rafik Hariri, twee jaar geleden. Die moord leidde toen tot massaprotesten en uiteindelijk, onder grote internationale druk, het vertrek van het Syrische leger uit Libanon.

Er loopt nog steeds een VN-onderzoek naar de moord. Volgens tussenrapportages zouden Syrische en Libanese autoriteiten achter de schermen erbij betrokken zijn geweest.

http://www.nos.nl/nosjournaal/artike...0_libanon.html
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 20-05-2007, 18:01
Relief
Avatar van Relief
Relief is offline
Citaat:
T_ID schreef op 18-05-2007 @ 00:57 :
De omstandigheden waarin die geclaimde doelbewust gedode onschuldige kinderen omkwamen natuurlijk. Dat is het enige dat uitsluitsel kan geven.
Een beeld dat wordt tegengesproken door andere beelden, en dat in de eerste plaats twijfelachtig was vanwege de regelmatig (soms zelfs opzettelijk) foutieve berichtgeving uit die bronnen.

Zelfs Human Rights Watch heeft lange tijd geroepen dat Israël doelbewust een strand beschoot, terwijl vanaf dag 1 al door getuigenverklaringen en forensisch bewijs duidelijk was dat dat niet kon kloppen. Dat geeft al aan hoe onbetrouwbaar zelfs dergelijke organisaties (doorgaans acht ik HRW toch van aardige kwaliteit) kunnen zijn in hun berichtgeving over dit specifieke conflict.
oh ja jij hebt gelijk en HRW niet.
__________________
"Mijn psychiater zegt dat ik schizofreen ben. Wij vinden van niet!"
Oud 20-05-2007, 18:07
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Relief schreef op 20-05-2007 @ 19:01 :
oh ja jij hebt gelijk en HRW niet.
Inderdaad. HRW heeft er al vaker naast gezeten in hun berichtgeving over de palestijnse gebieden, en bij mijn weten hebben ze nooit rectificaties geplaatst voor dingen die aantoonbaar foutief waren, zoals hun bewering dat de ontploffing van een mijn op het strand in gaza, een oud explosief dan wel een aanslag van de hamas, voortkwam uit een beschieting door Israëlische oorlogsschepen. Zelfs toen ze geconfronteerd werden met het feit dat er überhaupt geen vlootoperaties waren die dag en ook de Israëlische artillerie niets heeft verschoten in dat gebied die dag. Zelfs dat de stukken schroot die uit de gewonden werden gehaald door Palestijnse doktoren niet van een Israëlische granaat konden komen kon HRW niet overhalen hun visie te herzien.

Ik kan niet binnen die organisatie kijken wat er daar aan de hand is, maar foutief en subjectief berichtgeven doen ze. Vandaar dat ik een algemeniserend rapport van hen verwierp als bron.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 20-05-2007, 18:13
Verwijderd
@ T_ID, en wat voor baat hebben zij om expres foutieve informatie te plaatsen?
Oud 20-05-2007, 18:41
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 20-05-2007 @ 19:13 :
@ T_ID, en wat voor baat hebben zij om expres foutieve informatie te plaatsen?
Nieuws creëren voor de meest zielige partij in het conflict bijvoorbeeld. Maar het kan ook gewoon dat hun contacten in de palestijnse gebieden incompetent zijn en zich onbewust laten voorliegen door anderen. Feit blijft dat hun berichtgeving niet acuraat is geweest.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 20-05-2007, 18:45
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 20-05-2007 @ 19:41 :
Nieuws creëren voor de meest zielige partij in het conflict bijvoorbeeld. Maar het kan ook gewoon dat hun contacten in de palestijnse gebieden incompetent zijn en zich onbewust laten voorliegen door anderen. Feit blijft dat hun berichtgeving niet acuraat is geweest.
En de bronnen die jij gebruikt zijn van de Mossad of Israelische overheid?
Oud 20-05-2007, 18:57
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 20-05-2007 @ 19:45 :
En de bronnen die jij gebruikt zijn van de Mossad of Israelische overheid?
Onder andere. Je punt?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 20-05-2007, 19:22
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 20-05-2007 @ 19:57 :
Onder andere. Je punt?
Eh, de kans is velen malen groter, dat hun bronnen subjectiever zijn dan de bronnen van onafhankelijke mensenrechtenorganisaties, duh.
Oud 20-05-2007, 19:25
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 20-05-2007 @ 20:22 :
Eh, de kans is velen malen groter, dat hun bronnen subjectiever zijn dan de bronnen van onafhankelijke mensenrechtenorganisaties, duh.
Waarom zouden mensen die per uur worden betaald om acurate informatie te geven minder goede berichtgeving verzorgen dan ongereguleerde activisten die met regelmaat met foutieve informatie komen?


