Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-09-2009, 15:35
darkfairy
Avatar van darkfairy
darkfairy is offline
@ nijn* gefeliciteerd.

ot.
en toen ging het gisteren weer mis met am.
ik heb het gisteren me moeder wel gesmst.
maar ze was er natuurlijk niet blij mee.
en ik blijf de neigingen constant in me hoofd hebben.
en ik irriteer me rot aan een aantal mensen hier op de afdeling.
ik heb me kamer vandaag al schoongemaakt.
en ik hoop dat ik me am vanavond weer eens kan inhouden.
__________________
(8)je vecht nooit alleen(8)
Advertentie
Oud 21-09-2009, 16:22
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Weer bijgelegd, gelukkig.
En mijn cadeautjesjacht is net gelukt. Ik kreeg een geweldig goede ingeving en heb nu superleuke cadeautjes voor mijn vriendje-die-bijna-jarig-is!
Oud 21-09-2009, 22:05
Nijn*
Avatar van Nijn*
Nijn* is offline
Oké het is even niet normaal hoe zeer ik aangegrepen ben door het einde van Private Practive .. Al in hele lange tijd niet meer zo'n aangrijpende final episode gezien en jawel, ik moest er zelfs om huilen. *Real life more important*
__________________
*--Sometimes the only way to stay sane is to go a little crazy..- My life turned around, but I still believe in my dreams..--*
Oud 21-09-2009, 22:39
Moonspell
Avatar van Moonspell
Moonspell is offline
Maybe I will never be
All the things that I want to be
But now is not the time to cry
Nows the time to find out why



Wat een **** dag. Hoe nu verder *zucht*.
__________________
Kijk,een blauw balkje ████ . "Tigerly: Wat feacepalm je me,vlerk?!" Absinthe:"Ik voel me vooral beter dan jou."
Oud 21-09-2009, 22:46
Missy1234567890
Avatar van Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
@ Vogelvrij: heel herkenbaar (alweer). Ik woon dan ook wel in een uithoek nu, maar ik probeer al een half jaar de enige 2 vrienden (en dat is ook een rekbaar begrip) een weekendje naar hier te krijgen, maar het is nog steeds niet gelukt. Als ik ook maar enigszins een beetje in de buurt ben, probeer ik hen wel te zien, maar andersom.... Misschien in oktober *hoopt*

OT: we zijn op een stom half puntje tweede geworden in de pubquiz, jammer, maar het was wel gezellig. Soms voel ik me zo dom als ik niks weet, maar nu was de quiz gelukkig niet heel moeilijk en heb ik wel een bijdrage kunnen leveren.
Oud 21-09-2009, 23:29
Lydia Field
Avatar van Lydia Field
Lydia Field is offline
Waarom worden nu -uitgerekend in dit item- zulke mooie teksten neergezet?
Kom ik aan met mijn gegodver, met dikke platzolen door de mooie porseleinen kast, het spijt me, het spijt me, ik hoor hier niet
en toch ook weer wel...

w a n t

ik ben zo afgrijselijk geirriteerd door die &^%$ madam die me al maanden aan het lijntje houdt over een boekje dat ik geschreven had. Ik had haar al 5 keer - zei ik 5? - nogmaals 5 keer gevraagd of ze me een status kon geven, of ze kon vertellen 'wat de uitgeverij er van vond'. Waarop eigenlijk steeds zo'n commentaar kwam als: we zijn het nog aan het bekijken (let's just say: don't call us, we'll call you).

Ze zegt niet: ik heb wat wijzigingen in je verhaal aan gebracht want ik vind dit/ dat niet goed.

Ze zegt niet: 'het is goed' of 'het is slecht', nee ze zegt: 'het moet strakker'

Que?

dan hoor ik niets anders dan een virtuele wind van stilte tussen haar land en het mijne. For a long long time.

OM DAN VANDAAG TE HOREN:
(ik durfde het bijna niet meer te vragen maar ik zou 500 euro voor dat boekje krijgen en had die al op mijn beide tietjes geschreven)

"Oh, ik heb je teksten 1 op 1 doorgestuurd naar de uitgeverij. Ze vonden het wel goed hoor!"

