Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-03-2010, 20:11
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
*zucht* Het hele ziektekostenstelsel in Nederland slaat nergens op.

En ja, ik weet ook wel dat we met z'n allen de ziekenhuisopnames van de zwaargewonden en ernstig zieken betalen, maar ik word er wel een beetje simpel van dat je 1000 euro per jaar kunt betalen voor een verzekering waarbij je dan alsnog alle zorg die je nodig hebt, zelf moet betalen.
Advertentie
Oud 04-03-2010, 20:58
Verwijderd
Ik voel me niet goed .
Het is hier op de afdeling van het GGZ nog steeds erg gespannen.
Niet fijn z`on gespannen sfeer.
Hoe moet je goed kunnen herstellen als het hier een en al ellende en gespannen en rommelig is .
Nu hebben ze de mensen van de dagbehandeling apart gezet van de mensen die klinisch zijn opgenomen.
Op zich is dat wel rustig en ook goed, zo kan toch iedereen goed werken aan zijn of haar herstel. Maar toch het blijft hier op de een of andere manier gespannen .
Verder vanavond heerlijk gezellig naar het ontmoetingscentrum geweest waar er weer een bingo avond was .
Hier heb ik erg van genoten en ben zelfs in de prijzen gevallen
Oud 04-03-2010, 21:03
blurred
Avatar van blurred
blurred is offline
Citaat:
ik word er wel een beetje simpel van dat je 1000 euro per jaar kunt betalen voor een verzekering waarbij je dan alsnog alle zorg die je nodig hebt, zelf moet betalen.
Daar kan ik het niet meer mee eens zijn. Zelfs de simpelste dingen moet je al zelf betalen...
__________________
没有什么不能够面对!
Oud 04-03-2010, 21:41
darkfairy
Avatar van darkfairy
darkfairy is offline
Citaat:
Ik voel me niet goed .
Het is hier op de afdeling van het GGZ nog steeds erg gespannen.
Niet fijn z`on gespannen sfeer.
Hoe moet je goed kunnen herstellen als het hier een en al ellende en gespannen en rommelig is .
Nu hebben ze de mensen van de dagbehandeling apart gezet van de mensen die klinisch zijn opgenomen.
Op zich is dat wel rustig en ook goed, zo kan toch iedereen goed werken aan zijn of haar herstel. Maar toch het blijft hier op de een of andere manier gespannen .
Verder vanavond heerlijk gezellig naar het ontmoetingscentrum geweest waar er weer een bingo avond was .
Hier heb ik erg van genoten en ben zelfs in de prijzen gevallen
hey goed dat je hebt gewonnen.
wat heb je gewonnen?.

ot.
morgen krijgt me tante te horen of de longkanker nog te behandelen is.
ik hoop echt dat het nog te behandelen is.
maar dat is afwachten tot ziij het weet.
__________________
(8)je vecht nooit alleen(8)
Oud 05-03-2010, 00:11
Missy1234567890
Avatar van Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Het gaat nog steeds niet echt lekker. Nu wil dat ook niet op dit tijdstip, maar ik krijg m'n ritme gewoon ook niet meer goed. Het gaat 3 dagen goed, zaterdag, zondag en maandag en daarna ga ik weer nachtbraken en uitslapen. Ik heb het momenteel echt zo gehad met alles, ik heb echt even vakantie nodig, hoewel dat ook niet alles op zal lossen, maar dan hoef ik tenminste even niet te werken.

Wil a.s. zaterdag naar de opendag gaan in Tilburg, geheel vrijblijvend gaan kijken. Toch maar voor de deeltijdopleiding, voltijd ga ik niet meer aankunnen, ik vraag me af of ik überhaupt wel gemotiveerd ben voor deeltijd. Ik weet gewoon echt niet wat ik moet, maar er moet iets gaan veranderen, voordat ik helemaal depressief ben straks.

Nu maar eens gaan slapen, want op dit tijdstip over dit soort dingen nadenken, is natuurlijk ook niet goed.
Oud 05-03-2010, 08:44
Verwijderd
Nee zo wordt mijn vertrouwen in de hulpverlening beter. Ze is ook niet écht een hulpverlener maartoch. Geen mail terug en ze heeft mij ook niet aangesproken. Ik doe het nu zelf wel zo eigenwijs ben ik dan ook weer. Nog 2 uur les..
Oud 05-03-2010, 08:59
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Ik krijg van mijn scriptiebegeleider een vrijkaartje voor een congres over hartziekten bij de hond (mijn scriptieonderwerp) en ik vind het zo gaaf. Naast mijn scriptiebegeleider spreekt iemand waarvan ik superveel artikelen heb gelezen en die echt zoveel onderzoek heeft gedaan naar de ziekte waar mijn scriptie over gaat. Normaal kost een kaartje bijna 300 euro. Ik vind het echt heel gaaf dat ik er heen mag
Al voel ik me wel een beetje een nerd dat ik helemaal zit te stuiteren van enthousiasme om zoiets
Verder krijg ik morgen hopelijk ook eindelijk te horen of iets anders heel gaafs ook doorgaat, ik denk dat ik dan helemaal rondjes ga rennen van enthousiasme
Wat leuk zeg Logisch toch, dat je daar blij om bent, als het normaal driehonderd euro kost, en het is nog handig voor je scriptie ook!