Het gaat er overigens flink hard aan toe tussen de Palestijnen en de Libanezen. Misschien als dat zich voort blijft slepen nog een topic waard.

Vijftig doden bij gevechten Libanon

In het noorden van Libanon is zwaar gevochten tussen het regeringsleger en Palestijnse strijders van de radicale groep Fatah al-Islam. De gevechten waren in een Palestijns vluchtelingenkamp bij Tripoli en in de stad zelf.

Volgens Libanese bronnen zijn zeker 19 Palestijnse strijders, 23 militairen en 6 burgers omgekomen. Het geweld begon toen Libanese troepen invallen deden in Tripoli om leden van Fatah al-Islam te arresteren. Die zouden gisteren een bank hebben overvallen.

Het Libanese leger zegt dat de situatie nu weer onder controle is. Volgens de regering zit Syrië achter de onlusten.

http://www.nos.nl/nos/artikelen/2007...FE26EE020.html
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 20-05-2007, 19:29
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 20-05-2007 @ 20:25 :
Waarom zouden mensen die per uur worden betaald om acurate informatie te geven minder goede berichtgeving verzorgen dan ongereguleerde activisten?
Oke, dan geloofk nu ook maar alles wat Noord Korea zegt.
Oud 20-05-2007, 19:42
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 20-05-2007 @ 20:29 :
Oke, dan geloofk nu ook maar alles wat Noord Korea zegt.
Je omzeilt het feit dat HRW er meermalen naast heeft gezeten in beschuldigingen aan het adres van Israël.

Ondertussen is in hun eenzijdige berichtgeving al maanden en maanden niets te vinden dat niet tegen Israël is. Het laatste bericht daarover was een pathetische oproep op 18 november 2006 dat de PA een eind moest maken aan de terreuraanslagen met raketten op Israël. (iets dat pas een jaar of 40 is afgesproken in allerlei akkoorden)

Ook steunde HRW bijvoorbeeld het bekende 'ambulance incident', waar een propagandaman van de Hezbollah met een wrak van een ambulance een zogenaamde raketaanval door Israël in scene zette. Ondanks dat er foto's zijn waarop forse randen roest om het oude wrak heen zaten, en het feit dat elke militair analist je kan vertellen dat als er daadwerkelijk een hellfire raket op een ambulance af was gevuurd, dat er überhaupt geen wrak of overlevenden waren geweest, steunt HRW tot op heden de Hezbollah propaganda. Opvallend overigens dat een lichtgewonde vrouw die in de ambulance zat (yeah right, in de 60 en een raketinslag overleven die een zware tank kan vernielen met een HEAT kop, of een nog dodelijkere fragmentatieexplosie kan veroorzaken met een MAC kop erop) breeduit op de foto staat op de site van HRW, ondanks dat het overduidelijk is dat het in scene gezet is.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle

Laatst gewijzigd op 20-05-2007 om 19:45.
Oud 20-05-2007, 19:59
Verwijderd
Ja, mensenrechtenorganisaties moeten ook altijd Noord Korea hebben. Daarom geloof ik liever wat de Noord Koreaanse staat zegt.
Oud 20-05-2007, 20:04
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 20-05-2007 @ 20:59 :
Ja, mensenrechtenorganisaties moeten ook altijd Noord Korea hebben. Daarom geloof ik liever wat de Noord Koreaanse staat zegt.
Als blijkt dat die organisaties het keer op keer fout hebben en de Noord-Koreaanse verklaringen wel redelijk acuraat zijn zou je dat inderdaad moeten doen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 20-05-2007, 23:50
Cartosa
Avatar van Cartosa
Cartosa is offline
En nu ook in Beiroet: http://english.aljazeera.net/NR/exer...F849463624.htm

Voorlopig weinig groot nieuws, tenzij er echt een reukje zit aan de aanslag in Beiroet, want de getroffen wijk ligt ver van de Palestijnse kampen. Dat het Hariri kamp nu op Syrië gaat roepen is zwak, omdat ze het probleem van de vluchtelingenkampen al lang hadden moeten aanpakken, de link met aanslagen in Irak was er al en sommige kampen zijn wapenopslagplaatsen geworden.

