Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-06-2007, 12:08
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Sinds een tijdje heb ik een cavia opgevangen die het komende jaar bij mij zal wonen, in verband met stage van de eigenaar.

Deze cavia stond bij de eigenaar in de garage (zonder ramen) in haar eentje in de eeuwige duisternis. Af en toe werd het licht aangedaan, maar meer ook niet. Ik vind dit een ernstige vorm van verwaarlozing, want ik kan me niet voorstellen hoe je gelukkig kunt zijn als het altijd donker is om je heen. Daarnaast heeft een cavia vitamine D nodig om gezond te blijven, die gehaald wordt uit zonlicht.

Na haar stage periode zal de eigenaar haar cavia terug willen en hem weer op dezelfde manier huisvesten. In huis willen ze haar niet, omdat dat vies is... Het liefst heb ik dat de cavia hier blijft wonen, omdat ze hier wel licht ziet en soorgenoten heeft in het hok.

Wat kan ik doen om ervoor te zorgen dat dit beestje een beter leven krijgt?

Laatst gewijzigd op 28-06-2007 om 12:13.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-06-2007, 12:27
Verwijderd
ik weet het niet, ik denk dat ik zou zeggen dat ie overleden is en hem dan stiekem zelf zou houden...
Met citaat reageren
Oud 28-06-2007, 12:32
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
En dan komt ze op een dag onverwachts langs (ze woont niet in de buurt, maartoch)... Dat kan toch niet?
Met citaat reageren
Oud 28-06-2007, 12:35
Verwijderd
als ze echt zo slecht met het dier omgaat, zal ze m toch niet herkennen?

maar idd.. eigenlijk mag je er niet zo over liegen. maar ik denk dat ik het wel zou doen. gewoon omdat ik een rotwijf ben
Met citaat reageren
Oud 28-06-2007, 12:40
fractal-illusio
fractal-illusio is offline
Citaat:
sterrenmeisje schreef op 28-06-2007 @ 13:27 :
ik weet het niet, ik denk dat ik zou zeggen dat ie overleden is en hem dan stiekem zelf zou houden...
Jup....ook mijn eerste gedachte...

Dat soort mensen verdienen gewoon een leugentje om caafjes bestwil
Met citaat reageren
Oud 28-06-2007, 14:10
Verwijderd
Gewoon vertikken het dier terug te geven. ALs ze hem zo vies vindt en zo voor dat beestje zorgt, had ze hem in eerste instantie niet mogen hebben. Of het nou een cavia is of een hond, zo ga je niet met beesten om.

Ik snap dan sowieso niet waarom mensen dan een huisdier hebben maarja.

Je kunt inderdaad een dood faken bvb, of het diertje gewoon weggeven aan een blije moeder met kind die een cavia willen hebben. Of gewoon hard blijven en haar het beest niet terug geven, hoe hoog of laag ze ook wil springen.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2007, 16:09
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
Sovreze schreef op 28-06-2007 @ 15:10 :
Gewoon vertikken het dier terug te geven. ALs ze hem zo vies vindt en zo voor dat beestje zorgt, had ze hem in eerste instantie niet mogen hebben. Of het nou een cavia is of een hond, zo ga je niet met beesten om.

Ik snap dan sowieso niet waarom mensen dan een huisdier hebben maarja.

Je kunt inderdaad een dood faken bvb, of het diertje gewoon weggeven aan een blije moeder met kind die een cavia willen hebben. Of gewoon hard blijven en haar het beest niet terug geven, hoe hoog of laag ze ook wil springen.
- Ze betaalt wel maandelijks een bedrag voor het voer, zaagsel en hooi en is het niet gewoon diefstal als ik hem zou houden? Daarnaast is het pure onwetendheid dat het dier niet in een donkere garage kan. Toen ik het haar probeerde uit te leggen, deed ze alsof het de normaalste zaak van de wereld was. 'licht van de lamp is wel genoeg'

Ik kan haar vragen of ik de cavia mag hebben, maar als ze dan nee zegt en hij is ineens er niet meer (zogenaamd dood)...

Ga me er niet prettig bij voelen, omdat ik het beestje dan moet weg zien te moffelen.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2007, 16:30
Verwijderd
Bij welk dier is het wel normaal dat je hem in een donkere (ws ook koude) garage dumpt dan?
Een blinde vink?

Raar kind.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2007, 16:35
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
Sovreze schreef op 28-06-2007 @ 17:30 :
Bij welk dier is het wel normaal dat je hem in een donkere (ws ook koude) garage dumpt dan?
Een blinde vink?