OT: Het leven is bizar
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 05-03-2010, 14:28
Verwijderd
ik ben gek van het liedje owl city-fireflies (L)
Oud 05-03-2010, 15:50
Verwijderd
Citaat:
woow, hoe herkenbaar. Zo vaak als ik op het punt stond om te zeggen: hup, ga solliciteren, je hebt een baan/geld nodig. Maar het is nooit verder gekomen dan die ene gedachte. Ik begin bij voorbaat ook al niet aan een studie, omdat ik nu al weet dat ik het niet kan/durf/zeker van ben dat ik het wil. En zo kom je nergens verder, maar tegelijkertijd hou je alles 'veilig' voor jezelf. En ik wil wel een leuke studie vinden, en een baan. Maar meteen komen weer die gedachten: ik kan het niet, ik ben er te dom voor, ik was voor dat ene vak niet goed en dat is belangrijk bij die studie, anderen waren altijd beter, waarom zou ik geschikt zijn, ik kan niets. Die overtuiging, die negativiteit, die krijg ik niet weg. En dus zit ik dagen achter elkaar te niksen en overtuig ik me ervan dat dat goed is.
Tegelijkertijd maak ik me wel druk om mijn toekomst, en dat ik zo faal in alles en vraag ik me af of ik ooit nog eens iets fatsoenlijk ga doen, of ik ook nog eens normaal kan zijn. Ik kan er niet van slapen omdat ik eigenlijk ook niet wil dat mijn leven nog 60 jaar zo is.
Ik herken me heel goed in wat je schrijft. Bij mezelf merk ik dat ik niet alleen bang ben om te falen, maar ook om ergens in te slagen. Want als je ergens in slaagt, in wat dan ook, hebben mensen verwachtingen van je en dan kun je nog harder onderuit gaan. In werkelijkheid valt het allemaal wel mee natuurlijk, maar de gedachte is heel verlammend.
Wat je schrijft over het niksen herken ik ook. Ik doe wel een studie, maar als ik daar even niks voor te doen heb of het lukt me tijdelijk niet zit ik soms ook dagen voor me uit te staren en min of meer te wachten tot ik naar bed kan gaan, zoals afgelopen vakantie. Dat is echt dodelijk..
Oud 05-03-2010, 17:14
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
ik ben gek van het liedje owl city-fireflies (L)
Lekker nummer is dat Die hele cd is overigens leuk
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 05-03-2010, 18:50
JustADreamer
JustADreamer is offline
Citaat:
Ik herken me heel goed in wat je schrijft. Bij mezelf merk ik dat ik niet alleen bang ben om te falen, maar ook om ergens in te slagen. Want als je ergens in slaagt, in wat dan ook, hebben mensen verwachtingen van je en dan kun je nog harder onderuit gaan. In werkelijkheid valt het allemaal wel mee natuurlijk, maar de gedachte is heel verlammend.
Wat je schrijft over het niksen herken ik ook. Ik doe wel een studie, maar als ik daar even niks voor te doen heb of het lukt me tijdelijk niet zit ik soms ook dagen voor me uit te staren en min of meer te wachten tot ik naar bed kan gaan, zoals afgelopen vakantie. Dat is echt dodelijk..
Wat herkenbaar! Ondertussen had ik me over de angst heen gezet, zowel om te falen, als die om ergens in te slagen. Ik heb zélfs naar een nieuwe, hogere functie op m'n werk gesolliciteerd, ondanks dat ik dit doodeng vond. Ik heb niet alleen die functie niet gekregen, ze hebben zelfs mijn contract niet verlengd met een gigantische flauwe kutsmoes. Een half jaar geleden zagen ze nog een assistentbedrijfsleidster in mij en nu ben ik ineens niets meer waard. En dat doet pijn... Heel veel pijn... Het vertrouwen in mijn eigen kunnen is tot een nulpunt gedaald, terwijl ik wéét dat ik niet heb gefaald. Maar het komt wel weer goed, ik raap mezelf wel wéér op en zie wel waar ik dit keer weer neergesmeten word.
__________________
I'm just a dreamer, dreaming of better days...
Oud 05-03-2010, 19:32
JustADreamer
JustADreamer is offline
Citaat:
Te 'stoer'? Wat bedoelen ze daar nou weer mee? Ik vond er niks mis mee hoor, gezellig juist. Bazen zijn raar. Jammer, vooral als je jezelf er wel op je plek voelt/voelde.
Njaa, ik had dus net gesolliciteerd naar hogere functie, dus kan ook best kutsmoes zijn geweest. Grote kans dat dat het was, want hij had half jaar geleden tijdens evaluatie gezegd dat als ik zo doorging ik assistentbedrijfsleidster zou kunnen worden, nu ik hier zelf op teruggekomen ben ben ik ineeeeeeens totaal niet meer geschikt? Ach, ik vind wel weer iets Met hopelijk een eerlijkere baas
__________________
I'm just a dreamer, dreaming of better days...
Oud 05-03-2010, 20:52
Nienna*
Avatar van Nienna*
Nienna* is offline
OMG ik heb echt de mooiste galajurk gekocht!! Was wel duur, maar mijn lieve vriendinnetjes hebben geld bijgelegd, alvast voor mijn verjaardag Ik ben zo bliiiijjjj! Dit is de galajurk die ik eigenlijk voor mijn eindexamen wilde hebben..
Oud 05-03-2010, 21:05
darkfairy
Avatar van darkfairy
darkfairy is offline
en nou blijkt me tante volgens het ziekenhuis helemaal geen kanker te hebben.
maar zijn het verschijnselen van de Q koorts die ze heeft opgelopen.
en nou moet ze nog allemaal bloedtesten en een scan ondergaan.
en ik ben bang dat me anti biotica kuur niet werkt.
__________________
(8)je vecht nooit alleen(8)
Oud 05-03-2010, 21:25
Verwijderd
Citaat:
Lekker nummer is dat Die hele cd is overigens leuk
Ja ik luister hem non stop. De rest van de cd heb ik eigenlijk nog niet geluisterd. Downloaden dan maar.