Citaat:
T_ID schreef op 20-05-2007 @ 20:42 :
Opvallend overigens dat een lichtgewonde vrouw die in de ambulance zat (yeah right, in de 60 en een raketinslag overleven die een zware tank kan vernielen met een HEAT kop, of een nog dodelijkere fragmentatieexplosie kan veroorzaken met een MAC kop erop) breeduit op de foto staat op de site van HRW, ondanks dat het overduidelijk is dat het in scene gezet is.
HRW heeft nooit precies gezegd wie of wat de ziekenwagens beschoten heeft en rekende zelfs een Katyusha van Hezbollah tot de mogelijkheden. Meer dan waarschijnlijk, gezien de schade, gaat het om de zgn. Israëlische drones. Aangezien Israël noch Hezbollah daar ooit duidelijkheid over zullen scheppen is het onmogelijk om dit na te trekken. Alsof een NGO van het niveau HRW hier uitsluitsel over kan geven...
__________________
J'ai vu l'orient dans son écrin, avec la lune pour bannière
Oud 21-05-2007, 09:53
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Roos schreef op 20-05-2007 @ 13:31 :
Zilverrug zaait paniek in Blijdorp
Het verhaal is nog veel leuker. Blijkt dat dat beest specifiek achter een vrouw aangegaan is die hem iedere week meerdere malen op kwam zoeken. Ze dacht dat ze een goeie band met 'em had, omdat ze iedere keer als ze lachte naar 'em, die 180 kilo spieren naar d'r 'teruglachte'.

Toch knap dat je zo vaak bij een gorilla langs kunt gaan en zo weinig van die beesten kunt weten
Oud 21-05-2007, 09:56
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Liefde maakt blind, Chimera
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 21-05-2007, 10:07
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Gatara schreef op 21-05-2007 @ 10:56 :
Liefde maakt blind, Chimera
Haha, inderdaad

Maargoed, ik snap niet hoe je 180 kilo spieren 'schattig' kunt vinden. Weet niet of je wel eens een mannetjes gorilla gezien hebt in een dierentuin van dichtbij, ze zijn een hoop dingen, ontzagwekkend, eng zelfs, maar schattig en 'lief' absoluut niet
Oud 21-05-2007, 10:17
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef op 21-05-2007 @ 11:07 :
Haha, inderdaad

Maargoed, ik snap niet hoe je 180 kilo spieren 'schattig' kunt vinden. Weet niet of je wel eens een mannetjes gorilla gezien hebt in een dierentuin van dichtbij, ze zijn een hoop dingen, ontzagwekkend, eng zelfs, maar schattig en 'lief' absoluut niet
Achja, ze doet er niemand kwaad mee... behalve dan zichzelf.
Oud 21-05-2007, 15:20
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 21-05-2007 @ 11:17 :
Achja, ze doet er niemand kwaad mee... behalve dan zichzelf.
Eigen schuld... honderd bijtwonden en een verbrijzeld lichaam!

Gorilla reageerd eindelijk eens natuurlijk, geeft vrouw op d'r donder omdat ze een verveld kreng is en de PvdD wil gelijk alle mensapen uit Dierentuinen verbieden. Rara welk land is dit?
__________________
Altijd nuchter
Oud 21-05-2007, 15:24
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Kitten' 85 schreef op 21-05-2007 @ 16:20 :
en de PvdD wil gelijk alle mensapen uit Dierentuinen verbieden. Rara welk land is dit?
Het land waar 'onderdrukking' van dieren bekritiseert wordt door een partij waarvan de lijsttrekster lid is van een fundamentalistische sekte die onderdrukking van mensen helemaal fantastisch vindt.

Het is alsof je Stalin als mensenrechtenactivist aan het werk ziet gaan, maar afijn, moet allemaal kunnen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle

Laatst gewijzigd op 21-05-2007 om 15:26.
Oud 21-05-2007, 15:58
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Citaat:
T_ID schreef op 21-05-2007 @ 16:24 :
Het land waar 'onderdrukking' van dieren bekritiseert wordt door een partij waarvan de lijsttrekster lid is van een fundamentalistische sekte die onderdrukking van mensen helemaal fantastisch vindt.

Het is alsof je Stalin als mensenrechtenactivist aan het werk ziet gaan, maar afijn, moet allemaal kunnen.
Het leuke is: Bedenk eens wat er met de geldstromen van het WNF gaat gebeuren als er geen dieren meer te zien zijn?
__________________
Altijd nuchter
Oud 21-05-2007, 20:11
kalinho
Avatar van kalinho
kalinho is offline
Citaat:
Kitten' 85 schreef op 21-05-2007 @ 16:20 :
Eigen schuld... honderd bijtwonden en een verbrijzeld lichaam!

