Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-04-2003, 14:43
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Ik weet niet precies of t wel hier hoort, maar goed.

Ik krijg dus waarschijnlijk een beugel. Niet zo raar zou je zeggen, maarja ik ben dus bijna 17. Dat komt doordat toen ik de leeftijd had waarop normale mensen een beugel krijgen, mijn tanden recht stonden. Maar nu dus niet meer. Ik kies er natuurlijk zelf voor, het is niet zo dat ik er later last van krijg of zo, maar imijn tanden staan echt scheef. En ik heb liever nu een beugel, want als ik volgend jaar eindexamen heb gedaan en naar de universiteit ga wil ik er zeker vanaf zijn.

Nu wilde ik dus ff weten wat andere mensen daar nou van vinden. Vinden jullie dat raar, om zo oud te zijn en toch nog een beugel te hebben? En als er hier mensen zijn van mijn leeftijd met een beugel, dan zou dat natuurlijk helemaal handig zijn!
__________________
Hela världen är så underbar
Met citaat reageren
Oud 03-04-2003, 14:48
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
meisje bij mij in de klas kreeg op haar 18e nog een beugel. Ja tis het een of het ander, scheve tanden of voor een bepaalde tijd met beugel...
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 03-04-2003, 14:54
kleinmeisje17
Avatar van kleinmeisje17
kleinmeisje17 is offline
opzich is het niet zo raar dat je een beugel nog krijgt! maar wat ik raar vind is dat je tanden nu wel scheef staan en eerst niet?! wat heb je allemaal dr mee gedaan denk ik dan haha
Maaruh ik heb nie echt schots en scheve tanden maar ik heb wel overbeet ofzoiets?! daarvoor zou ik een beugel kunnen krijgen.. maar dat is echt zo dom, voor zo weinig. je ziet het nauwelijks! vaak doen ook ortho's dat gewoon om dikke omzet te maken, hier in de buurt verdient een ortho gewoon onderhand een miljoen aan al die beugeltjes. maja je moet het zelf weten he
Ik hoef geen eftelingsmile (daarmee bedoel ik dus kaarsrechte tanden) nou succes ermee.
__________________
Geniet van elke dag.. En je bent pas rijk als je gezond bent!
Met citaat reageren
Oud 03-04-2003, 15:00
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
kleinmeisje17 schreef op 03-04-2003 @ 15:54:
opzich is het niet zo raar dat je een beugel nog krijgt! maar wat ik raar vind is dat je tanden nu wel scheef staan en eerst niet?! wat heb je allemaal dr mee gedaan denk ik dan haha
Ja, dat vraag ik me dus ook af...

Citaat:
Maaruh ik heb nie echt schots en scheve tanden maar ik heb wel overbeet ofzoiets?! daarvoor zou ik een beugel kunnen krijgen.. maar dat is echt zo dom, voor zo weinig. je ziet het nauwelijks! vaak doen ook ortho's dat gewoon om dikke omzet te maken, hier in de buurt verdient een ortho gewoon onderhand een miljoen aan al die beugeltjes.
Toen ik dus een paar jaar geleden voor het eerst bij de ortho kwam mocht ik zelf kiezen of ik een beugel nam, mijn ondertanden stonden namelijk een beetje scheef. Maar ik zou er later geen last van krijgen, en je ondertanden zie je toch bijna niet, dus ik dacht: laat maar! Maar nu staan dus ook mn voortanden scheef, en die zie je wel! Ik ben nog niet naar de ortho geweest, ik ga dinsdag, dus ik wil 't zelf, ik heb me niets door een ortho aan laten praten.

Ik kies er dus zelf voor, maar toch wilde ik ff weten wat andere mensen er nou van vonden.
__________________
Hela världen är så underbar
Met citaat reageren
Oud 03-04-2003, 15:39
knak
knak is offline
Citaat:
Briseïs schreef op 03-04-2003 @ 15:43:
Ik weet niet precies of t wel hier hoort, maar goed.

Ik krijg dus waarschijnlijk een beugel. Niet zo raar zou je zeggen, maarja ik ben dus bijna 17. Dat komt doordat toen ik de leeftijd had waarop normale mensen een beugel krijgen, mijn tanden recht stonden. Maar nu dus niet meer. Ik kies er natuurlijk zelf voor, het is niet zo dat ik er later last van krijg of zo, maar imijn tanden staan echt scheef. En ik heb liever nu een beugel, want als ik volgend jaar eindexamen heb gedaan en naar de universiteit ga wil ik er zeker vanaf zijn.