Ik weet niet hoe snel ik een ticket naar Brussel kan betalen maar als ik toch ooit dat mens tegen kom.... grrrr
__________________
Nee ik heb geen MSN, kun je niet gewoon praten?
Oud 22-09-2009, 07:37
Verwijderd
Waarom hè, als ik nou afspreek met mezelf om meer tijd voor mezelf te nemen, wáárom ga ik dan zoveel werken en waarom zeg ik toe en waarom plan ik dingen dan gewoon heel onhandig? Hoezo? En waarom ga ik dan een dienst van 10,5 uur draaien? Wat bezielt me? Geld? Ja. Niet denken aan schooldingen en andere ellende in mn hoofd?Oh, zeker. Met als gevolg brak zijn en een lichaam vol pijn terwijl ik gewoon zometeen weer lachend in projectuur moet zitten. Volgende maand moet ik echt minder hooi op mijn vork gaan nemen. En met Kerst en Oud en Nieuw stikken ze er maar in. Volgend jaar ga ik lekker gewoon lenen. Helaas pindakaas, maar zo kom ik nooit van mn problemen af.
Oud 22-09-2009, 08:36
Lelie_Maria
Lelie_Maria is offline
Kan iemand me helpen met hoe ik een beetje afstand van iemand kan nemen, (omdat dat beter is voor de vriendschap) maar het eigenlijk niet kan?
Oud 22-09-2009, 08:57
Verwijderd
Ik ben zo, zo ziek nu
ik heb er gewoon geen zin meer in


En Nijn: GEFELICITEERD! Ik vroeg me laatst nog af; zou ze het nu nog gehaald hebben...? En ja hoor En ik huil ook altijd om films. Na Het zusje van Katia hield ik het écht niet meer :')


Nog een SHANA TOVA iedereen
Oud 22-09-2009, 12:36
metallica
Avatar van metallica
metallica is offline
Momenteel is alles een en al liefde! Ik heb me echt al in tijden niet meer zo goed gevoeld! En hij is zooo liefjes en schattig en knuffelbaar. En ik heb er meteen een hele familie bijgekregen, het is zo gezellig bij zijn moeder en zus. Ze zijn zo lief tegen mij, dat ik eigenlijk geen behoefte heb om naar mijn ouders te gaan, al ga ik dat dit weekend toch maar eens doen, ben al een maand niet meer geweest.. Vanavond cakejes bakken <3
__________________
"Falling feels like flying, until you hit the ground. And everything looks beautiful, until you take a look around"
Oud 22-09-2009, 16:41
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
@Lydia Field: welke uitgeverij?
@Missy: Maar ik woon niet eens echt in een uithoek hè, ik woon juist midden in het land, dus hmpf.

OT: Vandaag weer de hele dag gewerkt, ging eigenlijk wel goed
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 22-09-2009, 16:54
Lydia Field
Avatar van Lydia Field
Lydia Field is offline
Citaat:
@Lydia Field: welke uitgeverij?

waarom ga jij dan even iemand op *&^% slaan voor mij? Het gaat alweer dank je. Ben wel blij dat ik even mocht klagen... scheelt een stuk.
__________________
Nee ik heb geen MSN, kun je niet gewoon praten?
Oud 22-09-2009, 17:45
justhanna
Avatar van justhanna
justhanna is offline
Ik ben klaar in de voorwerkgroep, en kan nu doorstromen naar de behandelgroep. Volgende week een gesprek met de psychiater en nog een laatste afrondend gesprek bij het Riagg. Als alles goed gaat kan ik daarna starten in de 5-daagse. Nu komt het allemaal toch wel erg dichtbij. Ik zit deze (en vorige) week bij m'n vriend, omdat zijn ouders op vakantie zijn. Nog even genieten van de laatste paar vrije dagen, en daarna gaat het zware werk beginnen.
__________________
> Zou het leven ook een eigen kijk op mij hebben? <
Oud 22-09-2009, 17:59
SchoolSucks
SchoolSucks is offline
bah, alles ging zo goed, een paar daagjes net. Ik kreeg weer een terugval en daardoor was ik een paar dagen in een dipje. Maar toen ging alles weer goed, maar nu, lijkt mijn moeder weer zoals vroeger te zijn. Gemeen en wraaklustig. Dankzij haar, wil het nu niet lukken, moet ik weer een paar dagen wachten totdat ik weer normaal kan denken, leven en doen
__________________
xLente
Oud 22-09-2009, 18:07
Heksjuh
Avatar van Heksjuh
Heksjuh is offline
Nijn: gefeliciteerd!