ot: wat kan ik mij mateloos ergeren aan mensen die huilen tijdens zo'n dom programma als x factor. Heb je niet iets beters om te huilen? Omg. Oja verder voel ik mij geweldig. Lig ik zielig in bed te doen. Vriend is lekker aan het stappen. grr kl zooi.
Oud 05-03-2010, 22:01
darkfairy
Avatar van darkfairy
darkfairy is offline
zelfs de bovenkant van me voet is dik.
sinds gisteren.
net als me hele enkel als ik s'avonds me schoen uit doe.
maar me enkel is al bijna de hele week heel dik.
auw auw auw auw.
__________________
(8)je vecht nooit alleen(8)
Oud 06-03-2010, 00:12
Redhair
Redhair is offline
Ja, zoals ik volgens mij al eerder heb gezegd, korsakov, kom er maar in.

Vanavond was mijn beste vriendinnetje hier. Voor het eerst sinds ik hier woon, want ik had voor het eerst genoeg energie. Was echt gezellig, we hebben zelfs koekjes gebakken en ik heb er een paar van gegeten en ook van het deeg gesnoept. Maar korsakov dus.

Volgens wikipedia kan de ziekte door alcoholmisbruik komen, maar ook door ondervoeding. 1+1=2.

Anterograde amnesie
Anterograde amnesie is wel het meest opvallende kenmerk van het Korsakov syndroom: door problemen in het korte-termijngeheugen ontstaan inprentingstoornissen. Vanaf het begin van het ontstaan van het syndroom is de patiënt niet in staat nieuwe informatie (zowel verbaal als non-verbaal) op te nemen, of is daar sterk beperkt in, afhankelijk van de ernst van de Korsakov. Hierdoor bestaat ook de kenmerkende breuk in de levenslijn van mensen met verworven hersenletsel.
Confabulaties
Patiënten die zich dingen niet kunnen herinneren hebben vaak sterk de neiging deze lacunes op te vullen door verzinselen. Korsakovpatiënten doen dit niet bewust. Ze zetten buitenstaanders soms flink op het verkeerde been doordat de verhalen overtuigend en reëel kunnen overkomen. De confabulaties nemen vaak in de loop van de tijd af.
Interferentie
Informatie van verschillende bronnen aan elkaar koppelen. Bijvoorbeeld de uitslag van de ene voetbalwedstrijd koppelen aan een andere.


In de eerste en de laatste punten herken ik mezelf. Mijn god he, ik weet vaak niet meer tegen wie ik wat heb verteld of vice versa. Ik weet bijvoorbeeld nog wel dat iemand deze week nog tegen me zei dat ik moest uitkijken voor korsakov door mijn alcoholgebruik en ondergewicht, maar ik heb echt geen idee meer wie dat zei. Ik heb ongeveer drie keer per week een black out, dan weet ik 's ochtends een deel van de vorige avond niet meer. Ik kan dromen en werkelijkheid soms moeilijk onderscheiden, dan weet ik niet meer of ik de gesprekken die ik me herinner nou in mijn dromen waren of dat die echt hebben plaats gevonden.

Jaa, neem me op in die kliniek. Ik moet van die alcohol af, ik moet van die eetstoornis af, ik wil godverdomme eindelijk normaal zijn. Mijn vriendinnetje is net weg, ze kwam hier om kwart voor zeven. Daarvoor had ik al drie portjes gehad, in die tijd dat ze hier was heb ik een fles rose en een halve fles rode wijn op. Dit is extreem, dit is echt niet normaal. Ik sloop mezelf totaal. Neem me op in die kliniek en behandel mijn eetstoornis en laat me ondertussen afkicken van de drank want ik ben doodsbang voor korsakov en alle andere gevolgen van alcoholmisbruik, ik ben doodsbang voor mezelf. Ik pleeg heel langzaam zelfmoord en dat wil ik niet. Geef me nog een kans, alsjeblieft.
__________________
Digital ash in a digital urn.
Oud 06-03-2010, 07:36
Verwijderd
@ Redhair: geef je jezelf dan ook nog een kans? Ik hoop dat ze je opnemen. Dan maar even weg thuis, maar ik denk dat het wel goed kan zijn om even uit je vertrouwde omgeving met al je vertrouwde gewoontes te stappen om een nieuwe basis te leggen.. Sterkte meisje.
Oud 06-03-2010, 10:14
Verwijderd
Sterkte redhair, en laat je desnoods vrijwillig opnemen. Wat ave zeg, geef je jezelf dan ook nog een kans.
Knuf.