Nu wilde ik dus ff weten wat andere mensen daar nou van vinden. Vinden jullie dat raar, om zo oud te zijn en toch nog een beugel te hebben? En als er hier mensen zijn van mijn leeftijd met een beugel, dan zou dat natuurlijk helemaal handig zijn!
hoi hoi
ik heb zelf ook heel lang een beugel gehad maar deed er de laatste tijd niets meer aan, ik wilde dat ding niet meer en heb m er uit laten slopen. mijn tanden staan nu niet recht, maar goed eigen schuld ze staan in iedergeval iets rechter. als jij het zelf wil moet je het zeker doen!!! je hebt er veel aan en ik zou het echt heel knap van je vinden, ik ben dom geweest, dat weetr ik maar ik zit er niet mee. jij moet het wel doen!!! ik vind het eigenlijk gewoon normaal, ik zie ook regelmatig volwassenen met een beugel dus zou niet weten waarom niet!
respect!
groetjes
knak
__________________
ooit zul je vinden wat je zoekt...................maar alleen als je kijkt
Met citaat reageren
Oud 03-04-2003, 15:43
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik had in de onderbouw een docent en die was toch zeker ergens eind veertig, begin vijftig en die had ook nog een beugel, weer eens wat anders dan een kunstgebit op die leeftijd. Als je zeventien bent vind ik dat het nog prima kan, je loopt dan tijdelijk met een beugel terwijl je dan de rest van je leven mooie tanden hebt. Ik zit nu in 5VWO dus de meesten uit mijn klas zijn 16 of 17 en er zijn er nog vrij veel met een beugel, niet abnormaal dus.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 03-04-2003, 15:47
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 03-04-2003 @ 16:43:
Ik had in de onderbouw een docent en die was toch zeker ergens eind veertig, begin vijftig en die had ook nog een beugel, weer eens wat anders dan een kunstgebit op die leeftijd. Als je zeventien bent vind ik dat het nog prima kan, je loopt dan tijdelijk met een beugel terwijl je dan de rest van je leven mooie tanden hebt. Ik zit nu in 5VWO dus de meesten uit mijn klas zijn 16 of 17 en er zijn er nog vrij veel met een beugel, niet abnormaal dus.
Maar ik vind 50 minder erg dan bijv. begin 20...
En dat er bij jou in de klas nog zoveel mensen met een beurgel zijn zeg! Bij mij in de klas (ook 5VWO) geeneen. Ik ken maar een iemand van mijn leeftijd met een beugel (en bedoel ik niet eentje die je alleen 's nachts hoeft of zo) en die gaat er over 2 maanden uit...
__________________
Hela världen är så underbar
Met citaat reageren
Oud 06-04-2003, 14:02
Verwijderd
Citaat:
Briseïs schreef op 03-04-2003 @ 16:47:
Maar ik vind 50 minder erg dan bijv. begin 20...
En dat er bij jou in de klas nog zoveel mensen met een beurgel zijn zeg! Bij mij in de klas (ook 5VWO) geeneen. Ik ken maar een iemand van mijn leeftijd met een beugel (en bedoel ik niet eentje die je alleen 's nachts hoeft of zo) en die gaat er over 2 maanden uit...
WTF maakt het uit op welke leeftijd je een beugel hebt? Je wilt toch mooie tanden, nou dan moet je er wat voor over hebben.
Ik weet ook dat als mijn tanden weer scheef zouden gaan staan dat ik dan gewoon weer een beugel zou nemen. Ik heb zelfs een buitenboord ooit gehad en heb me er nooit voor geschaamd. Tis gewoon iets waar je schijt aan moet hebben
(ik snap die 50/begin 20 redenatie trouwens niet hoor..).
Met citaat reageren
Oud 06-04-2003, 14:09
rodina
Avatar van rodina
rodina is offline
Als je die beugel niet laat zetten bestaat de mogelijkheid dat je op den duur last krijgt van je tanden.

Ik zou 'm laten zetten, tis hooguit anderhalf jaar dat je 'm inhoeft, vraag eventueel om een losse beugel zodat je 'm op school niet in hoeft.