Missy, Indigo en Yana: bedankt voor jullie reacties Ik heb het er nog niet echt met hem over gehad want er is nog geen geschikt moment voor geweest, maar ik zal mijn grenzen aangeven. Hij begrijpt wel dat ik het druk heb met school op de momenten dat hij juist vrij is en hij is druk met vanalles als ik wel tijd kan maken. Het is voor ons allebei nog een beetje zoeken naar de balans denk ik. Zeker voor mij. Ik ben ook gewoon een beetje gestresst en moe dus ik kan niet zoveel hebben op dit moment

Ik vind het irritant dat ik niet weet hoe mijn weekend eruit gaat zien deze week. We moeten de geboorte van een kalf bijwonen en ik sta op de bellijst voor een koe die vrijdag is uitgerekend, maar je weet nooit of het kalf ook vrijdag komt of zaterdag of zondag. Ik hoop heel hard dat het kalf vrijdag komt. Dus ik moet vrijdag de hele dag op school hangen (oke, ik schiet waarschijnlijk wel op met mijn zelfstudie) en dan zaterdag ook in de buurt blijven dus of op mijn kamer of bij vriendje (ik hoop dat laatste, maar dat hangt van hem af en ik heb hem nog niet gesproken). Ik vind het op zich niet erg om in het weekend op mijn kamer te blijven, maar ik vind het echt vervelend dat ik niet weet of ik zaterdag naar de stal moet komen of niet. En ik hoop dat vriendje me wil brengen want dan weet ik zeker dat ik op tijd ben, maar het voelt wel een beetje alsof ik er misbruik van maak dat hij een auto heeft

Dit blok is echt te stressvol voor mij, met al die practica en dan nog regelen dat je bevallingen kan kijken en zoveel zelfstudie Ik had gisteren even een vlaag van paniek, maar nu heb ik eindelijk het idee dat ik begin bij te lopen. Hopelijk bevalt de koe vrijdag en schiet ik zaterdag op met bijwerken, dan heb ik tenminste een beetje rust in mijn hoofd. Ik slaap echt heel slecht. De laatste dagen word ik rond half vier wakker en dan kom ik niet zo goed meer terug in slaap.

Het komt wel goed. Want wat is het ergste dat er kan gebeuren? Mijn vak niet halen, maar dan kan ik het herkansen. Dus niet zo druk maken.
__________________
I'm not afraid of happy endings. I'm just afraid my life won't work that way.
Oud 22-09-2009, 18:30
Verwijderd
Het gaat wel goed. Gisteren een tussentoetjes (voor bonuspunten) verknald, maar het tussentoetsje van vandaag ging wel ok vond ik zelf. ok, niet alles goed, maar wel een groot deel. Nu nog leren voor morgen, de laatste tussentoets. Dan voor donderdag weer wat dingen afhebben voor de projectgroep en dan heb ik weekend. Dan kan het weer iets rustiger aan.
Oud 22-09-2009, 18:35
Verwijderd
De drukte wordt me bijna een beetje te veel, geloof ik En ik wil mijn kamer niet opgeven, zucht, maar ik zal wel moeten. Nou ja des te meer reden om een huisje te vinden in mijn nieuwe studiestad.
Oud 22-09-2009, 19:04
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
ik sta op de bellijst voor een koe die vrijdag is uitgerekend,
Grappig, ik had wel ooit bedacht dat je dat soort dingen bij zo'n studie ook moet meemaken, maar nooit bedacht hoe dat dan in z'n werk zou gaan, dat je daar dan op tijd bent enzo
Oud 22-09-2009, 20:35
blurred
Avatar van blurred
blurred is offline
Citaat:
Volgende maand moet ik echt minder hooi op mijn vork gaan nemen. En met Kerst en Oud en Nieuw stikken ze er maar in. Volgend jaar ga ik lekker gewoon lenen.
Neem je jezelf dat nu alleen voor of ga je dat ook echt doen deze keer?