Gorilla reageerd eindelijk eens natuurlijk, geeft vrouw op d'r donder omdat ze een verveld kreng is en de PvdD wil gelijk alle mensapen uit Dierentuinen verbieden. Rara welk land is dit?
feit is dat dat beest natuurlijk nooit had mogen ontsnappen. Daarbij is het niet echt haar 'eigen schuld' als in uitlokking. Als hij nou 1 van die ventjes die stenen naar m toegooide had gepakt, was het meer eigen schuld geweest. Deze vrouw was/is een beejte te naïef geweest en dacht dat de aap haar ook mocht terwijl hij eigenlijk een pesthekel aan der begon te krijgen.


En daabij je reactie op de WNF: we moeten ons schamen dat deze organisatie voornamelijk bestaat uit donaties, en dat we belasting betalen voor een hoop dingen die uiteindelijk de wereld naar de kenker zullen helpen
__________________
Das ook lef....om een heel volk uit te moorden; en daarna plastic speelgoedpoppetjes van te maken....Hebben ze in Duitsland toch nooit echt aangedurfd
Oud 21-05-2007, 21:16
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Citaat:
kalinho schreef op 21-05-2007 @ 21:11 :
feit is dat dat beest natuurlijk nooit had mogen ontsnappen. Daarbij is het niet echt haar 'eigen schuld' als in uitlokking. Als hij nou 1 van die ventjes die stenen naar m toegooide had gepakt, was het meer eigen schuld geweest. Deze vrouw was/is een beejte te naïef geweest en dacht dat de aap haar ook mocht terwijl hij eigenlijk een pesthekel aan der begon te krijgen.


En daabij je reactie op de WNF: we moeten ons schamen dat deze organisatie voornamelijk bestaat uit donaties, en dat we belasting betalen voor een hoop dingen die uiteindelijk de wereld naar de kenker zullen helpen
Je kan alle veiligheidsmaatregelen nemen die je wil, een gorilla is slim. Als ie ECHT wil ontsnappen, dan vind ie wel iets. Je wil een beest zo natuurlijk mogelijk bekijken, maar ook veilig. Het is een balans en de bezoekers hebben daar OOK een taak bij. Die vrouw is gewaarschuwd, dus ze was niet naief, ze was DOM.

En je tweede reactie: De mens heeft voor zijn bestaan moeten vechten, ons overleven hangt af van onze mogelijkheden om de natuur de baas te zijn. Daarom is onze sociale structuur ook gericht op overleven van onze eigen soort, niet die van anderen. Wat je zegt zou misschien waar kunnen zijn, maar het is slechts idealistisch en tegen-intuitief.
__________________
Altijd nuchter
Oud 21-05-2007, 21:42
Cartosa
Avatar van Cartosa
Cartosa is offline
Nieuwe bomaanslag in Libanon.

Bomb blast rocks Beirut
An explosion was heard in Beirut late Monday, residents and television stations reported. The private Future TV station said at least four people were injured in the explosion near the Verdun shopping area in west Beirut. Hezbollah's Al-Manar television said the explosion occurred in a car park near the Russian Cultural Center in the posh district


http://www.dailystar.com.lb/
http://www.lorient-lejour.com.lb/pag...page=main-page


enz
__________________
J'ai vu l'orient dans son écrin, avec la lune pour bannière
Oud 21-05-2007, 22:05
kalinho
Avatar van kalinho
kalinho is offline
Citaat:
Kitten' 85 schreef op 21-05-2007 @ 22:16 :
Je kan alle veiligheidsmaatregelen nemen die je wil, een gorilla is slim. Als ie ECHT wil ontsnappen, dan vind ie wel iets. Je wil een beest zo natuurlijk mogelijk bekijken, maar ook veilig. Het is een balans en de bezoekers hebben daar OOK een taak bij. Die vrouw is gewaarschuwd, dus ze was niet naief, ze was DOM.
natuurlijk "vind ie wel iets"
volgens die redenatie is er dus geen enkele dierentuin meer veilig, immers zodra de gorilla's willen kunnen ze elk geschikt moment v.d. dag uitbreken
__________________
Das ook lef....om een heel volk uit te moorden; en daarna plastic speelgoedpoppetjes van te maken....Hebben ze in Duitsland toch nooit echt aangedurfd
Oud 21-05-2007, 22:06
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Citaat:
kalinho schreef op 21-05-2007 @ 23:05 :
natuurlijk "vind ie wel iets"
volgens die redenatie is er dus geen enkele dierentuin meer veilig, immers zodra de gorilla's willen kunnen ze elk geschikt moment v.d. dag uitbreken
Murphy's law.
__________________
Altijd nuchter
Oud 21-05-2007, 22:31
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Ander dierennieuws:

Homoflamingo's eindelijk ouders
21 mei 2007 19:46

LONDEN - Een homoseksueel flamingopaartje heeft eindelijk een kind. De twee mannetjes adopteerden een kuikentje uit een verlaten flamingonest.

