Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-02-2003, 13:57
xxappiexx
xxappiexx is offline
Vraagje, ik hoor vaak dat mensen paardrijden maar een stomme sport vinden, dan vraag ik waarom en dan krijg je deze reactie: "Het zijn stinkbeesten en het is zielig dat je zo'n beest de hele tijd dirigeert! "
Ik vind dat dus onzin maar wat vinden jullie daar nou van?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-02-2003, 14:01
Ilja_
Avatar van Ilja_
Ilja_ is offline
Heb heel lang gereden, heb er nu echt helemaal geen tijd meer voor en baal er heel erg van Ik reed dressuur.. Maar het allermooiste is gewoon de natuur in.. Lekker zonnetje, niet al te warm.. Mooie natuur, strand, duinen, bos, akkers.. Alles... Heeeeeeerlijk is dat!
Met citaat reageren
Oud 21-02-2003, 20:47
Verwijderd
Het is vooral een meidensport. Ik weet dat er ook jongens aan paardrijden doen, maar het staat bekend als meidensport.

Het enigste wat ik ervan weet ik die van Grinsven (of hoe ze ook heet) met Bonfire (die ze niet meer heeft geloof ik), dankzij de olympische spelen... maar daar houdt het ook mee op, het is ook saai om naar te kijken vind ik.

Ik weet dat het leuk kan zijn enzo, maar het is mijn type sport gewoon niet.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2003, 21:30
PV
PV is offline
Heb het nooit gedaan.. ik weet niet of t echt zielig is voor die beesten, misschien vinden dat springen en gehuppel wel heel leuk maar mja je dwingt ze er wel toe..
Met citaat reageren
Oud 22-02-2003, 16:55
xxappiexx
xxappiexx is offline
Bedoel je Anky van Grunsven? En Bonfire heeft ze trouwens nog steeds, maar goed dat is niet belangrijk.

Maar hoezo worden de paarden ertoe gedwongen? Dat is echt alleen het geval bij paarden die een hekel aan luisteren hebben, bijna alle paarden vinden wat aandacht wel fijn en voor een eind de bossen in (of gewone training) hoeft je een paard meestal echt niet te dwingen, en als dat wel zo is ligt dat vaak aan de ruiter zelf.
Al ben ik wel een beetje tegen de manier waarop sommigen hun paarden berijden, dus wel met dwang etc. ik zie dat geregeld ook bij mij in de buurt, die beesten moeten precies lopen zoals hun berijder het van ze verwacht, d.m.v. geschreeuw scherpe bitten, sporen en hulpteugels worden die paarden dus bereden, dat vind ik dus wel dwang maar gewoon fatsoenlijk rijden is geen dwang, Anky v. Grunsven rijd ook niet met dwang omdat haar paarden het leuk vinden! En zij rijd goed, op de goede manier met sporen en andere middelen.

Dus ik vind dat er heus wel eens met dwang gereden word maar niet altijd! Dus niet dat dit een of andere afbeulsport is!

Ik rijd zelf trouwens meestal in de natuur, s'zomers train ik heel intensief springen (en mijn paarden vinden dat dus ook leuk anders zou ik dat niet met ze doen!), ik vind dat super!
Met citaat reageren
Oud 23-02-2003, 17:35
nivava
Avatar van nivava
nivava is offline
ik rijd al vanaf mijn 6e levensjaar paard hihi
ik vind het dus geweldig en ik vind het helemaal niet zielig voor zo'n paard...