OT: Morgen is mijn eerste werkdag...
__________________
没有什么不能够面对!
Oud 22-09-2009, 20:51
Verwijderd
Citaat:
Neem je jezelf dat nu alleen voor of ga je dat ook echt doen deze keer?

OT: Morgen is mijn eerste werkdag...
Komende maand is nog even druk en kut en daarna moet ik echt gaan afbouwen. En daar ga ik hard mijn best voor doen.

Succes morgen, meissie! Laat je (hier) even weten hoe het ging enzo?
Oud 22-09-2009, 21:08
Verwijderd
Citaat:
Kan iemand me helpen met hoe ik een beetje afstand van iemand kan nemen, (omdat dat beter is voor de vriendschap) maar het eigenlijk niet kan?
Herkenbaar. Als je er meer over kwijt wil, gewoon even vertellen of misschien tips wil, mijn pm staat open. Sterkte ermee
Oud 22-09-2009, 22:01
kroot
kroot is offline
@ Nijn: gefeliciteerd!!

hmmm op mijn donder gekregen bij pianoles dat ik een ramp ben in concentreren, zelfs dus als ik speel... Ja ik weet het heus wel, en het is echt niet alleen bij pianospelen maar hoe in godsnaam los ik dat op?
Voor de rest wel enigszins braaf gestudeerd vandaag. Alleen ik ben echt blond: ik zat oefeningenblad van blad te spelen, en ik dacht al waarom zou ik dit van blad moeten spelen, het is toch partituurspel? Kom ik er net achter dat het solfège oefeningen zijn. Briljant!
Oud 23-09-2009, 08:53
Verwijderd
YES. Ze hebben 30 studiepunten uit mn tweede jaar gevonden dus dat scheelt waarschijnlijk één of twee vakken dit jaar. Pfieuw.
Oud 23-09-2009, 09:02
Verwijderd
Ik heb een enorm kuthumeur, maar dat wil ik niet, want ik ben vandaag juist vrij en dan wil ik leuk en blij zijn en leuke dingen doen.
Oud 23-09-2009, 09:51
Verwijderd
Eigenlijk wil ik gewoon mn essay van een vak van vorig jaar, dit jaar bij een ander vak weer inleveren. Maar dat mag vast niet
Oud 23-09-2009, 10:47
Verwijderd
nee dat denk ik ook niet, Ave
Oud 23-09-2009, 10:48
Verwijderd
Balen Want ik heb er toen echt zó veel tijd ingestoken en t telde amper mee Er staat alleen dat je geen plagiaat mag plegen Maar ik vermoed dat mn docent er toch niet zo gelukkig mee is en om nou dat risico te gaan lopen.. Misschien mag ik wel gewoon stukken gebruiken ofzo.
Oud 23-09-2009, 10:51
Verwijderd
t is toch geen plagiaat als je eigen werk gebruikt? als je jezelf maar als duidelijke bron neerzet. of denk ik nu te makkelijk?
Oud 23-09-2009, 10:56
Verwijderd
Nee dat bedoelde ik ook Dat er in de regels staat dat je geen plagiaat mag plegen, dus dat ik vind dat ik daarom best stukken van mezelf mag gebruiken
Oud 23-09-2009, 11:09
Verwijderd
Ik vind dat het wel mag hoor En in de bronvermelding zet je gewoon je doopnaam Ik heb het even voor je opgzocht:

 pla·gi·aat het; o -aten het zich toe-eigenen vh geestelijk werk van anderen en het als eigen werk openbaar maken