OT:
31 maart afspraak bij de psychiater. Ik ga het kort houden, ik laat mij doorverwijzen naar een ander, en daar wil ik die week daarop al terecht kunnen. Ik neem alle papieren mee die ik in bezit heb. Alle rare conclusies en diagnoses leg ik op tafel. Ik wil weten waar ik aan toe ben. Wat is er mis met mij, dat wil ik nu weten ook. Volgens mij heb ik er recht op.
Zometeen werken. Hoe moet ik 7 uur doorkomen als ik mij klote voel. Vanavond stappen. Ook geen zin, maar wel zin in een wijntje Dit slaat totaal nergens op. Maar naar alohol grijpen is zo makkelijk..
ah. dik, vies , lelijk.
Oud 06-03-2010, 21:28
blurred
Avatar van blurred
blurred is offline
Een paar dagen terug is er een beker loeiheet water over mijn been gegaan. Was niet zo erg, het voelde vervelend, deed net-geen-pijn zeg maar, de huid was alleen erg rood. De volgende ochtend had ik een paar blaren, niet heel groot. Maar toen deed ik de dag daarna een spijkerbroek gaan, en gingen die blaren één voor één stuk. Omdat de huid onder die kapotte blaren niet prettig voelde in mijn spijkerbroek, dacht ik vanmorgen slim te zijn en er pleisters overheen te plakken, zodat het niet schuurde tegen de stof. Maar ja, als je die pleisters op de rode huid plakt, wordt dat natuurlijk geen prettig gezicht/gevoel als je ze er weer vanaf haalt... Wat ben ik toch dom.

En ik zou vanvond een biertje gaan drinken met de drummer & mijn vrienden die hier zijn blijven wonen, in het stamcafé van toen we nog studeerden, maar ze laten de hele avond al niks van zich horen.
__________________
没有什么不能够面对!
Oud 06-03-2010, 22:45
Missy1234567890
Avatar van Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
@ Blurred: je kunt beter gaasjes op die blaren doen, die je vastplakt met hansaplast ofzoiets. En goed oppassen dat je kapotte blaren niet gaan ontsteken, want dan zit je er nog wel een poos mee. Ik heb een paar jaar geleden ook op een hele domme manier een 2e graads brandblaar opgelopen en dat heeft zeker zes maanden geduurd voordat het weer geheeld was. Twee keer naar de huisarts ervoor geweest, ontstekingsremmende zalf gehad. Nu heb ik een litteken.

@ JustaDreamer: als je minimaal 6 maanden gewerkt hebt (26 weken uit de 36 weken voordat je werkeloos wordt) kun je WW aanvragen. Als je het 2 of 1 week voor je 1e werkloosheidsdag aanvraagt, ben je ruim op tijd (in elk geval niet later dan 1 dag na je 1e werkloosheidsdag). Dus dat is een ook nog een optie...Vind je in de tussentijd werk, dan kun je de aanvraag altijd nog annuleren.

OT: ik ben naar de opendag van Fontys Hogeschool voor de Journalistiek geweest. Was wel verhelderend, al weet ik nu nog niet of ik het wil, maar ik ben wel weer wat wijzer. Vriendje is niet meegegaan, had geen zin en ik wilde het ook niet vragen, vond dat hij er zelf mee moest komen en hij had ook een zware week achter de rug. Z'n ouders en zusje vonden dat hij wel mee had moeten gaan, heb ook wel gezegd dat ik het fijn had gevonden als hij wel mee was gegaan. Maarja. Vanavond etentje bij schoonouders, was heel lekker en gezellig. Daarna met z'n allen Triviant gedaan in teams en zwager en ik hebben gewonnen
Oud 07-03-2010, 00:39
Verwijderd
Een grote zooi ik wil naar huis n.v
Oud 07-03-2010, 10:15
Verwijderd
De zon schijnt Als ik op de bank in de volle zon zit, lijkt het net zomer
En verder moet ik meer doen. met de nadruk op doen, ipv alleen maar denken. vertrouwen in mezelf dat ik het kan ipv dat eeuwige getwijfel. En met alleen nadenken krijg ik dat tentamen echt niet geleerd..