Vandaag was trouwens heerlijk weer met paardrijden...hihi

antw. op je vraag: ik vind het een hele leuke en intensieve sport
__________________
Thank you I'm a rockstar, Sinaasappel Queen 2001, ik was erelid
Met citaat reageren
Oud 23-02-2003, 20:22
Verwijderd
'k ben opgegroeit met paarde dusja.. dat zegt genoeg
Met citaat reageren
Oud 23-02-2003, 20:44
Krugdinho
Avatar van Krugdinho
Krugdinho is offline
ik zou het zelf niet willen doen.
__________________
Guess who's back
Met citaat reageren
Oud 23-02-2003, 21:06
Dr. Oetker
Avatar van Dr. Oetker
Dr. Oetker is offline
ik vind het dierenmishandeling, beetje net als stierenvechten of walvisjacht. t zal best een sport of traditie zijn
__________________
De man die bakt
Met citaat reageren
Oud 24-02-2003, 14:25
xxappiexx
xxappiexx is offline
Hoezo dat? Ze worden toch niet afgemaakt ofzo?
Een traditie is het volgens mij niet echt, maar een sport sekersteweten wel!
Maar goed ieder mag er van vinden wat hij/zij wil natuurlijk daar niet van.
Maar dat je het vergelijkt met stierenvechten of walvisjacht vind ik een beetje overdreven.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2003, 14:38
Thomas
Thomas is offline
Nooit gedaan, maar heb er niets tegen hoor.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2003, 15:09
Verwijderd
Citaat:
Dr. Oetker schreef:
ik vind het dierenmishandeling, beetje net als stierenvechten of walvisjacht. t zal best een sport of traditie zijn
stierenvechten is mooi om te zien, en niks mis mee
Met citaat reageren
Oud 01-03-2003, 11:52
Nieni
Avatar van Nieni
Nieni is offline
Ik heb niet het idee dat paardrijden een sport is... Twee meisjes uit mijn klas rijden paard, maar wat me het nog meest irriteerd is dat iedereen die paardrijd, er maar niet over op kan houden. Het is echt altijd "paard dit, paard dat..."
Vroeger heb ik trouwens zelf ook gereden, (ongeveer 2 jaar) maar ik ben gestopt. Ik ging liever hockeyen, en dat wil ik nu ook al niet meer. Best een lastig gevalletje ben ik. Mijn tante had een manege en zo kwam het dat ik ging paardrijden. Snapt iemand dat paardrijden zo'n 'sport' is waar iedereen alsmaar over praat? Oké, een paard is een dier en dat leeft dus, maar zo'n manegepaard loopt alleen maar zijn/haar rondjes dus...
ffe kort samengevat: ik vind paardrijden best wel dom en begrijp niet waarom het een sport is...
__________________
You may say I'm a dreamer, but I'm not the only one...
Met citaat reageren
Oud 01-03-2003, 11:53
superpoepdoosje
Avatar van superpoepdoosje
superpoepdoosje is offline
Citaat:
Nieni schreef:

ffe kort samengevat: ik vind paardrijden best wel dom en begrijp niet waarom het een sport is...
Dit had genoeg geweest.
__________________
You need piece of mind? Here's a piece of mine
Met citaat reageren
Oud 01-03-2003, 15:43
Sansonnet
Sansonnet is offline
Ik ben op mijn zesde begonnen met paardrijden en tegenwoordig verdien ik mijn geld als begeleidster van buitenritten over het strand, door bos en duin bij de manege op het waddeneiland waar ik woon. Wij hebben ook buitenritten voor beginners, de zogenaamde "beginnersritten"(jaja!). Deze ritten zijn voor de mensen die nog nooit of één of twee keer hebben gereden. Mensen vertellen dan ook vaak de redenen waarom ze nooit hebben paardgereden en dan komt er toch het meeste uit dat ze zich hebben laten beïnvloeden door hun vrienden/kennissen die er "niks mee op hadden". Die vrienden en kennissen hebben vaak echter ook nog nooit gereden, of hebben dat gedaan op een manege met een slechte manier van omgaan met de paarden of met een slechte organisatie en begeleiding. Ook baseren ze hun mening wel eens op het feit dat er met paardrijden mensen afvallen en dan meteen ernstig letsel opgelopen, waardoor het in de publiciteit komt. Het is waar dat er met paardrijden altijd een zeker risico blijft bestaan, het blijven ten slotte dieren! En als mensen er afvallen hebben ze 9 van de 10 keer niets, maar die ene keer dat het dan flink misgaat wordt meteen breed uitgemeten en dat sterkt de mensen in hun overtuiging dat paardrijden gevaarlijk is en dat de paarden het niet leuk vinden om iemand op de rug te hebben. (Anders zouden ze de berijder er niet afgooien, nietwaar?)
Ik ben er tientallen malen afgevallen in al die jaren dat ik me regelmatig op zo'n paarderug bevindt, maar ik heb slechts één keer meegemaakt dat het paard me eraf gooide, dus dat hij dat expres deed en dat was een paard die vroeger mishandeld was en daardoor veel wantrouwen tegen mensen had.
Normaal gesproken heb je plezier als je paardrijd en als je het goed doet heeft je paard er ook plezier in. Als ik met een paard over het strand heen galoppeer merk ik dat het paard er even veel van geniet als ik en dat is een wonderbaarlijk leuk en fijn gevoel...
Ik raad iedereen aan om gewoon eens een keertje naar een (goede) manege te gaan en een buitenrit te maken, ik weet zeker dat de meeste dan moeten toegeven dat het een sensationele en geweldige sport is.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2003, 01:13
Verwijderd
Paardrijden is gewoon super!
Met citaat reageren
Oud 05-03-2003, 20:02
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
Paardrijden vergt geen (zwa(arde)re) lichamelijke inspanning. Ik vind het een beetje lui dat dat paard alles maar moet doen, en dat de ruiter dus volledig afhankelijk van het paard is. Die beesten schijten altijd alles onder, en die gasten ruimen de rotzooi niet eens op. De hele sport is een beetje gehyped. Mijn zusje van 11 wordt helemaal geïndoctrineerd door die paardenbladen.

Ik vind het dus niet leuk.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2003, 17:08
Sansonnet
Sansonnet is offline
Citaat:
S@nder schreef:
Paardrijden vergt geen (zwa(arde)re) lichamelijke inspanning. Ik vind het een beetje lui dat dat paard alles maar moet doen, en dat de ruiter dus volledig afhankelijk van het paard is. Die beesten schijten altijd alles onder, en die gasten ruimen de rotzooi niet eens op. De hele sport is een beetje gehyped. Mijn zusje van 11 wordt helemaal geïndoctrineerd door die paardenbladen.

Ik vind het dus niet leuk.
Als jij denkt dat paardrijden geen zware lichamelijke inspanning vergt, denk ik dat je alle paardrijd(st)ers over je heen krijgt, haha!! Paardrijden vergt namelijk wel zware lichamelijke inspanningen, vooral als je op een wat hoger niveau komt, bijvoorbeeld met dressuur. Als je op de goede manier met de sport bezig bent, is een uur paardrijden even zwaar als een uur jui-jitsu, inclusief de warming-up en ervan uitgaand dat je dat uur echt intensief bezig bent met jui-jitsu....(Om even een voorbeeld te geven dat jou vast wel ligt)
Heb je eigenlijk wel eens paardgereden??
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 09-03-2003, 12:24
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
Nee, ik heb zelf nooit paardgereden. Ik vraag me nu toch echt af waarom het zo inspannend is om op een paard te zitten???
Met citaat reageren
Oud 09-03-2003, 12:46
mill's mess
mill's mess is offline
Jah, ik rijd ook sinds mijn zesde paard .
Ik heb het alleen niet zo op dressuur, je leert er natuurlijk wel veel, maar geef mij maar een mooie buitenrit door de bossen.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2003, 12:49
mill's mess
mill's mess is offline
Citaat:
S@nder schreef:
Nee, ik heb zelf nooit paardgereden. Ik vraag me nu toch echt af waarom het zo inspannend is om op een paard te zitten???
Probeer het uit, de volgende dag zul je het wel flink merken.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2003, 12:54
potverdorie
Avatar van potverdorie
potverdorie is offline
jah soow SPIERPIJJJJJN!!!!!
Met citaat reageren
Oud 09-03-2003, 12:56
load_harmony
load_harmony is offline
jah... tis wel tof.. vind het geen dierenmishandeling of zow...
__________________
just call it music
Met citaat reageren
Oud 09-03-2003, 17:46
Sansonnet
Sansonnet is offline
Citaat:
S@nder schreef:
Nee, ik heb zelf nooit paardgereden. Ik vraag me nu toch echt af waarom het zo inspannend is om op een paard te zitten???
Het is inspannend omdat je niet alleen maar op het paard "zit". Je bent met je paard bezig, alleen al bij het simpelweg naar links of rechts sturen van je paard gebruik je je armen, bovenbenen en kuiten, kan je nagaan als je je paard zwaardere dressuur wilt laten uitvoeren... Reken maar dat het inspannend is!!!
Met citaat reageren
Oud 09-03-2003, 17:51
Verwijderd
Iedereen die ik ken, en op paardrijden zit, heeft er een DIKKE REET van gekregen...Verder vind ik t wel okeej, niet echt mishandeling van die dieren... Ze geven zelf wel aan als ze iets niet willen, toch?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-03-2003, 19:15
blackcamel
Avatar van blackcamel
blackcamel is offline
Ik vind ut wel leuk als dr vrouwen tussn zitten die toegeven dat ze wel es klaarkomen op een paard.....das wel geil