Dus dat mag vast wel. Recyclen is alleen maar goed, toch?
Oud 23-09-2009, 11:18
Verwijderd
Bah, heb gisteren een ongeluk van voor tot achter gezien, echt eng
Oud 23-09-2009, 12:07
Changshan
Avatar van Changshan
Changshan is offline
Citaat:
Nee dat bedoelde ik ook Dat er in de regels staat dat je geen plagiaat mag plegen, dus dat ik vind dat ik daarom best stukken van mezelf mag gebruiken
De docent mag je nergens oppakken, zeker niet als je naar je vorige eigen werk terugverwijst. Naar iedere opdracht wordt als een op zichzelf staand stuk gekeken en voetnoten zijn daarbij heel normaal...
__________________
"DAS WAR EIN BEFEHL!"
Oud 23-09-2009, 12:22
Verwijderd
Pffft, waar is mijn motivatie/concentratie gebleven? Ik kan nergens meer echt plezier uit halen en ik zit alleen maar nutteloos te internetten. Weet iemand misschien een antwoord op de vraag: Wat kun je er tegen doen als je nergens meer écht plezier uit haalt? Ik wil namelijk erg graag weer tekenen en gamen, zonder er na een paar minuten geen zin meer in te hebben of er niet eens aan beginnen. Bluh.
Oud 23-09-2009, 12:29
Verwijderd
Ik heb de docent gewoon gemaild en t uitgelegd. Ik heb er toen zoveel uren ingestoken dat dat het aantal uur dat ik dan nu niet maak ruim goedmaak. En verder ben ik al een paar dagen niet lekker en moet ik nog Heel Veel doen, dus ik heb me ook direct ziek gemeld voor het werkcollege van vanmiddag. Snottersnotter.
Oud 23-09-2009, 13:07
Verwijderd
Man man man, wanneer stop ik nou eens met huilen?
Oud 23-09-2009, 13:11
Verwijderd
Tissur aan de hand dan? Als je iets heftigs hebt meegemaakt is het echt geen ramp als je blijft huilen hoor
Oud 23-09-2009, 14:48
Verwijderd
Ik ben moe, chagrijnig, libido-loos (of althans: ik wil wel willen, maar ik wil niet zeg maar), ik zit niet lekker in m'n vel, ik heb honger, ik kom aan en moet zoveel, maar doe zo weinig.

En nou weet ik niet waar t aan ligt. Een paar dagen geleden was het nog zomer, dus aan te-weinig-zonlicht kan het niet liggen lijkt me. De pil? Ik herken veel aan de klachten, maar ik slik deze pil nu al 8 maand, had ik dan niet eerder wat moeten merken? Stel ik me aan, moet ik niet zo zeuren en me er doorheen vechten? Hoe doe ik dat dan? Vrijdag iig afspraak gemaakt bij de dokter. Ik wilde sowieso al een andere pil (Qlaira proberen, lichaams-eigen-hormonen kunnen sowieso geen kwaad lijkt me) en het is de moeite van het proberen waard. En verder weet ik het niet. Tis een beetje een vicieuze cirkel, maar soms weet ik niet waar ik m moet doorbreken.
Op 'goede' dagen eet ik beter, zit ik beter in mn vel, doe ik meer aan school, ben ik vrolijker en heb ik meer energie. Maar waar begint 't? Bluh.
And for the record: nee, vandaag is geen fijne dag.
Oud 23-09-2009, 15:32
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
YES. Ze hebben 30 studiepunten uit mn tweede jaar gevonden dus dat scheelt waarschijnlijk één of twee vakken dit jaar. Pfieuw.
Fijn! Dat scheelt al weer iets

OT: Moe, veel gedaan vandaag. Ik vind het trouwens niet leuk dat het nu echt herfst wordt.
Oud 23-09-2009, 15:40
Nienna*
Avatar van Nienna*
Nienna* is offline
@ Nijn*: Wat goed dat je je rijbewijs hebt! Gefeliciteerd!
Doet mij eraan denken, ik moet ook maar eens beginnen...

OT: Hooooofdpijn en futloos, volgens mij heb ik echt NU AL het herfstgevoel. Zo raar dat ik me niet eens echt depri voel (nog niet zeg maar), maar dat ik al aan mijn lichaam merk dat ik het schijnbaar toch al weet ofzo. Lekker vaag geformuleerd maar oké.
School is killing me. Hoe moet ik alles gaan plannen en ALLES goed doen? Ik wou deze bonuspunttoets goed gaan leren, maar hoe dan?? HELP
Oud 23-09-2009, 15:47
Verwijderd
Ik moet uitstel vragen voor een opdracht, maar ik weet niet hoe ik me moet verwoorden. ik wil niet zielig gevonden worden, maar ik wil wel dat ze weet dat het me zo niet lukt en dat ik ruimte nodig heb.