Dus, to-do-list voor vandaag:
- hardlopen
- afwassen + afwasmachine uitruimen
- was draaien

- 4 hoofdstukken leren
- kastjes schilderen
- laatste boodschappen doen
- kaartje op de post doen
- was opvouwen
- opruimen
Oud 07-03-2010, 11:17
Nienna*
Avatar van Nienna*
Nienna* is offline
Pff gisterenavond voelde ik me echt een beetje eenzaam. Zit ik in mijn studentenkamer, willen al mijn huisgenootjes slapen/gaan ze andere dingen doen en mijn vriendinnetjes waren allemaal thuisthuis haha. Maar vandaag voel ik me alweer supergoed en de zon schijnt, yes! Ik ga me zo maar eens aankleden veeeel te lui vandaag, en dan even aan school, want dat moet ook nog. Gisteren ook al even gestudeerd van 10-15.30, vond het wel goed van mezelf dat ik ook daadwerkelijk naar de uni was gegaan! Dat werkt echt goed.
Ik heb verder ongelofelijk veel zin in het festival wat nog heeeel lang duurt, en ik zit al allemaal plannetjes te smeden om andere leuke dingen te doen haha.

O en die galajurk is echt liefde, ik hoop dat er genoeg kaartjes zijn voor dat gala anders kan ik 'm niet eens aan hahaha maar dat zal wel, het moet nog in de verkoop gaan.

En dat andere festivalletje, ik wil 1 dag gaan maar heb nog van niemand reactie en ben nu bang dat het uitverkocht raakt! Zo teringgoedkoop! Kan BIJNA niet dat het zo goedkoop is. Hopelijk reageert mijn beste vriendinnetje, want het lijkt me superleuk weer eens zoiets met haar te doen.
Oud 07-03-2010, 14:35
Verwijderd
even een copy paste;

a-desperados klink ik nu, ik heb wel een paar vrienden maar ik zou er heel graag wat meer willen
Niet dat ik er opeens 10 meer wil, maar gewoon een paar
Maar nu is mijn stomme vraag een beetje, hoe maak je die?

Ik zit nu niet bepaald op de allerleukste school die er is, en aan sport doe ik nog niet ( ik ga zeer zeker wel aan hockey doen )
De vriendschappen die ik op mijn oude school had zijn of verwaterd of langzaam aan het verwateren en dat vind ik eigenlijk best wel heel jammer

kleine edit erbij:

Ook heb ik nu ruzie met een vriendin, en juist met die vriendin ( is het nog wel echt een vriendin vraag ik mij af? ) begint de vriendschap te verwateren
We hebben steeds vaker ruzie, en ook steeds vaker gaat het nergens om
Zullen we naar de film gaan sms ik waar ik geen response op krijg en dan is het de volgende dag weer zo van ja en ik ben alleen gegaan want ja je stond er niet
IK VIND DIT ALLEMAAL ZO JAMMER EN NIET LEUK MEER!
Ik wil er wat van maken, ik wil nieuwe mensen ontmoeten, nieuwe vrienden maken, mensen met wie ik weer leuke dingetjes kan ondernemen

Dit is gewoon niet leuk meer en op deze school zijn er vrijwel geen mensen met wie ik na school omga, ze zijn allemaal heel verschillend de meeste van het roken en het zuipen en daar ik sta ik best wel buiten
Er zijn niet echt mensen hier waar ik zo even op afstap eigenlijk heel jammer enzo maar toch doe ik het liever niet
Oud 07-03-2010, 15:14
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Op een sport gaan kan wel helpen, sowieso, nieuwe activiteiten ondernemen betekent vaak ook nieuwe mensen ontmoeten, als je straks onder hockey zit, maak je vast zo nieuwe vriendinnen Verder heb ik niet echt tips, want ik verlies mijn vrienden ook in rap tempo uit het oog (het helpt natuurlijk niet dat mijn beste vriendin in Vietnam zit ).
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 07-03-2010, 15:39
Verwijderd
Ik zou het ook niet weten. Ik maak wel makkelijk contact, maar houd echt weinig tot geen vrienden.
Op een sport gaan helpt, en heb je niet andere activiteiten op school waaraan je mee kunt doen, zodat je mensen leert kennen?
Oud 07-03-2010, 16:17
Verwijderd
het is ook totaal niet dat ik niet kan praten haha, ik maak wel makkelijk een gesprek maar verder komt er niet echt iets uit
En op mijn vorige school had ik wel van die activiteiten maar hier dus echt niet, er is eigenlijk maar een iemand met wie ik af en toe na school de stad mee in ga enzo en verder ook niet, maar die spreek ik verder ook niet echt

en Vogel hoe komt het dat jij je vrienden in een hoog tempo verliest?
Oud 07-03-2010, 16:24
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Tsja, dat gebeurt denk ik gewoon als je wat ouder wordt (oeh, dat klinkt wel heel erg...), ik bedoel: eerst zit je op school en dan maak je daar vrienden en die zie je dan vijf keer per week, maar dan ga je studeren en verhuis je zodat je die mensen ineens nog maar een paar keer per jaar ziet en dan zelfs nooit meer en je maakt wel nieuwe vrienden op je studie, maar dat is maar voor vier jaar en je ziet die ook maar een paar keer per week, wat eigenlijk niet genoeg is om een vriendschap voor het leven mee op te bouwen en als je dan klaar bent met je studie, zie je hen eigenlijk ook niet veel meer en houd je er uiteindelijk nog maar twee of drie over. Ik neem aan dat wel meer mensen dat hebben en het is niet erg, want vaak woon je dan wel samen en ga je werken (daar schort het bij mij nog wat aan) zodat je er niet echt tijd meer voor hebt (aan de andere kant, misschien kun je daar weer nieuwe vriendschappen bij opdoen) en heb je wel wat anders aan je hoofd.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 07-03-2010, 16:28
Verwijderd
Hier kan ik dus niet tegen. Sms gewoon terug.
zo maak je mij onzeker. Normaal kan je ook altijd binnen een uur terug smsen.
Vooral op zondag. Vanavond zou je komen, maar je zal vast wel wat anders afgesproken hebben.
Misschien doe je het niet bewust.

