Oud 14-02-2010, 12:41
Minth
Avatar van Minth
Minth is offline
ik zit best wel erg met iets

ik ben bijna 16, en sinds een goeg half jaar bezig met een jonge van 18. we kenden elkaar door familie en school, maar gingen verder niet echt veel met elkaar om. toen we half jaartje geleden ongeveer op msn zaten met zn 2en, waren we een beetje met elkaar aan het grappen. ik vroeg of hij goed kon zoenen, en hij zei dat ik dat zelf maar uit moest vogelen. zo gezegt zo gedaan. wat we allebei echter niet hadden verwacht is dat we een half jaar verder wat verder zijn gegaan en we echt hele goede vrienden zijn geworden. we weten alles van elkaar, en ik kan altijd bij hem terecht. we hebben het ook al eens gehad over wat er zou gebeuren als de een verliefd zou worden. hij zei dat hij heel veel van me hield, maar dat hij wat moeite had met mijn leeftijd (15 maart word ik 16, hij in mei 19) en met het feit, dat ik overbezorgde ouders heb, en dat ik hem alleen in mijn tussenuren zie, of als ik bij mijn vader ben (gescheiden ouders) en we spreken elkaar heel veel via de sms. nu heb ik dus een probleem: ik ben het stomme kipje wat verliefd is geworden en hij weet het ook, en ik was bang dat er het een en ander zou veranderen. maar hij zei dat hij hoogstens nog liever zou worden voor me (alsof hij nog niet lief genoeg is) en dat hij op dat moment wenste dat ik wat ouder was geweestm of op zn minst niet zulke strenge ouders had. mijn vriendinnen vinden dat ik een beetje uit moet kijken door zijn leeftijd, dat hij mij zou gebruiken, ookal hebben ze nou wel ingezien dat dat wss niet het geval is...maar ik weet zelf ook niet echt meer wat ik hiermee moet en wat ik moet denken van zijn reacties...

wat is jullie mening?? ik weet het echt niet meer
__________________
We krijgen alles hard behalve de G

Laatst gewijzigd op 14-02-2010 om 13:08.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-02-2010, 13:57
Verwijderd
Zaagt eens tegen je ouders of je niet met hem mag afspreken...
Met citaat reageren
Oud 14-02-2010, 14:00
Minth
Avatar van Minth
Minth is offline
mijn ouders vermoorden me. ''school is belangrijker'' en ''hij wil je alleen maar voor de seks'' zijn dan diongen die hoofdzakelijk geroepen worden. ik zit gwn vast
__________________
We krijgen alles hard behalve de G
Met citaat reageren
Oud 14-02-2010, 14:13
Batave
Avatar van Batave
Batave is offline
Hij is toch lief voor je? Hij dwingt je toch niet iets? De test is eigenlijk als hij verder wil gaan dan jullie al zijn gegaan op het gebied van den vleeschelijke lusten en je zegt gewoon nee, en hij heeft er geen problemen mee, dan doe je het toch alleen maar voor elkaar. Zo'n groot leeftijdsverschil is het ook niet.
__________________
Wat een briljante deductie!
Met citaat reageren
Oud 14-02-2010, 14:20
Minth
Avatar van Minth
Minth is offline
nee hij dwingt me ook niet. hij is zelf nog maagd, hij had 2 jaar geleden een vriendin maar die wilde nog niet, en daarna heeft hij nog niet zoiets gehad dat hij dat met iemand zou willen. hij kan t overal krijgen als ie wil, want die ex van hem wil het dus ook graag weer met hem, alleen hij zegt steeds dat hij t niet wil, omdat hij t soort van aan mij heeft beloofd met mij te doen als ik er klaar voor ben, en hijzelf natuurlijk, maar zo heel veel hebben we ook nog niet gedaan, we doen t rustig. alleen baal ik er als een stekker van dat mn ouders zo kut zijn... en ik soms dus ook niet meer weet wat te denken als hij zegt dat hij niks wil vanwege mn leeftijd terwijl hij wel de 1 keer met mij wil, hij verder ook niks doet met andere meiden enzoo... dus ik snap t soms niet meer
__________________
We krijgen alles hard behalve de G
Met citaat reageren
Oud 14-02-2010, 15:34
Daddy Cool
Avatar van Daddy Cool
Daddy Cool is offline
Hmm... Ik lees tegenstrijdige dingen in je berichten. Weet dus ook niet echt wat ik ervan moet vinden.