Raar kind.
Wat zij niet meemaken/voelen, dat bestaat waarschijnlijk niet. Erg egoistisch ik weet het. Maar ik kan me dat beestje niet zomaar toe-eigenen.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2007, 16:39
Verwijderd
Wie zegt dan dat ze die cavia weer terugwil? Weet je dat wel heel zeker? Zeker na een jaar zonder vindt ze het misschien sowieso wel best zo..

Ik zou het niet zomaar houden, ik zou eerst in overleg gaan, en dan eventueel toch niet teruggeven, maar dat is een latere stap

Wel zielig zeg
Met citaat reageren
Oud 28-06-2007, 16:52
Verwijderd
Ik zou 'm eerst bij jou thuis halen en vervolgens zeggen dat je 'm niet teruggeeft als ze hem niet beter wil behandelen (sowieso, wat moet je met een cavia in een schuur, elke dag twee minuten ernaar gaan kijken ). En als ze zegt dat dat diefstal is en dreigt de politie erbij te halen, bel jij gewoon de dierenambulance/bescherming Of andersom.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2007, 17:05
Verwijderd
Citaat:
Stefanie schreef op 28-06-2007 @ 17:35 :
Wat zij niet meemaken/voelen, dat bestaat waarschijnlijk niet. Erg egoistisch ik weet het. Maar ik kan me dat beestje niet zomaar toe-eigenen.
Dan ben je niet standvastig genoeg
Mensen dienen tegen zichzelf in bescherming genomen te worden, of ze willen of niet. En dieren tegen mensen.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2007, 22:53
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Stefanie schreef op 28-06-2007 @ 13:08 :
Wat kan ik doen om ervoor te zorgen dat dit beestje een beter leven krijgt?
Een collega kopen in een hok groot genoeg voor hun twee. Cavia's zijn nu eenmaal groepsdieren, die hebben het in hun eentje sowieso niet fijn.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2007, 09:56
Verwijderd
Ik vraag me af waarom ze die cavia uberhaupt heeft, als ze er niets mee doet en probleemloos een jaar zonder kan .

Maargoed. Je zou gewoon kunnen proberen om haar te overtuigen. Ik denk dat je het niet zo ver krijgt dat de cavia in huis komt te wonen, maar misschien is er een bijkeuken of berging of hal, dan hebben ze hem niet 'in huis' maar krijgt hij toch wat meer aandacht van mensen die langslopen en er is waarschijnlijk een raam. Je zou ook kunnen voorstellen dat ze het caviahok buiten zet als het mooi weer is. En misschien kun je haar overtuigen dat de cavia bijvoorbeeld in de badkamer elke dag een halfuurtje mag rondrennen (en dat ze er dan bij gaat zitten), dan kan hij niet op tapijt plassen of dat soort dingen.

Laatst gewijzigd op 29-06-2007 om 09:58.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2007, 11:50
wizkid
Avatar van wizkid
wizkid is offline
Zeggen dat ie dood is, lijkt me niet de oplossing, want dan koopt ze zo weer een nieuwe.
Zeg gewoon rustig wat je er van vindt en ga anders eens op marktplaats kijken voor een mooi buitenhok ofzo.
__________________
The world is a dangerous place, not because of those who do evil, but because of those who look on and do nothing. - Albert Einstein
Met citaat reageren
Oud 29-06-2007, 12:49
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Bedankt voor de reacties. Een cavia kan alleen buiten wonen als hij dat gewend is. Deze cavia heeft zijn hele leven al binnen gewoond. Ik ga het tegen die tijd eens overleggen met haar. Als ze nu een jaar zonder cavia kan, kan ze dat vast ook nog wel een jaar...
Met citaat reageren
Oud 30-06-2007, 19:27
Lotte
Avatar van Lotte
Lotte is offline
Eerst proberen te overleggen en daarna aangeven bij de dierenbescherming zodat je hem mag houden.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2007, 12:11
Mariposa
Avatar van Mariposa
Mariposa is offline
Citaat:
Lotte schreef op 30-06-2007 @ 20:27 :
Eerst proberen te overleggen en daarna aangeven bij de dierenbescherming zodat je hem mag houden.
Maar wie zegt dan dat je het recht heb om die cavia te houden? Misschien eisen ze hem zelf wel op.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 02-07-2007, 12:36
fractal-illusio
fractal-illusio is offline
Citaat:
Lotte schreef op 30-06-2007 @ 20:27 :
Eerst proberen te overleggen en daarna aangeven bij de dierenbescherming zodat je hem mag houden.
Dierenbescherming doet niks voor een cavia die eten, drinken en onderdak heeft.