Iemand die mijn brief misschien een keer door wil lezen om me te helpen?
Oud 23-09-2009, 15:57
Heksjuh
Avatar van Heksjuh
Heksjuh is offline
Forever: ik wil je wel proberen te helpen, stuur maar een pm

Ik wil niet meer verliefd zijn. Het kost me veel energie. Ik raak er gestresst door, het geeft me spanning die ik anders niet zou hebben. Het zorgt ervoor dat ik me verdrietig en rot voel om dingen waar ik anders niet eens aan zou denken. Het laat me twijfelen aan dingen waar ik anders niet aan zou twijfelen.
En hoewel het ook fijne momenten geeft, heb ik af en toe het idee dat het me meer negatieve gevoelens oplevert dan positieve.
Dit klinkt vast heel gek

Edit: sms ik hem dat ik met hem wil praten (na al een aantal smsjes met weinig bijzonders heen en weer te hebben gestuurd), smst hij ineens niet meer terug. Maarja, ik heb in ieder geval aangegeven dat ik met hem wil praten en dat koste al veel moeite. Ik heb er moeite mee om het echt over mijn gevoelens te hebben. Nu weet hij dat me iets dwars zit en zal hij het hopelijk iets meer uit me trekken. Want ik weet wel dat ik het op deze manier niet ga trekken. Op deze manier is het wachten tot ik echt instort, en zoals het nu voelt kan dat niet al te lang meer duren.
Ik ga op papier zetten wat me dwars zit, dan kan ik het altijd aan hem laten lezen als ik er niet uit krijg.
En ik twijfel nu of ik de juiste keuze heb gemaakt om met hem te praten omdat het voelt alsof ik hem verwijten maak en alsof ik hem opzadel met mijn problemen omdat niet alles waardoor ik nu even in de knoop zit met hem te maken heeft of het zijn geen dingen waar hij iets aan kan doen.
Ik heb nu gesmst dus ik kan niet meer terug, ik denk dat dat al een goede eerste stap is. Nu niet twijfelen en voor hem denken, het komt wel goed.
Ik moet echt leren niet zoveel te twijfelen en er vanuit gaan dat mijn beslissingen juist zijn.

Edit2: oke, hij belt me vanavond even maar hij heeft zondag pas tijd om af te spreken en ik weet niet of zondag mij wel uitkomt. Maar ik vind dit wel een belangrijk iets om tijd voor te maken.
Ik kan al die stress en onzekerheden gewoon niet hebben. Beter bevalt de koe gewoon vrijdag, ik ga denk ik vrijdagavond gewoon naar huis dan kan ik er zaterdag niet op tijd zijn. Maar ik trek het gewoon niet om zaterdag de hele dag alleen op mijn kamer te zitten. Ik heb mensen om me heen nodig om niet in te storten.
Ik wil het nu even uit mijn hoofd zetten. Nog even wat kleine dingetjes voor school doen, douchen en dan alvast wat dingen die me dwars zitten opschrijven en zo hopelijk uit mijn hoofd halen. En dan hoop ik dat eens een nacht doorslaap.

Ik wil niet meer verliefd zijn. Ik wil niet meer studeren. Ik wil niet meer over alles twijfelen en me druk maken om dingen die het of niet waard zijn, of die wel goed komen ook als ik me er niet druk over maak.
Ik wil leven en gelukkig zijn, en niet het idee hebben dat mijn leven alleen maar om mijn studie draait.
__________________
I'm not afraid of happy endings. I'm just afraid my life won't work that way.

Laatst gewijzigd op 23-09-2009 om 17:22.
Oud 23-09-2009, 16:01
Verwijderd
Dankjewel, zal ik zo doen!

maar het is zo lastig want ik ben zo chaotisch dat ik ook niet weet tot wanneer ik uitstel moet vragen en we moeten eigenlijk met z'n allen filmpjes kijken, maar mijn filmpje is er dan niet en dan gaan m'n klasgenoten allemaal vragen stellen en daar heb ik echt geen zin in. Verdomme.
Oud 23-09-2009, 17:52
Verwijderd
Citaat:
Tissur aan de hand dan? Als je iets heftigs hebt meegemaakt is het echt geen ramp als je blijft huilen hoor
Ik heb niks heftigs meegemaakt. Ik heb alleen voortdurend het idee dat alles wat ik doe mislukt en dat ik de opdrachten voor mijn studie aan het verprutsen ben en dat ik MOET presteren, want dat is toch de enige reden dat mensen met mij omgaan: ik ben ergens goed in. En nu krijg ik niks meer uit mijn handen en dat voelt alsof iedereen me in de steek gaat laten. En ja het is ongelofelijk irrationeel, maar toch.
Oud 23-09-2009, 19:32
Nijn*
Avatar van Nijn*
Nijn* is offline
Bedankt nog iedereen voor de felicitaties, morgen mogen jullie weer