orgasmehobbelen
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 09:25
machtigespa
machtigespa is offline
tis meidensport

paard sjorren en klaarkomen op paard.

wat wil een vrouw nog meer
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 18:58
Verwijderd
Citaat:
Hippe Woepsie schreef op 09-03-2003 @ 18:51:
Iedereen die ik ken, en op paardrijden zit, heeft er een DIKKE REET van gekregen...Verder vind ik t wel okeej, niet echt mishandeling van die dieren... Ze geven zelf wel aan als ze iets niet willen, toch?
ik val er van af en door mn afvallen merk ik ook dat ik wat minder kont heb.. vooral met doorzitten merk je dat
Met citaat reageren
Oud 30-03-2003, 21:12
*Vage°Verow*
*Vage°Verow* is offline
Citaat:
Dr. Oetker schreef op 23-02-2003 @ 22:06:
ik vind het dierenmishandeling, beetje net als stierenvechten of walvisjacht. t zal best een sport of traditie zijn
Nouw het is zkr GEEN dierenmishandeling.. Anders zou het wel verboden worden vindt je niej.. De meeste paarden/pony's vinden het leuk om te doen, anders zouden ze niet zo snel meewerken. Paarden zijn eigenwijze dieren..als ze iets niej willen werken ze niet snel mee. Ik zit ook op paardrijden, en ze vinden het juist hardstikke leuk. Vooral springen.. en dat vind ik zelf ook fantastisch!!!
Nouw *Swaaj*
__________________
°*Be more concerned about ur character than ur reputation,cuz ur character is who u r and ur reputation is what others think of U..*°
Met citaat reageren
Oud 31-03-2003, 13:50
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
Citaat:
Sansonnet schreef op 09-03-2003 @ 18:46:
Het is inspannend omdat je niet alleen maar op het paard "zit". Je bent met je paard bezig, alleen al bij het simpelweg naar links of rechts sturen van je paard gebruik je je armen, bovenbenen en kuiten, kan je nagaan als je je paard zwaardere dressuur wilt laten uitvoeren... Reken maar dat het inspannend is!!!
Zo heb ik het nog nooit gezien. Bij mij rijden er altijd van die ruiters heel relaxt over de weg, ze rijden gewoon recht vooruit.

Ik vind het niks. Vooral omdat je compleet afhankelijk bent van zo'n paard, en het is saai.