Dat maakte de leiding van een Britse natuurpark bij Bristol maandag bekend. Carlos en Fernando, die al zes jaar samen zijn, deden veel tevergeefse pogingen een familie te beginnen.

Ze verjoegen zelfs broedende flamingo's. Toen onlangs een verlaten nest met een ei werd ontdekt, mochten Carlos en Fernando zich over het ei ontfermen. Met succes. Het paar kan het kuikentje voeden door in de keel melk te produceren.

(Bron: nu.nl)
__________________
you're not my demographic
Oud 22-05-2007, 11:18
kalinho
Avatar van kalinho
kalinho is offline
Citaat:
Kitten' 85 schreef op 21-05-2007 @ 23:06 :
Murphy's law.
ja ik ken die

dat wil dus zeggen dat ook elk geschikt moment v.d dag de tijgers en leeuwen de hort op kunnen?
__________________
Das ook lef....om een heel volk uit te moorden; en daarna plastic speelgoedpoppetjes van te maken....Hebben ze in Duitsland toch nooit echt aangedurfd
Oud 22-05-2007, 11:24
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
kalinho schreef op 22-05-2007 @ 12:18 :
dat wil dus zeggen dat ook elk geschikt moment v.d dag de tijgers en leeuwen de hort op kunnen?
Nou... Ik weet wel dat de laatste keer dat ik in Artis was we bijna wat in Carmageddon een dismemberfest heette, hadden omdat een leeuw het niet pikte dat een klasgenoot hem met een tak van een struik, speciaal voor dat doel geplaatst naast de smerige kleine kooien, in een oog zat te poken. Ik vind het nog steeds jammer dat het beest hem door de tralies heen net niet te pakken kreeg.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 22-05-2007, 11:43
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
De meest logische oplossing is dierentuinen opheffen.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Oud 22-05-2007, 11:43
Verwijderd
Citaat:
Joostje schreef op 22-05-2007 @ 12:43 :
De meest logische oplossing is dierentuinen opheffen.
En collectieve zelfmoord natuurlijk!
Oud 22-05-2007, 13:08
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Rutte boos over absentie Balkenende

VVD-leider Rutte is boos dat premier Balkenende vanmiddag afwezig is bij het debat over verantwoordingsdag. Dan legt het kabinet financiële verantwoording af voor het beleid van 2006.

Namens de regering zal minister Bos van Financiën het woord doen. Maar volgens Rutte moet juist de premier de vragen beantwoorden over de hoofdlijnen van het beleid.

Rutte eist dat Balkenende vanmiddag alsnog naar de Tweede Kamer komt. Volgens de Rijksvoorlichtingsdienst is het al eerder voorgekomen dat de premier bij het verantwoordingsdebat verstek laat gaan.

http://www.nos.nl/nos/artikelen/2007...1376033BD.html

Met binnen honderd dagen van break even naar dik 4 miljard tekort, dan zou ik ook liever verstek laten gaan in plaats van daarover hard afgezeken te worden. Maar ja, dat Balkenende spijbelt voor zoiets kan natuurlijk niet.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 22-05-2007, 13:32
Verwijderd
Is dat diezelfde Rutte die pas nog is veroordeeld vanwege discriminatie?
Oud 22-05-2007, 13:50
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Kitten' 85 schreef op 21-05-2007 @ 16:20 :
de PvdD wil gelijk alle mensapen uit Dierentuinen verbieden.
Voor de meeste dierentuinen is dan ook dit terecht; apen horen niet in kooien.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah'
T_ID
500 30-06-2007 10:06
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah'
T_ID
500 09-04-2007 17:12
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah'
T_ID
500 20-03-2007 12:05
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah'
naam onbekend
501 26-11-2005 23:55
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah'
T_ID
500 18-07-2005 00:38
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah'
T_ID
500 02-06-2005 14:02


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:47.