ooh maar ik ben zou wantrouwig Ik heb er alleen mijzelf mee.
Oud 07-03-2010, 20:16
darkfairy
Avatar van darkfairy
darkfairy is offline
ik heb boekel voor morgen afgebeld.
ik ga toch maar eerst even naar de huisarts als het kan.
want vanochtend kwam ik haast niet in me schoen.
en de bovenkant van me voet doet ook al pijn.
en me enkel is nog steeds dik.
en het doet nog steeds pijn.
en diddlina vertelde me dat ze over een paar weken met ontslag gaat.
en dat vond ik best wel kut om te horen.
want we zijn goede vriendinnen.
en ik ben even met me moeder naar de stad geweest.
en het was me een beetje te druk.
waardoor ik nog drukker in me hoofd werd.
__________________
(8)je vecht nooit alleen(8)
Oud 07-03-2010, 20:27
JustADreamer
JustADreamer is offline
@Missy1234567890;30264310
Een uitkering uitvragen is dus wel écht het laatste wat ik wil, ik ben geen lowlife. Niet om andere mensen te beledigen, maar er is geen enkele reden waarom ik niet zou kunnen werken. Op het moment dat ik dan zelf te kieskeurig ben om een baan aan te nemen hoeft de belastingbetaler daar niet voor op te gaan draaien. Maar goed, ondertussen al weer redelijk positieve ontwikkelingen... Er komt een nieuwe B&B in Rotterdam, en grote kans dat de eigenares daarvan mijn ervaring best kan gebruiken
__________________
I'm just a dreamer, dreaming of better days...
Oud 07-03-2010, 21:42
darkfairy
Avatar van darkfairy
darkfairy is offline
en ik heb in de stad de nieuwe cd van de 3js bij de bijenkorf gekocht.
morgen maar even luisteren.
de nieuwe cd heeft dromers en dwazen.
en nou ga ik maar in bed tv kijken.
__________________
(8)je vecht nooit alleen(8)
Oud 07-03-2010, 22:11
Until My End
Avatar van Until My End
Until My End is offline
Zal ik t proberen en voorstellen of zal ik t niet doen omdat ik t niet zal trekken? Wil t ergens wel heel graag, maar ben er ook wel bang voor...
Oud 07-03-2010, 22:31
Verwijderd
Er zijn te veel dingen kut op het moment, om blij&energiek&positief&de-wereld-ligt-aan-mijn-voeten-achtig door het leven te gaan. Voor één van die dingen voor het eerst in mijn leven een gesprek met een psycholoog gehad, dat was dus ook meteen de laatste keer, want ik ga de vervolgafspraak denk ik afzeggen. Mij moet gewoon even iets fijns overkomen, dan kan ik er wel weer tegen.
Oud 08-03-2010, 00:03
Verwijderd
pfff, er is niemand bij wie ik het kan maken nu nog te bellen, ik moet gewoon even met iemand praten
Oud 08-03-2010, 09:13
darkfairy
Avatar van darkfairy
darkfairy is offline
straks naar de huisarts.
gelukkig kan ik voor de middag al terecht.
__________________
(8)je vecht nooit alleen(8)
Oud 08-03-2010, 12:03
darkfairy
Avatar van darkfairy
darkfairy is offline
ik ben bij de huisarts geweest.
en zoals ik al dacht heeft die ani biotica niet gewerkt.
en nou heb ik een andere gekregen die nog zwaarder is zei de huisarts.
amoxicilline/clavulaanzuur.
en ik moet bloed laten prikken zodat ze kunnen zien waar de ontsteking zit.
voordat het me bloed in zou gaan zeiden ze.
blegh bloedprikken is eng.
en nou maar even rustig aan doen.
__________________
(8)je vecht nooit alleen(8)
Oud 08-03-2010, 13:17
darkfairy
Avatar van darkfairy
darkfairy is offline
morgenvroeg maar bloedprikken.
en dan de rest van de dag nog thuis blijven.
en dan woensdag maar weer proberen naar therapie te gaan.
en een tuniekje die ik vorige week in het paars heb gekocht bij de ah.
heb ik nou bij de ah ook in het grijs gekocht.
eigenlijk wou ik hem in het blauw maar die was op.
en grijs is ook mooi.
__________________
(8)je vecht nooit alleen(8)
Oud 08-03-2010, 13:43
Verwijderd
Grom ik ben mijn gebruikersnaam én wachtwoord van digi D vergeten. Nou kan ik dus zo'n account opnieuw aanvragen. Wil ik dat doen kom ik erachter dat mijn vriend mijn id kaart nog bezit met het burgerservice nummer erop.*Zucht.
Oud 08-03-2010, 14:03
Heksjuh
Avatar van Heksjuh
Heksjuh is offline
Queasy: staat je BSN ook niet op je pasje van je zorgverzekering?

