Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-05-2004, 18:01
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Pending Draft Legislation Targeted for Spring 2005
The Draft will Start in June 2005

There is pending legislation in the House and Senate (twin bills: S 89 and HR 163) which will time the program's initiation so the draft can begin at early as Spring 2005 -- just after the 2004 presidential election. The administration is quietly trying to get these bills passed now, while the public's attention is on the elections, so our action on this is needed immediately.

$28 million has been added to the 2004 Selective Service System (SSS) budget to prepare for a military draft that could start as early as June 15, 2005. Selective Service must report to Bush on March 31, 2005 that the system, which has lain dormant for decades, is ready for activation. Please see website: http://www.sss.gov/perfplan_fy2004.html to view the sss annual performance plan - fiscal year 2004.

The pentagon has quietly begun a public campaign to fill all 10,350 draft board positions and 11,070 appeals board slots nationwide.. Though this is an unpopular election year topic, military experts and influential members of congress are suggesting that if Rumsfeld's prediction of a "long, hard slog" in Iraq and Afghanistan [and a permanent state of war on "terrorism"] proves accurate, the U.S. may have no choice but to draft.

Congress brought twin bills, S. 89 and HR 163 forward this year, http://www.hslda.org/legislation/na...s89/default.asp entitled the Universal National Service Act of 2003, "to provide for the common defense by requiring that all young persons [age 18--26] in the United States, including women, perform a period of military service or a period of civilian service in furtherance of the national defense and homeland security, and for other purposes." These active bills currently sit in the committee on armed services.

Dodging the draft will be more difficult than those from the Vietnam era.

College and Canada will not be options. In December 2001, Canada and the U.S. signed a "smart border declaration," which could be used to keep would-be draft dodgers in. Signed by Canada's minister of foreign affairs, John Manley, and U.S. Homeland Security director, Tom Ridge, the declaration involves a 30-point plan which implements, among other things, a "pre-clearance agreement" of people entering and departing each country. Reforms aimed at making the draft more equitable along gender and class lines also eliminates higher education as a shelter. Underclassmen would only be able to postpone service until the end of their current semester. Seniors would have until the end of the academic year.

Even those voters who currently support US actions abroad may still object to this move, knowing their own children or grandchildren will not have a say about whether to fight. Not that it should make a difference, but this plan, among other things, eliminates higher education as a
shelter and includes women in the draft.

http://congress.org/congressorg/issu...ua_congressorg


Te lui om zelf te vertalen dus:

In de Amerikaanse Senaat liggen momenteel twee wetsvoorstellen die de dienstplicht weer in moeten gaan stellen. De huidige regering probeert de dienstplicht na de verkiezingen aan het einde van dit jaar in te voeren. In de lente van 2005 moeten de wetten dan van kracht worden. De huidige regering probeert deze wetgeving geruisloos in te voeren, terwijl de aandacht van het publiek gevestigd is op de verkiezingen.

De dienstplicht is een niet-populair onderwerp bij de verkiezingen. Desondanks zeggen militaire experts en invloedrijke congresleden dat als minister Rumsfelds voorspelling van een 'langdurige oorlog' in Irak en Afghanistan uitkomt, de VS geen andere mogelijkheid hebben dan de dienstplicht invoeren om het aantal beschikbare soldaten op peil te houden.

Onder de dienstplicht uitkomen zal een stuk moeilijker worden dan voorheen. Studeren of emigreren naar Canada zijn geen ontsnappingsmogelijkheden meer. In december 2001 ondertekenden Canada en de VS een 'smart border declaration', die gebruikt kan worden om mogelijke weigerende dienstplichtigen binnen de eigen grens te houden.

