Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-02-2004, 13:57
Blues
Avatar van Blues
Blues is offline
M'n pa denkt dat ik gek ben kwam door 't volgende:

Ik hou 'r niet van dat 'r foto's van me gemaakt worden, waarom weet ik niet, sommige mensen houden niet van spruiten kunnen ze ook niet verklaren.
Nou hebben ze thuis 'n foto van mij opgehangen in de wc (niet alleen van mij maar van heel 't gezin)
Ik he' die foto weg gehaalt en toen gingen ze toch over de rooie
Ze accepteren 't niet dat ik dat gewoon niet wil, en dan komen ze allemaal met van die verhalen: 'wil je niet dat mensen zien dat je bij 't gezin hoort of zo'.
Zo diep dacht ik niet eens, toen zei m'n pa: 'jij bent nog krankzinniger dan mensen die in een gesticht zitten'.

Nu wil ik zo'n test doen om te laten zien dat 't niet zo is

Thanx
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-02-2004, 14:15
Dark Psycho
Avatar van Dark Psycho
Dark Psycho is offline
ik vind je niet gek

er zal best een simpele verklaring voor zijn waarom je er zo'n hekel aan hebt. wat je al zegt, sommige mensen hebben een hekel aan spruiten, en sommige mensen (like you) hebben hekel aan foto's.

ik zal even voor je gaan zoeken op internet. (paar maandjes geleden heb ik een online test gedaan, moest je intypen wat je in die inktvlekken zag : 'You'll end up like that woman who had 46 cats living in her house.')
__________________
No fear is my weakness I hear when faith has been denied
Met citaat reageren
Oud 01-02-2004, 14:16
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Je vader zegt maar wat. Om niet van je eigen foto's te houden hoef je niet gek te zijn. Trek je er niets van aan, waarschijnlijk zei hij dat alleen maar uit frustratie.

Misschien is het aan de andere kant wel goed om eens te kijken waarom je niet van foto's van jezelf houdt. Wat voel je als je ernaar kijkt? Wat zijn de verschillen in je gevoelens en gedachten tussen de momenten dat je naar foto's van anderen kijkt en foto's van jezelf? Wat vind je precies niet leuk aan de foto's? Jouw uiterlijk, de gebeurtenis waarop de foto genomen is of iets anders?

Even ter aanvulling: ik hield een tijdje terug ook niet van foto's van mezelf. Dat kwam grotendeels doordat ik een erg negatief zelfbeeld had. Kan dat bij jou zo zijn?
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 01-02-2004, 14:22
~~dolce~~
Avatar van ~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 01-02-2004 @ 15:16:

Even ter aanvulling: ik hield een tijdje terug ook niet van foto's van mezelf. Dat kwam grotendeels doordat ik een erg negatief zelfbeeld had. Kan dat bij jou zo zijn?
ja, dat heb ik ook.. Ik vind foto's van mezelf ook nooit leuk.. domweg omdat ik mezelf zoooo lelijk vind, dat hoef ik echt niet nog eens op een foto te zien..

Als naar mijn mening een foto goed gelukt is en ik er dus wel leuk op sta ben ik ook gelijk helemaal happy

maar goed, ik vind jou daarom niet gek hoor.. heel menselijk is het..
Met citaat reageren
Oud 01-02-2004, 14:23
Dark Psycho
Avatar van Dark Psycho
Dark Psycho is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 01-02-2004 @ 15:16:
Je vader zegt maar wat.
daar sluit ik me bij aan. ik zou het niet al te serieus nemen....

en k heb geen testen gevonden. sorry.
__________________
No fear is my weakness I hear when faith has been denied
Met citaat reageren
Oud 01-02-2004, 14:34
Blues
Avatar van Blues
Blues is offline
Kruimel je ben' best slim
Waarom ik 'r niet van hou? eh...niet dat ik van mezelf walg of zo maar ik wil niet gevangen worden op 'n stukje papier met ink.
Wil herindert worden, geen obsessie