OT: Ik voel me heel erg down, zoals altijd vlak voor mijn verjaardag. Weer een jaar erbij waarvan ik niet had gedacht dat ik het zou halen. Weer een jaar. Weer terugkijken op het afgelopen jaar, op de afgelopen jaren. En zien hoe het is geweest. Kijken naar wat ik heb verloren. Welke mensen ik mis, welke mensen ik heb moeten achterlaten of zelfs begraven. Hoe ik mezelf soms mis, zoals ik vroeger was, hoe blij ik tegelijkertijd ben dat ik nu al heel anders ben dan toen. Zien wat ik heb bereikt, maar vooral ook wat me nog niet is gelukt.
Volgens de conventionele normen ben ik nu al een veelbelovend persoon. Ik heb veel toekomstplannen, weet wat ik wil. Ik heb mijn rijbewijs, mijn propedeuse, mijn vwo-diploma, een goede baan, genoeg vrienden, leuke hobbies. Ik ben 'gezond', ik zie er leuk uit, ik ben sociaal, ik draag bij aan de maatschappij.
Maar op het moment dat ík kijk naar wat ik goed vind aan mijn leven, blijft het stil. Soms voelt het zelfs alsof ik nog op dezelfde plek sta als 6-7 jaar terug. Alsof ik geen enkele stap vooruit heb gedaan. Ik weet dat dat niet klopt, dat het wel degelijk zo is. Maar toch, mijn laatste tienerjaar en ik ben nog steeds niet beter. Bijna beginnen aan de 20 en nog steeds niet gelukkig, althans niet zoals dat zou moeten of zelfs zou kunnen. Wordt het niet eens tijd dat ik ga leven zoals iedereen dat doet? Zonder al die zorgen, zonder dat destructieve gedrag, gewoon zoals het ook zou kunnen? Waarom gebeurt dat niet, waarom doe ik dat niet? En waarom kan ik alleen maar kijken naar de dingen die ik niet heb, is het niet gewoon genoeg om qua studie een geslaagd persoon te zijn? Moet ik per se psychisch ook in orde zijn? Kan ik morgen niet gewoon genieten?

Ik wou dat ik deze week even kon overslaan, er zijn zoveel dingen waar ik geen zin in heb. Niet alleen door mijn verjaardag, ook door allerlei dingen die ik nog moet doen, die eraan komen, die van me worden verwacht. Het liefste ga ik nu in bed liggen met de deken over mijn hoofd, want ik heb er helemaal geen zin meer in. Ik haat mezelf dat ik nu weer huilend dit stukje zit te typen, terwijl ik zoveel heb om blij over te zijn. Waarom voel ik dat dan niet? Waarom heb ik het gevoel dat dit het niet is, dat ik liever weg zou gaan van alles wat ik hier heb. Opnieuw beginnen, alles achterlaten. Een keer echt huilen, huilen zo hard dat het gehoord mag worden in plaats van 's nachts als niemand het hoort. Doen wat ik echt wil, zonder alle verwachtingen. Ik wou dat ik mezelf kon achterlaten, dat ik verder kon zonder wie ik ben en wat ik met me meeneem..