Hervormingen die erop gericht zijn om de kans op het vervullen van de dienstplicht evenrediger te maken naar geslacht en status maken het ook onmogelijk om een goede opleiding als 'vrijbrief' te gebruiken. Eerstejaars hebben nog maar een uitstelmogelijkheid tot het einde van het semester; ouderejaars tot het einde van het academisch jaar.
fok.nl
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-05-2004, 18:06
MH
Avatar van MH
MH is offline
Mss heb je wel eens gehoord dat in de VS problemen zijn geweest rond homoseksuelen in het leger (en rond andere 'minderheden')? Denk niet dat het zo'n vaart zal lopen, want dan zul je hen ook moeten verplichten.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2004, 18:09
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Geloof me, deze wet wordt niet aangenomen. Dienstplicht is verschrikkelijk impopulair in de VS. Politieke zelfmoord.
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Oud 31-05-2004, 18:12
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
McCaine schreef op 31-05-2004 @ 19:09 :
Geloof me, deze wet wordt niet aangenomen. Dienstplicht is verschrikkelijk impopulair in de VS. Politieke zelfmoord.
'To draft' betekent toch ook 'ronselen'? Dat geeft wel zo'n beetje aan hoe Amerikanen tegenover de dienstplicht staan.
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Met citaat reageren
Oud 31-05-2004, 18:56
Go
Avatar van Go
Go is offline
In ieder geval niet voor november.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2004, 19:02
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Je moet gewoon zorgen dat je net zo'n rijke pa hebt als George Bush Jr. Die zorgt er met zijn geld en connecties wel voor dat jij de oorlog niet in hoeft.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2004, 19:38
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 31-05-2004 @ 20:02 :
Je moet gewoon zorgen dat je net zo'n rijke pa hebt als George Bush Jr. Die zorgt er met zijn geld en connecties wel voor dat jij de oorlog niet in hoeft.
Zie sig.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2004, 19:44
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 31-05-2004 @ 20:02 :
Je moet gewoon zorgen dat je net zo'n rijke pa hebt als George Bush Jr. Die zorgt er met zijn geld en connecties wel voor dat jij de oorlog niet in hoeft.
Je mag die oorlog dan wel aankondigen op tv voor de hele wereld
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Met citaat reageren
Oud 31-05-2004, 20:06
Verwijderd
ben ik blij dat ik geen Amerikaan ben, een beetje kanonnenvlees gaan zijn..
Mensen die met grote tegenzin in dienst gedwongen worden, creeeren ook niet direct het sterkste leger......
Met citaat reageren
Oud 31-05-2004, 20:16
Verwijderd
Citaat:
trumpetlover schreef op 31-05-2004 @ 21:06 :
ben ik blij dat ik geen Amerikaan ben, een beetje kanonnenvlees gaan zijn..
Mensen die met grote tegenzin in dienst gedwongen worden, creeeren ook niet direct het sterkste leger......
Veel van de soldaten (lagere rang) in het Amerikaanse leger zitten er nu ook met tegenzin. Ze zijn echter wel gemotiveerd om "de vijand" te verslaan. De propaganda en indoctrinatie is bijzonder effectief.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2004, 21:15