Wees voorzichtig Voor de rest denk ik dat je eigen inschattingsvermogen wel goed ze werk kan doen.
__________________
"Happiness is only real when shared."
Danny - Lifestyle Coach
Met citaat reageren
Oud 14-02-2010, 16:49
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Je beginpost is niet zo heel erg duidelijk, maar wat ik er uit haal is dat je een goede vriend hebt, met die vriend hebt gezoend, nog verder bent gegaan dan zoenen (maar blijkbaar geen seks) en dat je nu dus verliefd bent geworden op die goede vriend. Zoals ik het lees is die goede vriend ook verliefd op jou en blijkt uit je berichten dat hij eigenlijk voor jou wil gaan, maar bang is voor het leeftijdsverschil en de reacties van de omgeving.

Ik zou zeggen: wees voorzichtig en geef je eigen grenzen aan. Wacht met de seks tot het echt echt echt serieus in en duik niet te snel met hem het bed in. Dat is iets waar je dan achteraf spijt van kunt hebben. Al denk ik niet, zo uit je verhaal, dat het hem om de seks te doen is. Maar het is iets waar je langzaam naartoe moet groeien en niet iets wat je zo even gaat doen. Als je dat in je achterhoofd houdt, kun je rustig een relatie met hem opbouwen.
__________________
<):o)
Met citaat reageren
Oud 14-02-2010, 17:30
Verwijderd
Citaat:
Je beginpost is niet zo heel erg duidelijk, maar wat ik er uit haal is dat je een goede vriend hebt, met die vriend hebt gezoend, nog verder bent gegaan dan zoenen (maar blijkbaar geen seks) en dat je nu dus verliefd bent geworden op die goede vriend. Zoals ik het lees is die goede vriend ook verliefd op jou en blijkt uit je berichten dat hij eigenlijk voor jou wil gaan, maar bang is voor het leeftijdsverschil en de reacties van de omgeving.

Ik zou zeggen: wees voorzichtig en geef je eigen grenzen aan. Wacht met de seks tot het echt echt echt serieus in en duik niet te snel met hem het bed in. Dat is iets waar je dan achteraf spijt van kunt hebben. Al denk ik niet, zo uit je verhaal, dat het hem om de seks te doen is. Maar het is iets waar je langzaam naartoe moet groeien en niet iets wat je zo even gaat doen. Als je dat in je achterhoofd houdt, kun je rustig een relatie met hem opbouwen.
Ik ben het hier mee eens. Aan de dingen die jij verteld is wel duidelijk af te leiden dat hij dezelfde gevoelens voor jou heeft en dat zijn 'weerstand' vooral te maken heeft met outside factors zoals ouders en hoe mensen over leeftijdsverschil denken. Aangezien je je zo goed voelt bij hem, praat er dan eens over. Als het hem alleen maar om jouw ouders en het leeftijdsverschil gaat.. Tja daar zijn altijd oplossingen voor te vinden.

En besides: Zo groot is het verschil toch niet? Toen ik 15 was had ik ook een vriend van 18. Ouders zijn ook meestal niet zo kortzichtig als je zelf denkt, hoor. Ze zijn bezorgd en voorzichtig, maar als deze jongen echt zo lief is en zoveel om je geeft, zullen ze waarschijnlijk helemaal niet zoveel problemen hebben als ze hem een beetje kennen. Mijn ouders vonden het ook niets dat ik met een jongen had die zij helemaal niet kenden en toen kwam ik erachter dat het leeftijdsverschil helemaal niet het grootste probleem was voor mijn ouders.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2010, 20:28
Minth
Avatar van Minth
Minth is offline
mijn ouders zijn echt erg. als ik naar een vriendin wil word er al moeilijk gedaan.ik mag door de weeks niet weg, en als ik in t weekend al weg mag dan is t ook echt alleen naar een vriendin. tis echt verschrikkelijk. mag niet uit, mag niet weg voor mn huiswerk af is in het weekend, en als er jongens ter sprake komen springen ze al door het dak, want ik word ten slotte pas 16 binnenkort en dat soort dingen
__________________
We krijgen alles hard behalve de G
Met citaat reageren
Oud 14-02-2010, 23:27
Sade
Avatar van Sade
Sade is offline
Het probleem ligt zo te horen meer bij je (te) beschermende ouders dan bij die jongen. Als praten en rellen niet helpt, zou ik dit soort dingen nog maar even niet met ze bespreken.