Maar ja dat m'n vader maar wat zei uit frustratie kan best maar je zou 't maar 's moeten horen je eigen pa' die dat tegen je zegt... Ik ben helemaal niet close met m'n ouders of zo verre van maar 't raakt je stiekem toch...
Met citaat reageren
Oud 01-02-2004, 14:51
Verwijderd
ik heb ook zo'n test gedaan.
0% geak kwam dr uit.
waar
www.totalgeak.com ofzoiets.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2004, 14:56
Blues
Avatar van Blues
Blues is offline
Kent 'ie nie'
Met citaat reageren
Oud 01-02-2004, 14:56
kleinedraak
Mijn zus vind het dus geweldig om op fotos te staan, maar ik vind het vreselijk als er fotos van me worden gemaakt, Vooral van die "nu lachen" bij de fotograaf foto's. Spontane fotos vind ik meestal minder erg maar daar sta ik dan vaak heel dom op te doen ofzo. Ik vind het leuk om fotos te hebben, als ik er zelf maar niet opsta. Het kan een soort van fobie zijn maar het kan ook te maken hebben met een minderwaardigheidscomplex.
Zelf geen idee waar het vandaan komt dan, misschien kun je er dan over praten. En je bent echt niet gek ofzo als je niet op foto wil.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2004, 15:11
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
Blues schreef op 01-02-2004 @ 15:34:
Kruimel je ben' best slim
Waarom ik 'r niet van hou? eh...niet dat ik van mezelf walg of zo maar ik wil niet gevangen worden op 'n stukje papier met ink.
Wil herindert worden, geen obsessie

Maar ja dat m'n vader maar wat zei uit frustratie kan best maar je zou 't maar 's moeten horen je eigen pa' die dat tegen je zegt... Ik ben helemaal niet close met m'n ouders of zo verre van maar 't raakt je stiekem toch...
Gevangen worden op een stukje papier, is dat in jouw ogen een soort van filosofisch inzicht of voel je je ook gespannen als je foto's van jezelf ziet?

Natuurlijk is het altijd hard als je ouders zoiets tegen je zeggen. Op dat moment is het wellicht beter om de discussie even te bewaren tot iedereen afgekoeld is en er later op terug te komen zodat je vader kan zeggen wat hij echt denkt, zonder dat zijn woede daar invloed op heeft.

Oh ja, *edit**aanvulling*, online testjes zijn NOOIT betrouwbaar. De vragen zijn altijd suggestief en leiden je in een bepaalde richting waardoor je een gemanipuleerd antwoord krijgt. Als je meer wilt weten over je geestelijke gesteldheid kun je je beter gewoon laten onderzoeken.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 01-02-2004, 15:18
Blues
Avatar van Blues
Blues is offline
Nee ik ben niet gespannen als ze foto's van mij maken, ook niet bang of zo, 'k hou er gewoon niet van. Een fobie zou ik 't ook niet echt noemen want een fobie is 'n angst ik vind 't gewoon niet fijn, een aantasting op m'n eigen ideologie denk ik.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2004, 15:20
Miss Helena
Avatar van Miss Helena
Miss Helena is offline
Citaat:
Blues schreef op 01-02-2004 @ 16:18:
Nee ik ben niet gespannen als ze foto's van mij maken, ook niet bang of zo, 'k hou er gewoon niet van. Een fobie zou ik 't ook niet echt noemen want een fobie is 'n angst ik vind 't gewoon niet fijn, een aantasting op m'n eigen ideologie denk ik.
Je bent absoluut niet de enige, ik wil zelf ook nooit op de foto
En je vader... tsja... Je bent heus niet gek hoor, ik denk echt dattie zomaar iets zegt.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2004, 15:23
phensicske
Avatar van phensicske
phensicske is offline
Misschien deze:

http://www.4degreez.com/misc/persona...sorder_test.mv

Het is een Engelse test, maar ik weet niet of hij betrouwbaar is.

Mijn resultaten waren:

paranoid : high
schizoid: low
schizotypal: high
antisocial: low
borderline: very high
histrionic: high
narcissistic: high
avoidant: very high
dependent: moderate
obsessive-compulsive: high

Misschien zou het wel eens goed zijn dat iemand met één van bovenstaande stoornissen die test nam, dan weet je gelijk of er iets van klopt of niet.

Maar idd, het beste is natuurlijk naar een psycholoog of zo gaan.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2004, 15:26
Blues
Avatar van Blues
Blues is offline
Niet dat ik er zwaar mee zit of zo dat iemand zegt dat ik gek ben, alleen van m'n pa had ik niet verwacht op deze manier, ik wil gewoon laten zien dat ik da' niet ben, zodat hij uitgelult is, niet dat ik mezelf aangesproken voel

(zeg 't even anders denkt iedereen dat ik zo'n zielige ben)
Met citaat reageren
Oud 01-02-2004, 15:32
phensicske
Avatar van phensicske
phensicske is offline
Ik ben reeds enkele keren gezegd van gezinsleden dat ik geschift ben, dus ja, eigenlijk kan ik er best inkomen, want ik ben ook niet het toonbeeld van normaal.