Ik heb eindelijk het gevoel dat het allemaal wel goed zit tussen mij en mijn ex. Ik ben gisteren samen met hem bij mijn trainer op bezoek geweest, dus twee keer een half uur in de auto met hem en we hebben gewoon fijne gesprekjes gehad zoals we dat eerst ook hadden. Het was gewoon gezellig en het voelde goed.
Alleen wel toevallig gisteren twee opmerkingen gehad van mensen die blijkbaar niet weten dat het al een tijdje uit is (onze manier van omgaan met elkaar is dus blijkbaar niet veranderd) en iemand die vroeg of we weer bij elkaar waren.
Ik ben blij dat ik nu gewoon zonder moeite vriendschappelijk met hem kan omgaan. Ik heb gisteren ook niet het gevoel gehad dat ik nog verliefd op hem ben.

Donderdag krijg ik hopelijk ook eindelijk het antwoord op iets anders. We worden steeds naar anderen gestuurd en dan duurt het weer een week voordat je daar eindelijk terecht kan. Hoera voor de bureaucratie Maar het mailtje dat we kregen klonk wel positief en alsof hij het al helemaal voor elkaar heeft, dus we zullen zien. Ik hoop dat het door gaat. Of dat we in ieder geval nu eens een definitief en officieel ja of nee te horen krijgen.
__________________
I'm not afraid of happy endings. I'm just afraid my life won't work that way.
Oud 08-03-2010, 18:54
Verwijderd
Ik ben zo opgelucht door het gesprek van afgelopen vrijdag met mijn schilderdocent dat ik spontaan weer zin heb om te schilderen! Vandaag heb ik echt voor het eerst sinds tijden er weer plezier in gehad. Hè, wat voelt dat goed. Dit is weer zo'n ding waarvan ik echt nieuwsgierig ben wat er uit gaat komen, waar ik iedere keer weer even naar moet kijken om te zien of het nog even mooi is als de vorige keer. Heel ongedwongen. Heerlijk. Ik heb het nog.
Oud 08-03-2010, 20:01
Verwijderd
Gisteren nieuwe kleren gekocht en daar kreeg ik vandaag allemaal leuke opmerkingen over doet me goed. Ik zit sowieso wel lekker in mijn vel de afgelopen week. Van het weekend in Utrecht gebleven en dat ging helemaal goed. Een goed gesprek met mijn vriend gehad wat voor mij de lucht een beetej heeft geklaard. Zijn kleffe gedoe maakt mij onzeker. Ik voel me niet op mijn gemak als anderen ons zien zoenen of als hij de hele tijd aan me zit. Dat heb ik hem verteld op een goede manier (het heel erg bij mezelf houden). Ik ben niet zo vrij opgevoed op dat gebied en daarom voel ik me er niet prettig bij. Hij zou er op letten en dat heeft hij van het weekend ook gedaan en dan voel ik me meteen ook een stuk beter in aanwezigheid van hem. Ik voelde me weer gelukkig verliefd.

Gisteren ook nog een paar uur alleen thuis geweest en ook dat ging goed. Beetje gecomputerd en tv gekeken enzo, en met mijn huisgenootje gekletst. Was wel fijn.

Voor deze week heb ik mij voorgenomen goed voor mezelf te zorgen. Ik ga elke dag douchen, tanden poetsen, me opmaken, leuke kleren aantrekken. Het werkt bij mij twee kanten op. Ik ga me beter voelen als ik me goed verzorg en als ik me beter voel ga ik ook automatisch mezelf beter verzorgen. Het gaat dus echt de goede kant met mij op.
Oud 08-03-2010, 20:11
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
WTF, mijn stiefmoeder heeft de hele lunch lang geprobeerd me te beledigen. Ze zei iets over dat ze het zo bijzonder vond dat mijn oma haar broek zelfgemaakt had. Dus ik zei dat ik mijn kostuum en dat van mijn vriendje zelf had gemaakt.
Stiefmoeder: 'oh! Hij leek er erg jong in.'
ik: 'dankje '
S: 'ja, je had zo zijn moeder kunnen zijn. Omdat hij zo dun en klein leek in dat kostuum, als een jongen van vijftien, en jij had een pofbroek dus jij leek juist heel dik en veel ouder.'
Ik: 'als ik 20 lijk en hij 15 dan kan ik nog steeds niet zijn moeder lijken '
S: 'Nee, je leek ook meer 35'

WTF wat heb ik NOU weer gedaan dat ze me van die steken moet uitdelen onder water. Wat een trut.
Oud 08-03-2010, 20:43
Nienna*
Avatar van Nienna*
Nienna* is offline
^ Nou gaat lekker zeg... Niks van aantrekken, wellicht heeft ze zelf issues! Heb je al met je vriendje gepraat trouwens?