De eerste 2 weken zijn kut, daarna merk je't niet eens meer
__________________
Freak me baby
Met citaat reageren
Oud 06-04-2003, 14:33
Verwijderd
je ziet mensen van 40 nog met een beugel lope...
Met citaat reageren
Oud 06-04-2003, 15:00
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Ken veel oudere mensen die met een beugel lopen,
liever een op je 17e dan op je 40e..
En, je krijgt er mooie tanden door, dat is 't wel waard.
Zou het niet echt raar vinden denk ik,
vind het aparter als mensen boven de 30 er een hebben.
__________________
Drie.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2003, 15:51
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
rodina schreef op 06-04-2003 @ 15:09:
Als je die beugel niet laat zetten bestaat de mogelijkheid dat je op den duur last krijgt van je tanden.
Dat is t bij mij dus niet.
__________________
Hela världen är så underbar
Met citaat reageren
Oud 06-04-2003, 16:39
Boef
Avatar van Boef
Boef is offline
je bent een jaartje 'anders', en daarna je hele leven 'normaal' omdat je precies de zelfde smile hebt als de hele wereld. Als je tanden erg scheef staan zou ik het doen, anders niet....met een beetje scheve tanden kunnen ze je tenminste nog indentificeren als er een bom op nederland valt...
Met citaat reageren
Oud 06-04-2003, 23:21
AvA AdoRe
Avatar van AvA AdoRe
AvA AdoRe is offline
het is niet vreemd.. vind ik dan...
ik ben over 2 maanden 18 en ik krijg dan pas een beugel,
ik had allang een beugel nodig, maar durfde niet, wouw niet,wil nog niet, maar ga het nu eindelijk wel regelen denk ik,
het maakt mij niet veel uit, het is alleen onder heel schuin, maar dat zie je bijna niet.. en ik vind zo'n super recht gebit een beetje niet heel mooi eruit zien..
__________________
Stop, Stop haunting me..It should be easy..As easy as when you stopped wanting me
Met citaat reageren
Oud 07-04-2003, 13:23
Bruut
Avatar van Bruut
Bruut is offline
een vriend van me die is over 2 maanden 19, die heb ook een blokjes beugel.. boven en onder.. nix raars aan!
Met citaat reageren
Oud 07-04-2003, 13:33
*Kloontje*
*Kloontje* is offline
ik heb precies hetzelfde als jij, vroeger had ik mooie rechte tanden en toen ik een jaar of 15/16 was gingen ze scheef staan. ik ben nu 18 en heb sinds een half jaar een beugel, slotjes, en t maakt echt helemaal niks uit. beter nu, en iedereen en jijzelf is er zo aan gewend
Met citaat reageren
Oud 07-04-2003, 18:11
Snufje
Avatar van Snufje
Snufje is offline
Ik kreeg hem vorig jaar januari ofzo, toen was ik 16.. Ik ben nu 17 en heb nog steeds beugel en krijg er morgen iets bij ofzo... het staat nu wel redelijk recht, maar denk niet dat ik er vanaf ben als ik naar uni ga (doe dit jaar examen)
maarja, jammer dan........... Heb er geen last mee gehad ofzo niemand vind het raar ofzo..
Met citaat reageren
Oud 09-04-2003, 11:22
Missy1234567890
Avatar van Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Ik moest op mijn 17e ook opeens een beugel (beetje lang verhaal). De leeftijd doet er toch niet toe? Als jij je fijner voelt met rechte tanden (ook al is het dan niet echt nodig) moet je het zeker doen. Stel je doet het nu niet en over een paar jaar stoor je je toch erg aan je gebit...dan kun je het toch beter nu doen! Misschien is er maar een kleine correctie nodig en ben je er zo weer van af. (bij mij mocht hij 's ochtends uit en 's middags begon de introductie van de uni, dus was wel heel mooi )
Met citaat reageren
Oud 09-04-2003, 15:28
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Jeeeeej ik krijg begin juni slotjes . Ze moeten er ongeveer een jaar in. Ik heb er nu al zin in. Niet dus.
__________________
Hela världen är så underbar
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie Het oproep tot het gebed: adhan.
Toerkoe
411 02-09-2012 15:13
Lichaam & Gezondheid goede BH voor mijn leeftijd?
Lyouknow
28 07-06-2010 22:21
Algemene schoolzaken Cupmaat D en/of groter Help me en vul mijn enquete in !!!!
Debora v Hoven
1 10-03-2008 17:48
Lifestyle witte slotjesbeugel
asn girl
52 16-10-2005 20:48
Seksualiteit Pijpen met beugel?
inferno3000
42 20-08-2004 07:52
De Kantine 16 met beugel?
BaLLooN
54 14-09-2003 16:16


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:26.