Dan zullen toch echt eerst de botten uit moeten steken, de bodembedekking moet zo hard als beton zijn door alle uitwerpselen en als het beestje dan ook nog helemaal onder de vlooien, luizen, etc zit, heb je kans dat ze er iets aan gaan doen.

Hier in het dorp staat ook een pension. 70 honden, waarvan 50 van hunzelf voor fok. Honden zitten in kennels van max 1,5 m2. Onder de ziektes, in de eigen uitwerpselen, hartstikke bang en zo kan ik nog wel een uur doorgaan. Dierenbescherming is al 2 keer langs geweest na klachten, maar hun vinden het goed
Met citaat reageren
Oud 02-07-2007, 19:13
Verwijderd
Citaat:
fractal-illusio schreef op 02-07-2007 @ 13:36 :
Dierenbescherming doet niks voor een cavia die eten, drinken en onderdak heeft.

Dan zullen toch echt eerst de botten uit moeten steken, de bodembedekking moet zo hard als beton zijn door alle uitwerpselen en als het beestje dan ook nog helemaal onder de vlooien, luizen, etc zit, heb je kans dat ze er iets aan gaan doen.

Hier in het dorp staat ook een pension. 70 honden, waarvan 50 van hunzelf voor fok. Honden zitten in kennels van max 1,5 m2. Onder de ziektes, in de eigen uitwerpselen, hartstikke bang en zo kan ik nog wel een uur doorgaan. Dierenbescherming is al 2 keer langs geweest na klachten, maar hun vinden het goed
Als de LID er uberhaupt geweest is zullen ze wel een goeie reden hebben dat ze de beesten daar laten. De dieren zullen dus niet in zo'n enorm slechte staat moeten hebben verkeerd en er zullen afspraken zijn gemaakt met de eigenaar.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2007, 21:08
fractal-illusio
fractal-illusio is offline
Citaat:
Sovreze schreef op 02-07-2007 @ 20:13 :
Als de LID er uberhaupt geweest is zullen ze wel een goeie reden hebben dat ze de beesten daar laten. De dieren zullen dus niet in zo'n enorm slechte staat moeten hebben verkeerd en er zullen afspraken zijn gemaakt met de eigenaar.
Het is heel simpel....Als het dier eten en drinken en onderdak heeft is het voor de DB genoeg. (ofja, in ieder geval volgens de regels).

het dierenasiel zit daar ook vlakbij...en de dierenambulance krijgt dus ook eens in de zoveel tijd weer een telefoontje van zogenaamd aan komen lopen honden, maar het zijn hun eigen afgedankte fokteven.
Ik ken dat pension al 10 jaar en die mensen hebben zo hard hun handel ontdekt dat het welzijn ze geen hol kan interesseren.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2007, 14:34
Verwijderd
Je kan haar in de loop van haar stage tijd ook een flink bewerken. Zeggen dat je het zo'n lief beestje vind, je helemaal gehecht aan het beestje bent en je er nu al tegenop zit om hem weer terug te brengen. Goed verspreiden over de periode en haar het idee geven dat je het echt vreselijk zou vinden. Wie weet mist ze dat beest helemaal niet en gunt ze het je het van harte
Met citaat reageren
Oud 03-07-2007, 18:35
Verwijderd
Citaat:
fractal-illusio schreef op 02-07-2007 @ 22:08 :
Het is heel simpel....Als het dier eten en drinken en onderdak heeft is het voor de DB genoeg. (ofja, in ieder geval volgens de regels).

het dierenasiel zit daar ook vlakbij...en de dierenambulance krijgt dus ook eens in de zoveel tijd weer een telefoontje van zogenaamd aan komen lopen honden, maar het zijn hun eigen afgedankte fokteven.
Ik ken dat pension al 10 jaar en die mensen hebben zo hard hun handel ontdekt dat het welzijn ze geen hol kan interesseren.
Ja klopt, zo kan ik je nog wel 20 hondenfokkers aanwijzen die zich niet bekommeren over de verdere zorg van hun dieren. Maar net als met alles in de wet e.d. kan de LID niets meer doen dan zorgen dat de dieren in hun basisbehoeften voorzien worden en vragen de eigenaar voor betere levensomstandigheden te zorgen.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2007, 21:57
fractal-illusio
fractal-illusio is offline
Citaat:
Sovreze schreef op 03-07-2007 @ 19:35 :
Ja klopt, zo kan ik je nog wel 20 hondenfokkers aanwijzen die zich niet bekommeren over de verdere zorg van hun dieren. Maar net als met alles in de wet e.d. kan de LID niets meer doen dan zorgen dat de dieren in hun basisbehoeften voorzien worden en vragen de eigenaar voor betere levensomstandigheden te zorgen.
Zucht, ik weet het.