Laatst gewijzigd op 31-03-2003 om 13:54.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 16:03
duifeltje
Avatar van duifeltje
duifeltje is offline
Citaat:
$@nd€r $@l@m@nd€r schreef op 31-03-2003 @ 14:50:
Ik vind het niks. Vooral omdat je compleet afhankelijk bent van zo'n paard, en het is saai.
afhankelijk van je paard?????
dát slaat echt nergens op!, waarom zou je afhankelijk zijn dan?
jij bent de baas over je paard, zelfs als je een beginner bent.
en ik weet niet of je ooit wel eens hebt paardgereden maar het ligt natuurlijk wel aan je paard of het saai of leuk is.
het is hartstikke on-saai om een druk paard te kalmeren en zijn oefening goed te laten doen.
__________________
*aangenaam......*
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 16:14
marc24
Avatar van marc24
marc24 is offline
Tuurlijk ben je wel afhankelijk van je paard. Als jij nou een veel slechter paard heb dan je tegenstander, dan kan je denk niet van hem winnen. Hoe goed je zo'n ding ook kan besturen.
__________________
Feyenoord Rotterdam- You'll never walk alone.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 17:09
JessieL
JessieL is offline
Ik vind het ook niks, weet niet precies waarom. Geef mij maar tennis haha
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 19:53
duifeltje
Avatar van duifeltje
duifeltje is offline
maar ik d8 dat $@nd€r $@l@m@nd€r bedoelde dat je paard zo'n beetje de baas is over je en dat het dan van je paard afhangt hoe het rijden verloopt enzow.
__________________
*aangenaam......*
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 22:35
Kirk22
Avatar van Kirk22
Kirk22 is offline
Hardrennen met een paard is wel ok.
Hindernissen is ook wel grappig soms.
Recreatief zijn paarden net als auto's.
Dressuur vind ik echt te idioot voor woorden.

de vraag is wat die beesten ervan vinden.
__________________
You're either very brave or very stupid.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 22:46
houn
Avatar van houn
houn is offline
paarden sport is geen sport

die beesten moeten alles doen en anky zit op het beest om te proberen het dier zo goed mogeluk na te doen..
er is ook niks aan om naar te kijken..vooral dressuur niet..paardspringen kans soms geinig zijn als er eens iemand van z'n paard flikkert, verder niet
__________________
Kein Geloel
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 31-07-2003, 19:59
De Skaaf
Avatar van De Skaaf
De Skaaf is offline
maja, dan zou je zeggen: formule 1 en motorracen is ook geen sport.......
__________________
haha! AZ! lachertje hoor...
Met citaat reageren
Oud 31-07-2003, 20:09
houn
Avatar van houn
houn is offline
is ook niet echt een sport al moet je conditioneel wel goed zijn als je formule 1 rijder wilt worden..met paardrijden is dat iets minder lijkt me...
__________________
Kein Geloel
Met citaat reageren
Oud 31-07-2003, 20:11
De Skaaf
Avatar van De Skaaf
De Skaaf is offline
ja das ook weer zo
__________________
haha! AZ! lachertje hoor...
Met citaat reageren
Oud 01-08-2003, 10:31
DjTiesto
Avatar van DjTiesto
DjTiesto is offline
Ik vind paarden rotbeesten want ik ben er allergisch voor
Verder lijkt me ook nix, want ik heb het 1 x gedaan en nooit weer
__________________
Almelo Pauper...
Met citaat reageren
Oud 01-08-2003, 10:47
Upke
Upke is offline
Citaat:
DjTiesto schreef op 01-08-2003 @ 11:31:
Ik vind paarden rotbeesten want ik ben er allergisch voor
Verder lijkt me ook nix, want ik heb het 1 x gedaan en nooit weer
Ja en? En nu? Wat wil je daarmee zeggen?
Met citaat reageren
Oud 01-08-2003, 11:14
RHCP_NAC
Avatar van RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
ze schijten heel de straat onder
__________________
I’d say the purpose of life is joy in the present moment, and anyone who tells you different is a lying conniving asshole. -- Pat Condell over religie.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2003, 12:52
Verwijderd
Wat een argumenten, wat een argumenten
Met citaat reageren
Oud 23-08-2003, 18:23
fluitgirl
fluitgirl is offline
ik rijd paard, is hartstikke leuk, en als je op diervriendelijke manier rijd is het leuk voor paard en ruiter
__________________
ja joh, thats me
Met citaat reageren
Oud 23-08-2003, 19:43
duifeltje
Avatar van duifeltje
duifeltje is offline
Citaat:
houn schreef op 30-07-2003 @ 23:46:
paarden sport is geen sport