Verwijderd
Meh. Dienstplicht is onzinnig en in mijn optiek een aantasting van de persoonlijke vrijheid en lichamelijke integriteit. Dwangarbeid is niet toegestaan in het gewone arbeidsrecht en zou dat dus ook niet moeten zijn als de overheid werkgever is.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2004, 22:06
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 31-05-2004 @ 20:02 :
Je moet gewoon zorgen dat je net zo'n rijke pa hebt als George Bush Jr. Die zorgt er met zijn geld en connecties wel voor dat jij de oorlog niet in hoeft.
Amerikanen stemmen doorgaans echter graag voor politici met militaire ervaring. Dat is echt een plus als je ambitie hebt (en kinderen van politici hebben dat vaak).
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Oud 31-05-2004, 22:12
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
McCaine schreef op 31-05-2004 @ 23:06 :
Amerikanen stemmen doorgaans echter graag voor politici met militaire ervaring. Dat is echt een plus (...)
Waarom?
Waarom is dat beter dan bijvoorbeeld bestuurlijke ervaring bij bedrijf X?
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2004, 22:16
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 31-05-2004 @ 23:12 :
Waarom?
Waarom is dat beter dan bijvoorbeeld bestuurlijke ervaring bij bedrijf X?
volks·aard (de ~ (m.))
1 aard aan een bepaald volk eigen => volkseigen, volksgeest, volkskarakter
Met citaat reageren
Oud 31-05-2004, 22:17
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
ik geloof niet in de aard van t beestje m.b.t. prioriteiten stellen of iemand militaire ervaring heeft dan wel niet
Lijkt me eerder cultureel bepaald. Weet niet of je dat ook volksaard mag/kan noemen?
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2004, 22:20
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Gatara schreef op 31-05-2004 @ 23:12 :
Waarom?
Waarom is dat beter dan bijvoorbeeld bestuurlijke ervaring bij bedrijf X?
Who knows? Ik geloof dat ze vinden dat alleen iemand die (de waarden van) het land verdedigd heeft, geschikt kan zijn als politicus.
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Oud 31-05-2004, 22:21
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 31-05-2004 @ 23:17 :
ik geloof niet in de aard van t beestje m.b.t. prioriteiten stellen of iemand militaire ervaring heeft dan wel niet
Lijkt me eerder cultureel bepaald. Weet niet of je dat ook volksaard mag/kan noemen?
Natuurlijk. Dat is volksaard. Wat dacht je dan, dat met volksaard de genetische opbouw van een populatie werd bedoeld?
Met citaat reageren
Oud 31-05-2004, 22:21
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 31-05-2004 @ 23:17 :
ik geloof niet in de aard van t beestje m.b.t. prioriteiten stellen of iemand militaire ervaring heeft dan wel niet
Lijkt me eerder cultureel bepaald. Weet niet of je dat ook volksaard mag/kan noemen?
Lijkt me wel.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 31-05-2004, 22:22
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
nare man schreef op 31-05-2004 @ 23:21 :
Natuurlijk. Dat is volksaard. Wat dacht je dan, dat met volksaard de genetische opbouw van een populatie werd bedoeld?
erm