Wat dat betreft mag Nederland wel een voorbeeld nemen aan de wetgeving en straffen in Amerika.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2007, 00:24
SilverBlue
Avatar van SilverBlue
SilverBlue is offline
Citaat:
Stefanie schreef op 28-06-2007 @ 17:09 :
- Ze betaalt wel maandelijks een bedrag voor het voer, zaagsel en hooi en is het niet gewoon diefstal als ik hem zou houden? Daarnaast is het pure onwetendheid dat het dier niet in een donkere garage kan. Toen ik het haar probeerde uit te leggen, deed ze alsof het de normaalste zaak van de wereld was. 'licht van de lamp is wel genoeg'

Ik kan haar vragen of ik de cavia mag hebben, maar als ze dan nee zegt en hij is ineens er niet meer (zogenaamd dood)...

Ga me er niet prettig bij voelen, omdat ik het beestje dan moet weg zien te moffelen.
Nouja het beestje gaat niet dood door te kort aan licht. Een lamp is inderdaad genoeg. Anders was het beestje allang heen gegaan. En de dierenbescherming neemt geen enkel beest dat gewoon gevoerd wordt en water ter beschikking heeft staan. Dat is voldoende.

Pas als het beest wondjes heeft of mager is wordt een dier pas in beslag genomen. Mischien kun je haar wel een boekje geven hoe je een cavia kan verzorgen. Maar de cavia houden zonder haar toestemming. Dan kunnen ze een aanklacht tegen je indienen en dan mag jij op de politie bureau verschijnen. Wees voorzichtig dus.
__________________
Uhm dat moet ik nog verzinnen ;)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-07-2007, 08:03
Verwijderd
Ik zou het sowieso eerst goedschiks proberen, maar wel een beetje emotioneel spelen. Ga eens met dat baasje praten. Vraag haar eens hoe zij het zou vinden als zij in die donkere garage zou wonen. Ze mag er nooit uit, want niemand laat haar er ooit uit. Het licht gaat niet aan. Een keer per dag krijg je een bordje voer toegeschoven, maar veel aandacht zit er niet in, want dat is vies. Andere mensen ken je niet, er is niemand om mee te praten, mee te spelen, om je mee bezig te houden. Hou zou ze zich dan voelen? Niet gelukkig he?
En dan maak je het bruggetje naar de cavia... Zo voelt die cavia zich ook. Het beestje is ook eenzaam, verveelt zich en voelt zich ongezond. Maar als ze een klein beetje moeite doet kan je het alsnog proberen goed te doen.

De caaf kan prima naar buiten in de zomer (ja, ook als het dier zijn hele leven binnen heeft gezeten), een mooi ruim buitenhok met een soortgenootje (check wel het geslacht)... Dat is al een héle verbetering...

ik denk dat je kwaadschiks dus weinig bereikt. Blijf juist zo lief en vriendelijk dat ze zélf inziet dat het beestje het slecht heeft en geef haar het gevoel dat zíj voor dat arme beestje kan betekenen dat het alsnog gelukkig wordt....
Met citaat reageren
Oud 04-07-2007, 08:17
Sushii
Avatar van Sushii
Sushii is offline
dierenbescherming. period.
__________________
Sushii is better than chocolate
Met citaat reageren
Oud 04-07-2007, 10:00
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Morgan schreef op 28-06-2007 @ 17:52 :
(sowieso, wat moet je met een cavia in een schuur, elke dag twee minuten ernaar gaan kijken ).
Exactly my thoughts.
__________________
<):o)
Met citaat reageren
Oud 04-07-2007, 11:03
Verwijderd
Waarschijnlijk om later te kunnen zeggen dat je zooooooo gek bent op dieren, je hebt zelfs een cávia gehad!!

Dat dat beest vervolgens zwaar verwaarloosd werd doet er dan niet toe.... *zucht diep*
Met citaat reageren
Oud 04-07-2007, 15:40
naam ingebruik
Avatar van naam ingebruik
naam ingebruik is offline
dan uitleggen waarom de lamp niet goed genioeg is enz
__________________
.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2007, 16:01
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
SilverBlue schreef op 04-07-2007 @ 01:24 :
Nouja het beestje gaat niet dood door te kort aan licht. Een lamp is inderdaad genoeg.
Onzin. Een beest zonder daglicht is NIET gezond.

