Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-02-2010, 12:58
brands
Avatar van brands
brands is offline
Hallo lezers,

Ik zit een beetje met het volgende probleem. Daarbij zal ik mijn situatie proberen uit te leggen aan jullie.

Sinds februari 2009 zit ik op het HBO. In juni 2009 moest ik 20 EC's (studiepunten) hebben om nog minimaal 1 jaar op het HBO te mogen blijven. Maar nu is het zo. In juni 2010 heb ik 40 EC's hebben om door te mogen met het 2de jaar.

Nu is de 2de tentamenweek al geweest en heb al 2 van de 6 tentamens niet gehaald. 1tje met een 5 en de andere met een 1,2. Die 1,2 is niet goed, dat weet ik. Nu heb ik nog 4 tentamens die ik terug moet krijgen.

Ik heb de hoop neergelegd op periode 3 en daar de 1ste jaars vakken te halen, maar ik zie het nu even echt niet zitten . Er ligt nog 1 project bij de docent voor het nakijken, die is denk ik wel voldoende (als dat zo is krijg ik er 4 EC's bij).

Ik zit nu op 29 EC's en als het ondernemingsplan goed is dan zit ik op 33 EC's. Dat zou betekenen da ik nog 7 EC's minimaal moet binnen hengelen om door te mogen.

Als ik die 7 EC's niet haal dan moet ik stoppen met de opleiding . En ik zie dat eigenlijk niet echt zitten, aangezien ik dan aan het werk moet op basis van een MBO diploma, dan heb ik echt het idee dat ik onder mijn niveau werk.

Hebben jullie advies voor mij??? Wat kan ik doen behalve goed bezig gaan met school?

Alvast bedankt voor het lezen.

Groetjes, Brands
__________________
Gr. Brands
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-02-2010, 16:28
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Heb je al gesproken met een studieadviseur/studentencoach van je school of opleiding? Hij of zij kan je tips geven wat je nog kunt doen, want die kent de opleiding het beste.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2010, 17:47
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Vaak kan je via studie-adviseur / decaan wel mogelijkheden regelen op bijv. meer tijd op een tentamen oid.
Maar afgezien van dat, kun je niks doen. Zo werkt het school systeem. Ik ben het compleet met je eens dat het systeem idioot is dat je na 2 jaar definitief van school word verwijderd op een 4 jarige HBO opleiding, maar zo werkt het, gek genoeg. Te idioot voor woorden maar ik geloof dan ook dan de PvdA nog aardig wat zetels in bezit heeft.

Het is wel mogelijk dezelfde opleiding te gaan doen op een andere hogeschool. Soms kan je zelf een verkort traject doen omdat je wel meer dan een X aantal studiepunten hebt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Ik weet niet meer wat ik met mezelf moet
Zeeslag
1 01-04-2015 16:14
Studeren Het grote IBG-topic (alles over stufi en ov-studentenkaarten enzo)
ekki
500 14-03-2007 21:34
Psychologie Grote-lucht-je-hart-topic! #88
Verwijderd
499 07-03-2007 12:25
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Virtueel onderwijs
J3s
43 11-02-2005 17:49
Psychologie Ik wil het niet meer/Hoe moet ik verder?
Miracle
33 05-01-2003 21:56
Liefde & Relatie contact leggen met een leuke meid
Dotcom
13 05-03-2002 16:14


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:28.