Het leeftijdsverschil vind ik ook niet zo schokkend, mijn eerste echte vriendje was ook vijf jaar ouder dan ik.
__________________
I think I have a problem, I think I blink too much
Met citaat reageren
Oud 14-02-2010, 23:36
MiBe
Avatar van MiBe
MiBe is offline
Citaat:
Zo'n groot leeftijdsverschil is het ook niet.
Ik zou het verschil anders wel te groot vinden hoor, ik zou ook niets met een meisje van 15 willen. Als hij het zelf zegt heeft ze dat maar te accepteren lijkt me, je kunt hem moeilijk dwingen iets met je te willen.
__________________
Godzijdank ben ik atheďst.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2010, 23:54
cenerentola
Avatar van cenerentola
cenerentola is offline
Volgens mij is het een hele lieve jongen, die stapelgek op je is, maar een te groot verantwoordelijkheidsgevoel heeft of misschien een beetje laf is. Hij heeft een laatste zetje nodig. Is er niemand met autoriteit in zijn omgeving of iemand waar hij tegen opkijkt die een goed woordje voor jou kan doen?
Met citaat reageren
Oud 15-02-2010, 00:02
MiBe
Avatar van MiBe
MiBe is offline
Laf klinkt wel erg denigrerend. Hoe het hier beschreven staat is het een bewuste keuze van hem dat hij niets met haar wil omdat hij het leeftijdsverschil te groot vindt. Wat jij nu voorstelt is hem tegen zijn wil een mening opleggen.
__________________
Godzijdank ben ik atheďst.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2010, 05:20
Verwijderd
Citaat:
Laf klinkt wel erg denigrerend. Hoe het hier beschreven staat is het een bewuste keuze van hem dat hij niets met haar wil omdat hij het leeftijdsverschil te groot vindt. Wat jij nu voorstelt is hem tegen zijn wil een mening opleggen.
En hier zou ik het in principe mee eens zijn als hij niet met haar zou zoenen en 'meer' met haar zou doen, en tegen haar zou zeggen dat hij zijn eerste keer met haar zou willen en alle andere dingen die ze waarschijnlijk samen doen..

Hij zegt het ene en doet het andere, en ik kan best begrijpen dat dit voor de TS heel erg verwarrend is, want als het hem écht alleen om hun absolute leeftijdsverschil zou gaan, dan is dit gedrag wel heel vreemd.

Ik zou denken, aan de hand van wat ik hier lees, dat hij wel degelijk gevoelens voor haar heeft en in principe wel iets met haar zou willen, maar gewoon bang is voor reacties uit de omgeving, ofzo, want anders zou hij ook niet met haar zoenen enzo. En aangezien ze blijkbaar ook al heel lang heel goed bevriend zijn is hun leeftijdsverschil (als in: hoe volwassen ze zijn voor hun leeftijd) dus helemaal niet zo'n heel groot probleem. En daarbij is (bijna) 16 en 18 nou ook weer niet wat je zegt van 'Poeh poeh, wat een verschil.'
Met citaat reageren
Oud 15-02-2010, 09:04
Dott
Avatar van Dott
Dott is offline
ik ben te lui om alles door te lezen.
Maar zo'n leeftijdverschil is dat niet hoor, 19 en 16, heb ik ook gehad en die relatie heeft 2 jaar geduurd.
Tja, ouders ervoor laten zorgen dat ze je wat meer los laten is erg moeilijk.
Ik zou hem eens vragen of hij ook verliefd is, en zo ja dan toch dat hele leeftijds gedoe uit zijn systeem werken en kijken of het niet toch iets kan worden..
__________________
Ik heb liever een kat in m'n huis, dan een jaguar in de garage
Met citaat reageren
Oud 15-02-2010, 10:07
Minth
Avatar van Minth
Minth is offline
*zucht* dank jullie wel voor jullie reacties. binnenkort zien we elkaar weer, nu met de carnaval is hij iedere dag uit en smst hij bijna niet terug, dus zal binnenkort wel met hem gaan praten denk ik zo. schrok alleen wel en beetje toen we het over zoenen hadden met carnaval en dat zn vrienden al flink 'bezig' waren, en dat hij en zn vriend, die n vriendin heeft, daar niet aan doen. hij zei dat ie dat niet kon omdat t mij teveel pijn zou doen, en toen zei die opeens dat hij de keuze nog niet had gemaakt f hij nou wel of niet zou zoenen als die gelegenheid er is, waardoor ik me best kut ging voelen, wat ik hem ook heb gezegt. geen reactie gehad op dat smsje...
__________________
We krijgen alles hard behalve de G
Met citaat reageren
Oud 15-02-2010, 15:47
juno
Avatar van juno
juno is offline
Het grote voordeel is dat je vanzelf wel ouder wordt. Gewoon doorgaan met ademhalen, en op een bepaald moment ben je wel oud genoeg en is het probleem opgelost.