Prettig gestoord.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2004, 17:15
Verwijderd
Citaat:
phensicske schreef op 01-02-2004 @ 16:32:
Ik ben reeds enkele keren gezegd van gezinsleden dat ik geschift ben, dus ja, eigenlijk kan ik er best inkomen, want ik ben ook niet het toonbeeld van normaal.

Prettig gestoord.
Ik ben echt gestoord.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2004, 17:16
Verwijderd
Citaat:
Blues schreef op 01-02-2004 @ 14:57:
M'n pa denkt dat ik gek ben kwam door 't volgende:

Ik hou 'r niet van dat 'r foto's van me gemaakt worden, waarom weet ik niet, sommige mensen houden niet van spruiten kunnen ze ook niet verklaren.
Nou hebben ze thuis 'n foto van mij opgehangen in de wc (niet alleen van mij maar van heel 't gezin)
Ik he' die foto weg gehaalt en toen gingen ze toch over de rooie
Ze accepteren 't niet dat ik dat gewoon niet wil, en dan komen ze allemaal met van die verhalen: 'wil je niet dat mensen zien dat je bij 't gezin hoort of zo'.
Zo diep dacht ik niet eens, toen zei m'n pa: 'jij bent nog krankzinniger dan mensen die in een gesticht zitten'.

Nu wil ik zo'n test doen om te laten zien dat 't niet zo is

Thanx
En wat is er mis met gestoord zijn?
Met citaat reageren
Oud 01-02-2004, 18:17
Blues
Avatar van Blues
Blues is offline
Daar ga 'k niet eens opin
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 01-02-2004, 18:30
Silver rain
Avatar van Silver rain
Silver rain is offline
Avoidant
Avoidant personality disorder is characterized by extreme social anxiety. People with this disorder often feel inadequate, avoid social situations, and seek out jobs with little contact with others. They are fearful of being rejected and worry about embarassing themselves in front of others. They exaggerate the potential difficulties of new situations to rationalize avoiding them. Often, they will create fantasy worlds to substitute for the real one. Unlike schizoid personality disorder, avoidant people yearn for social relations yet feel they are unable to obtain them. They are frequently depressed and have low self-confidence.

Klopt precies. Nahja maakt niet uit.
@TS: laat je vader lekker praten, er zijn meer mensen die niet graag foto's van zichzelf zien/laten maken
__________________
Bescherm de dieren tegen de beesten | Bundel die krachten als positief verenigen. Koppel gedachten in plaats van die te stenigen | DK |
Met citaat reageren
Oud 01-02-2004, 18:44
Blues
Avatar van Blues
Blues is offline
Wat moet ik daar mee?
Met citaat reageren
Oud 01-02-2004, 19:20
Blues
Avatar van Blues
Blues is offline
Wat bedoel je?
Met citaat reageren
Oud 01-02-2004, 19:21
miss-suus
Avatar van miss-suus
miss-suus is offline
ik vind het ook wagelijk, een foto van mij. kan er zelfs helemaal niet naar kijken. dus ik snap je erg goed. kan zelfs niet fatsoenlijk in een spiegel kijken
__________________
hm hm
Met citaat reageren
Oud 01-02-2004, 20:56
phensicske
Avatar van phensicske
phensicske is offline
Citaat:
12Trix schreef op 01-02-2004 @ 18:15:
Ik ben echt gestoord.
Hoezo? Welke stoornis heb je dan, als ik vragen mag? En vooral hoe kwam je tot die ontdekking? Is het moeilijk om er mee om te gaan?
Met citaat reageren
Oud 02-02-2004, 08:24
Carlie
Carlie is offline
Ik denk niet dat je gek bent ofzo. Je wilt gewoon geen foto van jezelf! Er zijn zoveel mensen bang voor foto's en die willen dat er geen foto's worden gemaakt. Ik vind wel dat jij dat iets overdrijft maar gek kan ik het niet noemen. Het is niet eens te vergelijken met een gesticht!