OT: Mijn aller-allerliefste huisgenootje en tevens buurvrouw gaat verhuizen en ik ben er echt verdrietig om! Oké ze blijft binnen de studentenstad maar die is helaas nogal groot, en ik ga het echt missen om gewoon even aan te kloppen + ze had altijd goed advies over vanalles en wist alles van hoe het hier werkte. En ik hoop ook gewoon dat het contact niet verwatert. Nou ja in ieder geval gaan we nadat ze is verhuisd, sowieso samen naar Pinkpop en een ander concert. Waar ik overigens gruwelijk veel zin in heb want dan is het vergevorderde lente/zomer + heb ik bij dat andere concert mijn tentamens achter de rug en hopelijk het jaar gehaald!
Het is zo vreemd, ik was eerst de hele tijd zo moe en nu schijnt de zon een beetje meer en meteen kan ik veel meer. Ik heb vreselijk drukke dagen maar in plaats van me dood te stressen, plan ik gewoon dingen en dan maar meteen wat extra dingen organiseren erbij (waarom niet zeg, ik heb het inderdaad helemaaaal niet druk ofzo ) en ga ik ook gewoon nog gezellig met huisgenootjes chocolademousse eten en tv kijken.
Het lijkt zowaar of alles weer op z'n plaats komt En ik heb ook lekker gesport vandaag, fijn dat ik eindelijk weer gegaan ben met mijn heleboel goede voornemens en vervolgens toch gewoon drie weken weer niet sporten...
Oja en vorig jaar was de decentrale selectie en ik weet nog hoe ongelofelijk zenuwachtig ik was en dat ik zo hoopte dat ik het zou halen. Het is nu een jaar later, ik ken mensen die diezelfde decentrale selectie gaan doen en ik voel de spanning in de lucht, en ik herken het en dan is het zo fijn om te beseffen dat ik het vorig jaar gewoon dik gehaald heb en nu doe wat ik wil! en ik vind de studie ook zo superleuk!

OMG ik ben echt positief vandaag haha, het zal wel door de zon komen!
Oud 08-03-2010, 21:29
Verwijderd
@heksjuh: inderdaad ik geloof dat hij daar ook op staat maar had mijn vriend even gebeld om te kijken naar het nummer. Ik baal gewoon alleen van die vergeetachtigheid.

@fizzlefluffy: erg laag van haar om zulke opmerkingen te maken. misschien is ze wel jaloers. Sta er boven.

ot:
ik heb nog nooit zo uit gekeken naar een gesprek met de psychiater. 31 maart pas na de tentamens.
Oud 08-03-2010, 21:31
kroot
kroot is offline
Ik word echt niet gelukkig van boodschappen doen. Gisteren heb ik er een uur over gedaan; alles bekijken hoeveel calorieën zitten erin? Pfff
Vandaag met therapeut afgesproken dat ik desnoods dan maar de boodschappenlijstjes nog verder ga verfijnen. Zoals: Calve pindakaas, jong belegen kaas etc... van het weekend maar proberen of dat beter werkt.
Voor de rest ben ik al 2 weken een pianoboek kwijt wat ik voor school nodig heb, vorige week kwam ik er nog vanaf met 'ik ben net verhuisd' maar dat ik het voor morgen nog steeds niet kan vinden, is natuurlijk erg irritant...
Oud 08-03-2010, 21:34
blurred
Avatar van blurred
blurred is offline
Citaat:
@ Blurred: je kunt beter gaasjes op die blaren doen, die je vastplakt met hansaplast ofzoiets. En goed oppassen dat je kapotte blaren niet gaan ontsteken, want dan zit je er nog wel een poos mee.
Vanmorgen naar de huisarts geweest. Nu heb ik allerlei soorten tape, gaas en verband & een antibioticakuur mee gekregen.
__________________
没有什么不能够面对!
Oud 09-03-2010, 00:54
MiBe
Avatar van MiBe
MiBe is offline
Liet net zo'n harde scheet dat mijn anus er nog pijn van doet
__________________
Godzijdank ben ik atheïst.
Oud 09-03-2010, 02:06
Nijn*
Avatar van Nijn*
Nijn* is offline
Ik wil stoppen. Ik wil er helemaal mee kappen. Wat een failure ben ik. Ik wil niet meer studeren, niet meer werken, ik heb de neiging om de komende week alles af te zeggen en gewoon in mijn bed te gaan liggen, dan maar studievertraging, dan maar ontslag. Ik kan het niet, moet ik dan maar doorgaan tot ik instort? Mijn huisgenootje begrijpt me zo goed, ik wou dat iedereen me kon begrijpen zoals zij. Eerst maar proberen te slapen, morgen dietist en therapeut bellen en dan verder zien. Maar op dit moment kan alles en iedereen de graftering krijgen en wil ik gewoon ophouden.
__________________
*--Sometimes the only way to stay sane is to go a little crazy..- My life turned around, but I still believe in my dreams..--*
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Ctrl + V Topic #66
Retro*Love
500 19-04-2007 10:19


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:23.