Ik mag hopen dat jij geen huisdieren hebt.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2007, 01:36
SilverBlue
Avatar van SilverBlue
SilverBlue is offline
Ik zeg niet dat het gezond is, ik zeg dat de cavia er niet aan dood gaat
om alleen onder een lamp te zitten. Het is beter dan helemaal geen licht. De persoon waar het om gaat weet niet hoe ze voor een cavia moet zorgen. Koop voor haar een boek of wijs haar op een cavia website. Er zullen vast wel een paar bestaan.
__________________
Uhm dat moet ik nog verzinnen ;)

Laatst gewijzigd op 05-07-2007 om 01:39.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2007, 07:41
Verwijderd
Citaat:
SilverBlue schreef op 05-07-2007 @ 02:36 :
Koop voor haar een boek of wijs haar op een cavia website. Er zullen vast wel een paar bestaan. [/B]
Liefst geen boek, in boeken staan teveel leugens. www.degrotecavia.nl en www.knoevel.net zijn goede informatieve sites.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2007, 15:29
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Je zou ook de dierenbescherming kunnen bellen om te vragen wat er aan te doen valt?
Tenminste, dat zou ik doen. Wel na nadrukkelijke uitleg natuurlijk.


Maar heb je de cavia nou met een andere cavia samen gezet? Dan is er nog het gevaar dat ie straks gaat vereenzamen als je m weer apart doet. Dat had ik ook met Mindy.
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 06-07-2007, 19:36
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
Eend schreef op 06-07-2007 @ 16:29 :
Je zou ook de dierenbescherming kunnen bellen om te vragen wat er aan te doen valt?
Tenminste, dat zou ik doen. Wel na nadrukkelijke uitleg natuurlijk.


Maar heb je de cavia nou met een andere cavia samen gezet? Dan is er nog het gevaar dat ie straks gaat vereenzamen als je m weer apart doet. Dat had ik ook met Mindy.
Ja, ze zit nu samen. Ze werd heel mager en sloom nadat haar vriendje was overleden. Ze stonden in dezelfde ruimte, met de kooien tegen elkaar, maar konden niet bij elkaar komen.

Dat heb ik haar ook al gezegd. Hopelijk is het beestje van ouderdom er niet meer over een jaar en anders wordt het nog knap lastig...
Met citaat reageren
Oud 08-07-2007, 12:44
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Citaat:
Stefanie schreef op 06-07-2007 @ 20:36 :
Ja, ze zit nu samen. Ze werd heel mager en sloom nadat haar vriendje was overleden. Ze stonden in dezelfde ruimte, met de kooien tegen elkaar, maar konden niet bij elkaar komen.

Dat heb ik haar ook al gezegd. Hopelijk is het beestje van ouderdom er niet meer over een jaar en anders wordt het nog knap lastig...
Klinkt hetzelfde als Mindy. Niet meer eten, weinig drinken, de hele tijd weggedoken zitten in haar huisje.
Maar nu Mindy weer met Pien en Skunkie samen zit, heeft ze helemaal geen huisje meer nodig. De ene keer leg ik een buis in het hok, nu hebben ze weer twee hooiballen om mee te spelen, straks weer een huisje. Zolang ze maar speelplezier hebben.

Ik hoop voor het beestje dan ook maar dat ie over een jaar overleden is door ouderdom.
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 08-07-2007, 13:41
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
Eend schreef op 08-07-2007 @ 13:44 :
Klinkt hetzelfde als Mindy. Niet meer eten, weinig drinken, de hele tijd weggedoken zitten in haar huisje.
Maar nu Mindy weer met Pien en Skunkie samen zit, heeft ze helemaal geen huisje meer nodig. De ene keer leg ik een buis in het hok, nu hebben ze weer twee hooiballen om mee te spelen, straks weer een huisje. Zolang ze maar speelplezier hebben.

Ik hoop voor het beestje dan ook maar dat ie over een jaar overleden is door ouderdom.
Ik ben wel blij dat het weer goed gaat met Mindy. Van zieke cavia's word je zelf ook helemaal depri.