Oh, tie me to the end of a kite
So I can go on, I can go on with my life
Every marigold I pass below will be my guiding light
I just want to go away from here
__________________
*--Sometimes the only way to stay sane is to go a little crazy..- My life turned around, but I still believe in my dreams..--*
Oud 23-09-2009, 20:47
Verwijderd
@Rasmus: Soms is irrationeel denken de enige manier om er achter te komen dat er iets moet veranderen. Dapper dat je naar de psycholoog gaat, ook al voelt het misschien niet zo. Huilen is goed, jank maar zoveel als je kunt, ook als je niet wil of weetikveelwat. Janken is goed. Kop op meisje, je kunt het!
Oud 23-09-2009, 20:50
Verwijderd
Kut. Hij was er en ik was er niet. Nou ja. Morgen weer een dag.
Oud 24-09-2009, 05:37
Verwijderd
Citaat:
@Rasmus: Soms is irrationeel denken de enige manier om er achter te komen dat er iets moet veranderen. Dapper dat je naar de psycholoog gaat, ook al voelt het misschien niet zo. Huilen is goed, jank maar zoveel als je kunt, ook als je niet wil of weetikveelwat. Janken is goed. Kop op meisje, je kunt het!
Dankjewel. Lief van je.
Oud 24-09-2009, 08:22
Heksjuh
Avatar van Heksjuh
Heksjuh is offline
Nijn: gefeliciteerd, en ik hoop dat je toch een fijne verjaardag hebt (})

Ik twijfel er nu aan of ik er goed aan doe alles uit te spreken wat me dwars zit. Ik voel me iets beter dan gisteren, al voel ik me nu lichamelijk wel een wrak, ik ben een beetje koortsig. Omdat ik me nu beter voel, twijfel ik eraan of ik wel met hem moet praten. Ik ben zo bang dat we ruzie krijgen over dingen die hem voordat ik het uitspreek helemaal niet bezig houden. Maar ik weet eigenlijk wel dat het zo ook niet gaat. Zo kost het mij teveel energie, teveel twijfels, teveel stress.
Maar ik ben bang omdat ik niet weet hoe hij gaat reageren. Ik ben bang dat hij het als verwijten opvat, of dat hij denkt dat ik vind dat hij moet veranderen. De dingen die me dwars zitten zijn dingen die hij niet bewust doet of dingen waar hij niks aan kan doen. De twijfels en onzekerheid die ik heb is waarschijnlijk irrationeel.
Ik ben bang dat ik wat wij hebben stuk maak door met hem te praten.
__________________
I'm not afraid of happy endings. I'm just afraid my life won't work that way.
Oud 24-09-2009, 10:10
Missy1234567890
Avatar van Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
@ Nijn: gefeliciteerd! Ik hoop ook dat je een leuke verjaardag hebt! Het is in elk geval mooi weer
@ Heksjuh: ik zou wél met hem praten, want jij zit ergens mee en omdat hij je vriend is, is dat ook zijn probleem. Het is beter het er nu uit te gooien dan er nog weken mee rond te lopen *spreekt uit ervaring* Als je bang bent dat je hem verwijten gaat maken, kun je het beste vanuit je zelf spreken, dus 'ik vind', 'ik denk', in plaats van 'jij doet altijd zus', 'jij zo'. En soms is het wel goed iemand te wijzen op dingen die hij onbewust doet, het kan ook een eye opener zijn voor degene. Het is natuurlijk wel zijn grootste recht het niet eens te zijn met sommige dingen die jij zegt, maar als jullie daar rustig over kunnen praten, hoeft dit niet perse op ruzie uit te lopen. Een regel die ik op een assertiviteitscursus heb geleerd en die mij meestal wel helpt bij zulke confrontaties: je weet nooit hoe iemand reageert, maar je hebt ook niet het recht dit voor iemand in te vullen (omdat je daarmee iemand zijn reactie ontneemt). Vertel gewoon rustig wat je dwarszit vanuit de ik-persoon en dan merk je vanzelf of hij het ermee eens is of niet. En hopelijk kunnen jullie er daarna gewoon rustig over praten.

OT: ik had gisteravond een stemtest op m'n koor en o wat was ik zenuwachtig. De dirigent zei dat hij daar wel doorheen prikte en dat deed hij ook wel, maar toch. Hij zei wel dat ik wat minder bescheiden moest zijn en meer moest durven te zingen. Eh, ja, in het koor gaat dat ook wel, maar als je in je eentje voor alleen de dirigent staat, is dat wat lastiger. Ik ben trouwens mezzo/alt gestemd, dus ik word nu hoge alt (en ik was lage alt).
Oud 24-09-2009, 10:30
justhanna
Avatar van justhanna
justhanna is offline
Van harte gefeliciteerd Nijn*!
__________________
> Zou het leven ook een eigen kijk op mij hebben? <
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:40.