nou wel dat het genetisch bepaald was dat je dan zou geilen op mensen met een militaire achtergrond enzo
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2004, 22:23
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 31-05-2004 @ 23:22 :
erm

nou wel dat het genetisch bepaald was dat je dan zou geilen op mensen met een militaire achtergrond enzo
Dat lijkt me hoogst onwaarschijnlijk, de enige persoon waarbij dat vaststaat is Fleet Admiral.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2004, 22:31
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Gatara schreef op 31-05-2004 @ 23:22 :
nou wel dat het genetisch bepaald was dat je dan zou geilen op mensen met een militaire achtergrond enzo
Jahaa, heel de VS zat zich collectief af te rukken bij foto's van John Kerry en Wesley Clark

__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Met citaat reageren
Oud 31-05-2004, 22:49
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 31-05-2004 @ 23:31 :
Jahaa, heel de VS zat zich collectief af te rukken bij foto's van John Kerry en Wesley Clark

lol


ik sluit niet uit dat er een paar zijn
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2004, 01:24
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
nare man schreef op 31-05-2004 @ 23:23 :
Dat lijkt me hoogst onwaarschijnlijk, de enige persoon waarbij dat vaststaat is Fleet Admiral.
He, ik hou wel van een uniform en een geschoren kop
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Oud 01-06-2004, 11:11
Verwijderd
Citaat:
McCaine schreef op 01-06-2004 @ 02:24 :
He, ik hou wel van een uniform en een geschoren kop
Kzal het tegen Fleet zeggen, heeft hij iig succes bij de mannen
Met citaat reageren
Oud 01-06-2004, 11:21
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Benfatto schreef op 01-06-2004 @ 12:11 :
Kzal het tegen Fleet zeggen, heeft hij iig succes bij de mannen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-06-2004, 13:42
professor2
professor2 is offline
dat zou wel heel erg tegen de trend in gaan
ik zie geen reden voor de vs de dienstplicht in te voeren
Met citaat reageren
Oud 01-06-2004, 14:00
mastertime
mastertime is offline
Citaat:
professor2 schreef op 01-06-2004 @ 14:42 :
dat zou wel heel erg tegen de trend in gaan
ik zie geen reden voor de vs de dienstplicht in te voeren
ik denk niet dat er veel amerikanen vrijwillig het leger in willen..
en dat is ook niet nodig, want deze oorlog minimaliseert de rol van het leger..
de inlichtingendiensten en de kracht van overtuigen zijn de bepalende factoren
__________________
asscceeaass
Met citaat reageren
Oud 01-06-2004, 18:49
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Benfatto schreef op 01-06-2004 @ 12:11 :
Kzal het tegen Fleet zeggen, heeft hij iig succes bij de mannen
Er, dat haar moet wel vrijwillig er af zijn he, en het liefst moet de betrokkene ook niet volkomen contactgestoord zijn.
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Oud 01-06-2004, 19:34
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
McCaine schreef op 01-06-2004 @ 19:49 :
Er, dat haar moet wel vrijwillig er af zijn he, en het liefst moet de betrokkene ook niet volkomen contactgestoord zijn.
Dan valt Fleet inderdaad volkomen af.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2004, 10:33
Manus J. van Alles
Avatar van Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Citaat:
McCaine schreef op 31-05-2004 @ 19:09 :
Geloof me, deze wet wordt niet aangenomen. Dienstplicht is verschrikkelijk impopulair in de VS. Politieke zelfmoord.
Maar het gebeurt pas na de verkiezingen. En aangezien je toch maar twee keer president mag zijn maakt het voor Bush niet zoveel meer uit; bovendien zullen de meeste mensen het alweer vergeten zijn tegen de tijd dat Bush geen president meer is over nog eens vier jaar. Aangenomen dat hij herkozen wordt.
__________________
Daedalus:GlobalNode:Scholieren//FORUM//RESTRICTED//923.128.6430/Login
Met citaat reageren
Oud 02-06-2004, 13:01
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Dienstplicht gaat niet samen met vrijheid... Lijkt me duidelijk!

Ik kreeg een jaar of 2 terug ook een brief van de overheid dat ik dienstplicht heb. Ik heb meteen preventief dienst geweigerd. Gewoon, uit principe...
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 02-06-2004, 15:03
professor2
professor2 is offline
Citaat:
mastertime schreef op 01-06-2004 @ 15:00 :
ik denk niet dat er veel amerikanen vrijwillig het leger in willen..
en dat is ook niet nodig, want deze oorlog minimaliseert de rol van het leger..
de inlichtingendiensten en de kracht van overtuigen zijn de bepalende factoren
en het leger word steed meer vervangen door
ingehuurde burger natuurlijk
Met citaat reageren
Oud 02-06-2004, 15:23
Verwijderd
Citaat:
professor2 schreef op 02-06-2004 @ 16:03 :
en het leger word steed meer vervangen door
ingehuurde burger natuurlijk

uiteraard, als ze me voldoende betalen wil ik ook wel een paar irakezen ( alleen militairen/terroristen, geen vrouwen en kinderen) naar de andere wereld helpen.......
Met citaat reageren
Oud 03-06-2004, 16:20
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Manus J. van Alles schreef op 02-06-2004 @ 11:33 :
Maar het gebeurt pas na de verkiezingen. En aangezien je toch maar twee keer president mag zijn maakt het voor Bush niet zoveel meer uit; bovendien zullen de meeste mensen het alweer vergeten zijn tegen de tijd dat Bush geen president meer is over nog eens vier jaar. Aangenomen dat hij herkozen wordt.
Hoe kun je dienstplicht vergeten? Dat blijft ieder jaar in functie. Eenmalige dienstplicht is onzin.

En het is niet alleen voor Bush politiek dom, maar natuurlijk voor zijn partij dan ook. En de Republikeinse Senatoren en Representatives willen wèl graag herkozen worden.

Dat alles nog even afgezien van dat ook veel Congressleden een hekel aan dienstplicht hebben om ideologische redenen, en dat het leger er niet echt op zit te wachten.
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Krijg de kanker: Nederland!
Fellaci
30 28-01-2002 14:22


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:15.