Misschien ben je gewoon bang dat je niet leuk op de foto staat of vind je het gewoon niet leuk om jezelf te zien of nog een andere reden...k weet et nie.
Maar zeg dat dan tegen je ouders, zeg dat je het niet leuk vind dat ze jou met het gesticht vergelijken en geef de reden als die er is.
Ik vind dat je ouders echt te overdreven reageren. Waarschijnlij kzijn ze trots op die foto's willen ze dat andere mensen ook zien hoe gelukkig jullie zijn! Praat het met ze uit.

Succes!
Carlie
Met citaat reageren
Oud 02-02-2004, 13:16
bloemkool
Avatar van bloemkool
bloemkool is offline
hoi hoi
misschien heb je er steun aan als je hoort dat je niet de enige bent. mijn ouders zeggen dat ook tegen mij, ze zeggen er geeneens een reden bij waarom, maar gewoon " jij bent gek, je moet in een internaat eigenlijk"
dat soort dingen. heb ik ook een topic over " vrijheid weg door ouders" heet dat.

je weet zelf denk het beste of je raar bent of niet. iedereen heeft zn eigenaardigheden, dan ben je echt niet gek hoor!! gewoon lekker je zelf zijn en oostindisch doof zijn voor dat soort rotopmerkingen. t zegt meer over je pa dan over jou hoor....
sterkte er mee in elk geval!
__________________
[img]http://www.websitemaker.kennisnet.nl/o-zoneworld/1316143/1237226.gif[/img]
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-02-2004, 17:19
Silver rain
Avatar van Silver rain
Silver rain is offline
Citaat:
Blues schreef op 01-02-2004 @ 20:20:
Wat bedoel je?
Ik zat nog door te ratelen over de link naar de test die gepost was De regel eronder was ontopic. Dat er veel meer mensen zijn die geen foto's van zichzelf willen zien
__________________
Bescherm de dieren tegen de beesten | Bundel die krachten als positief verenigen. Koppel gedachten in plaats van die te stenigen | DK |
Met citaat reageren
Oud 02-02-2004, 18:27
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Als je zeker wilt weten of er iets mis is, pak het dan gelijk
goed aan, voordat je allerlei conclusies (uit bijv inettestjes)
gaat trekken die je eigenlijk niet kan trekken.

Ga naar je huisarts, laat je doorverwijzen naar iemand die
je kan onderzoeken ed, maar ga niet zelf allerlei conclusies
trekken ed... En áls er dan ook werkelijk iets mis is, ben je
wel aan het goede adres zodat je evt verder geholpen kunt worden. (en anders kan je wel doorverwezen worden oid)

Plus dat het dan een "echter" bewijs is aan je vader dan
een inettestje die je vaak naar wens in kunt vullen denk ik..

Internettestjes zijn iig onbetrouwbaar als de pest, net
zoals zelfgetrokken conclusies, vaak.
__________________
Drie.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2004, 15:10
eeytje
Avatar van eeytje
eeytje is offline
Misschien moet jouw vader een test doen om te kijken of hij wel een goede vader is?

Iedereen heeft zijn eigen ideeen, gevoelens, opvattingen en 'gek'heden. Jouw voorbeeld van de spruitjes is er zo een. Iedereen heeft wel iets wat anderen raar aan hem/haar vinden. Trouwens, ik vind het niet raar dat je niet op foto's wil. Je hebt vast je redenen... Als jouw vader dat niet accepteerd, vraag ik me af wat hij dan 'normaal' noemt. Verder zou ik, zoals al eens eerder gezegd, het allemaal niet te serieus nemen. Hij snapt na een tijdje heus wel dat hij het maar moet accepteren...
__________________
Fok man, die is entellegent! ♪
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Het Grote-Lucht-Je-Hart-topic #160
JustADreamer
480 18-01-2011 12:21
Verhalen & Gedichten Ik ben Plato, de opper a-seksuele mens (verhaal)
Verwijderd
226 27-11-2005 11:00
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap dierproeven op criminelen
lindaxxxies
500 17-06-2004 18:51
Verhalen & Gedichten [Verhaal] In de ruimte kan niemand je horen nadenken...
Verwijderd
20 30-01-2003 11:22
Psychologie Dit briefje kreeg ik van van mijn beste vriendinnetje, hoe kan ik haar helpen?
Palmboompje
25 18-12-2002 19:29
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Pim Fortuyn getaart muhhahaha
HoñeY
156 15-04-2002 16:39


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:19.