Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-12-2014, 17:41
Atak
Atak is offline
Ik ben in mijn derde jaar bedrijfseconomie. Ik sleepte mezelf altijd succesvol doorheen totdat ik stage moest lopen. Twee keer stage gelopen en beide verknald. Van mijn stageplaatsen kreeg ik te horen dat mijn communicatie beter kon en dat ik geen voldoende kon halen voor mijn andere competenties.

Vorige week op gesprek geweest mijn hogeschool en daar kreeg ik het advies dat het misschien beter is als ik een andere opleiding kies die meer bij mij past. Het advies was iets met accounting omdat je dan meer met cijfers te maken hebt. Om dit moment weet ik niet zo goed wat ik wil doen omdat dit allemaal moeilijke keuzes zijn.

Dit is het advies die ik gekregen heb.
1. Op zoek naar een baan met mijn drie jaar ervaring op het HBO. Dus geen diploma maar wel een propedeuse + 2 jaar.

2. Op zoek naar een andere opleiding. Advies was een associate degree in boekhouden. Dat is twee jaar extra.

Daarbij wil ik vermelden dat ik 25 jaar ben dus ook niet de jongste meer. Ik zou graag de volgende dingen willen weten: hoe makkelijk/moeilijk het is om een baan te vinden in mijn situatie? Gebaseerd op dat ga ik een keuze maken of ik nog een andere opleiding wil doen of de arbeidsmarkt op ga.

Laatst gewijzigd op 20-12-2014 om 18:00.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-12-2014, 19:02
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Een baan vinden zonder diploma is heel erg moeilijk op dit moment. Ik zou dus voor die opleiding gaan.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 23-12-2014, 10:16
Bobblin92
Bobblin92 is offline
het ligt puur aan je communicatie dat je stage niet hebt gehaald?
hoe gaan de vakken op school zelf je af?

zit ook in 3e jaar van hbo bedrijfseconomie
Met citaat reageren
Oud 23-12-2014, 10:25
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Een opleiding is altijd beter.
Stel dat je nu werk vindt dan ga je daar aan de slag voor het minimumloon, want je hebt geen diploma. Gebeurt er ooit iets met het bedrijf waar je werkt dan zit jij op een hele kwetsbare positie, want je bent niet opgeleid en de kans dat je er dan uitvliegt is erg groot. En vind dan maar weer opnieuw werk in dezelfde sector, nog steeds zonder diploma en wel weer een paar jaar ouder.

Daarnaast heb je van twee stageplekken te horen gekregen dat je, naast je onvoldoende voor communicatieve vaardigheden, geen voldoende voor de te behalen competenties krijgt. Met andere woorden dat je het niveau wat van je gevraagd hebt nog niet hebt en dus (op dit moment) niet geschikt bent voor de functie die je doet.

Zoek wat anders, iets wat je wel ligt. Binnen hogescholen zijn mensen bij wie je terecht kunt voor heroriëntatie en die je hier verder mee kunnen helpen.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 25-12-2014, 12:36
celine126
celine126 is offline
In deze tijd is het erg moeilijk een baan te vinden zonder papiertje.
Dus ik zou doorbijten en nog 2 jaar boekhouden studeren.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Instromen HBO 2de jaar met P andere opleiding
Jade-92
5 05-05-2012 15:54
Studeren MBO of HBO
Verwijderd
6 23-09-2010 08:58
Studeren Als je stopt, dan beste begin jan. toch?!
*Daantje*
4 26-11-2007 22:21
Studeren Gestopt met studie/jaar er tussenuit of wat nieuws...
Joopiedegekste
29 18-09-2007 13:44
Studeren Grafisch lyceum rotterdam
the*plastic*one
15 26-03-2006 17:24
Algemene schoolzaken Gestopt met studie, wat nu?
kakelkip
35 15-01-2005 19:00


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:10.