Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-06-2010, 20:12
Verwijderd
Door mijn medicijnen heb ik een stuk of 5-6 blaasjes in mijn mond die erg veel pijn doen. Ik heb een week moeten overslaan met mijn medicijnen, en inmiddels is het al gedeeltelijk weg. Donderdag moet ik mijn medicijnen weer nemen. Ik ben bang dat ik weer blaasjes krijg en omdat ik die week daarna op vakantie ga lijkt het me helemaal niet fijn.

Is er iets wat je kunt doen aan blaasjes, of is het echt afwachten totdat het over is?

In ieder geval bedankt!
Met citaat reageren
Oud 27-06-2010, 21:55
miguel301
Avatar van miguel301
miguel301 is offline
Welke medicijnen neem je??
Bij medicijnen zoals roacuttane (Isosupra) drogen slijmvliezen uit waardoor het wel kan zijn dat je blaasjes in je mond krijgt.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2010, 22:04
Verwijderd
Ik heb MTX (methotrexaat) voor jeugdreuma. Mijn dosis moest verdubbeld worden naar 20mg per week. Ik spuit de medicijnen inmiddels, omdat ik van de pillen erg misselijk werd en bijna niet kon eten. Een paar dagen nadat ik voor het eerst 15mg moest spuiten, kreeg ik blaasjes en verhoging. Ik heb het een week niet mogen nemen, en mocht vorige week weer starten met 10mg. Deze week moet ik 15mg spuiten. Volgende week moet ik naar het ziekenhuis, en dan beslissen of ik hier wel of niet mee door wil gaan, omdat ik ook erg moe ben en een vieze smaak in mijn mond heb.
Maar ik ben dus bang om na die ene keer 15mg weer blaasjes te krijgen. Als ik er overigens mee door ga dan moet ik een dag voor de vakantie 20mg spuiten.

Het kan er trouwens niet aan liggen dat ik ongezond eet, ik eet elke dag 2x fruit per dag en genoeg groente.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2010, 22:30
miguel301
Avatar van miguel301
miguel301 is offline
bij methotrextaat is het normaal dat er ontstekingen in de mond verschijnen bv. blaasjes (ontsteking van het mondsslijmvlies) of ontstekingen aah het tandvlees of de tong. Dit geneesmiddel remt ook dus ook de cellen in je lichaam waardoor het kan zijn dat je een beetje tekort komt aan witte bloedcellen, het gevolg hiervan zijn ontstekingen in de mond. En het zou mij ook verbazen als het van ongezond eten zou komen
Wat ik zou aanraden is de mond dagelijks spoelen met Hextril als tijdelijke oplossing.
Moesten de blaasjes niet beteren, kan je arts nog altijd een behandeling met antibiotica voorschrijven of een zalf voorschrijven met Cortisone.
EN voor ik het vergeet, misselijk worden en moeilijker/slechter kunnen eten is normaal bij deze medicatie net zoals diarree.

Groetjes,
Miguel
Met citaat reageren
Oud 27-06-2010, 23:10
MooZboot
Avatar van MooZboot
MooZboot is offline
Mijn moeder had ooit veel blaasjes in haar mond toen ze antibiotica sliktez
Met citaat reageren
Oud 28-06-2010, 08:03
miguel301
Avatar van miguel301
miguel301 is offline
Wat ik ook wel kan aanraden is het gebruik van Kamillosan. Dit werkt verzachtend en heel licht ontsmettend.

@MooZboot: Zou best kunnen. Antibiotica wordt gemengds met andere middelen en waarschijnlijk zal het daar wel van komen. Het zou mij erg verbazen moesten de blaasjes optreden puur door de antibiotica zelf

Laatst gewijzigd op 28-06-2010 om 08:27.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2010, 10:20
Verwijderd
Oké bedankt!
Als ik nog een keer blaasjes krijg moet ik er definitief mee stoppen. Maar als je ze eenmaal hebt blijven ze toch even.

In ieder geval bedankt.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2010, 10:49
miguel301
Avatar van miguel301
miguel301 is offline
Verstandige keuze om te stoppen als jer toch zoveel blaasjes hebt!
Als je nog vragen hebt,stel ze gerust!
Met citaat reageren
Oud 28-06-2010, 15:03
Kaa
Avatar van Kaa
Kaa is offline
Je mond spoelen met Superol bruistabletjes werkt heel goed tegen blaasjes. Zwaar ontsmettend. Maar ik weet niet of je bepaalde dingen mss niet mag met je medicijnen?
Wel vervelend zeg, hopelijk heb je er dit keer geen last van
__________________
*Signature*
Met citaat reageren
Oud 28-06-2010, 16:02
Verwijderd
Hmm vandaag heb ik volgens mij weer 1 blaasje, hopelijk worden het er niet meer en blijft het bij deze. Volgende week ziekenhuis, heb het idee dat medicijnen weinig werken dus denk dat het sowieso wat anders wordt.

@ Kaa: ik denk wel dat ik dat mag anders vraag ik het wel even aan reumatoloog/apotheek.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2010, 18:51
miguel301
Avatar van miguel301
miguel301 is offline
Citaat:
Hmm vandaag heb ik volgens mij weer 1 blaasje, hopelijk worden het er niet meer en blijft het bij deze. Volgende week ziekenhuis, heb het idee dat medicijnen weinig werken dus denk dat het sowieso wat anders wordt.

@ Kaa: ik denk wel dat ik dat mag anders vraag ik het wel even aan reumatoloog/apotheek.
Vormt normaal geen probleem. Superol is ongeveer hetzelfde als Hextril, alleen is Superol ook voor verschillende infecties in de keelholte.

@Kaa: geen slecht idee trouwens!
__________________
Ad omne opus bonum paratus!
Met citaat reageren
Oud 29-06-2010, 13:35
Kaa
Avatar van Kaa
Kaa is offline
Citaat:
Vormt normaal geen probleem. Superol is ongeveer hetzelfde als Hextril, alleen is Superol ook voor verschillende infecties in de keelholte.

@Kaa: geen slecht idee trouwens!

maar met superol bruistabletjes kan je alleen spoelen? komt t dan toch in de keelholte? ik gebruikte t altijd als ik blaasjes had nl. dat werkte wel. maar met keelontsteking werkte t niet
__________________
*Signature*
Met citaat reageren
Oud 09-07-2010, 22:11
miguel301
Avatar van miguel301
miguel301 is offline
Citaat:
maar met superol bruistabletjes kan je alleen spoelen? komt t dan toch in de keelholte? ik gebruikte t altijd als ik blaasjes had nl. dat werkte wel. maar met keelontsteking werkte t niet
Er bestaat zoiets als gorgelen, en het werkt ontsmettende.
Maar ja, het is geen antibiotica he
__________________
Ad omne opus bonum paratus!
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Ciproflaxicine (antibioticum) en keelpijn
Verwijderd
4 12-12-2010 22:00
Lichaam & Gezondheid Wit ding in keel
Fleur
39 24-03-2004 17:24
Psychologie faalangst (hele tijd huilen)
moon
18 19-02-2004 21:20
Drugs & Alcohol cocaine-ervaringen
Tulpje6
34 03-09-2003 07:48
Lichaam & Gezondheid Wat zou dit kunnen zijn?
R_U_KIDDING_ME
8 08-06-2003 13:53
Lichaam & Gezondheid blaasje/aften
TheOneWhoLeft
14 29-04-2003 11:30


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:13.