die beesten moeten alles doen en anky zit op het beest om te proberen het dier zo goed mogeluk na te doen..
er is ook niks aan om naar te kijken..vooral dressuur niet..paardspringen kans soms geinig zijn als er eens iemand van z'n paard flikkert, verder niet


hahahahahahaha *heeft lol* hahahah *lacht door*, kom jij een keertje paardrijden op de manege hier, kan ik je uitlachen!
als je net begint met paardrijden, lijkt het makkelijk want je hoeft alleen maar met de teugels te sturen en met je benen hulpen te geven.

maaaaaarrr, naarmate je verder komt, wordt het moeilijker, ik zal eens even wat dingen op een rijtje zetten:

-aan de teugel rijden (is met het hoofd naar beneden laten lopen voor goede spieren in de nek en een juist contact met jouw hand), hier is voor nodig: veel beenkracht om je paard naar de hand toe te duwen, geduld, spieren in je armen, goed evenwicht om er ook nog eens op te blijven zitten.

-mooie ronde volte rijden (een rondje rijden), goede druk met je benen, goede teugelhulpen, en ook weer een goed evenwicht

-lichtrijden (omhoog en omlaag gaan in draf) evenwicht, je benen kunnen stil houden, je handen stil houden en dus een stabiele houding hebben (en het duurt laaaaanngg voordat je een écht goede houding hebt!)

zo kan ik nog wel even doorgaan, iemand die ik ken zegt ook dat je heel slim moet zijn om met paarden om te gaan.

niet dat ik alles al goed kan wat ik hier boven heb beschreven maar ik weet best dat voor paardrijden wel wat meer nodig is dan een rij-outfit en een paard.!!!
__________________
*aangenaam......*
Met citaat reageren
Oud 26-08-2003, 15:54
Verwijderd
Nu wil ik wel eens echte goede argumenten horen van de mensen die paardrijden niks vinden, want dingen als: ze schijten heel de straat onder, slaat natuurlijk nergens op.

Met citaat reageren
Oud 26-08-2003, 16:08
houn
Avatar van houn
houn is offline
ik vraag me altijd af wat er voor dat beest aan is!?!
__________________
Kein Geloel
Met citaat reageren
Oud 26-08-2003, 17:30
duifeltje
Avatar van duifeltje
duifeltje is offline
een paard is van nature een dier dat op grote vlaktes is en dus veel beweegt.
daarom vinden ze het ook leuk om voor jou te bewegen, je wordt echte maatjes met een paard, je geeft eten en verzorgt het dier, dus ze vinden het ook leuk om vor je te werken.
dit verschilt natuurlijk per dier maar de meeste vinden het dus heel leuk en dat merk je aan briesen, enzo.
__________________
*aangenaam......*
Met citaat reageren
Oud 28-08-2003, 18:55
Severus
Avatar van Severus
Severus is offline
Paardrijden vind ik meer iets voor kakkers en rijkere mensen... Ik associeer het namelijk altijd met dat deftige Engelse paardrijden...

Ripper
__________________
"If life is a dream, better you dread the waking." ~ Honeythorn Gump
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 10:51
luckyleo
luckyleo is offline
ik geef me mening maar niet over deze sport
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie te lieve broer, verlatingsangst
vleesstreepje40
6 12-10-2011 20:53
Liefde & Relatie Meisje is heel onduidelijk in haar gevoelens. Wat nu?
Studerende
5 08-11-2010 18:29
Verhalen & Gedichten [Vervolg]Achter de gele deur #2
Eend
166 20-06-2006 20:32
Verhalen & Gedichten [Fantasyverhaal]
Saarah
18 15-06-2005 20:29
Verhalen & Gedichten Verhalenwedstrijd: Adventures???
Ieke
0 18-02-2004 21:37
Psychologie Negativiteit <-> realisme *?*
Verwijderd
22 01-04-2002 17:32


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:34.