Het is allemaal in wezen zo simpel he.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2010, 13:57
Minth
Avatar van Minth
Minth is offline
yep dat wel
maar toch is het op dit moment een kutsituatie
__________________
We krijgen alles hard behalve de G
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 17-02-2010, 10:54
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Toen ik even oud was als jij nu was mijn vriendje even oud als jouw soortvanvriendje nu en toen kregen we verkering en het was alleen maar heel erg leuk en dat is het nog steeds - al ruim 2,5 jaar. Het hoeft echt niet fout te gaan omdat hij 3 jaar ouder is.

Mijn oude pianolerares kreeg toen ze 16 was een relatie met een man van 32 (nou raad ik je dat niet aan hoor!). Daar trouwde ze mee en ze kregen 3 kinderen en ze zijn 15 jaar lang heel gelukkig geweest.

Leeftijd maakt echt niet zoveel uit hoor, je bent al bijna 16 en je kan volgensmij zelf best inschatten of die jongen oké is. doe gewoon, ook in je relatie, niets waar je niet aan toe bent en zorg ervoor dat je nee durft te zeggen.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2010, 12:04
Verwijderd
Citaat:
mijn ouders vermoorden me. ''school is belangrijker'' en ''hij wil je alleen maar voor de seks'' zijn dan diongen die hoofdzakelijk geroepen worden. ik zit gwn vast
Deja Vu, maar onverantwoord en het spoort niet helemaal
Met citaat reageren
Oud 17-02-2010, 16:12
Minth
Avatar van Minth
Minth is offline
Citaat:
Deja Vu, maar onverantwoord en het spoort niet helemaal
vertel mij wat
__________________
We krijgen alles hard behalve de G
Met citaat reageren
Oud 17-02-2010, 23:09
MiBe
Avatar van MiBe
MiBe is offline
Citaat:
Mijn oude pianolerares kreeg toen ze 16 was een relatie met een man van 32
Voor zulke mensen mogen ze van mij de doodstraf herinvoeren, en ja dat bedoel ik letterlijk. Hoe ziek in je hoofd ben je wel niet als je als 32-jarige ook maar in dat opzicht denkt aan iemand van 16, bah.
__________________
Godzijdank ben ik atheďst.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2010, 00:32
SisterOfMercy
Avatar van SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
Voor zulke mensen mogen ze van mij de doodstraf herinvoeren, en ja dat bedoel ik letterlijk. Hoe ziek in je hoofd ben je wel niet als je als 32-jarige ook maar in dat opzicht denkt aan iemand van 16, bah.
En jouw mokkel dan? Die zit toch op de kleuterschool?
__________________
give me a golden shower... give me a new thrill.. | barco is love | iheartkimwilde
Met citaat reageren
Oud 19-02-2010, 09:46
juno
Avatar van juno
juno is offline
Citaat:
Voor zulke mensen mogen ze van mij de doodstraf herinvoeren, en ja dat bedoel ik letterlijk. Hoe ziek in je hoofd ben je wel niet als je als 32-jarige ook maar in dat opzicht denkt aan iemand van 16, bah.
Waarom denk je dat al die superfotomodellen allemaal op hun veertiende al beginnen?

Omdat de hele wereld valt op jong en mooi.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2010, 16:01
cenerentola
Avatar van cenerentola
cenerentola is offline
Citaat:
Voor zulke mensen mogen ze van mij de doodstraf herinvoeren, en ja dat bedoel ik letterlijk. Hoe ziek in je hoofd ben je wel niet als je als 32-jarige ook maar in dat opzicht denkt aan iemand van 16, bah.
Je kunt ook overdrijven.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Lastige situatie voor studiekeuze
Kelvyn
5 31-12-2014 09:29
Lichaam & Gezondheid Vergeetachtig
Verwijderd
24 30-07-2007 17:04
Verhalen & Gedichten [Vervolg]Achter de gele deur #2
Eend
166 20-06-2006 20:32
Games Officiëel Scholieren.com Contacttopic - Deel II
Enlightenment
50 13-08-2003 21:08
Psychologie Antidepressiva, hoe werkt het? [BESCHRIJVING]
Eend
27 24-02-2003 18:49
De Kantine Test: Heb ik gevoel voor humor?
Signy
25 15-01-2003 13:20


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:20.