Heb je trouwens wel eens een cavia meegemaakt waarvan het hartje zo te keer ging dat het hele lichaam min of meer meebewoog? Die nieuwe caaf heeft dat... Zal het stress zijn? Ze woont hier al 2 maanden.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2007, 14:30
Verwijderd
Dat doet me meer denken aan een longontsteking. Leg je handen eens om de borst van de cavia. Voel je iets 'klappen'? Leg je oor eens tegen de borst... Klinkt het schoon of hoor je er piepjes of reutels inzitten?
Met citaat reageren
Oud 08-07-2007, 16:05
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Volgens mij is het geen longontsteking, want ik hoor/voel niets vreemd. Ze ademt heel snel en daarbij gaat haar hartje tekeer...

Ook als ze rustig ligt of bijna slaapt.

Laatst gewijzigd op 08-07-2007 om 16:27.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2007, 11:21
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Citaat:
Stefanie schreef op 08-07-2007 @ 14:41 :
Ik ben wel blij dat het weer goed gaat met Mindy. Van zieke cavia's word je zelf ook helemaal depri.

Heb je trouwens wel eens een cavia meegemaakt waarvan het hartje zo te keer ging dat het hele lichaam min of meer meebewoog? Die nieuwe caaf heeft dat... Zal het stress zijn? Ze woont hier al 2 maanden.
Ik zou toch denken aan een longontsteking. Muis had dat ook. Maar die bleek een hartkwaal te hebben. Oogt ze verder gezond? Niet loom of zo?
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 13-07-2007, 11:40
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
Eend schreef op 13-07-2007 @ 12:21 :
Ik zou toch denken aan een longontsteking. Muis had dat ook. Maar die bleek een hartkwaal te hebben. Oogt ze verder gezond? Niet loom of zo?
Ze is anders dan mijn andere cavia's. Eerst was ze verlegen en afgezonderd. Nu wordt ze wel brutaler en springt ze van schoot omdat ze niet geaaid wil worden. Ze is lomer dan de andere cavia;s, maar niet ongezond, denk ik. Alleen dat vreemde 'beweeglijke ademen'.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2007, 14:04
PV
PV is offline
Laat die persoon als ie weer terug is van zn stage, zien hoe het beestje nu leeft, met zijn soortgenootjes, met genoeg licht & ruimte... hopelijk ziet die persoon dan ook dat ie het daar veel beter heeft dan in een koude donkere garage? best kans dat je m dan gewoon mag houden. eventueel kun je nog aanbieden wat geld er voor te geven, en de belofte dat ze daar dan niet een nieuw beest van kopen die onder dezelfde omstandigheden zou moeten gaan leven.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2007, 19:49
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Citaat:
Stefanie schreef op 13-07-2007 @ 12:40 :
Ze is anders dan mijn andere cavia's. Eerst was ze verlegen en afgezonderd. Nu wordt ze wel brutaler en springt ze van schoot omdat ze niet geaaid wil worden. Ze is lomer dan de andere cavia;s, maar niet ongezond, denk ik. Alleen dat vreemde 'beweeglijke ademen'.
Hmmm... ik zou bij twijfel langs de dierenarts gaan, maar mensen ademen ook niet allemaal hetzelfde.
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 19-07-2007, 10:43
Verwijderd
ipv het diertje in te pikken, zou je ook de eigenaar kunnen uitleggen hoe ze het diertje wel hoort te behandelen, daar heeft ze veel meer aan. Anders zal ze later weer een dier nemen en het net zo behandelen
Met citaat reageren
Oud 19-07-2007, 10:45
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
kazje schreef op 19-07-2007 @ 11:43 :
ipv het diertje in te pikken, zou je ook de eigenaar kunnen uitleggen hoe ze het diertje wel hoort te behandelen, daar heeft ze veel meer aan. Anders zal ze later weer een dier nemen en het net zo behandelen
Citaat:
Toen ik het haar probeerde uit te leggen, deed ze alsof het de normaalste zaak van de wereld was. 'licht van de lamp is wel genoeg'
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Zwakbegaafd zijn en kinderen krijgen
DoubleS
48 10-06-2012 14:11
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Dierenrechten in de grondwet?
koelieboelie
123 15-12-2006 21:01
Flora & Fauna moet ik de dierenbescherming inschakelen?
bloemkool
7 14-10-2004 12:53
Flora & Fauna Foto topic van je lievelingsdier
Marengo
109 29-12-2003 21:15
Flora & Fauna Minister Veerman schrapt nertsenfokverbod
Boogie
61 28-11-2002 12:03
Psychologie grote ruzie met vriendin
tiktoktak
2 17-08-2002 21:12


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:23.